Jump to content

E46 M3 - E46 M3 CSL


mmneg

Recommended Posts

Ce piese sunt diferite, discuri, etrieri, placute?

 

Ce preturi au piesele de csl?

 

Oare merita investitia, doar pentru cateva ture pe "cheia" pe an?

Stiu ca m-am interesat candva la Bavaria si mi-au facut o lista. Mi-e teama ca discurile de CSL merg doar cu roti pe minim 19" asa ca daca ai pe 18" trebuie si aici un upgrade costisitor. Iar daca nu ma inseala memoria E46 M3 franeaza de la 200 km/h in 143 de m iar CSL-ul in 129, mai bine decat multe Porshane, iar Porsche e etalon in materie de frane. Probabil ca la rezultat contribuie si cauciucurile (mai aderente pe uscat la CSL) si greutatea mai redusa a acestuia

Link to comment
Share on other sites

cand te uiti la m3e46, discurile fata par foarte mici si nu inspira incredere, pe langa asta, discurile spate sunt mai mari decat pe fata.

 

la prima vedere avem asa:

fata: discurile 345 fata de 325, etrierii si suportii de etrier diferite, placutele sunt aceleasi

spate: etrierii si suportii diferiti, discurile 328 si placutele aceleasi

 

surprinzator, pe fata, placutele sunt aceleasi atat la M cat si al M CSL

 

trebuie schimbata si pompa de frana?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Astea sunt piesele care trebuie schimbate:

- frane fatza de 345mm (trebuie roti de 19) discuri: 34112282445 si 34112282446. 2x suport de etier 34112282619

- frane spate discuri: 34212282857 si 34212282858

 

Pompa nu trebuie schimbata.

 

Franele actuale sunt foarte bune; distanta de franare le CSL este foarte mult ajutata de pneurile Pilot Sport care sunt semi-slick. Daca mergi pe circuit este mult mai important sa schimbi lichidul de frana si sa ai grija sa nu il fierbi. Iar daca ajungi sa iti trebuiasca distanta de franare mai mica, atunci mai bine te bagi la niste StopTech sau Brembo ca sa stii ca chiar merita investitia.

 

.Mdrei

Link to comment
Share on other sites

cum is mai mari discurile pe spate decat pe fata ? au reinventat fizica astia de la bmw ?

 

 

Nu neaparat. Orice masina are un sistem de limitare a fortei de franare pe spate. La cele foarte vechi se numeste repartitor de franare si functioneaza mecanic in functie de incarcarea masinii pe spate.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 years later...
  • 2 weeks later...

Salut, si eu am facut un upgrade cu cele de csl/zcp pentru fata, si iti pot spune ca imi intra si jantele de 18" , cele de iarna, fara nicio problema.

 

Ca impresii, franarea este clar imbunatatita, dar parca uneori abs'ul intra mult prea repede, fata de cele stock unde pe asfalt uscat nu stiu sa il fi simtit vreodata. Bine, intre timp am schimbat si cauciucurile cu unele noi, poate am prins si eu curaj mai mult si ma avant mai tare, si de aici nevoia abs'ului sa intre uneori la franare.

 

Multa bafta, astept impresia ta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

inca nu am reusit sa plec la o tura pe cheia dar pot spune asa:

 

franarea se face mai ferm de la bun inceput fata de inainte cand puterea de franare crestea progresiv pe masura ce calcai pedala.

cea mai mare diferenta am simtit-o cand m-am suit pe 325 dupa o tura cu M-ul:

-inainte, diferentele (datorita franarii progresive) erau mai mici adica coboram de pe M si spuneam "da franeaza ceva mai bine decat 325-ul"

-acum pot spune ca 325-ul este pistol cu apa la frane.

 

ss_cipri, discurile si suportii au fost in jur de 4000 de lei la care se adauga ce placute vrei tu. Initial am vrut sa iau niste Pagid RS29 dar mi-am pus problema scartaitului (ceea ce nu vroiam) asa ca tura asta de placute am luat-o OEM iar daca voi vrea mai mult atunci la urmatorul schimb trec la RS29.

Placutele OEM sunt Textar parca.

Link to comment
Share on other sites

cred ca sunt de slaba calitate.

numai daca schimbi placutele cu unele OEM in configuratia respectiva adaugi 115$, daca pui si discurile mai adaugi 162$

 

sunt curios daca la banii aia vin two-piece rotors sau sunt single piece rotors. Ar fi trist sa dai banii si sa fie dintr-o singura bucata. Poza clar nu e reala pentru ca la M3 sunt 2 gauri de aliniere.

 

pe langa asta, la modelele de state, discurile nu sunt perforate. Iti fac poza la discurile mele sa vezi cum musca gaurile din placuta de frana.

 

de multe ori pretul reflecta calitatea. nu degeaba adaugi 377$ pentru Pagid RS29

Edited by mmneg
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.