Jump to content

Metoda Regenerare DPF


clauberty

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
Va salut, poata ma ajuta si pe mn cineva. Am o eroare 4030 Exhaust Backpressure Sensor Before Particulate Filter, nu imi arata nimic in bord masina merge ok. Este vb de un 520d din 2005. La cn am fost mi.au dat optiunea de a scoate filtrul de particule. Am incercat si regenerare in 3000 de turatii. Pe langa asta mai am si bujiile 4212, 4222, 4232. Va rog sa ma ajutati ce optiuni am in afara de a scoate filtrul. Va multumesc
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Daca bujiile sunt arse(sau releul stricat) n-o sa faca regenerare in veci.

Daca termostatul e dus si nu ajunge la temperatura optima deasemenea.

Daca e prea infundat, poti sa-l turezi pana omori turbina ca tot nu se regenereaza.

 

Solutii:

1) rezolvat bujii/releu ; verificat termostat

2) dat jos filtru si curatat

3) plecat la mare :p

Edited by kma
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu aveam probleme cu filtrul de particule, dar nu alarmante, masina functiona normal si numai la acceleratie mai puternica trepideaza in mers, am condus asa pana mi-a disparut eroarea(mi-a fost stearsa si nu a mai aparut) desi aveam bujiile si releul stricate. Chiar si dupa ce eroarea mi-a disparut am ramas cu un trepidat la acceleratie al masinii, am schimbat bujiile si releul, am facut un drum mai lung si pot spune ca am eliminat din trepidatul masinii, insa nu in totalitate deocamdata. Multi(cu simptome similare) zic sa inlocuiesc sonda lambda ceea ce voi face in curand. Va tin la curent daca s-a rezolvat dupa asta.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Eu urmeaza sa cumpar un E60, 525d din 2005 saptamana asta, cu 200.250 de km. In idrive am vazut ca apare ca mai pot merge cu Dpf inca 5900 km. As vrea sa fiu pregatit sincer si nu m-as complica sa-l curat de fiecare data.

Pana la urma, este vreo problema in buna functionare a masinii daca il elimin fizic si din soft cand va fi cazul?

Va rog recomandati--mi si mie unde sa merg sa fac operatiunea...

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
salut, am si eu probleme cu filtru de particule si a incaput sa apara eroare la bord, nu sta mereu aprinsa. Am vb cu cineva de la reprezentanta si mi-a zis sa-l spal(curat). Vreau sa stiu daca cineva recomanda un service bun pt bucureste avand in vedere ca eu nu pot sta fara masina mai mult de o zi. (BMW e90 cu 190k km)
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Am citit prin topic si am si eu o problema .

E60 525d 2005

DPF schimbat in urma cu 40.000 km in Germania !este trecut si in cartea service si pe istoric la BMW !

In idrive mai am vreo 150.000km de facut !

Cand a foat adusĂŁ in tara din cauza unei greseli a unui mecanic care a crezut ca trebuie regenerat filtrul , ia dat regenerare .( avea un furtunul la egr crĂŁpat si nu trĂŁgea )

Acum Masina are 3 erori http://images.tapatalk-cdn.com/15/09/15/780ebe133980679e1f09f795b450323a.jpghttp://images.tapatalk-cdn.com/15/09/15/554db438724b79f224c1f0a152e8356c.jpghttp://images.tapatalk-cdn.com/15/09/15/bd29c63bfc8a19ca9a7942b286d34951.jpg

Tin sa precizez ca merge foarte bine ( trage cum trebuie )

Plus eroare pe releu de bujii si pe bujii 2 , care am verificat-o nu este arsa .

 

Dimineata la prima pornire ,porneste si ĂŽntrerupe vreo 4-5 secunde , daca accelerez, se accelereazĂŁ normal .

DupĂŁ ce ĂŽncĂŁlzesc masina , la nici o pornire nu mai ĂŽntrerupe !

Ce sfaturi imi datâşi ?

Edited by gabiSB
Link to comment
Share on other sites

Nu pe loc , am citit erorile !

 

O parte din problema sa rezolvat : am pus releu nou si la rece nu mai ĂŽntrerupe , porneste perfect !

 

Dar eroarea bine cunoscuta "increased emissions" a apĂŁrut !

Masina trage bine , asta pana la 200km , unde pare ca se blocheazĂŁ , zici ca este limitatĂŁ !

 

Mai mentionez ca am la egr un furtun aftermarket ( cotul acela de intra cu siguranta pe clapeta egr )

Edited by gabiSB
Link to comment
Share on other sites

am un 320xd LCI, motor N47 184cp manual; la scanare am niste erori la motor legate de DPF; masina trage bine momentan (sau asa mi se pare mie); nu am bec aprins in bord

 

Engine / Motor:

Fault: Info-particle system Code: 452A

Fault: Charge pressure regulation or charge pressure actuator Code: 483C (o fi avand vreo legatura cu DPF? am inteles ca atunci cand se infunda DPF, poate face probleme la turbina)

 

Eu vad 3 alternative

- sa schimb filtrul de particule (nefezabil, e prea scump)

- sa curat chimic filtrul de particule (~200 euro) - nu stiu cat e de eficient si cat ma tine pana se infunda iar.

- sa elimin fizic filtrul de particule + resoftare (putere & eliminare DPF) - mi-e cam teama sa nu apara alte probleme; e ok sa elimin DPF la N47?

 

Voi ce ma sfatuiti?

Edited by wolfenstein99
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

am un 320xd LCI, motor N47 184cp manual; la scanare am niste erori la motor legate de DPF; masina trage bine momentan (sau asa mi se pare mie); nu am bec aprins in bord

 

Engine / Motor:

Fault: Info-particle system Code: 452A

Fault: Charge pressure regulation or charge pressure actuator Code: 483C (o fi avand vreo legatura cu DPF? am inteles ca atunci cand se infunda DPF, poate face probleme la turbina)

 

Eu vad 3 alternative

- sa schimb filtrul de particule (nefezabil, e prea scump)

- sa curat chimic filtrul de particule (~200 euro) - nu stiu cat e de eficient si cat ma tine pana se infunda iar.

- sa elimin fizic filtrul de particule + resoftare (putere & eliminare DPF) - mi-e cam teama sa nu apara alte probleme; e ok sa elimin DPF la N47?

 

Voi ce ma sfatuiti?

 

 

Eu l-am curatat si nu mai am nici o treaba de atunci. Problema la mine au fost doua bujii care erau arse si un termostat care nu mai functiona in parametri. Am schimbat cele doua bujii si termostatul si am curatat filtrul de particule si nu am mai avut treaba.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
ca sa iti porneasca regenerarea, printre altele, trebuie sa iti mearga toate bujiile, motorul sa ajung la 90 de grade ( verifica termostat, termostat egr,temp motor la cald), si trebuie sa ai gen un sfert de rezervor de motorina, macar la sfert.. Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ma intreb cand se va renunta la prosteala cand se vinde un serviciu.Probabil nu vom apuca...

Filtrul se regenereaza automat, nu este nevoie de nici o interventie.

Colmatarea filtrului este analizata prin informatiile primite de la 2 senzori, unul inainte de filtru si altul dupa.Astfel se poate stabili cat de colmatat este filtrul si daca este nevoie de regenerare.

Filtrul se poate regenera continuu sau ciclic.Daca temperatura gazelor de evacuare este mai mare de 350C regenerarea incepe imediat si particulele sunt imediat transformate in CO si CO2.

Daca stilul de condus nu permite regenerarea filtrului, atunci apare regenerarea ciclica.Motorina este injectata de mai multe ori pentru un singur ciclu si clapeta de acceleratie este inchisa, astfel de creste temperatura de ardere pana la 600C si este regenerat filtrul.Bujiile nu au nici o treaba cu regenerarea.Regenerarea se produce automat la fiecare 700-2500km.Daca un senzor de presiune este defect si da informatii neplauzibile, atunci regenerarea se produce automat la fiecare 500km.

Filtrul are o durata de viata limitata, aprox 200k, nu este doar o sita deasa.Filtrul este fabricat din carbura de siliciu, este rezistent la temperaturi mari, este poros si este tratat la suprafata cu o substanta catalitica care contine platina.Scopul este de a reduce temperatura de aprindere a particulelor.

Presiunea de evacuare nu are cum sa distruga motorul, asta este alta ineptie...

 

Salut, referitor la durata de viata a filtrului de particule de 200k km, intrebarea mea este : Iti apare vre-un semnal cand trebuie inlocuit sau pur si simplu dupa 200 k in schimbi si gata ? Eu am luat masina (X3 F25) la 217 k ( din Germania) si ma gandesc daca a fost schimbat sau nu.

Multumesc anticipat pentru raspuns.

 

Cristi

Edited by tataluibob
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Unii spun ca releul nu are rol in pornirea regenerarii???

Altii spun ca orice eroare legata de bujii opreste procesul de regenerare, inclusiv eroare pe releul de bujii sau o singura bujie defecta.

Inclusiv in manualul masinii sunt specificate aceste detalii, doar ca 90% din posesori nu deschid manualul, e prea mare deranj pentru ei.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Se pare ca DPF-ul e pe duca si ca atare nu raman decat doua variante ... una sa-l schimb(OE 6000lei, Walker 2300 lei, Ernst 3200 lei) sau sa-l elimin (aprox 1800 lei).

Am citit in ultimele zile o gramada de pro si contra pt ambele variante.

Rog ceva pareri din segmentul BMW, daca l-ati inlocuit sau eliminat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.