Jump to content

CARE ESTE DIFERENTA DE CONSUM DE COMUSTIBIL INTRE JANTELE DE 17" SI CELE DE 15"


Guest gorapetru

Recommended Posts

Guest gorapetru

CARE ESTE DIFERENTA DE CONSUM DE COMUSTIBIL INTRE JANTELE DE 17" SI CELE DE 15".

Ma refer la aceeasi masina dar echipata cu anvelope de diferite dimensiuni (va rog sa tineti cont de latimea benzii de rulare) EX 215/45/17 si 185/65/15

Astept pareri!

Link to comment
Share on other sites

pai normal ca o masina care este echipata cu 245/50/17 consuma putin mai mult decat una cu 225/55/15. dar diferenta este foarte mica.

daca ai BMW nu au rost intrebarile legate de consum...doar cele de performanta :lol: Daca e vorba de consum...sigur raspunsul e pe forum la opel-ford-VW :)

Link to comment
Share on other sites

inteleg sa fie o diferenta de 200ml / 100km !!! dar de aproape 1,5L ???? de unde asta ? au 2t rotile alea cu diametru mai mare ????

 

intre 205/55/16 [632mm] si 225/40/18 [637mm] este o diferenta de 5mm in diametru !!! <<<--- 5 milimetri !!! si 20mm diferenta in latime !!!!

 

nu exista acea diferenta la consum !!!

Link to comment
Share on other sites

Guest gorapetru
pai normal ca o masina care este echipata cu 245/50/17 consuma putin mai mult decat una cu 225/55/15. dar diferenta este foarte mica.

daca ai BMW nu au rost intrebarile legate de consum...doar cele de performanta :lol: Daca e vorba de consum...sigur raspunsul e pe forum la opel-ford-VW :)

Ok eu am inteles ca nu au rost intrebarile legate de consum in cazul in care ne intereseaza doar performanta. Dar daca vom lua ca si criteriu performanta unui BMW dotat cu anvelope pe 17" in comparatie cu aceeasi masina dar dotata cu anvelope pe 15" vom constata ca mai performanta va fi varianta echipata cu cele de 15". Prin performanta inteleg agilitate si sprint. Cele de 17 ne vor conferi in schimb o mai buna stabilitate si un topspeed superior celor de 15. In cele din urma ca sa nu ocolesc topicul cred ca pot aparea si diferente de consum DAR NU MAI MARI DE 1l/100km zic eu.Sper ca esti de acord cu mine.

Link to comment
Share on other sites

Guest gorapetru
inteleg sa fie o diferenta de 200ml / 100km !!! dar de aproape 1,5L ???? de unde asta ? au 2t rotile alea cu diametru mai mare ????

 

intre 205/55/16 [632mm] si 225/40/18 [637mm] este o diferenta de 5mm in diametru !!! <<<--- 5 milimetri !!! si 20mm diferenta in latime !!!!

 

nu exista acea diferenta la consum !!!

5mm diametru + 20 mm in plus la partea de rulare + greutate (care poate fi semnificativa undeva intre 0,5kg si maxim 1.5kg/roata)x 4 ... cam asa ceva

 

asta-i ca-n bancul ala: I - cum stii cand o femeie are orgasm?

R - nu sti, dar cui ii pasa?

dupa cat de tare ii scartaie rotile in viraje si dupa cat de rosii ii sunt franele! :)

Link to comment
Share on other sites

nu ai cum sa ajungi la 10-12 procente in plus la consum !!! atunci si reciproca este valabila. cu jante de 13'' si anvelope inguste scade consumul cu 20 procente !!!

 

avand suprafata de contact mai mare...ajungi mai repede la viteza dorita.

la suprafata de contact care arata aproximativ ca un dreptunghi cu latura de 3cm pe 245 cm [sa presupunem] este nesemnificativ sa mai ai 2cm in plus de contact pe latimea rotii.

Link to comment
Share on other sites

si frecarea e mai mare.

una e sa impingi o roata de bicicleta de acelasi diametru, alta e sa impingi pe drum o roata de jeep.

Mai mult e solicitat motorul sa impinga rotile ce sunt mai late,evident.

La diesel e cuplu, care conteaza, motorul nu simte asa mult, chiar insesizabil.

dar la benzinar, mai ales sa zic un 318i 143 de cai, cu jantele de 18, scadea considerabil performanta... fata de jantele de 15,16.

mai ales la turatii joase, deloc putere, cuplu care e e pierdut in lupta cu suprafata de contact mai mare a anvelopei pe asfalt..

Link to comment
Share on other sites

si frecarea e mai mare.

una e sa impingi o roata de bicicleta de acelasi diametru, alta e sa impingi pe drum o roata de jeep.

Mai mult e solicitat motorul sa impinga rotile ce sunt mai late,evident.

La diesel e cuplu, care conteaza, motorul nu simte asa mult, chiar insesizabil.

dar la benzinar, mai ales sa zic un 318i 143 de cai, cu jantele de 18, scadea considerabil performanta... fata de jantele de 15,16.

mai ales la turatii joase, deloc putere, cuplu care e e pierdut in lupta cu suprafata de contact mai mare a anvelopei pe asfalt..

aici sunt deacord cu rocco ...

Link to comment
Share on other sites

hmm, ciudat... eu stiam ca suprafata de contact e aceeasi, indiferent daca folosesti rotile de 15" sau de 18"... la prima vedere pare impotriva logicii, dar Fizica nu minte :lol:... diferenta de consum nu provine de aici :)

Cum adica e aceasi? compari o roata de latimea 185, cu o roata cu latimea 225, 245?

tu ai vazut diferenta intre ele?

185 mai au unele dacii, sunt ca de pegas.

Link to comment
Share on other sites

hmm, ciudat... eu stiam ca suprafata de contact e aceeasi, indiferent daca folosesti rotile de 15" sau de 18"... la prima vedere pare impotriva logicii, dar Fizica nu minte :lol:... diferenta de consum nu provine de aici :)

Cum adica e aceasi? compari o roata de latimea 185, cu o roata cu latimea 225, 245?

tu ai vazut diferenta intre ele?

185 mai au unele dacii, sunt ca de pegas.

 

se referea ca suprafata de contact e aceeasi indiferent de marimea rotii, nu de latimea rotii

Link to comment
Share on other sites

Ce inseamna suprafata de contact?? este a zece mia oara cand aud chestia asta ca nu conteaza latimea roti sau dimensiunile ei...suprafata de contact este aceeasi.... :) , pai atunci de ce mai are lamborghini 355 latime de desing?? :lol:

Este normal sa creasaca consumul...atunci cand pui roti mai mari.... schimbi putin raportul de greutate setat din fabrica.

Edited by cristianiorga22
Link to comment
Share on other sites

ce nu pot sa inteleg este ca exista un consum de 7,5 % cu roti pe 15'' si aproape 9% cu roti pe 17'' !!!

clar ca exista o suprafata mai mare de contact la 17'' fata de 15''. si tot atat de clar este ca ajungi cu 1s mai repede la 100km/h cu rotile mai mari. dar sa iti creasca consumul cu aproape 20 % ???????? :) sa fim seriosi :lol:

Link to comment
Share on other sites

:) .....am atentionat asupra faptului ca unora li s-ar parea ilogic: pe masura ce latimea jantei creste, suprafata de contact a cauciucului devine mai ingusta (vezi poza) - aria de contact ramanand aceeasi (considerand conditii de presiune/incarcare identice in ambele situatii).

 

 

http://img15.imageshack.us/img15/471/fizicapura.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

:) .....am atentionat asupra faptului ca unora li s-ar parea ilogic: pe masura ce latimea jantei creste, suprafata de contact a cauciucului devine mai ingusta (vezi poza) - aria de contact ramanand aceeasi (considerand conditii de presiune/incarcare identice in ambele situatii).

 

 

http://img15.imageshack.us/img15/471/fizicapura.th.jpg

 

Conform carei logici se aplica acest fenomen?? caz real si practic....am 185/45/15 si 265/45/17.... al doilea cauciuc este cu 80mm mai lat... cum poti spune tu ca au suprafata de contact identica???

Link to comment
Share on other sites

caz concret: masina e46 318i 1.9 - roti de tabla cu anvelope 205/60/15 greutate 18kg vs. roti aliaj 225/45/17 greutate 22-23 kg - diferenta de consum 0.5-0.7 l/100 mai mult in cazul celor de 17".

Acum trageti voi concluziile, diferenta de consum se datoreaza diferentelor de greutate sau(si) diferentelor de marime?

Eu inclin spre sa cred ca din ambele motive. Cert e ca se simte diferenta la condus, masina e mai sprintena cu cele de 15" si asta conteaza mai mult decat consumul...

Link to comment
Share on other sites

Guest gorapetru
:) .....am atentionat asupra faptului ca unora li s-ar parea ilogic: pe masura ce latimea jantei creste, suprafata de contact a cauciucului devine mai ingusta (vezi poza) - aria de contact ramanand aceeasi (considerand conditii de presiune/incarcare identice in ambele situatii).

 

 

http://img15.imageshack.us/img15/471/fizicapura.th.jpg

adaug o reprezentare grafica

post-13515-1251019429_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

:lol: .....am atentionat asupra faptului ca unora li s-ar parea ilogic: pe masura ce latimea jantei creste, suprafata de contact a cauciucului devine mai ingusta (vezi poza) - aria de contact ramanand aceeasi (considerand conditii de presiune/incarcare identice in ambele situatii).http://img15.imageshack.us/img15/471/fizicapura.th.jpg[/url]

 

 

 

 

invers amice !!! cu cat este diametrul mai mare...cu atat aria suprafetei de contact este mai mare.

poti sa iti inchipui roata de tractor si roata de la o ... tricicleta ? :lol: tractorul iti acopera cu roata o foaie a4, iar tricicleta...o tigara eventual.

 

forma suprafetei de contact arata asa :

cu cat este mai umflata roata...cu atat aria suprafetei de contact este mai mica.

 

daca vrei...poti sa ai acelasi consum cu anvelopa de 17'' cat cea de 15'', dar NICIODATA nu o sa ajungi de la 7 % la 8,2 % sau 8,5 % !!! :)

post-4406-1251030306_thumb.png

post-4406-1251030611_thumb.png

post-4406-1251030633_thumb.png

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.