BMWClub: Schimbare placute frana - BMWClub

Jump to content


  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Schimbare placute frana e60

#1 User is offline   vaipa 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 166
  • Joined: 07-August 09
  • Gender:Male

Posted 16 January 2010 - 13:55

la schimbarea placutelor de frana la un e60 trebuie facuta vreo aerisire sau trebuie completat lichid de frana?Mersi
0

#2 User is offline   Feri 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 287
  • Joined: 31-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Posted 16 January 2010 - 14:03

 vaipa, on 16/Jan/2010, 13:55, said:

la schimbarea placutelor de frana la un e60 trebuie facuta vreo aerisire sau trebuie completat lichid de frana?Mersi

Nu, nu trebuie. Schimbi placutele si gata. Te uiti in borcan sa mai ai lichid de frana, daca e sub minim completeaza, dar nu are legatura cu schimbul de placute. Sa ai grija sa completezi cu acelasi tip de lichid de frana.
0

#3 User is offline   vaipa 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 166
  • Joined: 07-August 09
  • Gender:Male

Posted 16 January 2010 - 14:04

 Feri, on 16/Jan/2010, 14:03, said:

 vaipa, on 16/Jan/2010, 13:55, said:

la schimbarea placutelor de frana la un e60 trebuie facuta vreo aerisire sau trebuie completat lichid de frana?Mersi

Nu, nu trebuie. Schimbi placutele si gata. Te uiti in borcan sa mai ai lichid de frana, daca e sub minim completeaza, dar nu are legatura cu schimbul de placute. Sa ai grija sa completezi cu acelasi tip de lichid de frana.

sa traiesti
0

#4 User is offline   joky 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 373
  • Joined: 20-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Zalau
  • Interests:GPS and BMW

Posted 18 January 2010 - 11:36

Ce marca sunt placutele pe care le-ai pus? Si eu mai fac 1600km si trebuie schimbate...
0

#5 User is offline   Feri 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 287
  • Joined: 31-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Posted 18 January 2010 - 21:42

 joky, on 18/Jan/2010, 11:36, said:

Ce marca sunt placutele pe care le-ai pus? Si eu mai fac 1600km si trebuie schimbate...

Eu recomand TEXTAR sau ATE.
0

#6 User is offline   Flo_55 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 114
  • Joined: 20-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 18 January 2010 - 22:26

Nu vrei placute EBC??? Pentru E60 incep de la 34 euro setul. Iti pot aduce si ATE daca vrei. Zi-mi ce motor ai si iti fac o oferta.
0

#7 User is offline   nene 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 307
  • Joined: 19-December 06
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:BMW, sports,
    Cunoasterea este adevarata bogatie!

Posted 18 January 2010 - 22:42

1) Aerisire.
Nu se face nici o aerisire decit daca pedala este elastica. Apesi pe pedala de citeva ori si cursa trebuie sa fie cam aceeasi. Sa nu apesi exagerat de tare, mai ales la masinile care au ceva kilometri.

2) Nivel.
Cind se inlocuiesc placutele uzate, subtiri deci, cu unele noi, mai groase, daca n-au fost scurgeri de lichid, nivelul lichidului sigur va creste in rezervor deoarece lichidul e trimis spre rezervor de pistoanele de la fiecare roata in parte. Daca nivelul lichidului de frina a fost la maxim inainte de a schimba placutele, sigur trebuie scos lichid, altfel acesta poate curge afara si sigur strica vopseaua.

3) Inlocuire.
Daca lichidul are mai mult de 2 ani vechime trebuie sa-l schimbi - lichidul de frina e higroscopic si se degradeaza cam in 2 ani chiar daca masina sta. Schimbarea nu trebuie facuta prin metoda "apasa - da-i drumul " si zeci de pedale (uzezi pompa de presiune foarte rapid), ci prin trimiterea lichidului sub usoara presiune spre roti folosind un dispozitiv care se monteaza la capacul rezervorului de lichid de frina. Evacuarea lichidului uzat trimis sub presiune se face prin deschiderea suruburilor de aerisire de la roti. Daca ai ambreiaj hidraulic evacueaza si lichidul uzat din ambreiaj. Dupa o astfel de operatie efortul de actionare a pedalelor scade usor, frinele merg mai bine.
Sunt modele de BMW-uri, mai performante, la care fabricantul recomanda inlocuirea lichidului anual. La masiniele de curse se inlocuieste la 6 luni.

etc... etc...
0

#8 User is offline   nene 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 307
  • Joined: 19-December 06
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:BMW, sports,
    Cunoasterea este adevarata bogatie!

Posted 18 January 2010 - 22:42

1) Aerisire.
Nu se face nici o aerisire decit daca pedala este elastica. Apesi pe pedala de citeva ori si cursa trebuie sa fie cam aceeasi. Sa nu apesi exagerat de tare, mai ales la masinile care au ceva kilometri.

2) Nivel.
Cind se inlocuiesc placutele uzate, subtiri deci, cu unele noi, mai groase, daca n-au fost scurgeri de lichid, nivelul lichidului sigur va creste in rezervor deoarece lichidul e trimis spre rezervor de pistoanele de la fiecare roata in parte. Daca nivelul lichidului de frina a fost la maxim inainte de a schimba placutele, sigur trebuie scos lichid, altfel acesta poate curge afara si sigur strica vopseaua.

3) Inlocuire.
Daca lichidul are mai mult de 2 ani vechime trebuie sa-l schimbi - lichidul de frina e higroscopic si se degradeaza cam in 2 ani chiar daca masina sta. Schimbarea nu trebuie facuta prin metoda "apasa - da-i drumul " si zeci de pedale (uzezi pompa de presiune foarte rapid), ci prin trimiterea lichidului sub usoara presiune spre roti folosind un dispozitiv care se monteaza la capacul rezervorului de lichid de frina. Evacuarea lichidului uzat trimis sub presiune se face prin deschiderea suruburilor de aerisire de la roti. Daca ai ambreiaj hidraulic evacueaza si lichidul uzat din ambreiaj. Dupa o astfel de operatie efortul de actionare a pedalelor scade usor, frinele merg mai bine.
Sunt modele de BMW-uri, mai performante, la care fabricantul recomanda inlocuirea lichidului anual. La masiniele de curse se inlocuieste la 6 luni.

etc... etc...
0

#9 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 18 January 2010 - 22:46

Aerisirea se face după schimbarea lichidului de frână.
0

#10 User is offline   nene 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 307
  • Joined: 19-December 06
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:BMW, sports,
    Cunoasterea este adevarata bogatie!

Posted 18 January 2010 - 23:02

 Ciupanezu, on 18/Jan/2010, 22:46, said:

Aerisirea se face după schimbarea lichidului de frână.


Daca la schimbarea lichidului sub presiune, n-a intrat aer nu ai ce sa aerisesti. La schimbarea lichidului sub presiune, nu intra niciodata aer in instalatie ca nu are cum decit daca se termina lichidul din rezervor si pompezi aer in loc de lichid.

Aerisirea se face pentru a scoate aerul care eventual a patruns in instalatie in functionare. Aerul poate patrunde in instalatie la eliberarea brusca a pedalei de frina cind pistonul, la revenire face depresiune si in loc de lichid se absoarbe foarte putin aer din diverse motive pe linga garnitura pistonului pedalei.

This post has been edited by nene: 18 January 2010 - 23:04

0

#11 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 18 January 2010 - 23:05

Te referi la schimbarea lichidului de răcire cu o pompă de vacuum?

Nu am spus că intră aer atunc când schimbi cu pompa de vacuum ci că atunci trebuie aerisită instalaţia, nu atunci când schimbi doar plăcuţele.

This post has been edited by Ciupanezu: 18 January 2010 - 23:12

0

#12 User is offline   benarcis 

  • Simpatizant
  • Group: BMW Club
  • Posts: 801
  • Joined: 16-March 05
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Interests:BMW

Posted 18 January 2010 - 23:32

La E60 nu trebuie sa aerisesti nimic la schimbarea placutelor-doar daca nu cumva le schimba un nene in garajul de la coltul blocului...lichidul de frana, cum spunea cineva mai sus, trebuie schimbat la max 2ani, operatiune pe care ti-o recomand sa o faci la o reprezentanta!
0

#13 User is offline   MateiBarbu 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 359
  • Joined: 14-April 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 19 January 2010 - 01:34

decat s`o fac la reprezentanta , mai bine la un service unde pot sa stau eu langa masina ... si unde stiu ca baietii au habar de ce fac ... si la mine urmeaza schimbul de placute pe fata si inlocuirea lichidului de frana...

This post has been edited by MateiBarbu: 19 January 2010 - 01:35

0

#14 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 19 January 2010 - 12:29

Pompă de vacuum au multe service-uri, nu doar reprezentanțele.
0

#15 User is offline   doru_89 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 248
  • Joined: 13-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Suedia

Posted 19 January 2010 - 15:06

am si eu o intrebare baieti..am cumparat si eu de la reprezentanta 1 litru de lichid de frana si nu l-am schimbat inca....cat are termen de valabilitate in recipientul lui original?....ma gandesc ca pe masina se schimba la 2 ani dar daca el a mai stat un an innante in cutie?...mai e bun sau...pe el nu e trecut termen..

This post has been edited by doru_89: 19 January 2010 - 15:10

0

#16 User is offline   Feri 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 287
  • Joined: 31-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Posted 19 January 2010 - 20:14

La 530d, E39, 2002 ce tip de lichid de frana trebuie si cat? BMW recomanda o marca anume sau doar DOT4?
Multumesc!
0

#17 User is offline   claudiuBWR 

  • Deasupra tuturor
  • Group: Contributors
  • Posts: 4701
  • Joined: 26-March 09
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:New BMW items

Posted 19 January 2010 - 20:57

 Feri, on 19/Jan/2010, 20:14, said:

La 530d, E39, 2002 ce tip de lichid de frana trebuie si cat? BMW recomanda o marca anume sau doar DOT4?
Multumesc!


dot 4 sau dot 4 + daca ai DSC
0

#18 User is offline   nene 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 307
  • Joined: 19-December 06
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:BMW, sports,
    Cunoasterea este adevarata bogatie!

Posted 20 January 2010 - 12:57

 doru_89, on 19/Jan/2010, 15:06, said:

am si eu o intrebare baieti..am cumparat si eu de la reprezentanta 1 litru de lichid de frana si nu l-am schimbat inca....cat are termen de valabilitate in recipientul lui original?....ma gandesc ca pe masina se schimba la 2 ani dar daca el a mai stat un an innante in cutie?...mai e bun sau...pe el nu e trecut termen..



Daca nu ai deschis recipientul si lichidul nu a venit in contact cu aerul sa absoarba ceva umiditate, cred ca 2 - 3 ani nu e nici o problema ca viata de raft.
Totusi, chiar daca totusi ai deschis recipientul, macar de curiozitate, si daca l-ai inchis etans tot n-ar fi nici o problema pe aceeasi perioada de timp.

This post has been edited by nene: 20 January 2010 - 12:58

0

#19 User is offline   katlin 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 818
  • Joined: 21-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati, DN25

Posted 20 January 2010 - 15:46

Cand aveam dacioara nu schimbam niciodata lichidul de frana si n-avea pe dracu.
0

#20 User is offline   aleartsv 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 312
  • Joined: 19-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Brno, Czech Republic

Posted 20 January 2010 - 16:04

cu astfel de gandire ai putea sa schimbi uleiul tot cand il schimbai la dacia, si de ce nu, poti pune si acelasi tip de ulei
0

Share this topic:


  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro