Jump to content

Metoda Regenerare DPF


clauberty

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Salutare tuturor

 

De curand am avut o problema cu releul de bujii la un Bmw 320 d E90, motor n47, fabricat in 2011.

Am inlocuit releul cu unul nou dar eroarea nu a disparut. S-a constatat ca bujiile nu merg in parametrii normali si necesita inlocuire.

Dupa inlocuirea bujiilor este neaparata nevoie de steregera erorii sau poate functiona si fara aceasta operatiune?

Link to comment
Share on other sites

Neaparat nu, ideea este ca e bine sa o stergi sa fi sigur ca nu mai apare desi daca ai inlocuit releul si acum bujiile 100% ar trebui sa fie ok. Normal nu se inlocuieste una fara alta...adica pentru cine vrea sa faca o economie sa zic asa la N47 pentru ca e simpla treaba isi alege sa schimbe bujiile si daca nu dispar erorile clar si releul e bulit. Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Eu am pătit-o astfel, aveam eroare pe tester de 2 bujii arse, am cumparat 4 bujii noi, dar problema persista. Am schimbat releul si acum totul este ok, bujiile vechi erau bune, dar macar stiu ca e totul nou si ca elimin pe cat posibil riscul sudurii bujiilor pe chiulasa. Edited by fullrespect
Link to comment
Share on other sites

Exact asa am avut si eu, am crezut ca innebunesc, dupa inlocuire s-au mutat erorile pe celelalte 2 bujii (toate 4 noi erau), am stiut clar ca e si releul si l-am schimbat. E bine ca la N47 se schimba in 10 minute releul fata de M47 si altele unde trebuie data admisia jos, acolo nu se merita sa o iei pe incercate, schimbi releul si bujiile cu totul.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Exact asa am avut si eu, am crezut ca innebunesc, dupa inlocuire s-au mutat erorile pe celelalte 2 bujii (toate 4 noi erau), am stiut clar ca e si releul si l-am schimbat. E bine ca la N47 se schimba in 10 minute releul fata de M47 si altele unde trebuie data admisia jos, acolo nu se merita sa o iei pe incercate, schimbi releul si bujiile cu totul.

releul e situat in spatele filtrului de ulei? trebuie dat jos doar furtunul dintre intercooler si galerie ?

Link to comment
Share on other sites

Normal nu trebuie sa dai jos nimic, il poti schimba si asa, mirarea a fost ca astazi la un 520d din 2005 releul de bujii este localizat exact in aceeasi parte ca la N47, eu i zisesem amicului ca dureaza 2-3 ore pana dai admisia jos sa schimbi etc, e de munca, s-a dus la cineva si i la schimbat in 10 minute:)), doar alea 2 suruburi si atat.
Link to comment
Share on other sites

Sincer, da! Daca bujiile tale aveau niste specificatii trebuiau respectate, hai sa zicem ca nu conteaza ce producator pui, dar macar sa pui ce specificatii trebuie. Eu am pus Bosch cand le-am schimbat pentru ca tot aia erau cele vechi, ultima oara am luat bujii OE pe care scrie tot bosch.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am pornit motorul (era usor caldut) si am masurat voltajul de pe una din fise, se incadra intre 4,5-5 v.

Bujiile originale Bmw au in specificatii tot 5v.

 

Este posibil ca variatia voltajului sa fie intre 5 si 12 v in functie de temperatura motorului sau temperatura de afara?

 

 

Salut , si eu m-am lovit acum o saptamana de problema asta, bujiile oem vin BOSCH cele de 7v si releul beru GSE105 , cand am bagat seria de caroserie pe 2 site`uri ca sa comand bujiile si releul pe ambele imi recomanda bujii si releu pt M47 exact ce cred ca ai facut si tu ...asa ca ai grija ce comanzi ....verifica releul sa fie gse105 si codul bujiilor 12230035934

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

REGENERAREA filtrului de particule se face automat la un anumt interval de km sau cand calculatorul sesizeaza o anumita diferenta de presiune intre senzorul de intrare si cel de iesire . Particulele sunt depuneri solide ce se indeparteaza prin ardere in conditii de temperatura ridicata in catalizator , motiv pentru care de obicei un injector suplimentar , montat inantea catalizatorului , va alimenta in acest scop cu motorina ce va arde in prezenta oxigenului si a catalizatorului ( exista si o metoda de ardere fara injector suplimentar prin intarzierea post-injectiei ). Doar prin ARDERE se regenereaza filtrul de particule . Putem noi sa mergem 1000 km cu 3000 ture fara sa porneasca regenerarea daca senzorii nu indica diferentele necesare . Particulele se acumuleaza mai multt din cauza gazelor nearse si odata depuse nu se indeparteaza decat prin ARDERE si presiune crescuta pentru evacuare in atmosfera (800-1000 grade C)

. Mersul pe transmisie manula intr-o treapta inferioara (ca sa nu alergati cu 150kmm/h , mentineti viteza dorita si coborati 1-2 trepte de viteza pana turatia trece de 2500 ture) timp de 15-20 minute pe autostrada , poate doar sa ajute la initierea regenararii prin marirea diferentei de presiune pe senzori iar consumul de carburant necesar regenararii sa fie mai mic din cauza temperaturii mai mari existenta pe evacuare (Regenerarea se declanseaza NUMAI daca e necesar) .Atunci cand e nevoie , regenerarea se initiaza si cand masina e oprita la semafor .In acest caz motorul se va tura mai mult decat normal . La filtrele uzate , regenerarea se va initia mai des marind astfel consumul general de combustibil .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca ai cutie automata in niciun caz nu creste turatia de relanti, doar in mers sesizezi, ca o tine ceva mai turata. Temperatura din DPF in timpul regenerarii este 500-600*C; dupa ce termina regen coboara

la 170-200*C.

 

In rest subscriu la ce s-a mai scris - am patit si eu ca dupa ce-am facut drum de sute de km pe autostrada, cand am intrat in oras l-a apucat regeneratul, asa ca asta cu mersul turat pe autostrada ca sa se regenereze nu se aplica.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

va salut

am scanat cu dis v57 dpf

am o intrebare. de ce nu imi afiseaya km ramasi care se mai pot face cu dpf+ul_ca in video din link? https://www.youtube....h?v=1kC9bGkxYSI

la mine nu arata remaining mileage ca in video. am navigatie iar la info souces pe dpf imi arata ca se mai pot face cu el 190.000km

sa iau de buna valoarea din navigatie?

post-86206-0-87543200-1524167483_thumb.gif

Edited by ionut79
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.