Schimbare placute frana e60
#1
Posted 16 January 2010 - 13:55
#2
Posted 16 January 2010 - 14:03
vaipa, on 16/Jan/2010, 13:55, said:
Nu, nu trebuie. Schimbi placutele si gata. Te uiti in borcan sa mai ai lichid de frana, daca e sub minim completeaza, dar nu are legatura cu schimbul de placute. Sa ai grija sa completezi cu acelasi tip de lichid de frana.
#3
Posted 16 January 2010 - 14:04
Feri, on 16/Jan/2010, 14:03, said:
vaipa, on 16/Jan/2010, 13:55, said:
Nu, nu trebuie. Schimbi placutele si gata. Te uiti in borcan sa mai ai lichid de frana, daca e sub minim completeaza, dar nu are legatura cu schimbul de placute. Sa ai grija sa completezi cu acelasi tip de lichid de frana.
sa traiesti
#4
Posted 18 January 2010 - 11:36
#6
Posted 18 January 2010 - 22:26
#7
Posted 18 January 2010 - 22:42
Nu se face nici o aerisire decit daca pedala este elastica. Apesi pe pedala de citeva ori si cursa trebuie sa fie cam aceeasi. Sa nu apesi exagerat de tare, mai ales la masinile care au ceva kilometri.
2) Nivel.
Cind se inlocuiesc placutele uzate, subtiri deci, cu unele noi, mai groase, daca n-au fost scurgeri de lichid, nivelul lichidului sigur va creste in rezervor deoarece lichidul e trimis spre rezervor de pistoanele de la fiecare roata in parte. Daca nivelul lichidului de frina a fost la maxim inainte de a schimba placutele, sigur trebuie scos lichid, altfel acesta poate curge afara si sigur strica vopseaua.
3) Inlocuire.
Daca lichidul are mai mult de 2 ani vechime trebuie sa-l schimbi - lichidul de frina e higroscopic si se degradeaza cam in 2 ani chiar daca masina sta. Schimbarea nu trebuie facuta prin metoda "apasa - da-i drumul " si zeci de pedale (uzezi pompa de presiune foarte rapid), ci prin trimiterea lichidului sub usoara presiune spre roti folosind un dispozitiv care se monteaza la capacul rezervorului de lichid de frina. Evacuarea lichidului uzat trimis sub presiune se face prin deschiderea suruburilor de aerisire de la roti. Daca ai ambreiaj hidraulic evacueaza si lichidul uzat din ambreiaj. Dupa o astfel de operatie efortul de actionare a pedalelor scade usor, frinele merg mai bine.
Sunt modele de BMW-uri, mai performante, la care fabricantul recomanda inlocuirea lichidului anual. La masiniele de curse se inlocuieste la 6 luni.
etc... etc...
#8
Posted 18 January 2010 - 22:42
Nu se face nici o aerisire decit daca pedala este elastica. Apesi pe pedala de citeva ori si cursa trebuie sa fie cam aceeasi. Sa nu apesi exagerat de tare, mai ales la masinile care au ceva kilometri.
2) Nivel.
Cind se inlocuiesc placutele uzate, subtiri deci, cu unele noi, mai groase, daca n-au fost scurgeri de lichid, nivelul lichidului sigur va creste in rezervor deoarece lichidul e trimis spre rezervor de pistoanele de la fiecare roata in parte. Daca nivelul lichidului de frina a fost la maxim inainte de a schimba placutele, sigur trebuie scos lichid, altfel acesta poate curge afara si sigur strica vopseaua.
3) Inlocuire.
Daca lichidul are mai mult de 2 ani vechime trebuie sa-l schimbi - lichidul de frina e higroscopic si se degradeaza cam in 2 ani chiar daca masina sta. Schimbarea nu trebuie facuta prin metoda "apasa - da-i drumul " si zeci de pedale (uzezi pompa de presiune foarte rapid), ci prin trimiterea lichidului sub usoara presiune spre roti folosind un dispozitiv care se monteaza la capacul rezervorului de lichid de frina. Evacuarea lichidului uzat trimis sub presiune se face prin deschiderea suruburilor de aerisire de la roti. Daca ai ambreiaj hidraulic evacueaza si lichidul uzat din ambreiaj. Dupa o astfel de operatie efortul de actionare a pedalelor scade usor, frinele merg mai bine.
Sunt modele de BMW-uri, mai performante, la care fabricantul recomanda inlocuirea lichidului anual. La masiniele de curse se inlocuieste la 6 luni.
etc... etc...
#10
Posted 18 January 2010 - 23:02
Ciupanezu, on 18/Jan/2010, 22:46, said:
Daca la schimbarea lichidului sub presiune, n-a intrat aer nu ai ce sa aerisesti. La schimbarea lichidului sub presiune, nu intra niciodata aer in instalatie ca nu are cum decit daca se termina lichidul din rezervor si pompezi aer in loc de lichid.
Aerisirea se face pentru a scoate aerul care eventual a patruns in instalatie in functionare. Aerul poate patrunde in instalatie la eliberarea brusca a pedalei de frina cind pistonul, la revenire face depresiune si in loc de lichid se absoarbe foarte putin aer din diverse motive pe linga garnitura pistonului pedalei.
This post has been edited by nene: 18 January 2010 - 23:04
#11
Posted 18 January 2010 - 23:05
Nu am spus că intră aer atunc când schimbi cu pompa de vacuum ci că atunci trebuie aerisită instalaţia, nu atunci când schimbi doar plăcuţele.
This post has been edited by Ciupanezu: 18 January 2010 - 23:12
#12
Posted 18 January 2010 - 23:32
#13
Posted 19 January 2010 - 01:34
This post has been edited by MateiBarbu: 19 January 2010 - 01:35
#15
Posted 19 January 2010 - 15:06
This post has been edited by doru_89: 19 January 2010 - 15:10
#16
Posted 19 January 2010 - 20:14
Multumesc!
#18
Posted 20 January 2010 - 12:57
doru_89, on 19/Jan/2010, 15:06, said:
Daca nu ai deschis recipientul si lichidul nu a venit in contact cu aerul sa absoarba ceva umiditate, cred ca 2 - 3 ani nu e nici o problema ca viata de raft.
Totusi, chiar daca totusi ai deschis recipientul, macar de curiozitate, si daca l-ai inchis etans tot n-ar fi nici o problema pe aceeasi perioada de timp.
This post has been edited by nene: 20 January 2010 - 12:58
#19
Posted 20 January 2010 - 15:46
#20
Posted 20 January 2010 - 16:04