Jump to content

Presiune prea mare in sistemul de racire


Recommended Posts

In schimb eu vin cu vesti bune ptr. mine,proaste ptr. altii...intr-adevar chiulasa a fost de vina,am cheltuit 800 roni degeaba luandu-ma dupa unii ca sa o iau cu ce-i mai simplu si nu a fost asa...m-a costat chiulasa adusa de la ploiesti la galati 450 euro,100 montatul ei+200 rectificatul primei chiulase si montajul ei,100 euro pompa de apa noua...=aproape 3500roni  :) Ce sa-i faci?.....n-ai ce face...

 

Foarte nasol, cel putin ai pus-o pe picioare...

Spunea un mecanic mai de mult, mai in gluma mai in serios, ca sunt doar 2 momente cand te bucuri de o masina:

cand o cumperi si cand o vinzi.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Cu riscul de a va plictisi, mai am si eu o intrebare:

E normal ca furtunul care iese din radiator si baga lichidul de racire in bloc sa fie rece dupa ce motorul a fost in sarcina?

Am mers astazi vreo 10 km cu masina, acul la temperatura a ajuns la jumatate, a bagat si caldura in masina...dupa ce am parcat-o, am oprit motorul si am deschis capota sa vad daca e foarte tare furtunul care intra in cotul de la radiator ( cel pe care l-am schimbat). Acesta era tare, semn ca acolo era presiune, insa furtunul care duce antigelul din radiator in blocul motor era rece bocna, semn ca nu a trecut lichid de racire prin el.

Eu banuiesc ca ar fi termostatul blocat sau ma insel?

A si inca o intrebare, dupa vreo 3-4 minute dupa ce am oprit motorul am desfacut putin busonul de la vasul de expansiune sa vad daca sufla mult aer, daca e presiunea mare. Cand l-am desfacut a eliberat o mare cantitate de aer si lichidul dadea pe afara, dupa care furtunul acela s-a inmuiat imediat...e normal sa fie asa multa presiune dupa un drum de 10 km?

Link to comment
Share on other sites

Nu e deloc recomandat sa scoti busonul pana cand nu se raceste motorul. Acum ar trebui sa completezi cu lichid si sa faci din nou aerisirea.

 

Nu conteaza ca ai mers doar 10 km, cand motorul ajunge la temperatura normala de functionare este absolut normal sa ai presiune. Asa e conceput sistemul.

Link to comment
Share on other sites

@ingineru' : NU mai cita postul anterior!

 

Este inutil si incarci inutil topicul cu lucruri redundante.

Poti cita un eventual post aflat pe alta pagina, dar si atunci selectiv. Lasi in citat doar chestia la care faci direct referire in postul tau.

Link to comment
Share on other sites

Am venit acum de la service, am schimbat si connectorul ala din spatele motorului, aceeasi treaba.Furtunul de tur e foarte tare, iar cel de la retur e rece.Am dat cateva ture de oras dupa ce am schimbat connectorul ca sa se incalzeasca bine motorul, dar degeaba furtunul tot rece, termostatul nu a deschis.

 

Mecanicul crede ca ar trebui schimbat termostatul, ca ar fi trebuit sa deschida dupa atata mers...Acum nici nu mai stiu ce sa cred, @ingineru' zice ca si la el sunt furtunele la fel, nu stiu ce sa fac. Am bagat o gramada de bani, am schimbat cot radiator + furtun, vas expansiune, connectorul asta, 2 randuri de antigel + manopere...m-am cam saturat...Mi-e ca daca merg asa si astept sa vad daca mai crapa ceva de la presiune o sa trebuiasca sa schimb si termostat si piesa care o sa cada.

Link to comment
Share on other sites

In sfarsit, problema s-a rezolvat. De vina era termostatul. Ii multumesc inca o data lui @Claudiu BWR pentru seriozitate si promptitudine. A, si inca ceva, daca cineva doreste o garnitura de chiulasa Victor Reinz(din cate am inteles cu asta vine din fabrica motorul M43), nou-nouta, nescoasa din ambalaj, sa-mi dea un PM, o dau la pret bun. Edited by ktL745
Link to comment
Share on other sites

In sfarsit, problema s-a rezolvat. De vina era termostatul. Ii multumesc inca o data lui @Claudiu BWR pentru seriozitate si promptitudine. A, si inca ceva, daca cineva doreste o garnitura de chiulasa Victor Reinz(din cate am inteles cu asta vine din fabrica motorul M43), nou-nouta, nescoasa din ambalaj, sa-mi dea un PM, o dau la pret bun.

 

multumesc si eu

ma bucur ca ti-ai rezolvat problema la masina :)

Link to comment
Share on other sites

In sfarsit, problema s-a rezolvat. De vina era termostatul. Ii multumesc inca o data lui @Claudiu BWR pentru seriozitate si promptitudine. A, si inca ceva, daca cineva doreste o garnitura de chiulasa Victor Reinz(din cate am inteles cu asta vine din fabrica motorul M43), nou-nouta, nescoasa din ambalaj, sa-mi dea un PM, o dau la pret bun.

 

multumesc si eu

ma bucur ca ti-ai rezolvat problema la masina :)

sal. am si eu o problema de acelasi gen mai veche. acum 6-7 luni am schimbat vas de expansiune, radiator, aproape toate furtunele, termostat pentru ca imi facea presiune si s-au spart pe rand una cate una. ultima piesa schimbata a fost radiatorul si de atunci am facut cam zece mii de km fara absolut nici o problema. aseara am mers putin cam brutal cu masina prin oras si cand am ajuns acasa am constatat ca pierduse antigel pe la acel buson de la vasul de expansiune. am completat cam cu 0.5 l de antigel. nu inteleg care este problema sau daca este normal sa mai arunce pe acolo... multumesc!

Link to comment
Share on other sites

@stefan85 : Cu cateva posturi mai sus am atras atentia unui user sa nu mai citeze inutil un carnat de posturi. Fii si tu atent.

 

Este inutil si incarci inutil topicul cu lucruri redundante.

Poti cita un eventual post aflat pe alta pagina, dar si atunci selectiv. Lasi in citat doar chestia la care faci direct referire in postul tau.

Link to comment
Share on other sites

Pai zi tu care sunt simptomele si ce ai schimbat pana acum.

Vasul a fost schimbat cu unul nou sau cu unul SH?

Ai presiune mare in circuit? In cat timp creste presiunea? Ai presiune mare chiar si inainte ca motorul sa atinga temperatura normala de functionare? Pompa de apa este OK? Alte manifestari mai ai?

Link to comment
Share on other sites

sal. vasul a fost schimbat cu unul nou dar nu original. la service dupa ce am schimbat radiatorul mi-au spus ca nu mai este presiune in sistem, aceasta se forma din cauza radiatorului care era foarte uzat. am schimbat in urma cu 6 luni radiatorul si de atunci am facut 10.000 de km cu ea fara probleme. sa fie de vina calitatea vasului?
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Aceasi problema o am si eu la masina presiune prea mare pe circuit am schimbat pompa de apa ..la fel facea presiune am schimbat termostatu tot aceasi problema intr`un final am scos termostatu la fel imi facea presiune ...M-am gandit ca ultima problema poate fi garnitura de chiulpoasa ca atunci cand trecea de 90 grade imi facea presiune mare in circuit....Am schimbat si senzorul de temperatura cu unul care deschide termocupla la mai putine grade mai exact 85 grade aceasi problema imi facea presiune ....Am rezolvat problema in felul urmator : am eliminat surubul de la aerisitor de pe radiator i-sm pus un furtun flexibil ((de acela ce se foloseste la bateria de la ghiuveta)) iar in capatul lui un aerisitor automat de ala care se foloseste la calorifere asa imi elimina mereu presiunea din circuit ...Masina functioneaza perfect deocamdata aproximativ 6 luni au trecut de la inprovizatia mea si nu o trebuit sa`i schimb garnitura de _chiulasa_ :)))
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Aceasi problema o am si eu la masina presiune prea mare pe circuit am schimbat pompa de apa ..la fel facea presiune am schimbat termostatu tot aceasi problema intr`un final am scos termostatu la fel imi facea presiune ...M-am gandit ca ultima problema poate fi garnitura de chiulpoasa ca atunci cand trecea de 90 grade imi facea presiune mare in circuit....Am schimbat si senzorul de temperatura cu unul care deschide termocupla la mai putine grade mai exact 85 grade aceasi problema imi facea presiune ....Am rezolvat problema in felul urmator : am eliminat surubul de la aerisitor de pe radiator i-sm pus un furtun flexibil ((de acela ce se foloseste la bateria de la ghiuveta)) iar in capatul lui un aerisitor automat de ala care se foloseste la calorifere asa imi elimina mereu presiunea din circuit ...Masina functioneaza perfect deocamdata aproximativ 6 luni au trecut de la inprovizatia mea si nu o trebuit sa`i schimb garnitura de _chiulasa_ :)))

 

poti pune o poza te rog.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.