Jump to content

problema ventilatie e34


DOMI

Recommended Posts

Modelul meu de e34 e cu aer conditionat bi-zonal simplu, mai are butonul ala de recirculat si un buton A - auto.

Pe AC (rece) baga peste tot cum trebuie iar acum iarna, cand am nevoie de caldura baga doar pe la parbriz si la picioare, pe gurile din mijloc aer rece. Deocamdata am rezolvat inchizand complet ventilatia pe mijloc :)

Nu e asa o drama dar totusi ma enerveaza.

modulul de control, desi nu l-am desfacut cred ca e IKH, ala mai primitiv. Banuiesc ca unul din servomotoare sau clapeta a ramas blocata. Unde pot sa verific exact cine e vinovat ? Daca e clapeta unde e si cum ajung la ea? Are cineva un DIY cu chestia asta ? Eu am gasit ceva foarte saracacios pe e34.net, un material mai detaliat pentru IHKA, dar e destul de diferit sistemul, iar manualul bentley are cred ca o pagina cu 2 poze si atat. Arata doar cum se ajunge la modulul de comanda.

Link to comment
Share on other sites

Banuiesc ca ai dat de rotita de pe mijloc pt aer cald/rece, nu? :)

Clapetele de aer sunt pe cablu, cand umbli la polen, sub torpedo se vad cablurile care actioneaza clapetele, sus jos, mijloc. Sunt pe partea laterala stanga, la picioarele pasagerului. Trebuie dat acel panou jos. Poate a sarit vreo camasa de la cablu din prinderi. In momentul ala cablul nu mai culiseaza pe camasa.

Asta daca am inteles eu corect. Ai caldura, deci valvele de pe conductele de la calorifer lucreaza dar nu este distribuita corect.

Link to comment
Share on other sites

da, e corect. Baga caldura dar nu pe gurile de ventilatie de pe mijlocul bordului si cele de portiera. Pe gura de ventilatie din mijloc dupa cum stii se poate regla directia si e si o rotita cu un punct albastru si unul rosu pe ea. Daca am inteles corect de la aia este? ele actioneaza cablurile de control ? a vazut undeva o referinta, parca le zice cabluri Bowden

Multumesc, daca sunt alea stiu cum sa ajung la ele.... cu ocazia schimb si microfiltrul ca nu l-am schimbat niciodata....

 

da, e corect. Baga caldura dar nu pe gurile de ventilatie de pe mijlocul bordului si cele de portiera. Pe gura de ventilatie din mijloc dupa cum stii se poate regla directia si e si o rotita cu un punct alabastru si unul rosu pe ea. Daca am inteles corect de la aia este? ele actioneaza cablurile de control ? a vazut undeva o referinta, parca le zice cabluri Bowden

Multumesc, daca sunt alea stiu cum sa ajung la ele.... cu ocazia schimb si microfiltrul ca nu l-am schimbat niciodata....

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Salutare,

Am un BMW 520i E34 din 1992, cutie de viteze manuala si aer conditionat bi-zonal aproximativ ca in poza:

http://www.bmwe34.net/E34main/Maintenance/...l/Data/OBC_main.

Singura diferenta este ca pe al treilea buton din partea stanga (acolo unde este butonul pentru dezghetarea lunetei) eu am doua simboluri cu leduri separate.

Problema mea este ca nu imi functioneaza aerul conditionat si recircularea aerului. Butonul pentru dezgetarea lunetei functioneaza fara probleme, dar butonul de AC si butonul de recirculare a aerului nu funtioneaza.

Am patit de cateva ori ca atunci cand am pornit motorul sa se aprinda ledurile de la AC si ambele de la recircularea aerului si am simtit ca a pornit si cumpresorul pentru AC, dar dupa vreo 2-3 secunde s-au stins. Daca le apas nu se intampla nimic.

Va rog sa imi spuneti care ar putea sa fie problema, mai ales ca acum este frig si nu ar strica recircularea aerului din interiorul masinii.

 

Multumesc anticipat.

 

PS. Id-ul meu de Yahoo Messenger este junior_18_sgh.

Link to comment
Share on other sites

Butonul ala cu cele 2 leduri mici e butonul de recirculare. Are 3 pozitii: off, on si auto.

Ar trebui luata instalatia de AC la verificat. Poate sunt probleme (gen supra presiune in instalatie) si-ti decupleaza compresorul ca sa nu plezneasca ceva. Poate fi electroventilatorul din fata, al AC-ului, poate fi presostatul defect, compresorul cu probleme, lipsa freon. Asta numai la un mecanic sau la un service de AC-uri poti afla. Spor!

Link to comment
Share on other sites

normal, am rotit de ea. Se duce pana in capat apoi revine pe mijloc, parca ar fi trasa de un arc slabut. Daca aia actioneaza un cablu sigur e rupt ...

pe 18 dec intru in concediu si o sa am timp sa desfac.

la mine rotita aia din mijloc actioneaza un motoras,nu are cablu ci o mufa cu 3 fire parca.motorasul actionat se afla in spatele obc-ului.incearca sa-l tii cu mana pe rosu si vezi daca baga cald.bafta.

 

Salutare,

Am un BMW 520i E34 din 1992, cutie de viteze manuala si aer conditionat bi-zonal aproximativ ca in poza:

http://www.bmwe34.net/E34main/Maintenance/...l/Data/OBC_main.

Singura diferenta este ca pe al treilea buton din partea stanga (acolo unde este butonul pentru dezghetarea lunetei) eu am doua simboluri cu leduri separate.

Problema mea este ca nu imi functioneaza aerul conditionat si recircularea aerului. Butonul pentru dezgetarea lunetei functioneaza fara probleme, dar butonul de AC si butonul de recirculare a aerului nu funtioneaza.

Am patit de cateva ori ca atunci cand am pornit motorul sa se aprinda ledurile de la AC si ambele de la recircularea aerului si am simtit ca a pornit si cumpresorul pentru AC, dar dupa vreo 2-3 secunde s-au stins. Daca le apas nu se intampla nimic.

Va rog sa imi spuneti care ar putea sa fie problema, mai ales ca acum este frig si nu ar strica recircularea aerului din interiorul masinii.

 

Multumesc anticipat.

 

PS. Id-ul meu de Yahoo Messenger este junior_18_sgh.

pai la temperatuile astea nu porneste AC-ul.daca folosesti recircularea ti se vor aburi geamurile.

Link to comment
Share on other sites

da am incercat sa tin cu mana fortat nu are nici o treaba. Sa stii ca depinde de model, eu am IKH, sistemul mai primitiv, nu IKHA, la mine 90% sunt cabluri. IKHA e plin de servomotoare si la ala e posbil sa fie mufe ...
Link to comment
Share on other sites

da am incercat sa tin cu mana fortat nu are nici o treaba.

zic si io :)

 

am scos casetofonul si am demontat tot ce tine pt schimbarea filtrului de polen.spre uimirea mea am vazut cele 3 cabluri,prinderea lor de panoul de comanda,etc.practic vezi in spatele panoului de comanda. :lol:

Link to comment
Share on other sites

a fost ger si vreme naspa cand am luat eu concediu. Nu am garajul incalzit si e cam neplacut de lucrat la - . Ma seaca doar ca nu merge, altfel cred ca oricum il tineam inchis pe partea din mijloc, ma enerveaza cand imi bate in fata....

Vara AC il bag si pe mijloc doar pana se raceste masina apoi il inchid oricum ... :) Dar AC functioneaza bine.

Link to comment
Share on other sites

Daca dai jos torpedoul si cele 2 bucati laterale de pe partea stanga a zonei pasagerului ai acces la toate cablurile si la traseul de aer pt pasager.

Nu e adevarat ca nu merge AC-ul daca e frig afara, nu are nici o treaba. Eu folosesc frecvent AC-ul iarna, pt functia de uscare a aerului in interiorul masinii. Cand se abureste masina, daca dai drumul la AC se dezabureste instant. Daca vreau si aer rece, dau pe rece din butoane, altfel las AC-ul pornit si caldura pe maximum si usuc interiorul.

Link to comment
Share on other sites

Dap!

Bine, functia de auto e o vrajeala, se aude la cateva minute cum mai inchide/deschide clapeta de recirculare. Nu are nici o treaba cu functia de pe masinile noi de auto-recirculare in functie de calitatea aerului/umiditatea din masina.

Link to comment
Share on other sites

am OBC dinala mic mic arata doar ora si temperatura exterioara.

da si eu folosesc AC iarna cand ploua, masina sa se abureasca mai repede ca e34 nu am vazut in viata mea ...una din putinele chestii cu adevarat enervante la masina asta...

Oricum e destul de destept sistemul, cu caldura data la maxim cand pornesc AC baga aer mai rece doar pe la parbriz, adica unde trebuie ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.