Jump to content

Metoda Regenerare DPF


clauberty

Recommended Posts

Procedeul urmat de mine la inceput a fost cel descris de documentatia BMW

 

activare procedura regenerare

 

si tinut motorul in turatii de 3000 -> 3500 pe autostrada timp de 30->45 de min

 

 

Metoda mai sanatoasa zic eu (parere personala) si mai rapida

 

1 Eliminarea sursei care genereaza particule inutile ->EGR scoateti furtunul vacum si puneti banda izolatoare pt a feri de praf

2 Circulati asa pana ce pe test presiunea dintre filtru catalizator si DPF sau PDF :D sa ajunga la normal

3 Presiunea a scazut la jumatate dupa doar 150 km parcursi in oras fara EGR

4 testul l-am facut pe doua masini identice e60 care aveau aproape aceeasi presiune +/- 1->4 mbar

 

cobai nr1 a plecat pe autostrada si a parcurs peste 500 km cu indicatii urmate dupa documentatie BMW

cobai nr2 a ramas la vatra si si-a vazut de treburile de zi cu zi

 

la urmatoarea testare cobai nr2 a iesit in avantaj cu 80 mbar

 

testele s-au facut cu motorina alpin diesel alimentata unu dupa celalat de la aceeasi pompa, ledul de rezerva combustibil activ al ambele

 

nu lucrez la OMV sau sa am beneficii ca va spun tipul de combustibil folosit

 

Va rog sa nu urmati indicatiile date mai sus, daca le urmati e pe raspunderea voastra :D

 

Nu sunt reprezentant BMW (doar pasionat :) )

 

Combustibilul folosit l-am precizat in caz ca folositi motorina pt tractoare (sau de la soferii de cisterne care inainte de a duce combustibil la pompa a avut un transport de lac si au uitat/omis sa spele cisterna) si nu veti obtine rezultatele dorite :)

 

Apropo se va aprinde check engine/martor motor (sonda galbena, motor cu elice deasupra, becul galben...) daca urmati metoda descrisa mai sus.

 

La reconectarea furtunului vacum check engine dispare ca prin minune :D

 

:lol: :) :)

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

"Combustibilul folosit l-am precizat in caz ca folositi motorina pt tractoare (sau de la soferii de cisterne care inainte de a duce combustibil la pompa a avut un transport de lac si au uitat/omis sa spele cisterna) si nu veti obtine rezultatele dorite"

 

 

am prins ideea... :) ...stiu despre cine e vb ....

Link to comment
Share on other sites

Cine a zis ca masina isi curata singura filtrul?Daca l-ar curata atunci nu ar mai trebuii sa-l schimbam la 200mii km.

Daca ai citi manualul masinii ai descoperi ca masina isi curata singura filtrul de particule.

Este evident ca la un moment dat, chiar si cu aceste curatari repetate el ajunge sa fie schimbat.

Cauta in manual si o sa gasesti exact ceea ce am afirmat mai sus.

Link to comment
Share on other sites

@DanMTK http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?s=&...st&p=988602

 

daca nu esti convis intreaba-l pe Goagle :)

 

@tzucul Dupa chestia asta dispare eroarea de filtru DPF de pe monitor automat sau mai precis nu mai apare :lol:

 

@dracula Prin diagnoza se seteaza la Km la valoarea unu PDF nou/schimbat, diagnoza va varifica presiunea si daca e in parametri totul e OK

 

 

@dvdcore de daunat nu dauneaza pt ca EGR in sine dauneaza mult mai mult cand e activ

 

@zyppo pt ca masina face deja cand e prea tarziu si presiunea pe evacuare poate sa distruga motorul, si pt ca unii oameni chiar nu au drumuri lungi de facut

 

si al doilea motiv:

da isi face rgenerare cu conditia sa ai toate bijiile bune si daca presupunem ca functia se activeaza ca trece turatia motorului peste 3000 si se mentine acolo cel putin 5 minute dar cand scade sub 3000 functia devine inactiva, sa te vad eu prin oras cu turatii de 3000 de ture timp de 30 ->45 min fara sa scazi sub 3000

 

@krysttall detaileaza te rog :)

 

@zyppo ce tine de schimbatul DPF - ului in postul 14 jungi la situatia asta doar daca deja presiunea pune in pericol motorul, insa nici atunci nu se schimba ci se curata cu presiune inalta, exista masina dedicata de curatat DPF

 

Filtru DPF nu isi pierde in proprietati, e doar o sita deasa care opreste trecerea paticulelor rezultate in urma arderii motorinei

 

"regenerare" inseamna defapt cresterea temperaturii gazelor de esapament cu ajutorul bujiilor incandescente si combinatia de gaze fierbinti si presiune (creata cu turatii de peste 3000 rpm) duce la descompunerea particulelor captate de filtru si eliminarea lor = regenerare

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

merge lafel cum a mers din prima zi ... trage extraordinar de bine si schimba numai la 4500 cu pedala la maxim ... nu se simte nicio diferenta....e o mare vrajeala dpf-u cucului asta ... ca sa scoata si ei F MULTI bani dupa ce vand masina in sine ... la alte marci de ce se regenereaza automat in mers ? sunt umpic magari si astia de la bmw
Link to comment
Share on other sites

@

@zyppo pt ca masina face deja cand e prea tarziu si presiunea pe evacuare poate sa distruga motorul, si pt ca unii oameni chiar nu au drumuri lungi de facut

 

si al doilea motiv:

da isi face rgenerare cu conditia sa ai toate bijiile bune si daca presupunem ca functia se activeaza ca trece turatia motorului peste 3000 si se mentine acolo cel putin 5 minute dar cand scade sub 3000 functia devine inactiva, sa te vad eu prin oras cu turatii de 3000 de ture timp de 30 ->45 min fara sa scazi sub 3000

 

@krysttall detaileaza te rog :)

 

@zyppo ce tine de schimbatul DPF - ului in postul 14 jungi la situatia asta doar daca deja presiunea pune in pericol motorul, insa nici atunci nu se schimba ci se curata cu presiune inalta, exista masina dedicata de curatat DPF

 

Filtru DPF nu isi pierde in proprietati, e doar o sita deasa care opreste trecerea paticulelor rezultate in urma arderii motorinei

 

"regenerare" inseamna defapt cresterea temperaturii gazelor de esapament cu ajutorul bujiilor incandescente si combinatia de gaze fierbinti si presiune (creata cu turatii de peste 3000 rpm) duce la descompunerea particulelor captate de filtru si eliminarea lor = regenerare

 

Ma intreb cand se va renunta la prosteala cand se vinde un serviciu.Probabil nu vom apuca...

Filtrul se regenereaza automat, nu este nevoie de nici o interventie.

Colmatarea filtrului este analizata prin informatiile primite de la 2 senzori, unul inainte de filtru si altul dupa.Astfel se poate stabili cat de colmatat este filtrul si daca este nevoie de regenerare.

Filtrul se poate regenera continuu sau ciclic.Daca temperatura gazelor de evacuare este mai mare de 350C regenerarea incepe imediat si particulele sunt imediat transformate in CO si CO2.

Daca stilul de condus nu permite regenerarea filtrului, atunci apare regenerarea ciclica.Motorina este injectata de mai multe ori pentru un singur ciclu si clapeta de acceleratie este inchisa, astfel de creste temperatura de ardere pana la 600C si este regenerat filtrul.Bujiile nu au nici o treaba cu regenerarea.Regenerarea se produce automat la fiecare 700-2500km.Daca un senzor de presiune este defect si da informatii neplauzibile, atunci regenerarea se produce automat la fiecare 500km.

Filtrul are o durata de viata limitata, aprox 200k, nu este doar o sita deasa.Filtrul este fabricat din carbura de siliciu, este rezistent la temperaturi mari, este poros si este tratat la suprafata cu o substanta catalitica care contine platina.Scopul este de a reduce temperatura de aprindere a particulelor.

Presiunea de evacuare nu are cum sa distruga motorul, asta este alta ineptie...

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.