Jump to content

E 90 320 SI


PityWPN

Recommended Posts

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Eu sunt de parere ca, pentru o utilizare zilnica, sunt suficiente franele stock. Nu cred ca au fost tampiti inginerii de la BMW sa proiecteze frane care sa nu faca fata performantelor masinii. Am vazut o gramada de masina la noi cu motoare intre 70-100 cp ce aveau montate de proprietari discuri perforate, etc. Daca esti tampit si circuli cu viteza mult prea mare pentru conditiile de trafic in care te afli, poti monta mama franelor+parasuta in spate, tot o sa faci accident.

 

Conduceti preventiv, nu va asumati riscuri inutile si nu o sa aveti probleme. Daca aveti, totusi, timp de pierdut si bani de risipit, schimbati franele.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

masina de la semnatura este o editie limitata...care in afara de motor se mai difera si prin Kit-ul M exterior ...interior...si suspensie...intrebare ... pot sa pun si kit de frane de pe M 3? vin AF84855

 

daca da...in ce ar consta schimbarea?

Tu ai cumparat masina de pe forum???.... este cumva aceea care avea mici problemute cu softul???

Link to comment
Share on other sites

Ai ĂŽn plan modificĂŁri la motor?

 

Atâta timp cât nu creºti puterea motorului În mod substanÞial, niºte frâne mai eficiente sunt inutile.

WTF? :)

Niste un sistem mai performant de franare te ajuta chiar si daca ai face downgrade la motor.

Ca sa spun astfel:

Daca franele stoc opresc masina de la o viteza in 20 de metri, iar cele performante in 18 atunci clar as alege sistemul mai performant.

Link to comment
Share on other sites

Sistemul de frânare stock este gândit În echilibru cu performanÞele maºinii.

 

Ca sĂŁ faci o astfel de modificare trebuie sĂŁ investeÂşti bani grei.

 

Gândeºte-te cã doar niºte discuri faÞã de M3 E46 costã vreo 20 de milioane.

Realizezi cât ar costa sã pui niºte discuri de M3 sau un kit foarte performant pe o maºinã?

 

ExistĂŁ kit-uri Brembo care costĂŁ 7-8000 €.

Nimeni nu face astfel de investiĂžii dacĂŁ maÂşina nu este foarte performantĂŁ, ar fi o investiĂžie imensĂŁ Âşi inutilĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

Eu ĂŽmi scriu punctul meu de vedere, nu este obligatoriu să coincidă cu al tău.

 

Din punctul meu de vedere, o astfel de modificare este inutilă dacă nu creşti puterea motorului.

 

Sunteţi liberi să aveţi altă părere.

 

Viaţa reală nu corespunde cu teoria.

 

Uite un exemplu, topicul tău ĂŽn care căutai pneuri sh de iarnă: http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...c=70102&hl=

 

Prin urmare, investiţiile trebuie cântărite şi din punct de financiar şi ca necesitate.

 

Mai importante sunt nişte pneuri noi şi de calitate decât un kit de frâne ultraperformant montat pe o maşină de putere medie.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Ciupanezu,

 

Oarecum ai dreptate, oarecum nu.

 

 

Iti spun din teste facute, nu din vorbe sau de pe net.

 

Franele la o masina, se incalzesc de 10 ori mai repede la un mers sportiv pe drum de munte, (coborâre), decat la liniute.

Am fost in situatia in care coboram de pe munte de nenumarate ori, foarte sportiv, in viteza, la fiecare 2-3 secunde trebuie sa franezi, daca o tii asa 10-15 minute, cand calci pedala mai ai 20-30% din puterea normala de franare...

 

 

Cu frane stock, masina rezista lejer 2 ture 0-200km/h fara sa dea semn franele ca ar renunta.

 

 

Daca cel ce a deschis topicul, nu face chestiile ce le fac eu cu masina, adica sa profit de un drum virajat de munte, de cate ori am ocazia, nu are nevoie de frane mai bune.

Daca câtusi de putin ii place sa simta drumul, va ajunge sa simta nevoie de un upgrade la frane.

Link to comment
Share on other sites

Eu cu un 330d E91 cu frane stock am avut ceva greutati in cateva randuri in Germania pe autostrada.La franari repetate de la 260km/h la 130-160km/h (franari repetate),franele au inceput sa dea semne de oboseala (erau incinse) si nu mai prindeau asa bine.Masina avea 2 ani cu frane stock si originale bmw.Dar in conditii de mers normal si fara interventii la motor nu e nevoie de un upgrade.Au si astia de la bmw suspensii,frane si alte chestii la sectiune Performance parts sau asa ceva.
Link to comment
Share on other sites

Cu ce sistem de frânare ai pãÞit asta?

 

Cel original al maÂşinii sau cel de 328i?

 

PlĂŁcuĂže Âşi discuri originale BMW sau discuri Âşi plĂŁcuĂže aftermarket?

 

De multe ori am coborat si cand aveam motorul de 2000cc.

Franele erau stock, OEM.

Si schimbate, dupa aia.

Discuri zimmerman, ate, placute ate.

 

Indiferent, franele stock nu rezista la solicitari intense.

 

Pentru aia exista EBC redstuff, sau yellow stuff. care asta fac, rezista la temperaturi mult peste cele oem.

Link to comment
Share on other sites

De multe ori am coborat si cand aveam motorul de 2000cc.

Franele erau stock, OEM.

Si schimbate, dupa aia.

Discuri zimmerman, ate, placute ate.

 

Indiferent, franele stock nu rezista la solicitari intense.

 

Pentru aia exista EBC redstuff, sau yellow stuff. care asta fac, rezista la temperaturi mult peste cele oem.

Nu ştiu ce să zic, am o oarecare convingere că frânele pe original sunt mai bune decât cele pe producător.

 

Nu mă refer la cele aftermarket care pot fi ĂŽntr-adevăr superioare, adică Brembo, EBC şi altele.

 

Următorul set de discuri şi plăcuţe va fi original BMW.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Poţi sta liniştit din punctul ăsta de vedere, am făcut asta de multe ori. :)

 

Drept dovadă am stricat şi cutia steptronic şi am spart şi un diferenţial.

 

Dacă nu aş fi mers la limită, nu ar fi picat asemenea piese, mai ales că nu avea nici un fel de problemă cutia şi nici diferenţialul atunci când am cumpărat maşina.

 

Mi-a picat şi pompa de apă tot de la forjă, am făcut praf şi rulmentul de la cardanul intermediar şi flanşa de cardan.

Nu prea pică aceste piese la maşinile cu cutie automată.

 

Ănsă ĂŽncerc să nu mai exagerez, distracţia asta costă.

 

Acestea au fost punctele slabe ale maşinii, cutia automată şi diferenţialul.

Dacă nu le menajezi, practic le distrugi.

La capitolul frâne stă foarte bine.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Foarte probabil să fie aşa.

 

E clar că un E90 ar trebui să frâneze mai bine decât un E36, doar au trecut atâţia ani ĂŽntre ele, tehnologia a avansat, iar performanţele au crescut.

 

Şi eu am aceeaşi părere, această eroare a fost corectată la E46.

 

Eu d-asta spun că frânele stock sunt probabil suficiente. :)

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg de ce zici ca trage mai bine si are mai mult cuplu?

320 SI, 170 CP, 0-100=8.1S

320I (E46), 170 CP, 0-100=8.2S

 

 

CUPLU

e46 320 i = 210 NM

E90 320SI = 200 NM

 

scriptic nu e nici o dierenta...practic e altceva...tehnologie mai noua...se simte clar diferenta..si nu o spun doar eu...cat despre subiectul topicului sa deviat de la subiect...nu l-am deschis ca sa se rezolve anumite dispute personale sau sa se traga concluzii psihologice...cum spunea cineva mai devreme...la drum lung cu franari de la viteze mari...si repetat...un kit de M se comporta mult mai bine decat cel stock asta pentru ca evident a fost proiectat de specialisti sa se prezinte intr-o conditie optima la un regim de mers mai spartan...si da pe autostrazi am un regim de viteza de peste 180 km/h daca-mi permite drumul merg ntins cu 200...( repet pe autostrazi ) si da...i-mi asum riscul sa raman fara permis ...sau...sint inconsitient...sau...sint cum va ganditi ( asta a fost un raspuns in avans la ce va urma off-topic )

 

am deschis acest topic pentru ca cineva sa-mi spuna...da...se poate face schimbul...pentru ca masina suporta aceasta schimbare fara sa modifici nush ce si nush cum...asta te costa cam atat si ar trebuii sa mai faci nush ce...cam asa ar fii trebuit sa arate acest post...ca doar sintem pasionati...dar tind sa cred ca sintem pasionati de discutii in contradictoriu... se poate inchide acest topic...inutil de altfel...

Link to comment
Share on other sites

Vroiai raspuns la subiect?

Da, daca ai bani, poti schimba franele, poti schimba si masina, ce crezi ca te opreste?

 

Numai vezi sa nu fie nevoie si de pompa de frana de m, sau alte chestii, ar trebui sa te interesezi si de unde intentionezi sa cumperi si daca te incadrezi in buget, schimba-le.

Numai noi, ca nu cred ca gasesti second, si noi au un pret pe masura.

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

Eu cred cĂŁ te-ai supĂŁrat degeaba.

Pe forum sunt foarte puĂžini posesori de E90, dacĂŁ ai fi avut E46 era mult mai simplu.

 

Teoretic poÞi pune frâne de M3 E46 pe maºina ta, Însã asta Înseamnã sã gãseºti o maºinã lovitã de pe care sã cumperi etrierele ºi sã iei discuri ºi plãcuÞe noi de M3.

 

Modificarea asta te-ar costa ĂŽn total cam 600-700 €.

DacĂŁ meritĂŁ, tu Âştii mai bine.

 

Aceastã conversie se poate face cu siguranÞã, doar nu vorbim de un OZN ci de o maºinã.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.