Jump to content

GPL pe motorizari BMW ?


Cosmin316

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 6 months later...

Salut,

 

Vreau sa trec un E36, 1.8 pe GPL. Intrebarea mea este ce sa aleg intre multipunct si secventiala, avand in vedere ca masina e EURO 2 si nu prea am multi bani de cheltuit. Are cineva montata instalatie cu injectie multipunct? A avut probleme cu ea pe pisica? De ce nu s-ar potrivi in locul unei instalatii secventiale?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Eu am peste 80.000 km. de cand i-am pus BRC, vedeti aici ... http://www.bmwclub.ro/forums/topic/63715-gpl-pe-motorizari-bmw/page__view__findpost__p__1359417

Motorul (acum la 296.000 km.) functioneaza ca in februarie 2011 si consumul este la fel (10% consum mediu, respectiv 50% in Bucuresti si 50% in afara, la regim de 130-140 km/h).

Eu fac peste 25.000 km / an si chiar asi avea nevoie sa imi recomandati un diesel de cel putin 118 CP (cat are 318i -ul meu) care sa consume sub 5% motorina in regimul de functionare descris anterior (ca sa am aceleasi costuri, cel putin la combustibil).

 

Toate cele bune !

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Saptamana trecuta am traversat europa pe GPL, Tulcea-Bruxelles, cu masina incarcata varf, niciodata nu am vazut-o atat de lasata pe spate de cand e ea.

Cost- nu am facut un calcul exact dar cu un 525i am cheltuit pe drum aproape 300 de de euro ( combustibilul si o camera tripla la un hotel bunisor din arad, cheltuieli deduse din extrasul bancar pe cele 2 zile de calatorie, restul am platit cu bani gheata) zic eu extremd e rezonabil. Daca scad camera aia cred ca vin jur de 240 de euro traversat europa practic...

Distanta parcursa : ~ 2500 km

Impresii : daca cu masina goala sau incarcata normal, diferenta mare nu era inre GPL si benzina, acum practic imi era imposibil sa sa accelerez la peste 130 daca nu apasam la fund si sa fortez cutia sa schimbe in 4k ture , si nici atunci nu acceleram spectaculos. Pe benzina, chiar si cu masina full cum era, accelera mult mult mai usor si mai repede. Dar ma repet, diferenta asta evidenta a aparut numai dupa ce am incarcat masina varf, nu am mai mers niciodata asa .

GPL Romania vs Europa de vest.

Diferente la cum trage nu am simtit, dar ce am sintit e diferenta enorma de distanta parcursa cu un plin. Parerea mea e ca astia in ROmania baga mai mult aer decat gaz.. Am butelie de 85l in care intra vreo 65-66l, eu zic ca astia baga lejer un 10l aer la fiecare plin.

Exemplu concret : Tulcea -arad.. 490 de km cu un plin.

Ungaria, Austria 590-600 de km cu un plin.

Dificultati in a localiza statii GPL. Nu aveam POI in navigatie, dar in general nu au fost probleme.

Practic fiecare statie MOL din Ungaria de pe autostrada are si pompa de GPL, si pe semne apare o pompa albastra/una verde, inseamna ca au GPL.

IN austria , statiile erau ceva mai rare, dar semnalizate, dar nu a fost nevoie sa alimentez acolo

 

In DE, la fel ca austria, ceva mai rare, dar sunt, am facut un plin, la o statie semnalizata care din fericire avea si pompa cu adaptor DISH , ca in romania , normal in DE e adaptor ACME, care e o mare idiotenie.

S-a terminat gazul tot in DE, am gasit o a doua statie GPL, unde avea adaptor ACME, cu filet, si bineinteles era self service.

Ca sa alimentati cu succes trebuie sa aveti si o cheie gen instalator (nu stiam) kk-tul ala s-a intepenit, intre timp pompa a luat pauza, javra de la benzinarie nu ma ajuta ca cica e self service, i-am bagat in pizda mamii lor , eram deja capiat de atata condus , aveam mai bine de 13h de cand mergeam, m-am urcat in masina si am plecat, oricum mai aveam de facut doar vreo 170 de km pana in BXL , care i-am facut pe benzina ( aveam full facut si la benzina inca din RO)

Concluzia.. ce sa zic una peste alta sunt multumit...

Edited by DOMI
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am avut si eu dificultati in Austria, cu adaptoarele acelea nenorocite, de vre-o trei patru ori au fost amabili si mi-au dat din benzinarie, ca aveau, dar de vre-o 2 ori nu au avut si nu am avut cum sa alimentez, am mers mai mult prin zona Viena, si am gasit vre-o trei in imprejurimi la vre-o 30km dar nu erau pe autobanda. Dar asta anii trecuti.

La austrieci faina treaba, nu este deschis numai pe timpul zilei, de la 7-8 pana pe la 17 -18, la italieni pana pe la 22 -23.

In Italia sunt foarte dese statiile, cred ca au peste 2000 in total, am avut poi pe Igo, la fel si pe Ungaria, si sunt foarte multe si in ambele adaptoarele sunt la fel cu ale noastre.

Am mai trecut prin Slovenia, dar nu am fost nevoit sa alimentez.

La mine am ghinionul sa nu imi incapa butelie mai mare toroidala si am doar 52l vol, si imi intra max 39 l cu care fac max 450 km daca nu o calc prea tare, dar in medie cam 400 cu un plin.

 

'timtara' eu am m43 316, si sunt foarte multumit de consum, pana in 10 mediu!

Link to comment
Share on other sites

Am fĂŁcut 80000 km e gaz cu tomasseto stat 200 pe un e 46 316i, mixt 10 consum. Foarte multumit!

acum am aproape 10000 cu noua masina (e46 318i FL) si cu noua instalatie (fratelli). Consumul e tot pe acolo, hai sa zic un 10,5 mixt. In schimb, la instalatia asta se simte clar diferenta de putere intre benzina si gaz, la 316i nu simteam mai deloc.

pentru cei ce vor sa punã instalatie gpl pe motoare in 4 cil (orice motorizare), va pot spune din experienta proprie ca va consuma cu 2-3 litri mai mult gaz decât benzina.

Link to comment
Share on other sites

Am avut si eu dificultati in Austria, cu adaptoarele acelea nenorocite, de vre-o trei patru ori au fost amabili si mi-au dat din benzinarie, ca aveau, dar de vre-o 2 ori nu au avut si nu am avut cum sa alimentez, am mers mai mult prin zona Viena, si am gasit vre-o trei in imprejurimi la vre-o 30km dar nu erau pe autobanda. Dar asta anii trecuti.

La austrieci faina treaba, nu este deschis numai pe timpul zilei, de la 7-8 pana pe la 17 -18, la italieni pana pe la 22 -23.

In Italia sunt foarte dese statiile, cred ca au peste 2000 in total, am avut poi pe Igo, la fel si pe Ungaria, si sunt foarte multe si in ambele adaptoarele sunt la fel cu ale noastre.

Am mai trecut prin Slovenia, dar nu am fost nevoit sa alimentez.

La mine am ghinionul sa nu imi incapa butelie mai mare toroidala si am doar 52l vol, si imi intra max 39 l cu care fac max 450 km daca nu o calc prea tare, dar in medie cam 400 cu un plin.

 

'timtara' eu am m43 316, si sunt foarte multumit de consum, pana in 10 mediu!

Sal. Bun consum. Eu in Bucuresti am consum de 17%, la mare pe A2 am scos 12% cutie hidramata. Ceva nu este in regula dar incerc sa ii dau de cap.

Link to comment
Share on other sites

vezi ca tot ce tine de debitmetru sonde lambda se simt mult mai tare pe gaz, si la mers si la consum.

O instalatie secventiala nu are voie sa consume cu mai mult de 10-15 % gaz fata de benzina, cu conditia sai ai si tot ce tine de aprindere si amestec in stare excelenta.

In al doilea rand consumul in Romania e extrem de greu de determinat, parerea mea e ca se fura la GPL la pompa intr-un hal fara de hal, e diferenta mult prea mare intre cat merg cu un plin in vest si cat mergeam in Romania ...

Eu in Romania aveam 18-18.5 urban pe gpl si 17 benzina, afara cam 9-10 benzina si 11-12 gpl.. la urban chiar stateam in aia 10% in plus fata de benzina, in afara ceva mai mult...

Bine nici masina nu mai e noua, are saraca un 20 de ani...dar ma repet, la consum extraurban e diferenta de la cer la pamant... faceam cu 100 de km mai mult la pin in conditiile in care si masina era incarcata varf fata de cel mai bun consum extern scos in RO cu masina goala, doar eu fara bagaje...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Se fura greu inca, personal am patit cu petrom, mi-am alimentat singur, am pus pistolul in mufa, si am mers la pompa, am apasat butonul s-a auzit ceva zgomot ciudat si in prima secunda a trecut de 4 LITRI, si vre-o 13 ron, am mers repede la aia inauntru si m-am certat cu ei, nu aveai cu cine, ca is verificate metrologic si ca masina mea are ceva. Am bagat plinul si a intrat aproape 44 litri, cu 4, 5 mai mult ca de obicei. Asta e, nu am mai continuat cu cearta ca nu am avut cu cine
Link to comment
Share on other sites

dap, deci am scos consum de 10.5 % GPL de la primul plin facut in afara romaniei... practic aproape identic cu cel pe benzina , care e de regula intre 9-10, daca nu sar des de 160, cea ce se intampla foarte rar..., cu masina din semnatura, si mai e si automata... Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

dap, deci am scos consum de 10.5 % GPL de la primul plin facut in afara romaniei... practic aproape identic cu cel pe benzina , care e de regula intre 9-10, daca nu sar des de 160, cea ce se intampla foarte rar..., cu masina din semnatura, si mai e si automata...

Bun consum. Am fost la baietii din chitila si am facut revizia ( schimbat filtre si reglat instalatie). Dar consumul a ramas foarte mare 18%.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Salut

 

Ma bucur ca sunt destui aceia care si-au montat o Instalatie GPL pe BMW, ceea ce am facut.

Am montat un BRC si chiar sunt uimit, am deja 600 km si consumul este in regula, zic, cu cele 4 beculete ( cand ultimul licare, alimentez ) iar pana atunci km parcursi cam 450KM ( Valcea - Pitesti si retur ) si de Fataiala prin Oras.

 

In max 2 - 3 zile merg sa mai fac niste reglaje.

 

Spun toate aceste lucruri, deoarece NU ERAM ADEPTUL GAZULUI si nu credeam ca vreodata am sa pun asa ceva pe masina, dar a fost o situatie de Necesita Foarte Multi Bani Cheltuiti, Drumuri dese de Min 100 lei benzina si am zis ( Hai sa imi calc pe Principii ).

 

Alimentez numai de la Lukoil ( cel care mi-a Instalat, mi-a sugerat acest lucru ) si am Observat ca masina trage la fel ca pe Benzina si motorul merge rotund.

 

De altfel am Instalat si UN DISPOZITIV DE PROTEJAT SUPAPELE ( un lichid ) care este TRAS PE VACUUM care m-a costat in plus 200 lei pe Langa cei 2,600 lei ( BRC-ul ).

Asa de bine a fost Montat Gura de Alimentare incat nu se vede absolut nimic, mai exact in aceasi Incapere cu Gura de Alimentare pentru Benzina ) si am un Adaptor care il Montez si Demontez cand alimentez )

Acum, sa vedem cum se comporta masina in timp, oricum nu o tin mai mult de max 2 ani, deoarece am nevoie de o masina de familie.

 

Oricum, Cine este Reticent, ar fi bine sa lase ( Off-urile si Figurile acasa ) si sa Treaca pe GPL.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Urmeaza sa imi pun instalatie GPL si pe Saab-ul actual, tot brc pun.

 

Iar treaba asta va coincide cu revizia.

De ce mentionez asta, e ca am o veste buna, pentru ca Fuchs a scos un ulei special pentru masini cu instalatie GPL.. :)

 

ii spune Titan GT1 Pro Gas si exista in diverse formule, inclusiv BMW LL 02, si 5w30,40, 10w-40 etc..

Teoretic e ca ulei sintetic normal dar are rezistenta mai mare la evaporare(ajuta cu pierderile provocate de temperatura mia mare in camera de ardere), si ceva aditivi de curatare a supapelor in plus., partial spalate de regula de benzina, dar nu mai e cazul la gpl...

mai multe informatii aici

http://www.fuchs-eur...ils_10-2009.pdf

Uleiurile Fuchs-Titan sunt chiar foarte bune in general, majoritatea sunt din clasa superioara de esteri, au o reputatie buna chiar daca sunt mai putin cunoscute in RO, dar pot si concureaza cu succes pe alde castrol, shell etc..

In general au pret rezonabil, am vazut si cu 38 de euro bidon de 4l, dar depind de tara si de unde cumperi.. in ro nu cred ca aduc multi

Daca il puteti gasi recomand sa il incercati..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

are ca daca aia e mai incinsa si componenetele de pe langa sunt la temperaturi mai mari..

Nu stiu ce impresii o sa am ca nu o sa am grad de comparatie cu ulei normal si instalatie GPL. In momentul asta cum e masina asa cu ulei normal, nu am probleme, poate se duc 2-300 de grame intre schimburi..

Probabil ca pe termen lung se va vedea...

 

Pot sa iti spun cu siguranta insa ca la BMW, daca mergeam tare pe distante lungi manca ceva ulei.. vorbesc mers gen traversat germania, si mers cat imi permitea traficul.. nu 100 de km de autostrada cat sunt pe la noi..

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

am mers toata autostrada pana la mare in 3500-4000 rpm, temperatura n-a sarit de 93 de grade pe meniul ascuns..de papat papa orice motor mai mult sau mai putin, mai ales la traversat tari, uite la mine papa 5w-40 un litru si ceva intre revizii, 10w-40 e neschimbat pe joja..
Link to comment
Share on other sites

din pacate sunt ceva diferente intre ce temp ai tu la antigel si ce temperaturi sunt in camera de ardere, segmenti, bloc etc in sarcina mare si turatii mari..

pe acolo racirea primara e facuta de combustibil si ulei...

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.