Jump to content

Metoda Regenerare DPF


clauberty

Recommended Posts

@

@zyppo pt ca masina face deja cand e prea tarziu si presiunea pe evacuare poate sa distruga motorul, si pt ca unii oameni chiar nu au drumuri lungi de facut

 

si al doilea motiv:

da isi face rgenerare cu conditia sa ai toate bijiile bune si daca presupunem ca functia se activeaza ca trece turatia motorului peste 3000 si se mentine acolo cel putin 5 minute dar cand scade sub 3000 functia devine inactiva, sa te vad eu prin oras cu turatii de 3000 de ture timp de 30 ->45 min fara sa scazi sub 3000

 

@krysttall detaileaza te rog :lol:

 

@zyppo ce tine de schimbatul DPF - ului in postul 14 jungi la situatia asta doar daca deja presiunea pune in pericol motorul, insa nici atunci nu se schimba ci se curata cu presiune inalta, exista masina dedicata de curatat DPF

 

Filtru DPF nu isi pierde in proprietati, e doar o sita deasa care opreste trecerea paticulelor rezultate in urma arderii motorinei

 

"regenerare" inseamna defapt cresterea temperaturii gazelor de esapament cu ajutorul bujiilor incandescente si combinatia de gaze fierbinti si presiune (creata cu turatii de peste 3000 rpm) duce la descompunerea particulelor captate de filtru si eliminarea lor = regenerare

 

Ma intreb cand se va renunta la prosteala cand se vinde un serviciu.Probabil nu vom apuca...

Filtrul se regenereaza automat, nu este nevoie de nici o interventie.

Colmatarea filtrului este analizata prin informatiile primite de la 2 senzori, unul inainte de filtru si altul dupa.Astfel se poate stabili cat de colmatat este filtrul si daca este nevoie de regenerare.

Filtrul se poate regenera continuu sau ciclic.Daca temperatura gazelor de evacuare este mai mare de 350C regenerarea incepe imediat si particulele sunt imediat transformate in CO si CO2.

Daca stilul de condus nu permite regenerarea filtrului, atunci apare regenerarea ciclica.Motorina este injectata de mai multe ori pentru un singur ciclu si clapeta de acceleratie este inchisa, astfel de creste temperatura de ardere pana la 600C si este regenerat filtrul.Bujiile nu au nici o treaba cu regenerarea.Regenerarea se produce automat la fiecare 700-2500km.Daca un senzor de presiune este defect si da informatii neplauzibile, atunci regenerarea se produce automat la fiecare 500km.

Filtrul are o durata de viata limitata, aprox 200k, nu este doar o sita deasa.Filtrul este fabricat din carbura de siliciu, este rezistent la temperaturi mari, este poros si este tratat la suprafata cu o substanta catalitica care contine platina.Scopul este de a reduce temperatura de aprindere a particulelor.

Presiunea de evacuare nu are cum sa distruga motorul, asta este alta ineptie...

 

ce se depunde in filtru ? ce se depunde pe EGR ?

 

atunci de ce oare vin masini care au presiune de peste 150 intre catalizator si filtru ? daca vestita autoregenerare este atat de eficienta :)

 

si indata ce apare avertizarea masina nu se mai tureaza peste 2500 -3000 de ture

 

oare de ce softul de diagnoza conditioneaza activarea oricarei tip de regenerare de bujiile incandescente ? pt ca se foloseste de ele pt a ridica temperatura gazelor :D

 

http://www.fsxinc.com/

 

apoi pe view video

 

particulele se transforma in CO si/sau CO2 :)

 

poate datorita temeperaturii ridicate a gazelor se descompun in dimensiuni/particule mai mici si cu ajutorul presiunii create de gazele de evacuare la turatii ridicate ajung sa treaca prin/de filtru

 

acu fiecare cu parerea lui :)

 

Asta e ceva de genu "Uleiul in cutia de viteza e Life time" de aceea a ajuns BMW sa schimbe uleil in cutie la fiecare 80-> 100 de mii ca le-au picat foarte "putine" cutii

 

inca ceva oare de ce se schimba uleiul din cutia de transfer la X5/x3 la 80 de mii ? ca probabil e Life time valabil pt orice ulei

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

[particulele se transforma in CO si/sau CO2 :)

 

 

 

Asta e ceva de genu "Uleiul in cutia de viteza e Life time" de aceea a ajuns BMW sa schimbe uleil in cutie la fiecare 80-> 100 de mii ca le-au picat foarte "putine" cutii

 

inca ceva oare de ce se schimba uleiul din cutia de transfer la X5/x3 la 80 de mii ? ca probabil e Life time valabil pt orice ulei

 

 

Da, se transforma in CO si CO2, daca am timp o sa iti desenez.

 

Mai exista si neplaceri uneori, insa daca tot te pricepi asa de bine cum are loc regenerarea trebuia sa explici, nu sa spui ca nu se face daca masina nu ajunge la temperatura X, sau ca se strica motorul...

Link to comment
Share on other sites

insa daca tot te pricepi asa de bine cum are loc regenerarea trebuia sa explici, nu sa spui ca nu se face daca masina nu ajunge la temperatura X, sau ca se strica motorul...

 

daca citesti eu am explicat ce presupune si cum se face

 

nu am afirmat ca nu se face daca masina nu ajunge la temp X

 

daca presiunea la evacuare e mare in timp particulele rezultate in urama arderii motorinei ajung sa se depuna pe scaunul supapelor si asa se ajunge la ce am spus eu "presiunea pe evacuare poate sa distruga motorul"

 

nu se distruge ca poti sa il arunci, doar ca incepe sa se comporte ciudat si aleator.

 

1 incepe sa trepideze dimineata la pornire cu toate ca

a) injectoare sunt bune/testate cu eprubete gradate pt a verifica daca nu cumva scapa prea mult pe retur

b ) motorina buna verificata

c) presiune pe rampa si joasa in parametrii

d) bujii incandescente / releu in stare de functionare

e) si rezervorul a fost spalat filtre inlocuite

 

cand se incalzeste totul e ok doar ca uneori la depasiri si la drum intins oscila turatia vizibil pe turometru si binentele se resimte si in faptul ca masina de parca se "limiteaza"

 

si totusi masina tremura :lol: ce e de facut

 

Inima in dinti si data chiulasa si iete surpriza

 

pe supapele de evacurare depunere :)

 

e dupa ce s-a refacut scaunul supapelor si supapele cu pasta de slefuit motorul nu se mai balbaie :)

 

Cand presiunea e mare ajung particule sa fie prinse intre supape si scaunul supapei si uite asa reduci compresia si dai in balbaiala cand banat car si nu numai te anunta ca trebe sa schimbi juma de motor si tot nu garanteaza ca se rezolva problema

 

Sunt deacord e problema de care nu te-ai mai lovit insa hai sa nu exageram :)

 

Nu are rost sa precizam ca s-a ajuns sa se dea vina pe ECU motor si fire (ecu motor a fost si inlocuit)

 

Sper ca am explicat fenomenul destul de clar, nu am lasat loc de suspiciune ca as vrea in vreun fel sa speculez punctele slabe a sistemului, prin faptul ca daca nu va faceti regenerare fortata la clauberty sau cum a zis clauberty ajungeti sa va distrugeti motorul :D

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

Pai nici nu aveam cum sa ma lovesc de asa ceva deoarece nu lucrez in domeniu.Stiu insa cum functioneaza sistemul, asta este cu totul altceva.

Pana la urma nu inteleg ceva, tu esti mecanic de fapt, inginer auto,ai service, lucrezi in domeniu...?Te intreb din curiozitate, sa imi dau si eu seama daca am ce invata de la tine sau nu.

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

Da asa este, din pacate uneori ce scrie (documentatii) si ce trebuie sa faci nu e valabil dar binenteles asta datorita anumitor imprejurari, cauze colaterale care nu au fost prevazute :D

 

nu am service dar acesta e telul meu :) pt ca din pacate sunt foarte multe service-uri in oras si nu numai, doar cu numele. De multe ori am intalnit persoane la care am facut diagnoza am specificat care componenta trebuie schimbata insa revenea suparat ca nu s-a rezolvat problema, ca dupa o vereficare sa constatam ca nici nu s-au atins de piesa in cauza (nici o urma pe suruburi si plina de praf) si multe alte cazuri, insa nu generalizez, am intalnit si service-uri "jos palaria" :lol:

 

ce tine de calificarile mele am din fiecare :D

 

dupa liceu sunt electromecanic locomotve (nu inveti doar cum sa conduci locomotiva :) ca se conduce singura) dupa faculta "calculatorist" cum ar zice un client mai bronzat, si lucrez in domeniul automotive, testez softul pt bordul masinii.

 

daca vrei sa te descuri la masini cum sunt cele de "generatia noastra" sa zic asa ai nevoie de electronica mecanica si cunostinte software.

 

un exemplu ar fi: un mecanic m-a intrebata "totusi la ce bun sa puna electronica si in telescoape si la barile stabilizatoare, bine ca nu se pun si in arcuri" :)

 

dupa explicatie a zis ca intradevar daca e asa e foarte interesant, si dupa ce a venit la un drive test a zis ca a ramas in urma rau de tot.

 

de invatat e tot timpu loc, :) nu conteaza de la cine, important e calitatea si momentul

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

Daca temperatura gazelor de evacuare este mai mare de 350C regenerarea incepe imediat si particulele sunt imediat transformate in CO si CO2.

 

particulele care sunt retinute in DPF sunt sulfati, silicati si metale....din pacate nu se pot transforma in CO si CO2....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Am facut un drum Rom-Ita, si cum am tot citit aici despre regenerarea filtrului de particule am incercat si eu.Am facut plinul cu motorina dinaia mai scumpa de laOMV (eu de obicei bag numai normala),Am iesit pe autostrada si am tinut masina peste 3mii de turati cam 40 de minute.Toate bune si frumoase, am oprit sa beau o cafea si cind am pornit iara sa aprins in bord motorasul acela portocaliu si imi dadea eroare ca am emisile crescute.Am simtit si miros de gaze in masina,exact cum patisem acum cateva luni cand sa fisurat galeria de evacuare,pe care am si schimbat-o atunci.Credeti ca e posibil sa se fisurat iarasi sau am facut eu ceva gresit din dorinta de a face un lucru bun.Masina e un E60 530d 2004
Link to comment
Share on other sites

cati km a facut cu masina cobaiul nr 2??

o poza daca se poate cu "EGR scoateti furtunul vacum si puneti banda izolatoare pt a feri de praf ".

ce se poate intampla rau la masina daca alegem varianta cu scoaterea furtunului de vacuum?

 

ms.

Edited by baronu25
Link to comment
Share on other sites

Daca temperatura gazelor de evacuare este mai mare de 350C regenerarea incepe imediat si particulele sunt imediat transformate in CO si CO2.

 

particulele care sunt retinute in DPF sunt sulfati, silicati si metale....din pacate nu se pot transforma in CO si CO2....

 

Asa o fi, daca zici tu.

 

Astia de la wikipedia cred ca au articolele gresite.

http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_particulate_filter

 

ps

 

Am impresia ca poti sa le modifici daca sunt gresite.

Deci in urma arderii motorinei fara sulf rezulta, sulfati, silicati si metale.Este o chestie, nu zic nu.

Link to comment
Share on other sites

de la atat mers prin oras mi-a dat erroare pe bord ... particle filter failure ... trebuie sa o scot la o plimbarica pe autostrada cand se usuca pe jos ...

Sar putea sa nu fie deajuns plimbarica.SA nu iti faca o surpriza mai mare sa trebuiasca sa-l schimbi

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
cati km a facut cu masina cobaiul nr 2??

o poza daca se poate cu "EGR scoateti furtunul vacum si puneti banda izolatoare pt a feri de praf ".

ce se poate intampla rau la masina daca alegem varianta cu scoaterea furtunului de vacuum?

 

ms.

nimeni?

Link to comment
Share on other sites

Stie cineva cine face curatarea filtrului in Constanta ? Am vazut ceva intr-un alt thread dar nu reusesc sa-l mai gasesc . Era vorba de un cuptor sau ceva de genul asta.

In alta ordine de idei vreau sa va spun ca mai aveam 6000km pana la inlocuire,am facut max.4-500km si intervalul a scazut la 4000km . Deci partea cu schimbarea la 200.000km nu este batuta in cuie. Cum eu nu fac mai mult de 15.000km pe an,as incerca o curatare,sa vad cat tine.

Pt Clau - cred ca 4 mbar la relanti e o valoare destul de mica care nu cere nici regenerare nici curatare. Eu am citit in istorie in Inpa ca activarea regenerarii se produce undeva la 340mbar in mers peste 3000 de ture. Pt cei care nu stiu,valoarea max acceptatata la test in DIS este de 250mbar la 4000 de ture.

Link to comment
Share on other sites

am -18k km pe rosu ... e primu semn si asta ca am mers subturat...din cauza zapezii...sper sa il desfund sau sa ma duc sa`i fac o regenerare ... in ultima instanta daca nu dau masina o sa`l schimb...sau il dau jos si ii fac si resoftare...

 

Ai mai facut ceva cu DPF?

Link to comment
Share on other sites

Se pare ca exista solutii pentru curatare si nu vad de ce nu ar fi posibil si chiar eficient. Pana la urma tot ce e nevoie este sa dizolvi cenusa depusa.

Uitati aici ce am gasit :

 

http://tunap.de/en/news/diesel-particle-fi...of-replace.html

 

Se pare ca nu e nevoie nici sa demontezi filtrul ci doar sa scoti senzorii -spray-ezi solutia de doua ori apoi cenusa dizolvata se arde dupa pornire.

Un prieten mi-a spus ca a reusit sa curete filtrul unui Opel Zafira,total infundat, cu hipoclorit . Cautand pe net am gasit ca solutie de hipoclorit se foloseste si la curatarea de cenusa a acoperisurilor .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eu am la DPF -30000. Am fost la tester(nu la reprezentanta) si mi-a spus baiatul cu testerul ca nu se poate reseta si el crede ca cel care a avut masina inainte i-ar fi scos filtrul de particule. A spus asta pt ca a vazut ca am tevile de esapament negre si a zis ca o masina cu filtru de particule nu are voie sa inegreasca tevile. Fum nu-mi scoate. Imi scotea inainte o pala de fum negru(doar la prima acceleratie pe loc) si mi-a zis cineva sa schimb filtrul epurator. Am schimbat filtrul epurator si nu mai scoate fum deloc, dar tevile sunt tot negre. Eu circul 80% din timp prin oras.

Masina trage foarte bine, daca accelerez tare le schimba numai la 4500 rot/min. Este 530 D, 2004, cutie automata, E60.

Voi ce credeti, e posibil sa nu mai am filtru? :)

Eu nu stiu ce sa cred. Cum as putea sa verific daca am filtrul scos?

Unde este situat filtrul de particule?

Edited by marius230680
Link to comment
Share on other sites

cand se incalzeste totul e ok doar ca uneori la depasiri si la drum intins oscila turatia vizibil pe turometru si binentele se resimte si in faptul ca masina de parca se "limiteaza"

 

si totusi masina tremura huh.gif ce e de facut

 

Inima in dinti si data chiulasa si iete surpriza

 

pe supapele de evacurare depunere bashwall.gif

 

e dupa ce s-a refacut scaunul supapelor si supapele cu pasta de slefuit motorul nu se mai balbaie

 

 

Tremura masina la o anumita turatie? La mine la 1500rpm tremura masina cand incep sa calc pedala de acceleratie, in special la urcare si nu stiu daca patineaza cutia sau sa fie de la aceste supape. La relanti sau daca apas usurel pe pedala nu tremura.

La 1500rpm daca pun tempomatul, oscileaza turatia intre 1400-1600rpm :)

In D sta in turatii joase si ma cam enerveaza cateodata tremuriciul, din acest motiv o las mai mult in DS sau manual sa stea peste 1800rpm.

Edited by dvdcore
Link to comment
Share on other sites

de cand citesc topicul asta am impresia ca si mie imi cam face asa. parca are un delay daca o iei usor din acceleratie.

 

 

la intrebarea asta ne ajuta si pe noi cineva?

cati km a facut cu masina cobaiul nr 2??

o poza daca se poate cu "EGR scoateti furtunul vacum si puneti banda izolatoare pt a feri de praf ".

ce se poate intampla rau la masina daca alegem varianta cu scoaterea furtunului de vacuum?

 

ms.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Salutare,

 

Am si eu aceiasi problema nu mai trege masina un 530D 2005 108000km, am incercat regenerarea DPF-ului tinand turatia motorului peste 3000 pe A1 pana la Pitesti si nu sa intamplat nimic ba din contra sa agravat, ce alte soluti mai recomandat sa incerc!!!!!

 

Astept cu mare interes soluti!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.