BMWClub: CARE ESTE DIFERENTA DE CONSUM DE COMUSTIBIL INTRE JANTELE DE 17" SI CELE DE 15" - BMWClub

Jump to content


  • 3 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

CARE ESTE DIFERENTA DE CONSUM DE COMUSTIBIL INTRE JANTELE DE 17" SI CELE DE 15" INFO

#41 User is offline   catad83 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 52
  • Joined: 23-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Cugir

Posted 24 August 2009 - 00:19

View PostDraZziW, on 23/Aug/2009, 15:47, said:

View Postcatad83, on 23/Aug/2009, 11:57, said:

caz concret: masina e46 318i 1.9 - roti de tabla cu anvelope 205/60/15 greutate 18kg vs. roti aliaj 225/45/17 greutate 22-23 kg - diferenta de consum 0.5-0.7 l/100 mai mult in cazul celor de 17".
Acum trageti voi concluziile, diferenta de consum se datoreaza diferentelor de greutate sau(si) diferentelor de marime?
Eu inclin spre sa cred ca din ambele motive. Cert e ca se simte diferenta la condus, masina e mai sprintena cu cele de 15" si asta conteaza mai mult decat consumul...


deci daca te ingrasi cu 5 kg iti creste consumu cu 500 ml. fain


da, iti creste consumul, doar ca nu te ingrasi cu 5 kg ci te ingrasi cu 5kg*4 plus ca aceasta grutate in plus este angrenata intr-o miscare de rotatie... Cauta despre reducerea greutatii si in primul rand vei gasi despre reducerea greutatii angrenate in miscarea de rotatie, roti, volanta etc. Se pare ca o reducere de 1 kg aflat in rotatie este echivalent cu reducerea a unei mase de 6-10kg de ex. roata de rezerva... Mai putina greutate = consum redus. Punct.
0

#42 User is offline   paul 

  • Member
  • Group: Banned
  • Posts: 8093
  • Joined: 12-October 05
  • Gender:Male
  • Location:Somewhere over the rainbow

Posted 24 August 2009 - 00:32

Cresterea consumului nu provine de la greutatea mai mare a rotii, ci de la cresterea rezistentei la rulare in cazul anvelopelor mai late.

NB : Rezistenta la rulare a anvelopei nu are legatura cu fortele de frecare dintre anvelopa si drum.

Daca ar fi vorba doar de diferenta de greutate dintre anvelope ar insemna ca ai putea sesiza ca masina consuma mai mult si daca mananci dimineata si daca-ti mai iei si laptop-ul cu tine ...
0

#43 User is offline   Jacobs 

  • k i c k d o w n
  • Group: Members
  • Posts: 2209
  • Joined: 12-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Spania
  • Interests:IT, cars, sports :P

Posted 24 August 2009 - 00:44

@catad83
Nu are legatura greutatea rotii cu ce spuneau mai devreme altii.
Unii pun consumul mai mare pe diferenta de greutate dintre roata [janta+anvelopa] pe 15'' si cea pe 17'', sau pe frecarea [?] mai mare existenta la rotile pe 17'' fata de cele pe 15''

Cauta pe gugal si vezi ca intre 185/65/15 si 215/45/17 ai o circumferinta de 195,2cm si 196,4cm <<<---nesemnificativ !!!! Nu o sa ai mai mult de 1kg diferenta / janta, iar anvelopa are aceasi greutate [cauti date la producator].
Avand in vedere ca ai 2 roti motoare...este nesemnificativ ca am rotile mai grele cu 1kg / roata motoare.
Daca ai anvelopele de 17'' doar cu 3cm mai late, eu zic ca numai de castigat ai. Masina nu pierde aderenta si motorul transmite mai mult cuplu intre masina si suprafata de rulare.
0

#44 User is offline   catad83 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 52
  • Joined: 23-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Cugir

Posted 24 August 2009 - 11:03

View PostJacobs, on 24/Aug/2009, 01:44, said:

@catad83
Nu are legatura greutatea rotii cu ce spuneau mai devreme altii.
Unii pun consumul mai mare pe diferenta de greutate dintre roata [janta+anvelopa] pe 15'' si cea pe 17'', sau pe frecarea [?] mai mare existenta la rotile pe 17'' fata de cele pe 15''


@Jacobs nu contest in nici un fel cele spuse pana acum si respect parerile altora cu siguranta mai avizati ca mine. Cele spuse de mine sunt ca urmare a observatiilor practice, in urma folosirii celor 2 seturi de roti. La mine se simte deferenta si masina pare mai vioaie cu cele de 15, ce cele de 17 se chinuie putin, de unde am dedus diferenta de combustibil care este reala. Cu siguranta si cresterea suprafetei de rulare are un cuvant de spus dar cred ca si greutatea este unul din factori. Oricum diferenta se simte mai mult la benzina la masini nu foarte puternice cum e si a mea 318i (diferenta ma refer la senzatia de cuplu), la diesel datorita cuplului la turatie mai joasa nu cred ca e sesizabila chestia.

In legatura cu cunsumul de combustibil, diferenta e nesemnificativa, 0.5l, nu cred ca ar trebui sa dea batai de cap la nimeni.
0

#45 User is offline   paul 

  • Member
  • Group: Banned
  • Posts: 8093
  • Joined: 12-October 05
  • Gender:Male
  • Location:Somewhere over the rainbow

Posted 24 August 2009 - 13:37

Pai ce legatura are faptul ca motorul e diesel sau nu, dieselul are mai mult cuplu la roata?
0

#46 User is offline   Cristi.MD 

  • ...
  • Group: Members
  • Posts: 5023
  • Joined: 04-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Posted 24 August 2009 - 14:50

catad83: suprafata de contact sau de rulare cum ii spui tu, variaza odata cu presiunea din roti, nu cu latimea gumelor.

Daca si in roata de 15" si in cea de 17" este aceeasi presiune, suprafata (ARIA) de contact, este aceeasi, difera doar forma GEOMETRICA a suprafetei de contact, de exemplu la roata de 15" suprafata de contact va fi un patrat, si la roata de 17" suprafata va fi un dreptunghi.

EXemplu pur teoretic, poate la fel de bine ca forma suprafetei de contact la ambele roti sa fie cate un dreptunghi, cu suprafata egala, dar de dimensiuni diferite.

Inainte sa reluam discutia deja veche, cine simte ca nu e de acord cu ce am postat aici, sa ia un manual de fizica sau orice, si sa studieze, ce inseamna presiune...
0

#47 User is offline   ciup 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 54
  • Joined: 15-August 08

Posted 24 August 2009 - 15:41

ca sa inteleg si eu:am 100 kg,marimea 46 la picior.DACA slabesc la 70 kg,imi tai degetele la 44,o sa mananc mai putin?
on topic:exista diferenta de consum.cu jante tabla pe 15,mers pe autostrada pe bc,am scos media de 5,7,cu cele de 17,pe acelasi drum am scos 6.5,aproape 1 l diferenta,la DIESEL
0

#48 User is offline   laurjianu 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 41
  • Joined: 29-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Posted 24 August 2009 - 16:42

consumul poate sa creasca din 2 motive :

1.daca latimea anvelopei e mai mare

2.daca diametrul anvelopei (nu neaparat a jantei) este mai mic ...pt ca in aceasi treapta de viteza, motorul este mai turat (consuma mai mult) pt a rula cu aceeasi viteza

in legatura cu jantele de 15" , 17 " , 18" nu influenteaza consumul atata timp cat diametrul anvelopei este indentic in toate cazurile ...
pe o janta de 15" se poate pune o anvelopa cu balonaj mare si pe una de 18" cu balonaj mic si diametrul exterior sa fie la fel

mai spunea jacobs ca daca ai BMW nu trebuie sa te intereseze consumul, ci performanta .... :)
BMW are si masini cu performante f slabe si daca ai BMW nu inseamna ca mergi la curse cu el...consumul e foarte important

This post has been edited by laurjianu: 24 August 2009 - 16:43

0

#49 User is offline   Jacobs 

  • k i c k d o w n
  • Group: Members
  • Posts: 2209
  • Joined: 12-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Spania
  • Interests:IT, cars, sports :P

Posted 24 August 2009 - 17:11

View PostCristi.MD, on 24/Aug/2009, 14:50, said:

catad83: suprafata de contact sau de rulare cum ii spui tu, variaza odata cu presiunea din roti, nu cu latimea gumelor.

Daca si in roata de 15" si in cea de 17" este aceeasi presiune, suprafata (ARIA) de contact, este aceeasi, difera doar forma GEOMETRICA a suprafetei de contact, de exemplu la roata de 15" suprafata de contact va fi un patrat, si la roata de 17" suprafata va fi un dreptunghi.

EXemplu pur teoretic, poate la fel de bine ca forma suprafetei de contact la ambele roti sa fie cate un dreptunghi, cu suprafata egala, dar de dimensiuni diferite.

Inainte sa reluam discutia deja veche, cine simte ca nu e de acord cu ce am postat aici, sa ia un manual de fizica sau orice, si sa studieze, ce inseamna presiune...


1. In 205/55/15 bagi 2,5 atm iar in 245/45/17 bagi 3.0 atm !!! Nu se baga presiune la fel. Exista situatii cand suprafata de contact este mai mare la o anvelopa pe 15'' [de ex. la 195/60/15]
2. Daca forma suprafetei de contact a unei roti montate pe o masina este patrat sau dreptunghi...eu iti fac cadou masina mea :). Forma suprafetei de contact poti sa o afli de pe google :lol: , sau sa uzi roata ta de rezerva si sa o pui pe ciment apasand apoi pe ea. Dupa 2-3 secunde ridica roata si o sa vezi urma !!! Arata aprox. ca si un oval.
Attached File  imagine2.gif (5.34K)
Number of downloads: 11
0

#50 User is offline   Infamous 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 139
  • Joined: 13-April 08
  • Gender:Male

Posted 24 August 2009 - 18:50

La mine intre:
205/55 R16 de iarna si 225/40/17 de vara este o diferenta de consum in jurul a 0.3, 0.4 l cu plus.
0

#51 Guest_gorapetru_*

  • Group: Guests

Posted 25 August 2009 - 11:42

Cu jante de 17 si anvelope 215/45.17 a consumat 8l/100km iar cu jante de 15 si anvelope 195/65/15 consuma 7,3l/100km, caz concret cu BMW e36 316i din 1996
0

#52 User is offline   lucianpurdescu 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 99
  • Joined: 05-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Posted 25 August 2009 - 23:13

Exista diferenta de consum intre 16',17',18'. Cine spune ca nu e diferenta, n-a avut pe masina alte jante. Intre 205/55/R16 si 225/40/R18 diferenta este de cel putin un litru (aici vb. de motorina) daca nu si mai mult.

This post has been edited by lucianpurdescu: 25 August 2009 - 23:14

0

#53 User is offline   sckhreech 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 105
  • Joined: 10-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 02 September 2009 - 17:40

Salut ,
Eu aseara mi-am schimbat rotile si am trecut de la 205 60/15 la 235/45/17 si va pot spune la prima impresie ca masina trage un pic mai greu , iar consumul instant este un pic mai mare ,dar asta v-o spun doar din ce am simtit eu . La primul plin o sa va spun ce diferenta de consum a fost, dar cred ca o sa mai dureze pt ca mai am inca o masina personala si masina de la serv. Masina la care au fost schimbate rotile este un E34 525TDS automat.
Bafta.
0

Share this topic:


  • 3 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro