Jump to content

Diy: Conversie de la clima manuala la clima automata (climatronic)


Calin

Recommended Posts

  • 8 months later...

Senzorul AUC are 4 fire, numerotate astfel:

1-maro

2-galben

3-maro

4-albastru

 

 

Acesti pini se conecteaza tot la mufa mare, alba in ordinea de mai jos:

1 maro - la pinul 11 din mufa alba

2 galben - la pinul 16 din mufa alba

3 maro - la pinul 15

4 albastru- la pinul 18

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
salut ! de cateva zile tot caut senzorul solar , am un e46 din 99 din cate am citi am vazut ca la cele dupa 2001 lau pus sus la parbriz la gura de aerisire ..in autodata tot acol,o il arata ca locatie dar nu specifica sub bord... imi da eroare pe el si am inteles ca el este responsabil de clapete ca si pe clapete am destule erori. multumesc
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

In primul rand pot sa va zic ca este mult de lucru si nu-i chiar foarte simplu. Daca nu va pricepeti cat de cat in ale electricii si mecanicii va recomand sincer sa apelati la un servis.

 

Ce trebuie sa faceti pt. a transforma clima manuala in clima automata.

- in primul rand aveti nevoie de aeroterma IHKA de pe o masina cu climatronic, nu conteaza daca-i diesel sau benzina, volan stanga sau dreapta

- aveti nevoie de solar senzor (cel din fata bordului de catre parbriz)

-senzor AUC (Automatic Umluft Control)

-de pe masina de pe care luati aeroterma va trebui sa luati si niste fire din instalatia electrica, mai exact cei doi pini care merg la senzorul solar si 4 pini care merg la senzorul AUC

- luati-va toate suruburile si clemele de pe masina care dezmembrati, e posibil sa pierdeti/rupeti din ele si atunci aveti de rezerva

-2 pachete tigari

-nervi, rabdare si daca se poate sa lucrati singur fara prieteni curiosi

 

Scule

- nu le pot insira dar aveti nevoie de o gramada de tubulare, torx-uri, surubelnite, imbusuri, clesti, penseta, lampa portabila, lanterna, etc.

 

Demontarea aerotermei de pe masina

 

Se demonteaza cam tot din habitaclu. Se da jos urmatoarele:

-volan+airbag si airbag pasager

-casetofon, unitate comanda clima, spatiu depozitare, manete semnal/stergatoare, consola, ceasurile, trimuri, bloc lumnini, aeratoare, ornamentele de langa cortina, plansele de sub bord, etc. Nici eu nu mai tin minte ca-s mort de obosit.

Cand ati demontat tot se poate scoate bordul. In spatele trimurilor veti observa niste suruburi de M6. Le desfaceti si scoateti usor bordul afara din masina.

 

 

Dupa ce ati scos bordul afara o sa observati ca el este fixat pe un schelet metalic. Bineinteles ca si acesta va trebui demontat jos si scos din masina. Ca sa il scoateti afara trebuie umpic de lucru.

-prima data desfaceti suruburile de M8 delanga balamalele de la usi-

-tot acolo o sa observati si niste suruburi de M6 care fixeaza explozibilul :) de la cortine

-in stanga si dreapta aerotermei gasiti 2 suruburi M8, le desfaceti si pe astea.

-in dreptul bordului (ceasurilor) e pozitionat un surub transversal care va trebui dat jos

In momentul acesta scheletul metalic se poate da jos de pe masina. Dar apare o problema, Coloana de directie. Ca sa o dati jos va trebui desfacute suruburile din capat , cele de langa pedalier.

Acum coloana pica jos si puteti extrage afara scheletul metalic pe care e fixat bordul

 

Ca sa puteti scoate aeroterma afara va trebui sa desfacem una alta si din compartimentul motor.

-prima data se demonteaza filtrul habitaclu

-se scoate tot suportul pe care este fixat

-se demonteaza placa care acopera compartimentul timoneriei de la stergatoare. (2 suruburi torx)

-se da drumul la freon din instalatie

-se desfac conductele care merg la calorifer (tur si retur) is fixate cu coliere

-cu un imbus de 6 desfaceti conductele de la clima care merg la vaporizator

 

Acum se poate scoate afara aeroterma. Aceasta e fixata cu 4 suruburi de M6 cu piulita. Aici aveti nevoie neaparat de tubulara adanca de 10, nu puteti sa le scoateti fara ea.

 

Felicitari in primul rand....Acum ca m-am apucat si eu de treaba asta, apreciez si mai mult efortul tau. M-am blocat putin la surubul nituit de pe coloana de directie dar mi-am facut o cafea, trag aer adanc in piept si ma arunc pe el in 10 minute....Intrebarea e alta : cum se prinde senzorul solar si AUC? Locatia in mare o stiu dar ai facut poate fotografii cu senzorii montati ca sa nu ma trezesc dupa aia cu greieri in bord si pe la radiator?

Merci!

Link to comment
Share on other sites

O singura nelamurire am.

 

Nu sunt 100% convins ca am montat coaja de bord corect.

 

Daca ma uit din interior la partea de jos a geamului parca in stanga sta cu 1-2mm mai bombata decat in dreapta. Si nu stiu daca asa trebuie sa fie la climatronic, dar daca selectez sa imi sufle aer si la mijloc si la geam si la picioare, la mijloc chiar si daca ventilatorul e la maxim nu sufla foarte tare. Asa trebuie sa fie?

 

 

Salut!

Acum am facut si eu conversia la clima si am aceeasi problemaca si tine: bordul in partea soferului e mai ridicat decat la pasager....

 

Cum ai rezolvat-o?

 

Merci!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
va salut , nu stiu daca mai este de actualitate , dar pun si eu o intrebare , recent am achizitionat un bmw e46 coupe facelift din 2006 , masina de fabrica a venit cu panou cu robineti , a fost montat pe el panoul climatronic , a mers baga aer absolut perfect prin toate gurile si directiona ok ,iar de ceva vreme nu mai baga decat pe la parbriz si pe la picioare , poate sa fie de la piesa cu tepi vreo problema?am facut proba cu alt panou de clima si tot asa face... acum cand dau pe mijloc baga f slab se simte ca ar fi blocate gurile de sus care permit intrarea aerului... face cineva chestiia asta contra cost?sa nu stau eu sa ma complic?aduc toate piesele si sa`mi ofere montajul. va salut Edited by sorglro
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 5 months later...
  • 3 months later...
salut...am facut si eu conversia de la ac la clima dar nu mi s-a montat senzorul solar.Merge si asa sau sensorul acela regleaza temperatura din interior la cat o setezi,ori are senzor,panoul de comanda si panoul regleaza temp.?cand dau pe dezaburire parbriz am observat ca baga si pe la mijloc,asa trebuie?iar cand dau pt picioare,mijloc si parbriz,pe la parbriz baga mai incet fata de celelalte...mersi
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Salutari dragi colegi

Astazi m-am apucat sa fac si eu conversia , am cumparat aeroterma solar senzor , senzor AUC.

Am dat bordul jos am dat scheletul jos , am scos aeroterma. Am montat aeroterma de clima si am facut proba sa vad daca merge cum trebuie. Deschide clapetele asa cum dau comanda. Totul bine.Pentru ca am si maine timp toata ziua plus luni pana dupamasa , am hotarat sa nu ma grabesc. Pentru asta seara ajunge. Am intrat in casa si am studiat senzorii.Solar senzor are in capat o mufa , am taiat mufa si am scos piciorusele sa le pot baga in mufa alba de la panou. Problema este ca la mine sunt alte culori la cele doua fire.Rosu si negru. Care fir vine la pin 1 si care vine la pin 17.

De asemenea de unde am cumparat aeroterma am luat senzorul si mufa AUC , de la mufa am taiat firele cam 15 cm. Si acea mufa are fire de culori diferite fata de ce aveti voi.

Si anuma : galben-negru , galben-maro , albastru-negru , albastru-maro. Ce culori vin pozitionate la pinii 11 , 15 , 16 si 18

Inca un lucru care ma intereseaza : unde mai exact vine montat solar senzor. Sub bord , deasupra bordului langa parbriz pentru a bate razele solare in el? O poza cu pozitionarea lui ar fi de mare ajutor

Va multumesc

Link to comment
Share on other sites

Gata si pe ziua de azi. Am montat totul inapoi si a iesit perfect, Sunt multumit de rezultat deoarece in urma cu vreo 2 luni am mai dat o data bordul jos si am fost pe graba. Atunci am fost obligat sa pun totul inapoi repede si din acea cauza aveam greieri prin masina , plus ca mai ramasese piese. Le-am pus intr-o pungulita si azi am vazut de unde lipseau si am avut timp o zi jumate sa pun totul in ordine.

Totul este montat inapoi , am gasit si locul unde se pune solar senzor , colegul nostru Kenbobo undeva mai sus a zis ca se afla o gaura in spate pe unde intra firele.

Totusi nu am primit ajutor in legatura cu firele de culori diferite de ale voastre si am lasat momentan firele libere .

Astept in continuare indrumarile voastre unde vin acele fire bagate in mufa.

 

Senzorul AUC are 4 fire, numerotate astfel:

1-maro

2-galben

3-maro

4-albastru

 

 

Acesti pini se conecteaza tot la mufa mare, alba in ordinea de mai jos:

1 maro - la pinul 11 din mufa alba

2 galben - la pinul 16 din mufa alba

3 maro - la pinul 15

4 albastru- la pinul 18

 

 

Am vazut pe acea mufa de la sonzorul AUC niste numere 1,2,3,4 desii au alte culori.

Tu ai mentionat ca mufa are niste fire numerotate. Sa ma iau dupa acele numere chiar daca culorile firelor difera?

La mufa solar senzor nu era nimic numerotat , sunt doar doua fire diferite de ale voastre. Am unul rosu si unul negru.

 

Sper maine cand ma duc sa bag freonul inapoi sa nu am surprize. Am luat aeroterma cu tot cu calorifere , aratau curate imaculate .

Edited by Tripl3x
Link to comment
Share on other sites

Astazi am mai facut una alta la masina , am schimbat garniturile la capacul de admisie si am curatat egr-ul. Nu era murdar aproape deloc. Ce am observat ?

Mufa de la senzorul AUC care o am eu este identica cu mufa de la pozitii si ca forma si la culorile firelor.

Cand am luat mufa de la cel cu aeroterma a scos senzorul AUC inainte si la sfarsit am taiat mufa.

Acum nu stiu sigur daca avea si mufa de la pozitie scoasa si am incurcat eu mufele. Cert este ca acea mufa care am luat-o este identica ca forma , si la culorile de la fire cu ce am eu la pozitii. Cu siguranta eu am incurcat mufele doarece am luat pur si simplu mufa , am bagat-o in senzor si am taiat.

De aia la mine difera culorile firelor de ce aveti voi.

Rugamintea mea este : cineva sa se uite la mufa de la AUC si la mufa de la pozitie si sa-mi spuna cum vin firele in ordine.

ce culoare are firul care vine in locul galben-negru ,

ce culoare are firul care vine in locul galben-maro ,

ce culoare are firul care vine in locul albastru-negru ,

ce culoare are firul care vine in locul albastru-maro

 

Ori va rog faceti o poza cu mufa de la AUC de sus in jos pe partea cu firele si eu o sa-mi dau seama cum vin firele legate

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Trebuie scrisa aeroterma noua IHKA alfel nu vei putea coda nimic pe ea. INPA o vede insa si fara sa fie scrisa De functionat functioneaza oricum Cat despre AUC nu ti bate capul.Am pus senzor nou si tot imi vede eroare pe el .Nu face mare lucru si cred ca e defectuos din fabricatie....90 la suta din e 46 au eroare pe acel senzor
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

In primul rand pot sa va zic ca este mult de lucru si nu-i chiar foarte simplu. Daca nu va pricepeti cat de cat in ale electricii si mecanicii va recomand sincer sa apelati la un servis.

 

Ce trebuie sa faceti pt. a transforma clima manuala in clima automata.

- in primul rand aveti nevoie de aeroterma IHKA de pe o masina cu climatronic, nu conteaza daca-i diesel sau benzina, volan stanga sau dreapta

- aveti nevoie de solar senzor (cel din fata bordului de catre parbriz)

-senzor AUC (Automatic Umluft Control)

-de pe masina de pe care luati aeroterma va trebui sa luati si niste fire din instalatia electrica, mai exact cei doi pini care merg la senzorul solar si 4 pini care merg la senzorul AUC

- luati-va toate suruburile si clemele de pe masina care dezmembrati, e posibil sa pierdeti/rupeti din ele si atunci aveti de rezerva

-2 pachete tigari

-nervi, rabdare si daca se poate sa lucrati singur fara prieteni curiosi

 

Scule

- nu le pot insira dar aveti nevoie de o gramada de tubulare, torx-uri, surubelnite, imbusuri, clesti, penseta, lampa portabila, lanterna, etc.

 

Demontarea aerotermei de pe masina

 

Se demonteaza cam tot din habitaclu. Se da jos urmatoarele:

-volan+airbag si airbag pasager

-casetofon, unitate comanda clima, spatiu depozitare, manete semnal/stergatoare, consola, ceasurile, trimuri, bloc lumnini, aeratoare, ornamentele de langa cortina, plansele de sub bord, etc. Nici eu nu mai tin minte ca-s mort de obosit.

Cand ati demontat tot se poate scoate bordul. In spatele trimurilor veti observa niste suruburi de M6. Le desfaceti si scoateti usor bordul afara din masina.

 

 

Dupa ce ati scos bordul afara o sa observati ca el este fixat pe un schelet metalic. Bineinteles ca si acesta va trebui demontat jos si scos din masina. Ca sa il scoateti afara trebuie umpic de lucru.

-prima data desfaceti suruburile de M8 delanga balamalele de la usi-

-tot acolo o sa observati si niste suruburi de M6 care fixeaza explozibilul :) de la cortine

-in stanga si dreapta aerotermei gasiti 2 suruburi M8, le desfaceti si pe astea.

-in dreptul bordului (ceasurilor) e pozitionat un surub transversal care va trebui dat jos

In momentul acesta scheletul metalic se poate da jos de pe masina. Dar apare o problema, Coloana de directie. Ca sa o dati jos va trebui desfacute suruburile din capat , cele de langa pedalier.

Acum coloana pica jos si puteti extrage afara scheletul metalic pe care e fixat bordul

 

Ca sa puteti scoate aeroterma afara va trebui sa desfacem una alta si din compartimentul motor.

-prima data se demonteaza filtrul habitaclu

-se scoate tot suportul pe care este fixat

-se demonteaza placa care acopera compartimentul timoneriei de la stergatoare. (2 suruburi torx)

-se da drumul la freon din instalatie

-se desfac conductele care merg la calorifer (tur si retur) is fixate cu coliere

-cu un imbus de 6 desfaceti conductele de la clima care merg la vaporizator

 

Acum se poate scoate afara aeroterma. Aceasta e fixata cu 4 suruburi de M6 cu piulita. Aici aveti nevoie neaparat de tubulara adanca de 10, nu puteti sa le scoateti fara ea.

 

Salut! DupĂŁ atâția ani , te mai pricepi?😂 Am luat un e46 din 2002 și am cumpĂŁrat o cu clima digitalĂŁ , dar ea din fabrica are Ac normal ... As vrea sa optez spre clima digitalĂŁ , dar nu prea are cine sa mi facĂŁ conversia... Te ai bĂŁga? Și cam cât m ar costa manopera?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.