Jump to content

520d vs 530d si de ce are sens 520d


XSD

Recommended Posts

misto topicul. Daca si-ar face fiecare temele cum ti le-ai facut tu ar fi mare lucru. Poate in felul asta lumea ar avea bani sa le si intretina dupa ce le cumpara.

As mai adauga ceva in favoarea lui 520D, si in general in favoarea motorizarilor diesel mai mici, de pana in 2L.

Am constatat pe pielea mea si din ce am mai vazut, ca daca la consum un motor diesel pana in 2.l e foarte eficient, iar diferenta e mare fata de un benzinar de capacitate cilindrica si putere apropiata, la motorizarile de peste 2.5 L, diferentele intre diesel si benzina se estompeaza mult la capacitati cilindrice si puteri mai mari.

Ele inca exista dar numai ca proportional nu mai sunt asa de mari.

Link to comment
Share on other sites

misto topicul. Daca si-ar face fiecare temele cum ti le-ai facut tu ar fi mare lucru. Poate in felul asta lumea ar avea bani sa le si intretina dupa ce le cumpara.

As mai adauga ceva in favoarea lui 520D, si in general in favoarea motorizarilor diesel mai mici, de pana in 2L.

Am constatat pe pielea mea si din ce am mai vazut, ca daca la consum un motor diesel pana in 2.l e foarte eficient, iar diferenta e mare fata de un benzinar de capacitate cilindrica si putere apropiata, la motorizarile de peste 2.5 L, diferentele intre diesel si benzina se estompeaza mult la capacitati cilindrice si puteri mai mari.

Ele inca exista dar numai ca proportional nu mai sunt asa de mari.

 

 

- ca si prezentare este ok se vede ca a studiat problema etc... dar hai sa nu aruncam cu noroi in 530d si sa il facem pe 520d "the car to have" ....nu suporta comparatie atat dpdv al performantelor cat si al dotarilor si asta cred ca o stie toata lumea

 

- ca si intretinere nu este adevarat treaba cu galeria de admisie, treaba este adevarata in cazul lui 525d si oricum nu chiar toate pica la modul asta...eu vorbesc pentru ca am 530d de 1an jumatate si sunt ff multumit de el si nu am bagat ca si reparatie decat o bieleta de directie stanga fata si o bieleta anti-ruliu fata dreapta deci haideti sa nu speriem viitorii posesori de 530d...

 

- este foarte adevarat ca impozitul este 900 ron/an dar in rest toate celelalte treburi, consum etc sunt absolut justificate prin performante nu poti fugi si da nimic in schimb (bani, nervi etc)

 

- sa fim foarte intelesi 520d cu chip vs stock 530d - nici in acest caz nu putem discuta de "performante apropiate" si asta o puteti simti daca binenteles ati condus aceste masini...

 

- consumul, se stie ca atunci cand un motor este de principiu prea mic pentru o caroserie va consuma mai mult decat motorul imediat urmator ca cilindree deoarece este tot timpul "chinuit" sa faca fata greutatii masinii si dorintelor soferului de a fi no.1 doar pentru ca are BMW

 

BOTTOM LINE - 530D WORTHS EVERY EXTRA PENNY !!! AND IT WORTHS FIGHTING FOR IT!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

foarte slab, ce este prezentat aici, aici este un punct de vedere subiectiv, 525d-u si 520d-u exploatate identic, au consum identic... diferenta apare la impozite, iar cand vrei sa te deplasesezi mai alert... 520d-u e lesinat... chiar si 525d-u e lesinat.. asa ca nu vad plusuri la 520d..

 

foarte slab, ce este prezentat aici, aici este un punct de vedere subiectiv, 525d-u si 520d-u exploatate identic, au consum identic... diferenta apare la impozite, iar cand vrei sa te deplasesezi mai alert... 520d-u e lesinat... chiar si 525d-u e lesinat.. asa ca nu vad plusuri la 520d..

 

care-i smecheria la 520d daca-i pui cip ? tot 200 de euro e cipu si ptr 530d...

 

Singurul avantaj la 520d este impozitul anual.... credca asta este o consolare ptr soferu de 520d... cand vine vorba de consum... garantez.. ca daca trebuie sa se tina 520d-u dupa 525d sau 530d.. o sa aiba consum identic..

Link to comment
Share on other sites

Nu e slab prezentat, omul si-a facut lectiile insa clar e o parere subiectiva. Din punctul meu de vedere, tocmai 525d este miezul din Fanta, dintre cele 3 modele. Ca si consum nu e departe de 520d, de miscat cred ca se misca mai bine (nu am mers cu 520d, doar cu 525d). E diferenta si de motoare, unul e injectie indirecta de motorina 525d si 530d sunt commonrail. Adica 520d e un fel de TDS mai slab dar pe aceeasi caroserie clasa medie. Pe 520d nu poti avea cutie automata. Soft tuningul nu trebuia prins in discutie pt ca si la 525d si la 530d poti face soft tuning si s-a dus draq toata teoria despre timpi, consum, performante pt 520d.

Daca ideea era sa nu blamam 520d pt ca si ea e o masina buna, da asa e. Daca ideea era sa alegem 520d in locul unui 525d sau 530d, motivul fii avantajele enumerate, atunci nu sunt de acord.

Oricum, de apreciat efortul.

Link to comment
Share on other sites

nu cred ca a aruncat nimeni cu noroi in in 530d. Cred ca doar s-a argumentat ca un plus de performanta vine cu un pret. Pret simtit si la la achizitie si la intretinerea ulteriora. Cine vrea (plusul de performanta) sa stie in ce se baga...

Si cred ca are dreptate din multe punce te de vedere. Nu toata lumea e inebunita in cate secunde ajunge la suta sau reprize 120-160km/h s.a.m.d...

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce aveti cu topicul asta explicativ. Omul a pretins vreodata ca 520d cu soft sta langa 530d?

Initiatorul topicului a prezentat situatia pentru oamenii in dilema(si sunt multi) pentru o mai buna informare asupra achizitionarii masinii ''perfecte'' pentru ei.

Nu cred ca a incercat sa ne vanda informatia cum ca celelalte modele nu se prea merita, 520d e cel mai bun. Ba din contra.

 

Eu daca as vrea sa cumpar e39 diesel, direct m-as duce la 530d, fara urma de indoiala. Nu m-ar fi convins cu nimic sa iau 520d, nici nu a incercat.

Link to comment
Share on other sites

E bine documentat reviewul. dar e subiectiv in favoarea 520d-ului :)

De exemplu: un 520d parcurge cel mai repede 80-120 in treapta a 4-a pe cand pentru un benzinar o face mai bine in treapta a 3-a. Probabil pe segmentul asta 520i-ul merge mai repede, dar 520d-ul consuma mai putini roni, dar fiecare alege ce i se potriveste mai bine.

Retorgadatul treptei de viteza pt mine e o placere, nu un strigat de pisica :lol:

 

Trebuie verificate mai bine datele tehnice pt ca cele din manual difera fata de cele din realitate.

De asemenea, desi diferentele intre costuri pot ajunge pana la 65% in unele cazuri, suma in sine nu are aceeasi semnficatie pentru toata lumea.

Edited by cos
Link to comment
Share on other sites

Nu are rost sa discutam de diesel vs benzina, ca domnu abordeaza subiectiv si comparatia cu celelalte motoare diesel.

 

520d-u e bun la impozit. Si in oras nu vezi diferenta intre un 520d sau un M5.. dar la drum intins se schimba problema.

 

Cu oameni in masina si bagaje, tot timpul ti-ai dori macar 0,5 L in plus la motor..

Link to comment
Share on other sites

Ma bucur ca e de ajutor ce am scris, multumesc pt. comentariile pozitive.

 

@Mario Marius - cu siguranta nu ai citit tot, cel mult nu cu atentie, nu am zis nici o secunda ca 520d ar fi mai bun decat 530d, nici pe departe. E vorba doar de ce este potrivit pentru fiecare. Cum am zis, daca ar fi singura mea masina (cum e cazul la multi) as merge fara discutie pe 530d. Nu sunt deloc subiectiv, iar tot ce spui tu este acoperit in ce am scris, cu atat mai mult, nu ma contrazici deloc. Toate M47 si M57 2001-2003 (adica ce a fost pe E39) au pompa rotativa cu injectie directa, nu sunt commonrail. Commonrail a fost abia apoi pus pe E60 dar deja ne indepartam de subiect. De acord cu tine ca o motorizare slaba poate consuma mai mult decat una puternica daca toata ziua ii dai talpa, insa majoritatea nu isi iau masina pentru asta iar pentru ei este "articolul".

 

@Cristi.MD - citesti printre randuri, observa te rog ca eu am facut comparatia dpdv utilizare normala, nu dat gaz tot timpul. Si la urma urmei ce am zis ramane valabil, ca masina per ansamblu personal prefer 530d-ul fara discutii, insa e vorba de ce are nevoie fiecare si prin ce am scris am vrut sa mai limpezesc putin subiectul pentru cei care nu stiu care sunt diferentele si se iau dupa afirmatii aruncate in vant fara argumentari. Da, de acord cu tine ca daca dai gaz tot timpul (unde ?) la 530d si unul cu 520d incearca sa se tina de tine posibil consumul sa fie la fel. A se vedea comparatia prius vs M3 facuta de top gear. Dar asta este ceva dus la extrem si luat din context, daca esti genul de om care dai in masina tot timpul indiferent cat de eficient este atunci 520d cu siguranta nu e pentru tine. Iti respect parerea insa nu consider ca esti tu obiectiv si/sau nu ai citit bine ce am scris. Lasand la o parte lucrurile "din auzite", spritmonitor.de este sursa cu cea mai mare sansa de a fi aproape de realitate dpdv consum mediu, sau cel putin diferenta de consum mediu intre motorizari. Ca sa nu ma lungesc parerea mea e ca nu intelegi scopul a ceea ce am scris si devii defensiv fara motive. Nu am facut o comparatie care sa aiba un castigator ci o comparatie a avantajelor si dezavantajelor fiecarei motorizari. De asemenea nu am spus ca ar fi completa, si chiar ce ai zis cu 5 oameni + bagaje ar merita introdus la dezavantaje 520d (cu toate ca inca e suficienta putere pentru un mers normal)

 

Cu toate ca stiu ca am scris corect si obiectiv ce am scris, topicul poate parea subiectiv si este absolut natural. Asta pentru ca am vrut sa arat si o alta fata a lucrurilor si a fost intentionat sa "apere" 520d, insa cu argumente si cifre nu din auzite. Este la fel de natural pentru cine are 525d 530d 520i samd sa isi apere motorizarea, este o chestie de mandrie si nu mi se pare anormal. Cu toate asta daca m-ati cunoaste ati sti experienta care o am la volan si masinile prin care am trecut iar atunci veti intelege ca sunt absolut obiectiv si scopul meu in aceasta comparatie este sa ma pun in papucii omului de rand. Un pasionat gandeste putin altfel. Cel mai important de inteles este ca nu spun ca celelalte motorizari diesel sau benzina ar fi alegeri mai proaste, nici pe departe. E foarte posibil ca pentru voi sa fi fost alegerea perfecta, asta nu inseamna ca este buna pentru oricine, la fel cu 520d nu e buna pentru oricine.

 

Nu am vrut deloc sa "arunc cu noroi" in 530d in special avand in vedere de cate ori am insistat ca o prefer. Amuzant e ca problemele tehnice la ambele motorizari sunt asa putin incat tot ce am gasit mai important si din surse mai sigure am scris, intamplarea face ca la M57 sa fie listate vreo 2 problemute in plus, asta nu trebuie sa sperie pe nimeni avand in vedere ce povesti de oroare auzim la alte marci de masini. Pe langa ele bmw sunt granit.

 

Timpul estimat 0-100 pt. 2.0 cu chip de 165 (reali pe dyno nu "povestiti") e bazat pe mai multe chestii. In primul rand formule matematice care tin cont de greutate/putere etc. si apoi verificate cu soft de simulare a accelerarii (gasiti cred si pe net). Este doar o estimare nu e exact insa cam prin zona aia se afla. Si ca sa imi "cimenteze" estimarea, intamplarea face ca 2 amici cu 525d si 520d chiar s-au dat si stock 520d si-a luat-o, dupa chip si-a luat-o 525d. Nu subestimati castigurile de putere din chip si nu uitati ca 520d e mai usor decat fratii cu 6 cilindri.

 

In completare as vrea sa va zic ca nici macar nu am mers cu 520d-ul care l-am luat, l-a cumparat asociatul meu care e in vacanta in cealalta parte a tarii. Ce scriu e bazat pe ce am condus inainte sa o iau ca sa imi fac o parere. Asta ca sa nu para ca imi "apar masina", cum am mai spus imi era complet indiferent daca era 520d sau 530d, mi-au placut amandoua din motive diferite.

Edited by XSD
Link to comment
Share on other sites

XSD: citesti de asemenea printre randuri, am spus ca 20% din utilizare masinii mele se face in extraurban, si atunci, cand prinzi autostrada si asa... simti ca e lenes chiar si 525d sa nu mai vorbim de 520d..

 

Eu iti garantez, ca mers la 120-130 km/h in afara localitatii in romania, viteza UZUALA ptr marea majoritate, cu 520d gol, scoti acelas consum ca si cu 525d-ul, daca incarci ambele masini cu soferul + 4 oameni si bagaje, cu 520d-ul obtii consum mai mare.

 

Intre passat 1,9 tdi, 4 oameni si 525d 4 oameni, in 160 km, a fost diferenta de 1L in favoarea 525d-ului, nu tot timpu ce e mai ieftin e mai rentabil.

 

Ptr oras, Lupo 3L e mai avantajos decat orice seria 5. Sunt un sofer destul de prudent, dar pana si eu vad avantajul unui 530d.. care in oras consuma cat 525d-ul si poate la mine chiar si 520d-ul are acelas consum... Chiar si la utilizari normale, 520d-ul nu are consum mai mic...

 

Motorul M57 este motor common-rail, la fel ca cel de pe e60 care e M57N...

 

O masina cu 85 cp/t este o masina lenesa... din punctu meu de vedere.

 

Referitor la piesle de schimb, in general sunt aceleasi costuri.

 

Repet, daca spuneai ca 520d-u a fost alegerea ta, ca a fost pe bani de nimic, si ca impozitul e mic, atunci da intr-adevar iti dadeam dreptate, dar cand te bagi la comparatii de costuri de intretinere, consum, si performante, cu 525d 530d.. atunci nu pot sa-ti dau dreptate... Si nu povestesc din pct de vedere al unui racer... folosesc masina normal, dar cand ma grabesc, nu mi-as dori sa am 520d in loc de 525d... atunci regret ca nu am 530d..

Link to comment
Share on other sites

Repet, daca spuneai ca 520d-u a fost alegerea ta, ca a fost pe bani de nimic, si ca impozitul e mic, atunci da intr-adevar iti dadeam dreptate, dar cand te bagi la comparatii de costuri de intretinere, consum, si performante, cu 525d 530d.. atunci nu pot sa-ti dau dreptate... Si nu povestesc din pct de vedere al unui racer... folosesc masina normal, dar cand ma grabesc, nu mi-as dori sa am 520d in loc de 525d... atunci regret ca nu am 530d..

 

 

+1

Link to comment
Share on other sites

@Cristi.MD - nu te pot contrazice pentru ca nu care e stilul tau de condus. Cu toate astea vezi consumurile medii de pe spritmonitor si intelege ca ce am scris eu e vorba de medii si cifre, iti garantez ca pot scoate consum dublu cu 520d fata de 525d daca imi pun in cap, fara probleme. Ca sa-ti dau un exemplu am avut un Passat B6 2.0 tdi si am scos 12% iasi-bucuresti, dar nu vrei sa stii cum am mers. Repet pt. a 10-a oara, nu am zis ca o fi mai "prost" 530d sau 525d, am facut doar o comparatie intre modele, ce e asa greu de inteles. Sa-mi dai de curiozitate un link unde ai citit ca este commonrail M57-ul de pe E39, eu peste tot am gasit ca e cu pompa rotativa si injectie directa, e posibil insa sa gresesc. 520d care l-am luat nu a fost nici pe bani de nimic nici luat pt. impozit, cum ti-am scris si pe topic-ul de la masina mea, vezi cat e impozitul la un 3200cmc cat am pe Mitsubishi Pajero did si o sa intelegi ca nu ma zgarcesc la bani. Nu cred ca e corect sa ma acuzi ca sunt partinitor, daca vrei sa ataci ce am scris adu argumente. Dar atentie, ce am scris, nu ce ti se pare tie ca gandesc eu scotand din context anumite lucruri.

 

Edit : vad ca v-ati strans putin impotriva iar scopul meu aici pe forum era sa ajut nu sa ma cert. Ideea era ca timpul pierdut de mine in research sa fie castigat de altii in postura in care ma aflam la alegerea masinii. Asa ca daca considerati ca nu este obiectiv si corect ce am scris, as ruga un admin sa stearga topic-ul ca sa nu apara flame-uri, e o bataie de cap de care nu am nevoie.

Link to comment
Share on other sites

Misto prezentarea.Treaba e ca motoru similar dieselului are nu are cuplu suficient pentru a fi elastic in aceeasi treapta ca si un 520d.Plus ca unu e turbocharged si unu aspirat.

Da, modelele noi de 2.0d sunt mai potente decat cele vechi si se aproprie ca performante de dieselul vechi de 3.0.Totusi e pacat sa iei o masina mare luxoasa fara ceva sub capota.bafta

Link to comment
Share on other sites

Un mic comentariu: am 520d e60 177cp. Am condus 330d si 530d. Surprinzator a fost pt mine (si numai pt mine) ca in interior se aude mai tare atat 330d-ul cat si 530d-ul. Si nu am fost singur in masina. Am facut si schimb de masini pt a ne da cu parerea etc.

 

520d-ul meu se aude mai putin in interior la mers. Da, daca stai langa motor cand e la relantiu da. E mai linistit x30-ul insa in mers e mai silentios la aceiasi turatie x20d-ul.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.