Jump to content

Slefuire discuri de frana


Goethe

Recommended Posts

Ooooo vrei sa umbli la frane? O sa mori! O sa decalesti discurile. Nu o sa mai aiba ovalitatea multumita carora placutele se departeaza de disc etc. Astea au fost raspunsurile primite de mine la o intrebare similara! Incearca la cineva cu strung si o sa fie ok numai ca din ce spui tu discurile au o uzura mare si nu stiu daca o sa mai aiba de unde sa subtieze. Cred ca iti trebuie unele noi. Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Salut iti recomand MotorService in Titan am facut eu operatiunea asta, un disc era ovalizat, si am mers de 1 luna deja am franat la fel de bine si totul ok, si inca nu am murit. Oricum mecanicul iti va spune daca merge sau nu rectificat. Daca nu merge il schimbi, bafta. Daca vrei nr de tel PM.

 

Sa va reamintesc ca exista procedura explicita de la BMW cum se face o rectificare de discuri ? REPET : numai daca este cazul voi asta nu intelegeti, daca se poate rectifica bine daca nu se schimba.

Edited by Viorel_2008BMW
Link to comment
Share on other sites

in principiu , discurile nu au niste preturi astronomice , sa spui ca merita sa rectifici . Asa se pot reconditiona si pivoti si bielete si toate articulatiile dar parca nu face obiectul unei intretineri corespunzatoare . Acum probabil de cand cu criza , reconditionarile si rectificarile sunt la ordinea zilei .
Link to comment
Share on other sites

Nu sunt santuri adanci. Sau cel putin eu nu le consider adanci (bine nici nu am o experienta ca sa le evaluez).

Masina a fost rulata 120.000 KM si cred ca nu i s-au schimbat discurile de frana (sau ma insel? - sunt intervala de rulaj la care este recomandata schimbarea lor?) - deci va puteti imagina in ce stare sunt discurile.

 

Ca sa revin, discurile nu mi se par asa uzate si ma gandeam ca se pot "poliza" cu o jumatate de milimetru pentru a nu avea probleme. Sau nu ar trebui sa imi fac griji avand in vedere ca sunt niste santulete?

 

Iar daca e vorba de slafuire ma gandeam la ceva profesionist - adica sa merg la sigur.

Link to comment
Share on other sites

Nu te mai gandi la polizare. Trebuie rectificare, astfel incat dupa prelucrare abaterile sa nu depasesca limitele admise. Iti dai seama ca daca pui polizorul pe ele o sa-ti fluture discurile ca steagu-n vant?

 

Rectificarea discurilor nu comporta niciun risc, spre deosebire de reconditionarea pivotilor care este o operatiune riscanta si nepermisa.

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
Sa va reamintesc ca exista procedura explicita de la BMW cum se face o rectificare de discuri ? REPET : numai daca este cazul voi asta nu intelegeti, daca se poate rectifica bine daca nu se schimba.

 

da, reaminteste-ne, eu unul nu am auzit de asemenea procedura recomandata de BMW :)

Link to comment
Share on other sites

1000 de oameni 1000 de păreri diferite evident. Pole chiar nu mai am chef sa stau sa caut dar era si pe aici recomandarea aia simpla de rectificare de la BMW.

Nu este vorba de cât de scump este sau nu ĂŽntreținerea mașinii, voi cei care sunteți adepții schimbării si nu rectificări o băgați repede pe asta cu banii, o prostie. Eu de exemplu mi-am rectificat discurile la sugestia MECANICULUI, si când a trebuie sa cumpăr bascula am cumpărat una mai scumpa si cica mai buna adica LEMFORDER. Asa când am si cumpărat pompa de ĂŽnaltă presiune de motorina tot la fel am cumpărat-o pe cea mai scumpa, ca vezi doamne aia tine mai mult, la fel si bucsele si etc ! Nu e vorba de bani e vorba de a face a rectifica un disc de frână daca se poate, de ce sa nu o facem ? la mine de exemplu eru schimbate de curand discurile dar era unul ovalizat dar sunt OEM chiar si rectificat e mult mai ok de cat unul nou pe producator zic eu. Niste discuri de frana nu se schimba asa repede! am mașini la firma la care lucrez care au 140.000 km si nu am schimbat nici un disc de frână si sunt mașini gen Clio, Logan si Astra. Oameni buni ĂŽncetați cu sfaturile astea gen nu rectifica si vinde mașina daca nu ai bani de ĂŽntreținere, lasa-ti omul sa se duca la un mecanic sa isi dea cu părerea un specialist care poate vedea ceea ce este de facut.

Edited by Viorel_2008BMW
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Daca stateai mai aproape te ajutam eu cu strunjitul discurilor, am strung mare si pot sa le prind usor in universal. Ai grija unde mergi sa le strunjesti, sa-i spui strungarului sa regleze viteza cat mai mica si sa foloseasca un cutit cu holker cat mai mic. Eu le fac cam la 80 rot/min, niciodata nu am avut probleme de disc ovalizat sau altceva.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu de exemplu mi-am rectificat discurile la sugestia MECANICULUI, si când a trebuie sa cumpĂŁr bascula am cumpĂŁrat una mai scumpa si cica mai buna adica LEMFORDER. Asa când am si cumpĂŁrat pompa de ĂŽnaltĂŁ presiune de motorina tot la fel am cumpĂŁrat-o pe cea mai scumpa, ca vezi doamne aia tine mai mult, la fel si bucsele si etc ! Nu e vorba de bani e vorba de a face a rectifica un disc de frânĂŁ daca se poate, de ce sa nu o facem ? la mine de exemplu eru schimbate de curand discurile dar era unul ovalizat dar sunt OEM chiar si rectificat e mult mai ok de cat unul nou pe producator zic eu. Niste discuri de frana nu se schimba asa repede! am mașini la firma la care lucrez care au 140.000 km si nu am schimbat nici un disc de frânĂŁ si sunt mașini gen Clio, Logan si Astra. Oameni buni ĂŽncetați cu sfaturile astea gen nu rectifica si vinde mașina daca nu ai bani de ĂŽntreținere, lasa-ti omul sa se duca la un mecanic sa isi dea cu pĂŁrerea un specialist care poate vedea ceea ce este de facut.

 

ªi dacã Þi-a recomandat mecanicul, ce importanÞã are? Existã tot felul de mecanici, majoritatea nu au nici o treabã.

 

Mecanicul nu este neapĂŁrat un specialist.

 

Ăn orice caz, ĂŽnteleg sĂŁ vrei sĂŁ rectifici niÂşte discuri pe care le-ai cumpĂŁrat acum câteva luni, ĂŽnsĂŁ sĂŁ ai discurile originale ale maÂşinii Âşi sĂŁ zici cĂŁ oricum sunt mai bune decât altele noi pe producĂŁtor mi se pare o inepĂžie.

E vorba de bani, Întotdeauna este vorba de bani atunci când vrei sã faci improvizaÞii.

Link to comment
Share on other sites

Ei nu sunt chiar atat de scumpe niste discuri (in jur de 500lei 2 bucati) si totusi nu cred ca putem compara bmw-ul cu alte marci, in sensul ca are mai multi cai putere => trebuie o eficienta de franare mult mai mare ca la alte marci si in plus cine de obicei cine cumpara astfel de masina o si calca si trebuie sa poate frana. E clar ca putin se subtiaza la polizare.
Link to comment
Share on other sites

(NUMAI CAND ESTE ABSOLUT NECESAR)

Discurile de frana se Strunjesc sa faca priza cu placuta de frana , rectificarea nu este recomandata si nu trebuie sa aiba grosimi diferite , discul este dintr-un aliaj mai dur care contine si OTEL nu este fonta chioara ...

 

Cei ce comentaeaza aiurea mai bine sa taca daca nu se pricep .... Ma intreb ce pregatire au in acest domeniu de sunt atat de siguri pe ceea ce spun .... :)

Sigur, cea mai simpla varianta este sa cumperi un set de discuri noi si gata ....

 

P.S. Exista cazuri cand se ovalizeaza discul la foarte scurt timp de la schimbare (aproape nou)

P.S.2 De ce credeti ca piese in aviatie dintr-un material brut se strunjeste pana ajunge la produsul finit , si nu se toarna direct ? tocmai sa-si pastreze proprietatile materialul .......

Edited by edy1092
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 year later...

BMW 525D - 2005

Vibratii in volan la apasare usoara a pedalei de frana la viteze 80-90 km/h in sus.

Discurile sunt noi Zimerman, si placutele Ferodo, max. 3000km de la inlocuire.

Ma poate lamuri cineva daca este nevoie de rectificare?

Mecanicii de la BMW au spus ca le-am imperecheat prost. Au spus ca trebuia sa montez placute ATE.

Exista un loc unde as putea sa le rectific, fara sa le stric?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.