Jump to content

De ce crapa vasul de expansiune?


Recommended Posts

Va rog sa imi spuneti si mie cum se manifesta masina in cazul in care am garnitura fisurata, sau _chiulasa_, sau ce simptome are masin cand e pompa de apa sau niscai furtune fisurate.

Am un e46 318 din 2004 cu motor in 4 cilindree.

Pai iti arunca apa pe evacuare, sau apa in ulei sau ulei in apa. Dar daca nu ai mers mult cu ea pe rosu, nu s-a intamplat nimic.

 

Schimbi vasul si urmaresti cateva zile nivelul la apa si ulei. Daca nivelul la apa scade de pe o zi pe alta atunci ai o problema cu garnitura de chiulasa.

Link to comment
Share on other sites

Pai iti arunca apa pe evacuare, sau apa in ulei sau ulei in apa. Dar daca nu ai mers mult cu ea pe rosu, nu s-a intamplat nimic.

 

Schimbi vasul si urmaresti cateva zile nivelul la apa si ulei. Daca nivelul la apa scade de pe o zi pe alta atunci ai o problema cu garnitura de chiulasa.

 

Multumesc mult,

Azi ma duc sa o iau de la mecanic si pana luni o sa stiu sigur ce e.

Eu oricum fac zilnic 3-4 Km cu ea (servici<>casa) si o sa o monitorizez atent.

Pentru pompa de apa cum ar trebui sa o testez?

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult,

Azi ma duc sa o iau de la mecanic si pana luni o sa stiu sigur ce e.

Eu oricum fac zilnic 3-4 Km cu ea (servici<>casa) si o sa o monitorizez atent.

Pentru pompa de apa cum ar trebui sa o testez?

nu se duce pompa de apa in 1600 m de mers cu mai putina apa in motor, mai ales ca l-ai lasat 20 min sa se raceasca.pompa de apa " se duce" cand curge, pierde apa.

Edited by sorynvl
Link to comment
Share on other sites

daca nu e aerisita instalatia cum trebuie sau daca e dat jos termostatul e posibil sa dea apa afara si sa fiarba; semn de garnitura de chiulasa :)

please vreau mai multe detalii.

Am ridicat masina de la service si imi merge la fel ca inainte desi am ceva dubii legat de garnitura.

Link to comment
Share on other sites

am si eu o mica nedumerire.am un 318i si mi se creaza o presiune enorma in vasul de expansiune.acul indicatorului de apa sta fix pe 90 de grade, dar nu stiu de ce se face presiune.si in plus se pierde si apa.ce poate fi problema?

Si a mea pierde la fel. Si exact la fel am si eu problema cu presiunea in vasul de expansiune.

La mine se pierde ceva de genul " scadere de la nivelul maxim la nivelul minim" in aproape 1 saptamana.

Tu ce motor ai? tot cel in 4 cilindree?

Link to comment
Share on other sites

Si a mea pierde la fel. Si exact la fel am si eu problema cu presiunea in vasul de expansiune.

La mine se pierde ceva de genul " scadere de la nivelul maxim la nivelul minim" in aproape 1 saptamana.

Tu ce motor ai? tot cel in 4 cilindree?

nu stiu exact.e 99 masina mea.motor de 115 cai.la mine se pierde la 2-3 minute de la pornirea motorului.deci cred ca e umpic mai serios.eu tot verific uleiul dar nu vad urme de apa in el.si in timpul mersului tot mi se aprinde senzorul de nivel de apa si se stinge dupa ceva vreme.nu stiu ce sa ii mai fac

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
A cedat si vasul meu de expaniune la sfarsitul lunii decembrie. Masina, un 318i/1998/185.000km. Vasul era unul original..nu stiu daca a mai fost schimbat. A plesnit exact pe cant, ca in poza pusa de Bobo. Am pus unul fabricat de Meyle. Mentionez ca inainte sa plesneasca am schimbat: radiatorul(NISSENS), termostatul(BEHR) si lichidul de racire(HEPU). Furtunele sunt tari, dar nu umflate...pot fi comprimate cu mana. Aerisirea a fost facuta cum trebuie si nu pierd lichid de racire. Sper sa nu apara alte probleme.
Link to comment
Share on other sites

Consider asta un design flaw din partea celor de la BMW. Vad totusi ca productia acestui vas (# 17137787039) a incetat in 06/2007, fiind inlocuit de un alt cod (# 17117573781)

 

In teorie, cam toate E46 fabricate vreodata au modelul asta instalat. Cel putin benzinarele...

 

PS: RealOEM nici nu mai afiseaza codul vechi :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
O intrebare pentru cunoscatori: Cand se schimba pompa de apa? Am masina de aproximativ 8000 de km(ea are 180.000km) si nu am idee cand a fost sau daca a fost schimbata. Am schimbat si eu vasul de expansiune, radiatorul de apa, termostatul..ce ar trebui sa mai schimb sau sa verific avand in vedere ca am de facut un drum lung in afara si vreau sa ma pazesc de eventuale probleme care pot aparea? Mai este ceva cot sau furtun care ar trebui schimbat preventiv? Masina este un 318i nFL 1998. Multumesc.
Link to comment
Share on other sites

nu cred ca pompa de apa are un numar de km dupa care trb schimbata...eu am un e36 din 96 si la 230000km am vrt so dau jos ca sa pot schimba garniturile de la capacul distributiei...si am ramas uimit sa vad ca era originala...si am schimbato pt ca era blocata si fiind prima data cand dadeam asa cva jos nu am stiut cum se desface si am exagerat un pic cu un "levier" si iam rupt urechiusele prin care se bagau niste suruburi care se strageau in tandem...dar dupa ce am rupto am citit pe net cum se desface...daca nu o spargeam cred ca mai mergea ca nu avea joc mare in ax. Edited by grecualex
Link to comment
Share on other sites

@Bogdan,@Alex... pe ce marca sa cumpar pompa? Furtunele pe oem sau merge si producator(daca se gasesc)? Citisem undeva de un cot in spatele motorului care se fisureaza..ai idee despre ce este vorba?

 

Multumesc pentru raspunsuri.

Edited by ~Cosmin~
Link to comment
Share on other sites

Daca masina e din '98 si n-a fost schimbata vreodata are paleti din plastic care se pot rupe... din cauza temperaturii, uzurii etc.

Poti sa cumperi cam orice pompa cu paleti metalici... Graf, Hepu etc. Sa nu uiti sa schimbi si fulia.

 

http://s14.postimage.org/jefzxd4ot/plastic_impeller.jpg vs http://s18.postimage.org/d78bvmpsl/105w1h2.jpg

 

In spatele motorului sunt cateva coturi de plastic, dar sunt dificil de schimbat si pana acum n-am prea vazut cazuri in care au cedat. Mai degraba schimbi cele doua furtune din fata - recomandat ar fi OEM, dar nici un producator mai rasarit gen Continental nu cred ca deranjeaza.

Link to comment
Share on other sites

Vizual... si doar la exterior nu prea. Doar s-o dai jos si sa ii determini starea.

Uite cum arata a mea in jurul km tai (OEM produsa de INA, dar cu paleti de plastic):

 

 

http://s14.postimage.org/w2nbkbrwd/IMGP2149.jpghttp://s14.postimage.org/4533mvs3h/IMGP2150.jpg

http://s14.postimage.org/mlxidp81p/IMGP2151.jpghttp://s14.postimage.org/6oyqgzfnh/IMGP2152.jpg

 

Singura ei problema e ca avea un fooooarte mic joc in ax, de jumatate de milimetru sau pe acolo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.