Jump to content

Diy: Conversie de la clima manuala la clima automata (climatronic)


Calin

Recommended Posts

In primul rand pot sa va zic ca este mult de lucru si nu-i chiar foarte simplu. Daca nu va pricepeti cat de cat in ale electricii si mecanicii va recomand sincer sa apelati la un servis.

 

Ce trebuie sa faceti pt. a transforma clima manuala in clima automata.

- in primul rand aveti nevoie de aeroterma IHKA de pe o masina cu climatronic, nu conteaza daca-i diesel sau benzina, volan stanga sau dreapta

- aveti nevoie de solar senzor (cel din fata bordului de catre parbriz)

-senzor AUC (Automatic Umluft Control)

-de pe masina de pe care luati aeroterma va trebui sa luati si niste fire din instalatia electrica, mai exact cei doi pini care merg la senzorul solar si 4 pini care merg la senzorul AUC

- luati-va toate suruburile si clemele de pe masina care dezmembrati, e posibil sa pierdeti/rupeti din ele si atunci aveti de rezerva

-2 pachete tigari

-nervi, rabdare si daca se poate sa lucrati singur fara prieteni curiosi

 

Scule

- nu le pot insira dar aveti nevoie de o gramada de tubulare, torx-uri, surubelnite, imbusuri, clesti, penseta, lampa portabila, lanterna, etc.

 

Demontarea aerotermei de pe masina

 

Se demonteaza cam tot din habitaclu. Se da jos urmatoarele:

-volan+airbag si airbag pasager

-casetofon, unitate comanda clima, spatiu depozitare, manete semnal/stergatoare, consola, ceasurile, trimuri, bloc lumnini, aeratoare, ornamentele de langa cortina, plansele de sub bord, etc. Nici eu nu mai tin minte ca-s mort de obosit.

Cand ati demontat tot se poate scoate bordul. In spatele trimurilor veti observa niste suruburi de M6. Le desfaceti si scoateti usor bordul afara din masina.

 

 

Dupa ce ati scos bordul afara o sa observati ca el este fixat pe un schelet metalic. Bineinteles ca si acesta va trebui demontat jos si scos din masina. Ca sa il scoateti afara trebuie umpic de lucru.

-prima data desfaceti suruburile de M8 delanga balamalele de la usi-

-tot acolo o sa observati si niste suruburi de M6 care fixeaza explozibilul :) de la cortine

-in stanga si dreapta aerotermei gasiti 2 suruburi M8, le desfaceti si pe astea.

-in dreptul bordului (ceasurilor) e pozitionat un surub transversal care va trebui dat jos

In momentul acesta scheletul metalic se poate da jos de pe masina. Dar apare o problema, Coloana de directie. Ca sa o dati jos va trebui desfacute suruburile din capat , cele de langa pedalier.

Acum coloana pica jos si puteti extrage afara scheletul metalic pe care e fixat bordul

 

Ca sa puteti scoate aeroterma afara va trebui sa desfacem una alta si din compartimentul motor.

-prima data se demonteaza filtrul habitaclu

-se scoate tot suportul pe care este fixat

-se demonteaza placa care acopera compartimentul timoneriei de la stergatoare. (2 suruburi torx)

-se da drumul la freon din instalatie

-se desfac conductele care merg la calorifer (tur si retur) is fixate cu coliere

-cu un imbus de 6 desfaceti conductele de la clima care merg la vaporizator

 

Acum se poate scoate afara aeroterma. Aceasta e fixata cu 4 suruburi de M6 cu piulita. Aici aveti nevoie neaparat de tubulara adanca de 10, nu puteti sa le scoateti fara ea.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Montati noua aeroterma pe masina. Montati in ordine inversa totul inapoi. Inainte de a monta bordul la loc va trebui sa fixati pe el senzorul solar. De la el pleaca 2 fire, galben negru si galben maro. Aceste fire vor trebui introduse in mufa alba de la comanda climatronic la pinu 1 si pinul 17. Asigurati-va ca totul e pus la punct si bine fixat, daca nu, ulterior vor aparea greierasi.

Porniti masina, dati drumul caldura la maxim si asteptati sa faca circuitul ( sa deschida termostatul) va mai trebui sa completati ceva antigel dupa, destul de putin. Faceti o tura cu masina, verificati daca caldura se distribuie perfect in habitaclu. Verificati daca baga sus, mijloc si picioare, verficati si recircularea aerului.

Pot sa va spun ca la mine functioneaza absolut perfect tot, mai putin aerul rece ca am dat drumul la freon.

Ii multumesc si lui GabiBmw pt niste sfaturi care daca nu le-as fi primit as fi muncit cel putin 2 ore in plus (coloana directie :lol: )

 

Operatiune a durat de la 10 fix (m-am uitat la ceas :) ) pana acuma la 18, deci e ceva de munca.

Acum beau niste beri, multumit de lucrul ce l-am facut.

 

 

Puteti sa ma intrebati orice, probabil is multe lucruri care le-am omis.

post-8540-1257358556_thumb.jpg

post-8540-1257358565_thumb.jpg

post-8540-1257358576_thumb.jpg

post-8540-1257358594_thumb.jpg

post-8540-1257358621_thumb.jpg

post-8540-1257358633_thumb.jpg

post-8540-1257358641_thumb.jpg

post-8540-1257358653_thumb.jpg

post-8540-1257358661_thumb.jpg

post-8540-1257358711_thumb.jpg

post-8540-1257358719_thumb.jpg

post-8540-1257358727_thumb.jpg

post-8540-1257358735_thumb.jpg

post-8540-1257358744_thumb.jpg

post-8540-1257358754_thumb.jpg

post-8540-1257358761_thumb.jpg

post-8540-1257358768_thumb.jpg

post-8540-1257358776_thumb.jpg

post-8540-1257359468_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

bine ca stiu ca ai facut la tine acu ne putem apuca si la mine de treaba

 

Cand o sa iti iei e46, la e36 nu ma pricep :)

 

Inca o chestie, cand montati inapoi piesele. Inainte de a o monta pe urmatoarea piesa verificati-o pe precedenta care e deja montat-o. Sa nu lipseasca suruburi, cleme, etc. Verificati toate mufele, e bine inainte de montare sa le dati un spray de contact.

Important: inainte de a va apuca de treaba luati bornele jos de pe masina. Umblam la airbag-uri si capse, si pot aparea erori dupa aia.

Link to comment
Share on other sites

Cat a costat panoul si toate componentele necesare conversiei ?

 

Panoul de clima l-am luat anul trecut, nu mai tin minte cat am dat pe el.

Pe aeroterma am dat 400 Ron completa, cu piesa cu tepi, senzor AUC, instalatie electrica. Am primit bonus si o maneta cu BC si toate clemele si suruburile de pe masina de unde am dezmembrat.

Link to comment
Share on other sites

salut...o intrebare am si eu.... cu cine am mai vb de schimbarea asta ziceau ca e plug-n-play,adica nu trebuie modificari,doar se scot butoanele de aragaz si se pune panoul de clima.......

la primul model de panou schimbarea directiei aerului se face cu cablu iar la cel digital este electric

Link to comment
Share on other sites

pare un efort incredibil , felicitari si pune si tu o poza cu panoul de clima pe masina :lol: !

 

Uite o poza, arata normal ca la orice e46 cu climatronic

felicitari domnu' !

eu sigur nu m-as fi apucat de asa ceva din mai multe motive. Nervi si timp :)

feliciari inca o data. arata chiar bine.

Link to comment
Share on other sites

salut...o intrebare am si eu.... cu cine am mai vb de schimbarea asta ziceau ca e plug-n-play,adica nu trebuie modificari,doar se scot butoanele de aragaz si se pune panoul de clima.......

 

Da, merge si asa numai ca nu poti directiona aerul cum vrei tu. Asta-i varianta ieftina.

 

 

salut...o intrebare am si eu.... cu cine am mai vb de schimbarea asta ziceau ca e plug-n-play,adica nu trebuie modificari,doar se scot butoanele de aragaz si se pune panoul de clima.......

la primul model de panou schimbarea directiei aerului se face cu cablu iar la cel digital este electric

 

Si robinetii de aragaz tot electric dirijeaza aerul, nu au cabluri cu fir otelit

Link to comment
Share on other sites

salut...o intrebare am si eu.... cu cine am mai vb de schimbarea asta ziceau ca e plug-n-play,adica nu trebuie modificari,doar se scot butoanele de aragaz si se pune panoul de clima.......

 

Da, merge si asa numai ca nu poti directiona aerul cum vrei tu. Asta-i varianta ieftina.

 

 

salut...o intrebare am si eu.... cu cine am mai vb de schimbarea asta ziceau ca e plug-n-play,adica nu trebuie modificari,doar se scot butoanele de aragaz si se pune panoul de clima.......

la primul model de panou schimbarea directiei aerului se face cu cablu iar la cel digital este electric

 

Si robinetii de aragaz tot electric dirijeaza aerul, nu au cabluri cu fir otelit

:) mai verifica si o sa vezi

Link to comment
Share on other sites

Exact asa megea si la mine inainte, baga aer doar la parbriz si la mijloc, am zis ca nu ma deranjeaza. Dar e nasol iarna cand mergi la drum mai lung, iti ingheata picioarele. Ca sa faci caldura mai mare trebuie sa dai drumul la maxim la aeratoarele din mijloc ca sa incalzesti toata masina. Eu simteam ca ma sufoc, pur si simplu ma ardea aerul cald care venea pe mijloc. Acum nu mai am problema asta.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.