Jump to content

Presiune prea mare in sistemul de racire


Recommended Posts

Acum 2 saptamani mi-a plesnit cotul acela de plastic pe care se gaseste surubul de aerisire al instalatiei de racire, situat langa vasul de expansiune.Despre piesa incercuita e vorba:

 

post-16976-1263715699_thumb.pngpost-16976-1263715699_thumb.png

 

Am dat comanda, a venit cu tot cu furtun, orginal BMW, dupa care am fost la service, l-am inlocuit pe cel vechi, am inlocuit si tot antigelul (inclusiv cel din blocul motor), si am facut si aerisirea. Am pus Castrol Antifreeze fara silicati.

 

Totul bine si frumos pana aseara, cand dupa un drum de vreo 50 de km, am ajuns in parcare si la o fractiune de secunda dupa ce am oprit motorul a pocnit vasul de expansiune. Mentionez ca in perioada de o saptamana dupa ce am schimbat furtunul acela si antigelul nu a dat niciun semn ca ar fi ceva in neregula ( nu a trecut temperatura apei de 90 de grade, nu s-a aprins senzorul care indica pierderea lichidului de racire).

 

Aveti idee care ar putea fi cauza presiunii acesteia ridicate in sistemul de racire? Nu as vrea sa schimb si vasul de expansiune si dupa o saptamana sa crape iar.

Am uitat sa mentionez ca e vorba de masina din semnatura, E46 318i non-facelift.

Edited by ktL745
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dupa parerea mea exista 2 variante aici:

Vasul de expansiune a crapat datorita unei erori de design...PN vasului s-a schimbat in timp datorita unor probleme legate de grosimea peretilor...exista un topic cu chestia asta...cauta-l si ai sa vezi

A doua ipoteza ar putea-o constitui termostatul care nu mai deschide la temperatura de regim (ramane blocat pe inchis).

 

Poti pune o poza cu vasul tau si localizarea crapaturii?

Link to comment
Share on other sites

@Dans: Nu am acum un aparat foto la indemana...oricum fisura e undeva pe fundul vasului sau in lateral in partea de jos...nu am vazut nici eu prea bine.

Daca era blocat termostatul nu ar trebui sa urce temperatura apei peste 90 de grade?

 

@Calin78: Sa se duca asa chiulasa fara motiv? Intr-un an de zile nu am avut nicio problema cu lichidul de racire si nici nu am un stil de condus agresiv, nu stiu daca are vreo legatura, zic si eu asa.

Link to comment
Share on other sites

In cel mai rau caz ar putea fi chiulasa sau garnitura.

 

:) Nu-l speria Caline...Poate fi mai simplu de remediat.....

Eu merg pe vasul cu pereti subtiri...Si eu am patit-o....

 

fisura e undeva pe fundul vasului sau in lateral in partea de jos...nu am vazut nici eu prea bine.

Daca era blocat termostatul nu ar trebui sa urce temperatura apei peste 90 de grade?

 

Daca fisura este pe muchie asta este...vasul...Masina este din 2000- 2001?

Cu termostatul ai dreptate...asa se intampla, dar sunt si exceptii care infirma regula (ma gandeam la cotul ala....)

Link to comment
Share on other sites

Si eu stiu ca vasul de expansiune la modelul asta e cu probleme, insa ma gandesc ca e prea mare coincidenta si cu furtunul ala si cu vasul intr-o saptamana. Asa daca schimb piesele care se strica fara sa remediez problema de la radacina, n-are niciun sens.

Masina este din '99.

Edited by ktL745
Link to comment
Share on other sites

Si eu stiu ca vasul de expansiune la modelul asta e cu probleme, insa ma gandesc ca e prea mare coincidenta si cu furtunul ala si cu vasul intr-o saptamana. Asa daca schimb piesele care se strica fara sa remediez problema de la radacina, n-are niciun sens.

 

Vezi aici

 

Schimba vasul si ai remediat problema zic eu..

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...p;hl=expansiune

Link to comment
Share on other sites

Nu-l speria Caline...Poate fi mai simplu de remediat.....

Eu merg pe vasul cu pereti subtiri...Si eu am patit-o....

 

 

Nu vreau sa-l sperii dar daca vasul de exp. ar avea o fisura sau ceva, teoretic nu ar mai avea cum sa faca presiune pe circuit, presiunea s-ar elibera prin acea fisura. Corect?

Verifica sa nu ai radiatorul infundat.

Link to comment
Share on other sites

De asta mi-e si mie teama...sunt foarte multe elemente care ar putea cauza presiunea asta.

@Calin78: si eu m-am gandit la radiator infundat...cand am fost la service sa schimb antigelul cand a desfacut mecanicul surubul ala de sub radiator nu a curs antigelul vechi din prima....a mai impins el p-acolo cu surubelnita ceva...era un fel de dop care nu lasa sa curga lichidul.

Trebuie sa gasesc un mecanic bun, sa gaseasca exact problema,asa pe bajbaite nu merge, se duc prea multi bani.

Link to comment
Share on other sites

Nu-l speria Caline...Poate fi mai simplu de remediat.....

Eu merg pe vasul cu pereti subtiri...Si eu am patit-o....

 

 

Nu vreau sa-l sperii dar daca vasul de exp. ar avea o fisura sau ceva, teoretic nu ar mai avea cum sa faca presiune pe circuit, presiunea s-ar elibera prin acea fisura. Corect?

Verifica sa nu ai radiatorul infundat.

 

 

nu e corect

daca are o fisura, intra aer in instalatia de racire

motorul asta functioneaza la 105 grade si daca are aer in instalatie face presiune ( aerul se dilata mult mai devreme decat fierbe antigelul )

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

Nu-l speria Caline...Poate fi mai simplu de remediat.....

Eu merg pe vasul cu pereti subtiri...Si eu am patit-o....

 

 

Nu vreau sa-l sperii dar daca vasul de exp. ar avea o fisura sau ceva, teoretic nu ar mai avea cum sa faca presiune pe circuit, presiunea s-ar elibera prin acea fisura. Corect?

Verifica sa nu ai radiatorul infundat.

 

 

nu e corect

daca are o fisura, intra aer in instalatia de racire

motorul asta functioneaza la 105 grade si daca are aer in instalatie face presiune ( aerul se dilata mult mai devreme decat fierbe antigelul )

 

Esti sigur de ce spui?

Link to comment
Share on other sites

pai poate intra pe la un furtun, un cot de plastic crapat, pe la termostat ( are carcasa din plastic si cam crapa ) ...

 

Eu am inteles ideea dar intr-o instalatie care lucreaza cu lichid sub presiune ar putea intra aer nu suna nicicum. E ca si cand ai spune ca daca faci o gaura in roata masinii, ar intra aer in loc sa iasa afara.

Poate ne lamuresc altii.

Link to comment
Share on other sites

pai poate intra pe la un furtun, un cot de plastic crapat, pe la termostat ( are carcasa din plastic si cam crapa ) ...

 

Eu am inteles ideea dar intr-o instalatie care lucreaza cu lichid sub presiune ar putea intra aer nu suna nicicum. E ca si cand ai spune ca daca faci o gaura in roata masinii, ar intra aer in loc sa iasa afara.

Poate ne lamuresc altii.

pai daca intra aer in instalatie inseamna ca si pierde lichid pe undeva

Link to comment
Share on other sites

pai poate intra pe la un furtun, un cot de plastic crapat, pe la termostat ( are carcasa din plastic si cam crapa ) ...

 

Eu am inteles ideea dar intr-o instalatie care lucreaza cu lichid sub presiune ar putea intra aer nu suna nicicum. E ca si cand ai spune ca daca faci o gaura in roata masinii, ar intra aer in loc sa iasa afara.

Poate ne lamuresc altii.

pai daca intra aer in instalatie inseamna ca si pierde lichid pe undeva

sau o aerisire facuta de mantuiala cand a fost schimbat furtunul respectiv

Link to comment
Share on other sites

Si mie mi-a crapat furtunul acela, din cauza presiunii de pe circuitul de racire.

La mine presiunea s-a acumulat din cauza ca am strans prea tare busonul de pe vasul de expansiune.

Acel buson are o valva, si dupa ce il strangi, trebuie sa rotesti de buson o tura inapoi, ca valva sa se elibereze.

Te poti verifica strangand de acel furtun, pentru ca trebuie sa fie moale tot timpul si pe la busonul de pe vasul de expansiune trebuie sa sufle aer.

Link to comment
Share on other sites

@MirceaRM : In nici un caz :)

 

daca are o fisura, intra aer in instalatia de racire

motorul asta functioneaza la 105 grade si daca are aer in instalatie face presiune ( aerul se dilata mult mai devreme decat fierbe antigelul )

Daca intra aer inseamna ca circuitul nu este etans, asa ca nu are cum sa mai faca presiune. Si daca circuitul nu este etans temperatura nu mai poate fi de 105 grade!

Link to comment
Share on other sites

Si mie mi-a crapat furtunul acela, din cauza presiunii de pe circuitul de racire.

La mine presiunea s-a acumulat din cauza ca am strans prea tare busonul de pe vasul de expansiune.

Acel buson are o valva, si dupa ce il strangi, trebuie sa rotesti de buson o tura inapoi, ca valva sa se elibereze.

Te poti verifica strangand de acel furtun, pentru ca trebuie sa fie moale tot timpul si pe la busonul de pe vasul de expansiune trebuie sa sufle aer.

 

Glumesti? :)

Pe asta n-am mai auzit-o. :lol:

 

Oricum multumesc tuturor pentru sfaturi si lamuriri.

O sa merg maine sa dau comanda de un nou vas de expansiune, o sa iau si termostat, asa sa stiu ca l-am schimbat eu, si o sa vad ce mai zice mecanicul, o sa-l pun sa verifice si pompa de apa si radiatorul si sa vad ce o sa se mai intample de acolo.

Link to comment
Share on other sites

@MirceaRM : In nici un caz :)

 

daca are o fisura, intra aer in instalatia de racire

motorul asta functioneaza la 105 grade si daca are aer in instalatie face presiune ( aerul se dilata mult mai devreme decat fierbe antigelul )

Daca intra aer inseamna ca circuitul nu este etans, asa ca nu are cum sa mai faca presiune. Si daca circuitul nu este etans temperatura nu mai poate fi de 105 grade!

 

 

eu zic ca are cum as faca presiune si inca foarte mare

am vazut asta la 4-5 M43

daca exista aer in instalatie nu mai functioneaza circuitul de racire

Link to comment
Share on other sites

@MirceaRM : In nici un caz :)

 

daca are o fisura, intra aer in instalatia de racire

motorul asta functioneaza la 105 grade si daca are aer in instalatie face presiune ( aerul se dilata mult mai devreme decat fierbe antigelul )

Daca intra aer inseamna ca circuitul nu este etans, asa ca nu are cum sa mai faca presiune. Si daca circuitul nu este etans temperatura nu mai poate fi de 105 grade!

 

1.Motoarele care functioneaza la peste 100 de grade nu mai sunt racite cu apa din simplu motiv ca apa fierbe (chiar mai jos ca nu e pura) SI SE DEZAMORSEAZA POMPA. Poate ai citit ca e facut sa reziste pana la temperatura aia.

2. Ce legatura are etanseitatea cu temperatura?

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

@MirceaRM : In nici un caz :)

 

daca are o fisura, intra aer in instalatia de racire

motorul asta functioneaza la 105 grade si daca are aer in instalatie face presiune ( aerul se dilata mult mai devreme decat fierbe antigelul )

Daca intra aer inseamna ca circuitul nu este etans, asa ca nu are cum sa mai faca presiune. Si daca circuitul nu este etans temperatura nu mai poate fi de 105 grade!

 

1.Motoarele care functioneaza la peste 100 de grade nu mai sunt racite cu apa din simplu motiv ca apa fierbe (chiar mai jos ca nu e pura) SI SE DEZAMORSEAZA POMPA. Poate ai citit ca e facut sa rezte pana la temperatura aia.

2. Ce legatura are etanseitatea cu temperatura.

1.ia vezi tu la cat deschide termostatul la e46 motor M43

in vid apa nu fierbe :lol:

in afara de asta nu e racit cu apa ci cu antigel care are alt punct de firerbere

la punctul 2 am scris mai sus

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.