Jump to content

Diy: inlocuire antigel la e46 1,9 benzina


Calin

Recommended Posts

Operatiunea e extraordinar de simpla, o poate face oricine cui ii place sa surubareasca pe la masina.

Ca scule aveti nevoie de o surubelnita dreapta (cat mai lata) si o inelara cu cot de ''13 si ceva carpe.

 

Golirea instalatiei.

 

1. Demontati jos scutul de la motor.

2. Desfaceti busonul capacului de la vasul de expansiune.

3. Sub masina veti observa chiar sub vasul de expansiune si sub radiator 2 suruburi albastre de plastic (aici folositi surubelnita dreapta). Le desfaceti si antigelul din vas si din radiator va curge jos.

4. Pe partea stanga a motorului (cum te uiti din fata masinii) undeva langa galeria de evacuare veti observa un surub de M8 cu cap hexagonal. Acesta il desfaceti cu cheia de ''13 pt. ca lichidul ramas in blocul motor sa se scurga si el. Atentie insa la acest surub, se desface ceva mai greu (unii meseriasi prefera nici sa nu-l desfaca ca sa nu il rupa). Inainte de a pune inelara pe el curatati cu o perie de sarma si pulverizati niste wd-40 pe acel surub. Cand il desfaceti nu trageti intins de cheie, incercati sa loviti usor cheia (socuri).

5. Lasati tot antigelul sa se scurga, nu-l aruncati, poate aveti si voi vecini cu Dacii mai obosite :lol:

6. Dupa ce sa scurs tot lichidul, strangeti dopurile de golire de la vasul expansiune si radiator. Atentie, strangeti cu simt, dopurile is din plastic si filetul lor la fel. Montati si surubul de golire inapoi pe blocul motor, daca aveti si ceva pasta de montaj e bine sa dati umpic pe filet.

 

Antigelul nou.

 

Aici fiecare cumpara ce antigel crede ca e cel mai bun, eu personal am folosit un antigel fara nitriti si silicati. Am un butoi de 60l concentrat si tot din el am folosit la mai multe masini fara nici o problema.

Daca cumparati antigel concentrat aveti grija la diluarea lui. De obicei scrie pe eticheta modul de diluare cu apa. Folositi apa distilata pt. diluare, nu apa de la robinet. Eu am am pus intr-o galeata 4l de antigel si 4 de apa distilata. Cu ajutorul unui densimetru am verificat antigelul, l-am facut la -30 grade.

 

Umplerea si aerisirea instalatiei.

 

Dupa ce a-ti montat dopurile de golire si a-ti preparat noul lichid de racire puteti sa-l puneti in instalatie. Langa busonul de umplere al vasului de expansiune veti observa un surub negru de plastic. Acela e dopul de aerisire.

Il desfaceti (nu complet) si incepeti sa turnati noul antigel in vasul de expansiune. Turnati incet, e posibl sa faca perne de aer si lichidul va curge pe langa. In momentu cand pe surubul de aerisire curge doar lichid (fara bule de aer) si nivelul din vas se stabilizeaza, strangeti dopul de aerisire si dopul vasului de expansiune si se porneste motorul.

Neaparat in masina se pune robinetul pe caldura maxima. Lasati motorul sa mearga pana deschide termostatul (verificati ca ambele furtune de la vas sa fie fierbinti). Cand circuitul s-a facut, opriti motorul si asteptati sa se raceasca. Desfaceti busonul vasului de expansiune si verificati nivelul. O sa mai trebuiasca completat ceva, nu mult. Nivelul optim e specificat pe busonul vasului de expansiune (adica cand e tija sus).

Faceti-va timp si trageti o tura cu masina, vreo 10-15km in care verificati daca acul de la apa indica corect si instalatia de incalzire functioneaza corespunzator. Pt. lininistea voastra mai verificati a doua zi nivelul lichidului din vas. Chiar daca aveti probleme veti fi avertizati in bord depre acest lucru.

 

Pretul intr-un servis pt. aceasta operatiune e intre 30-50 Ron dar nu se merita sa-i dati. E foarte simpla operatiunea plus ca ai satisfactia ca ai facut-o cu mana ta :lol: De acei bani mai bine iei ceva de :)

 

Spor la treaba (am atasat si ceva poze din timpul operatiei)

post-8540-1255608053_thumb.jpg

post-8540-1255608063_thumb.jpg

post-8540-1255608078_thumb.jpg

post-8540-1255608086_thumb.jpg

post-8540-1255608100_thumb.jpg

post-8540-1255608109_thumb.jpg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Valabila acceasi chestie si pentru un 320d din 2000 ?

 

Cam la orice masina e la fel, probabil ca difera doar amplasarea dopurilor de golire. Insa la unele masini care au de ex. vasul de expansiune mai jos ca radiatorul operatiunea de aerisire e ceva mai dificila (ex. Dacia).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
sal,am un 320i E36 si de vreo 3 zile am schimbat antigelul,am golit toata instalatia inclusiv si din bloc,cand am umpluto la loc cu aerisire toate ca la carte surpriza,nu baga caldura la relanti deloc,o turez pe la 2000-2500 si baga caldura f bine cum ar trebui,cum o las la relanti iar se raceste aerul,dupa o zi am completat ca lipsea un pic am aerisito iar si tot aceeasi treaba,la relanti caldura deloc,care ar fi rezolvarea?
Link to comment
Share on other sites

Ma poate ajuta cineva cu o imagine de ansamblu cu surubul de la pct 4?

 

Am golit radiatorul si vasul de expansiune si acum nu gasesc surubul respectiv.

Am desafacut un surub care mi se parea mie ca ar fi cel in cauza dar nu a curs nimic.

Link to comment
Share on other sites

Te referi la scutul de plasic nu?

Ca am vazut mai in spate si un fel de scut de fier/aluminiu...

 

La diesel dar cred ca si la benzina e fix la fel, ca sa ajungi la surubul de pe bloc e nevoie sa demontezi scutul de aluminiu, prins in 6 suruburi, au cap hexagon de 16.

Link to comment
Share on other sites

Mersi pt ajutor, acum ma apuc sa-l dau jos.

 

Niste indicatii despre locatia surubului?

 

 

Eu am diesel dar cred ca surubul e amplasat cam la fel.

 

Dupa ce ai indepartat scutul vei gasi in dreptul cilindrului 3-4 , pe la jumatatea blocului motor pe partea cu teava de esapament un surub ai nevoie de o cheie de 13 inelara dreapta sau fixa, cel putin la mine doar asa am reusit, poate la benzina e mai mult spatiu.

 

Daca ai o lanterna sau ceva de luminat la tine o sa-l gasesti usor.

 

Vezi cum te descurci la desfacut s-ar putea sa faci un dus cald/rece in functie de cum e motorul.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.