BMWClub: Presiune prea mare in sistemul de racire - BMWClub

Jump to content


  • 5 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Presiune prea mare in sistemul de racire Ce ar putea fi? Rate Topic: -----

#1 User is offline   ktL745 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 223
  • Joined: 02-November 08
  • Gender:Male
  • Location:focsani

Posted 17 January 2010 - 10:10

Acum 2 saptamani mi-a plesnit cotul acela de plastic pe care se gaseste surubul de aerisire al instalatiei de racire, situat langa vasul de expansiune.Despre piesa incercuita e vorba:

Attached File  240.png (20.35K)
Number of downloads: 221]Attached File  240.png (20.35K)
Number of downloads: 221

Am dat comanda, a venit cu tot cu furtun, orginal BMW, dupa care am fost la service, l-am inlocuit pe cel vechi, am inlocuit si tot antigelul (inclusiv cel din blocul motor), si am facut si aerisirea. Am pus Castrol Antifreeze fara silicati.

Totul bine si frumos pana aseara, cand dupa un drum de vreo 50 de km, am ajuns in parcare si la o fractiune de secunda dupa ce am oprit motorul a pocnit vasul de expansiune. Mentionez ca in perioada de o saptamana dupa ce am schimbat furtunul acela si antigelul nu a dat niciun semn ca ar fi ceva in neregula ( nu a trecut temperatura apei de 90 de grade, nu s-a aprins senzorul care indica pierderea lichidului de racire).

Aveti idee care ar putea fi cauza presiunii acesteia ridicate in sistemul de racire? Nu as vrea sa schimb si vasul de expansiune si dupa o saptamana sa crape iar.
Am uitat sa mentionez ca e vorba de masina din semnatura, E46 318i non-facelift.

This post has been edited by ktL745: 17 January 2010 - 10:30

0

#2 User is offline   DanS 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2812
  • Joined: 05-October 08
  • Gender:Male

Posted 17 January 2010 - 11:09

Dupa parerea mea exista 2 variante aici:
Vasul de expansiune a crapat datorita unei erori de design...PN vasului s-a schimbat in timp datorita unor probleme legate de grosimea peretilor...exista un topic cu chestia asta...cauta-l si ai sa vezi
A doua ipoteza ar putea-o constitui termostatul care nu mai deschide la temperatura de regim (ramane blocat pe inchis).

Poti pune o poza cu vasul tau si localizarea crapaturii?
0

#3 User is offline   Calin 

  • Fan
  • Group: Banned
  • Posts: 4528
  • Joined: 08-January 08
  • Gender:Male
  • Location:arad

Posted 17 January 2010 - 11:14

In cel mai rau caz ar putea fi chiulasa sau garnitura.
1

#4 User is offline   ktL745 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 223
  • Joined: 02-November 08
  • Gender:Male
  • Location:focsani

Posted 17 January 2010 - 11:19

@Dans: Nu am acum un aparat foto la indemana...oricum fisura e undeva pe fundul vasului sau in lateral in partea de jos...nu am vazut nici eu prea bine.
Daca era blocat termostatul nu ar trebui sa urce temperatura apei peste 90 de grade?

@Calin78: Sa se duca asa chiulasa fara motiv? Intr-un an de zile nu am avut nicio problema cu lichidul de racire si nici nu am un stil de condus agresiv, nu stiu daca are vreo legatura, zic si eu asa.
0

#5 User is offline   DanS 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2812
  • Joined: 05-October 08
  • Gender:Male

Posted 17 January 2010 - 11:23

View PostCalin78, on 17/Jan/2010, 11:14, said:

In cel mai rau caz ar putea fi chiulasa sau garnitura.


:) Nu-l speria Caline...Poate fi mai simplu de remediat.....
Eu merg pe vasul cu pereti subtiri...Si eu am patit-o....

View PostktL745, on 17/Jan/2010, 11:19, said:

fisura e undeva pe fundul vasului sau in lateral in partea de jos...nu am vazut nici eu prea bine.
Daca era blocat termostatul nu ar trebui sa urce temperatura apei peste 90 de grade?


Daca fisura este pe muchie asta este...vasul...Masina este din 2000- 2001?
Cu termostatul ai dreptate...asa se intampla, dar sunt si exceptii care infirma regula (ma gandeam la cotul ala....)
0

#6 User is offline   ktL745 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 223
  • Joined: 02-November 08
  • Gender:Male
  • Location:focsani

Posted 17 January 2010 - 11:25

Si eu stiu ca vasul de expansiune la modelul asta e cu probleme, insa ma gandesc ca e prea mare coincidenta si cu furtunul ala si cu vasul intr-o saptamana. Asa daca schimb piesele care se strica fara sa remediez problema de la radacina, n-are niciun sens.
Masina este din '99.

This post has been edited by ktL745: 17 January 2010 - 11:26

0

#7 User is offline   DanS 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2812
  • Joined: 05-October 08
  • Gender:Male

Posted 17 January 2010 - 11:26

View PostktL745, on 17/Jan/2010, 11:25, said:

Si eu stiu ca vasul de expansiune la modelul asta e cu probleme, insa ma gandesc ca e prea mare coincidenta si cu furtunul ala si cu vasul intr-o saptamana. Asa daca schimb piesele care se strica fara sa remediez problema de la radacina, n-are niciun sens.


Vezi aici

Schimba vasul si ai remediat problema zic eu..

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...p;hl=expansiune
0

#8 User is offline   Calin 

  • Fan
  • Group: Banned
  • Posts: 4528
  • Joined: 08-January 08
  • Gender:Male
  • Location:arad

Posted 17 January 2010 - 11:29

Quote

Nu-l speria Caline...Poate fi mai simplu de remediat.....
Eu merg pe vasul cu pereti subtiri...Si eu am patit-o....



Nu vreau sa-l sperii dar daca vasul de exp. ar avea o fisura sau ceva, teoretic nu ar mai avea cum sa faca presiune pe circuit, presiunea s-ar elibera prin acea fisura. Corect?
Verifica sa nu ai radiatorul infundat.
0

#9 User is offline   claudiuBWR 

  • -
  • Group: Contributors
  • Posts: 4653
  • Joined: 26-March 09
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:Piese Bimmer

Posted 17 January 2010 - 11:31

pompa de apa si/sau termostatul
0

#10 User is offline   ktL745 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 223
  • Joined: 02-November 08
  • Gender:Male
  • Location:focsani

Posted 17 January 2010 - 11:36

De asta mi-e si mie teama...sunt foarte multe elemente care ar putea cauza presiunea asta.
@Calin78: si eu m-am gandit la radiator infundat...cand am fost la service sa schimb antigelul cand a desfacut mecanicul surubul ala de sub radiator nu a curs antigelul vechi din prima....a mai impins el p-acolo cu surubelnita ceva...era un fel de dop care nu lasa sa curga lichidul.
Trebuie sa gasesc un mecanic bun, sa gaseasca exact problema,asa pe bajbaite nu merge, se duc prea multi bani.
0

#11 User is offline   claudiuBWR 

  • -
  • Group: Contributors
  • Posts: 4653
  • Joined: 26-March 09
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:Piese Bimmer

Posted 17 January 2010 - 11:39

View PostCalin78, on 17/Jan/2010, 11:29, said:

Quote

Nu-l speria Caline...Poate fi mai simplu de remediat.....
Eu merg pe vasul cu pereti subtiri...Si eu am patit-o....



Nu vreau sa-l sperii dar daca vasul de exp. ar avea o fisura sau ceva, teoretic nu ar mai avea cum sa faca presiune pe circuit, presiunea s-ar elibera prin acea fisura. Corect?
Verifica sa nu ai radiatorul infundat.



nu e corect
daca are o fisura, intra aer in instalatia de racire
motorul asta functioneaza la 105 grade si daca are aer in instalatie face presiune ( aerul se dilata mult mai devreme decat fierbe antigelul )

This post has been edited by claudiuBWR: 17 January 2010 - 11:41

0

#12 User is offline   Calin 

  • Fan
  • Group: Banned
  • Posts: 4528
  • Joined: 08-January 08
  • Gender:Male
  • Location:arad

Posted 17 January 2010 - 11:43

View PostclaudiuBWR, on 17/Jan/2010, 11:39, said:

View PostCalin78, on 17/Jan/2010, 11:29, said:

Quote

Nu-l speria Caline...Poate fi mai simplu de remediat.....
Eu merg pe vasul cu pereti subtiri...Si eu am patit-o....



Nu vreau sa-l sperii dar daca vasul de exp. ar avea o fisura sau ceva, teoretic nu ar mai avea cum sa faca presiune pe circuit, presiunea s-ar elibera prin acea fisura. Corect?
Verifica sa nu ai radiatorul infundat.



nu e corect
daca are o fisura, intra aer in instalatia de racire
motorul asta functioneaza la 105 grade si daca are aer in instalatie face presiune ( aerul se dilata mult mai devreme decat fierbe antigelul )


Esti sigur de ce spui?
0

#13 User is offline   claudiuBWR 

  • -
  • Group: Contributors
  • Posts: 4653
  • Joined: 26-March 09
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:Piese Bimmer

Posted 17 January 2010 - 11:45

da exact asta am vrut sa scriu
foarte sigur

This post has been edited by claudiuBWR: 17 January 2010 - 11:45

0

#14 User is offline   Calin 

  • Fan
  • Group: Banned
  • Posts: 4528
  • Joined: 08-January 08
  • Gender:Male
  • Location:arad

Posted 17 January 2010 - 11:47

Ok, eram doar curios cum ar putea intra aer in instalatie. In acea instalatie care face presiune.
0

#15 User is offline   claudiuBWR 

  • -
  • Group: Contributors
  • Posts: 4653
  • Joined: 26-March 09
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:Piese Bimmer

Posted 17 January 2010 - 11:48

pai poate intra pe la un furtun, un cot de plastic crapat, pe la termostat ( are carcasa din plastic si cam crapa ) ...

This post has been edited by claudiuBWR: 17 January 2010 - 11:49

0

#16 User is offline   wind-3er 

  • wind3er
  • Group: Members
  • Posts: 1399
  • Joined: 04-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Buc
  • Interests:BMW

Posted 17 January 2010 - 11:48

posibil sa fie si termostatul.
( asa am patit eu, s-a facut presiune in sistem, si a cedat un cot care intra in motor, verdict...termostatul )
0

#17 User is offline   Calin 

  • Fan
  • Group: Banned
  • Posts: 4528
  • Joined: 08-January 08
  • Gender:Male
  • Location:arad

Posted 17 January 2010 - 11:53

View PostclaudiuBWR, on 17/Jan/2010, 11:48, said:

pai poate intra pe la un furtun, un cot de plastic crapat, pe la termostat ( are carcasa din plastic si cam crapa ) ...


Eu am inteles ideea dar intr-o instalatie care lucreaza cu lichid sub presiune ar putea intra aer nu suna nicicum. E ca si cand ai spune ca daca faci o gaura in roata masinii, ar intra aer in loc sa iasa afara.
Poate ne lamuresc altii.
0

#18 User is offline   claudiuBWR 

  • -
  • Group: Contributors
  • Posts: 4653
  • Joined: 26-March 09
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:Piese Bimmer

Posted 17 January 2010 - 11:54

View PostCalin78, on 17/Jan/2010, 11:53, said:

View PostclaudiuBWR, on 17/Jan/2010, 11:48, said:

pai poate intra pe la un furtun, un cot de plastic crapat, pe la termostat ( are carcasa din plastic si cam crapa ) ...


Eu am inteles ideea dar intr-o instalatie care lucreaza cu lichid sub presiune ar putea intra aer nu suna nicicum. E ca si cand ai spune ca daca faci o gaura in roata masinii, ar intra aer in loc sa iasa afara.
Poate ne lamuresc altii.

pai daca intra aer in instalatie inseamna ca si pierde lichid pe undeva
0

#19 User is offline   radue36 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 575
  • Joined: 27-February 07
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:e36 coupe

Posted 17 January 2010 - 12:05

View PostclaudiuBWR, on 17/Jan/2010, 11:54, said:

View PostCalin78, on 17/Jan/2010, 11:53, said:

View PostclaudiuBWR, on 17/Jan/2010, 11:48, said:

pai poate intra pe la un furtun, un cot de plastic crapat, pe la termostat ( are carcasa din plastic si cam crapa ) ...


Eu am inteles ideea dar intr-o instalatie care lucreaza cu lichid sub presiune ar putea intra aer nu suna nicicum. E ca si cand ai spune ca daca faci o gaura in roata masinii, ar intra aer in loc sa iasa afara.
Poate ne lamuresc altii.

pai daca intra aer in instalatie inseamna ca si pierde lichid pe undeva

sau o aerisire facuta de mantuiala cand a fost schimbat furtunul respectiv
0

#20 User is offline   MirceaRM 

  • Membru
  • Group: Contributors
  • Posts: 301
  • Joined: 12-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Posted 17 January 2010 - 15:08

Si mie mi-a crapat furtunul acela, din cauza presiunii de pe circuitul de racire.
La mine presiunea s-a acumulat din cauza ca am strans prea tare busonul de pe vasul de expansiune.
Acel buson are o valva, si dupa ce il strangi, trebuie sa rotesti de buson o tura inapoi, ca valva sa se elibereze.
Te poti verifica strangand de acel furtun, pentru ca trebuie sa fie moale tot timpul si pe la busonul de pe vasul de expansiune trebuie sa sufle aer.
0

Share this topic:


  • 5 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro