Jump to content

Schimbare placute frana


vaipa

Recommended Posts

la schimbarea placutelor de frana la un e60 trebuie facuta vreo aerisire sau trebuie completat lichid de frana?Mersi

Nu, nu trebuie. Schimbi placutele si gata. Te uiti in borcan sa mai ai lichid de frana, daca e sub minim completeaza, dar nu are legatura cu schimbul de placute. Sa ai grija sa completezi cu acelasi tip de lichid de frana.

Link to comment
Share on other sites

la schimbarea placutelor de frana la un e60 trebuie facuta vreo aerisire sau trebuie completat lichid de frana?Mersi

Nu, nu trebuie. Schimbi placutele si gata. Te uiti in borcan sa mai ai lichid de frana, daca e sub minim completeaza, dar nu are legatura cu schimbul de placute. Sa ai grija sa completezi cu acelasi tip de lichid de frana.

sa traiesti

Link to comment
Share on other sites

1) Aerisire.

Nu se face nici o aerisire decit daca pedala este elastica. Apesi pe pedala de citeva ori si cursa trebuie sa fie cam aceeasi. Sa nu apesi exagerat de tare, mai ales la masinile care au ceva kilometri.

 

2) Nivel.

Cind se inlocuiesc placutele uzate, subtiri deci, cu unele noi, mai groase, daca n-au fost scurgeri de lichid, nivelul lichidului sigur va creste in rezervor deoarece lichidul e trimis spre rezervor de pistoanele de la fiecare roata in parte. Daca nivelul lichidului de frina a fost la maxim inainte de a schimba placutele, sigur trebuie scos lichid, altfel acesta poate curge afara si sigur strica vopseaua.

 

3) Inlocuire.

Daca lichidul are mai mult de 2 ani vechime trebuie sa-l schimbi - lichidul de frina e higroscopic si se degradeaza cam in 2 ani chiar daca masina sta. Schimbarea nu trebuie facuta prin metoda "apasa - da-i drumul " si zeci de pedale (uzezi pompa de presiune foarte rapid), ci prin trimiterea lichidului sub usoara presiune spre roti folosind un dispozitiv care se monteaza la capacul rezervorului de lichid de frina. Evacuarea lichidului uzat trimis sub presiune se face prin deschiderea suruburilor de aerisire de la roti. Daca ai ambreiaj hidraulic evacueaza si lichidul uzat din ambreiaj. Dupa o astfel de operatie efortul de actionare a pedalelor scade usor, frinele merg mai bine.

Sunt modele de BMW-uri, mai performante, la care fabricantul recomanda inlocuirea lichidului anual. La masiniele de curse se inlocuieste la 6 luni.

 

etc... etc...

Link to comment
Share on other sites

1) Aerisire.

Nu se face nici o aerisire decit daca pedala este elastica. Apesi pe pedala de citeva ori si cursa trebuie sa fie cam aceeasi. Sa nu apesi exagerat de tare, mai ales la masinile care au ceva kilometri.

 

2) Nivel.

Cind se inlocuiesc placutele uzate, subtiri deci, cu unele noi, mai groase, daca n-au fost scurgeri de lichid, nivelul lichidului sigur va creste in rezervor deoarece lichidul e trimis spre rezervor de pistoanele de la fiecare roata in parte. Daca nivelul lichidului de frina a fost la maxim inainte de a schimba placutele, sigur trebuie scos lichid, altfel acesta poate curge afara si sigur strica vopseaua.

 

3) Inlocuire.

Daca lichidul are mai mult de 2 ani vechime trebuie sa-l schimbi - lichidul de frina e higroscopic si se degradeaza cam in 2 ani chiar daca masina sta. Schimbarea nu trebuie facuta prin metoda "apasa - da-i drumul " si zeci de pedale (uzezi pompa de presiune foarte rapid), ci prin trimiterea lichidului sub usoara presiune spre roti folosind un dispozitiv care se monteaza la capacul rezervorului de lichid de frina. Evacuarea lichidului uzat trimis sub presiune se face prin deschiderea suruburilor de aerisire de la roti. Daca ai ambreiaj hidraulic evacueaza si lichidul uzat din ambreiaj. Dupa o astfel de operatie efortul de actionare a pedalelor scade usor, frinele merg mai bine.

Sunt modele de BMW-uri, mai performante, la care fabricantul recomanda inlocuirea lichidului anual. La masiniele de curse se inlocuieste la 6 luni.

 

etc... etc...

Link to comment
Share on other sites

Aerisirea se face după schimbarea lichidului de frână.

 

Daca la schimbarea lichidului sub presiune, n-a intrat aer nu ai ce sa aerisesti. La schimbarea lichidului sub presiune, nu intra niciodata aer in instalatie ca nu are cum decit daca se termina lichidul din rezervor si pompezi aer in loc de lichid.

 

Aerisirea se face pentru a scoate aerul care eventual a patruns in instalatie in functionare. Aerul poate patrunde in instalatie la eliberarea brusca a pedalei de frina cind pistonul, la revenire face depresiune si in loc de lichid se absoarbe foarte putin aer din diverse motive pe linga garnitura pistonului pedalei.

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

La E60 nu trebuie sa aerisesti nimic la schimbarea placutelor-doar daca nu cumva le schimba un nene in garajul de la coltul blocului...lichidul de frana, cum spunea cineva mai sus, trebuie schimbat la max 2ani, operatiune pe care ti-o recomand sa o faci la o reprezentanta!
Link to comment
Share on other sites

am si eu o intrebare baieti..am cumparat si eu de la reprezentanta 1 litru de lichid de frana si nu l-am schimbat inca....cat are termen de valabilitate in recipientul lui original?....ma gandesc ca pe masina se schimba la 2 ani dar daca el a mai stat un an innante in cutie?...mai e bun sau...pe el nu e trecut termen.. Edited by doru_89
Link to comment
Share on other sites

am si eu o intrebare baieti..am cumparat si eu de la reprezentanta 1 litru de lichid de frana si nu l-am schimbat inca....cat are termen de valabilitate in recipientul lui original?....ma gandesc ca pe masina se schimba la 2 ani dar daca el a mai stat un an innante in cutie?...mai e bun sau...pe el nu e trecut termen..

 

 

Daca nu ai deschis recipientul si lichidul nu a venit in contact cu aerul sa absoarba ceva umiditate, cred ca 2 - 3 ani nu e nici o problema ca viata de raft.

Totusi, chiar daca totusi ai deschis recipientul, macar de curiozitate, si daca l-ai inchis etans tot n-ar fi nici o problema pe aceeasi perioada de timp.

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

am si eu o intrebare baieti..am cumparat si eu de la reprezentanta 1 litru de lichid de frana si nu l-am schimbat inca....cat are termen de valabilitate in recipientul lui original?....ma gandesc ca pe masina se schimba la 2 ani dar daca el a mai stat un an innante in cutie?...mai e bun sau...pe el nu e trecut termen..

 

 

Daca nu ai deschis recipientul si lichidul nu a venit in contact cu aerul sa absoarba ceva umiditate, cred ca 2 - 3 ani nu e nici o problema ca viata de raft.

Totusi, chiar daca totusi ai deschis recipientul, macar de curiozitate, si daca l-ai inchis etans tot n-ar fi nici o problema pe aceeasi perioada de timp.

merci de raspuns ..nu l-am dechis e sigilat, ma gandeam eu ca nu are nimic ca si astia la reprezentanta cand il cumperi poate sa mai aiba 1 an decand e pe stoc ...nu am pucat sa-l schimb :)

Link to comment
Share on other sites

Baieti, daca vrem sa avem masini performante trebuie ca si intretinerea sa fie pe masura!. Ce am expus mai sus nu sunt ideile mele ci ale fabricantilor, nu este nici o exagerare. Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

La 530d, E39, 2002 ce tip de lichid de frana trebuie si cat? BMW recomanda o marca anume sau doar DOT4?

Multumesc!

 

dot 4 sau dot 4 + daca ai DSC

Am vorbit cu mecanicul. A zis ca el are DOT 5 si e lichid mai bun decat DOT4+. Sa-mi pun DOT 5?

Am DSC!

Edited by Feri
Link to comment
Share on other sites

La 530d, E39, 2002 ce tip de lichid de frana trebuie si cat? BMW recomanda o marca anume sau doar DOT4?

Multumesc!

 

dot 4 sau dot 4 + daca ai DSC

Am vorbit cu mecanicul. A zis ca el are DOT 5 si e lichid mai bun decat DOT4+. Sa-mi pun DOT 5?

Am DSC!

 

 

dot5.1 este pentru masini cu ESP etc.

nu stiu ce sa zic

Link to comment
Share on other sites

Foloseste ce spune fabricantul. Poti intra si pe site-ul firmei Castrol (poate mai au si alte firme recomandari pentru diverse automobile Ate etc...) si vezi ce recomanda pentru tipul tau de masina.

 

Eu am folosit Castrol Response Dot 4 si a mers foarte bine pe masinile mele anterioare BMW 318D, 320D si 520D. Acum am luat pentru E 60-ul 525D tot Castrol Response Dot4 2l. Urmeaza sa-l schimb sub presiune, din experienta la masinile mai mici cam dupa 1,2 litri iesea lichid curat de culoare galbena pe la aerisirile rotilor. Cel vechi, uzat, era putin roscat. Important este sa fie proaspat pentru utilizari normale.

 

ATE are parca la aceeasi calitate lichid de culoare galbena si albastra tocmai ca sa stii cind l-ai inlocuit pe tot. Cred ca ATE este si mai scump. Cu ani in urma foloseam ATE Blau, facut in Germania.

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.