Jump to content

ulei in intercooler


Recommended Posts

salut,

 

Ma poate ajuta si pe mine cineva cu niste informatii. Azi cand am fost cu un 525 e60 din 2005 sa ii fac schimbul de ulei, am avut o surpriza sa remarc ca am prezenta nu foarte mare de ulei in intercooler.... Precizez ca fum nu imi scoate nici un pic pe toba, si nici nu am avut foarte mare diferenta de ulei scurs...cam cateva sute de grame de ulei ...

Ce vreau eu sa stiu : ce ma sfatuiti sa fac, unde sa ma duc...de tras masina trage si nu am nici o problema - acum ce trebuie sa fac cu turbina? se poate reconditiona sau tre sa o schimb numai ca imi pierde ulei....

Link to comment
Share on other sites

Iti consuma ulei?

In general orice masina turbo cu ceva vechime are ceva ulei in zona intercoolerului. Daca ai furtunul de la intercooler imbibat de ulei e o situatie des intalnita. Sunt vapori de ulei sau chiar ulei care mai scapa in admisie din sistemul de ungere al turbinei. Ca nu cred ca ai dat intercoolerul jos si ai scurs ulei din el. Insa acei vapori pot urca de la turbina prin intercooler si furtunul de la intercooler spre admisie, impinsi de presiunea creata de compresor. La fel e posibil si la admisie, EGR sa gasesti urme de ulei, mazga formata din ulei, vapori de ulei si funingine. Sunt lucruri des intalnite chiar normale as putea spune.

Totul e ca acel consum de ulei sa nu fie mare, sa nu scoata fum pe evacuare alb albastrui de la uleiul care ajunge prin admisie in camera de ardere. Daca vrei sa fii sigur ca nu e turbina, se poate da jos furtunul care iese din turbina si se verifica jocul axului la mana.

Dar eu nu cred ca e cazul, am vazut multe masini cu scapari pe la imbinarile admisiei, pe toata lungimea ei, de la turbina, intercooler, furtunuri, EGR care pareau ca pierd ulei de la turbina insa masinile erau in regula. Pe unde va prinde spatiu sa iasa acea presiune din admisie vor aparea acele urme de ulei. Tine sub control consumul de ulei, sunete suspecte in zona turbinei, fum pe evacuare, scaderi de putere. Spor!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Iti consuma ulei?

In general orice masina turbo cu ceva vechime are ceva ulei in zona intercoolerului. Daca ai furtunul de la intercooler imbibat de ulei e o situatie des intalnita. Sunt vapori de ulei sau chiar ulei care mai scapa in admisie din sistemul de ungere al turbinei. Ca nu cred ca ai dat intercoolerul jos si ai scurs ulei din el. Insa acei vapori pot urca de la turbina prin intercooler si furtunul de la intercooler spre admisie, impinsi de presiunea creata de compresor. La fel e posibil si la admisie, EGR sa gasesti urme de ulei, mazga formata din ulei, vapori de ulei si funingine. Sunt lucruri des intalnite chiar normale as putea spune.

Totul e ca acel consum de ulei sa nu fie mare, sa nu scoata fum pe evacuare alb albastrui de la uleiul care ajunge prin admisie in camera de ardere. Daca vrei sa fii sigur ca nu e turbina, se poate da jos furtunul care iese din turbina si se verifica jocul axului la mana.

Dar eu nu cred ca e cazul, am vazut multe masini cu scapari pe la imbinarile admisiei, pe toata lungimea ei, de la turbina, intercooler, furtunuri, EGR care pareau ca pierd ulei de la turbina insa masinile erau in regula. Pe unde va prinde spatiu sa iasa acea presiune din admisie vor aparea acele urme de ulei. Tine sub control consumul de ulei, sunete suspecte in zona turbinei, fum pe evacuare, scaderi de putere. Spor!

 

 

salut rmg si merci de informatie,

 

deci nu pot sa zic ca consuma ulei deoarece nu era o lipsa mare de ulei, s-a umplut galeata cu uleiul vechi...de scos nu imi scoate nici un fel de fum pe toba ( chiar o am foarte curata) . ieri inainte sa vin sa fac schimbul de ulei am fost ma cunostiinta asta a mea la service si chiar mia aratat ca am toba curata.

dar azi cand a inceput sa schimbe filtrele a vazut ca motor este o prelingere de ulei, si la garnitura de la intercooler era ulei... cand s-a bagat sub masina si a scos scutul a vazut ca si acolo era scurs ulei, si pe baie prelinsdar nu cine stie , si pe scut erau vreo 2 pate de 10 cm patrati. si cand a scos furtunul de la intercooler sa zicem ca erau acolo cateva grame de ulei...

de tras masina trage, nu imi face probleme...numai ca acum stau cu gandul ce draq o avea si cat de grava este problema...

am zis sa ma duc peste o luna inapoi la service sa dau jos furtunul de la intercooler sa vedem cum este si atunci....

pana atunci astept si alte informatii si pareri de la cei care s-au confruntat cu aceleasi probleme..

Link to comment
Share on other sites

Si la mine sunt urme de ulei in intercooler, nu suficient cat sa se depuna sau sa se scurga; doar ca furtunul acela gros de la intrarea in radiator e imbibat in ulei. Am fost la mai multa lume, care s pricepeau la motoare BMW. Toti mi-au spus acelasi lucru: e normal sa ajunga ceva ulei pe acolo, si cica ajunge acolo cand turbina este solicitata si lucreaza la capacitate maxima. Consum de ulei din baie nu prea ar fi, adik vreo jumatate de litru in 15.000 km. Cred ca este mai mult decat rezonabil acest jumatate de litru. De cand am observat prima data aceste urme de ulei de la intercooler am mai facut vreo 25.000 km si verific periodic acolo...nici o schimbare. Daca sterg se depune iarasi, dar daca nu sterg nu pare sa se adune acolo.... Fum nu scoate, iar de tras...trage ca de noua...<_<

Daca era sa fie grav, in cei 25.000 km ar fi murit turbina la mine, cel putin la stilul meu de condus...

 

P.S. eu am un e39 530dA, 193 cp.

Link to comment
Share on other sites

Nu-ti face probleme de uleiul din admisie atata timp cat masina nu consuma mult ulei si nu este mult.E normal la orice motor in primul rand datorita scaparilor de vapori de ulei care mai trec prin filtrul epurator.De asemenea cum zice si @rmg mai sunt scapari pe la lagarele de la turbo.

Atata timp cat nu consuma ulei mult si nu scoate fum negru sau alb da in ea ca nu are nimic. <_<

Multi Km fara probleme!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
si eu am aceeasi problema la bmw 320d e90 177cp... eu schimb uleiul la 12000 km,nu a fost nevoie sa completez..masina trage ok,numai ca imi da ulei pe la intercooler http://bmwfans.info/parts/catalog/E90/Sedan/Europe/320d-N47/LHD/N/2007/december/browse/engine/intake_manifold_supercharg_air_duct_agr/ ..pe la piesa 6 mai exact.am inlocuit garnituile jos-sus,acum urmeaza sa schimb si clema aia din partea respectiva... Edited by belitutz
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Si eu am un 320d nu consuma ulei dar am ulei pe furtunul dintre turbina si intercooler is mai am si putin ulei peste limita de maxim de la joja (ca asa mi-au facut schimbul baietii au scapat mai mult). Sper sa nu am probleme si citind de la voi m-am linistit. Masina trage foarte bine dar cand e rece turbina suiera putin. Ma gandesc sa nu fie pe duca.
Link to comment
Share on other sites

Si eu am un 320d nu consuma ulei dar am ulei pe furtunul dintre turbina si intercooler is mai am si putin ulei peste limita de maxim de la joja (ca asa mi-au facut schimbul baietii au scapat mai mult). Sper sa nu am probleme si citind de la voi m-am linistit. Masina trage foarte bine dar cand e rece turbina suiera putin. Ma gandesc sa nu fie pe duca.

 

Daca fluiera turbina nu-i de bine! Probabil ca va ceda in curand! Ce ulei ti-au pus in motor? Sa nu fie prea gros la rece si din aceasta cauza sa nu se faca ungerea corect la turbina!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Eu am eceeasi problema. Aceleasi simptome. Diferenta e ca mine imi ia 0,5L ulei la mia de km. La reprezentanta mi-au zis ca am intercooler-ul spart. L-am verificat acasa la mecanicul meu ... nu e spart. Mai raman niste furtunele de la turbo.

 

Masina merge bine. Turbo nu suiera. Nu am erori in bord. Se simte doar o usoara scadere de putere.

 

O s-o dasfac peste 2-3 saptamani cand o sa fie macanicul meu mai liber.

 

Va tin la curent.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.