Jump to content

Merge cu intreruperi intre 1800-2200rpm


Recommended Posts

La mine a disparut trepidatul :)

Probabil era o mizarie pe un senzor. Am avut de facut mai multe drumuri ieri si am stat in trafic circa 2 ore. Si nu a mai facut de loc.

 

Nu am apucat sa curat nici un senzor si nici sa bag motorina (tot pe alpin diesel merg).

Am mers in schimb cu masina un pic mai turata cum s-a incalzit motorul (intre 3000-4000). Dupa care nu a mai facut.

 

Mentionez ca iarna asta am mers f. putin cu BMW-ul (max 1 data pe saptamana) si 90% prin oras.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

valva costa in jur de 300ron PIERCEBURG,eu am luat una de la un prieten pt.probe m-am saturat de cumparat piese aiurea si acum sunt in teste cum v-am mai spus,merg cu ea o saptamana si daca nu mai apare problema o cumpar...revin cu pareri pe parcurs...
Link to comment
Share on other sites

La mine a 2-a zi nu a revenit :) ; Probabil ca vrea sa faca o impresie buna pana se alege cu galeria noua!

 

Dar nu exclud sa faca acest lucru in viitor. :)

Salut! Vine cu tot cu corpul acela care se curata si pe unde trece aerul spre admisie, sau aia e alta piesa?

Ms!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
salut. urmaresc de mult acest topic... lucrez ca mecanic intr-un service. (din pacate nu in romania) la problema electrovalvelor trebuie sa intervin. nu le schimbati aiurea, decat daca reies in diagnoza. e drept ca dau acele probleme gen: intreruperi, cea de pe egr sau lag la trubina evident cea de pe turbo, dar nu trebuie schimbate odata ce nu reies in diagnoza. trebuie doar readuse la viata. rezorvarea e simpla. se demonteaza electrovalvola, pe orificiul de vacuum se baga spray degripant,lubrificant gen WD 40 sau glasegrax abundent, pana iese pe orificiul "out"(atentie mare nu folositi alte produse care corodeaza cauciucul sau plasticul). se demonteaza acel asa zis filtru mic de pe electrovalvola, se da abundent cu degripant si lubrificant deasemenea. la final se sufla bine pt a scoate orice rest de spray degripant se pune o mica cantitate de ulei foarte subtire (2 3 stropi) 0w30 e ok dupa care se monteaza la loc. Concluzie: problema e ca in interiorul acelei valvole e o mebrana care urca si coboara in functie de ce i se cere. (ganditi-va la o pompa de bicicleta) fiind actionata de un electromagnet, orice impuritate sau mic obstacol o incetineste. ideea e sa se refaca canalul pe care culiseaza sus, jos. am un 320d din 2003 si unul din 2004amandoua au mult peste 200k dar merg exceptional. probleme le-am cam intalnit pe toate la acesti km si binenteles le-am rezolvat pe toate. atentie mare la motoarele 2004 cu actuator electric. clapetele trebuie ori schimbate cu cele ramforsate ori eliminate. am sa fac un DIY cand voi avea timp despre aceste electrovalvole.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

se pare ca dupa aproximativ 1 an si jumatate in care am incercat si schimbat o sumedenie de piese acum o saptamana avand ceva probleme cu pompa de sub scaunul soferului am rezolvat si problema acelor intreruperi aparute intre 1700 si 2200,mai exact am schimbat releul acesteia care nu mai fct. corect si masina merge ca in ziua cand am cumparat-o accelereaza constant de la 1200 pana la 3000 si la talpa de la turatii joase nu se mai pune in cap,se pot verifica parametrii(4,3) pompei la tester la mine oscila intre 0 si 2,1 mai mult 0,bafta.
Link to comment
Share on other sites

daca ai actuator cu pe vacuum intai schimba furtunele ca nu te costa nimic. daca nu ai nici o schimbare inverseaza electrovalvele cea de la egr o pui pe turbo, f simplu de facut. ai sa vezi ca ai rezultate tu la cum imi spui ca se manifesta as spune ca actuatorul ramane blocat dar nu as crede ca e din cauza turbinei. cel mai probabil e electrovalva. o simpla inversare a acestora iti va da raspunsul concret.

 

se pare ca dupa aproximativ 1 an si jumatate in care am incercat si schimbat o sumedenie de piese acum o saptamana avand ceva probleme cu pompa de sub scaunul soferului am rezolvat si problema acelor intreruperi aparute intre 1700 si 2200,mai exact am schimbat releul acesteia care nu mai fct. corect si masina merge ca in ziua cand am cumparat-o accelereaza constant de la 1200 pana la 3000 si la talpa de la turatii joase nu se mai pune in cap,se pot verifica parametrii(4,3) pompei la tester la mine oscila intre 0 si 2,1 mai mult 0,bafta.

Cu acel releu am avut si eu de furca cu mult timp in urma, dar ca probleme imi dadea porniri greoaie sau deloc uneori. oricum costul acestuia e undeva in jur de 8 euro deci nu e mare nazdravanie daca vreti sa incercati. problema e de a nu cheltui banii in zadar inainte verificati. acel releu iese in diagnoza cu oscilatii de presiune in pompa de joasa presiune (cea de sub scaun) cum a mentionat si colegul mai sus

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

releul se afla in spatele torpedoului sub tabloul de sigurante este primul din stg. si are culoarea verde deschis cod61368373700,acolo se mai afla 2 relee identice eventual le poti inversa eu asa am facut inainte sa-l cumpar (48ron la filaret),pt. ca banuiam si pompa..
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Cu acel releu am avut si eu de furca cu mult timp in urma, dar ca probleme imi dadea porniri greoaie sau deloc uneori. oricum costul acestuia e undeva in jur de 8 euro deci nu e mare nazdravanie daca vreti sa incercati. problema e de a nu cheltui banii in zadar inainte verificati. acel releu iese in diagnoza cu oscilatii de presiune in pompa de joasa presiune (cea de sub scaun) cum a mentionat si colegul mai sus

o sa fac o diagnoza atunci sa stiu sigur..ar trebui sa iasa in tester, mie la pornire nu imi face figuri ..doar cand merg subturat sub 2000 ture..mersi

 

@dennys : mersi de detalii

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Vad ca nu s-a mai postat de mult aici. A gasit cineva o rezolvare concreta? Din pacate ma confrunt si eu cu acest fenomen: intreruperi pe plaja 1700-2300rpm. Nu conteaza daca motorul este rece sau cald. Deasemenea, la pornirea la rece, relantiul are fluctuatii.

Masina este un E46 cu motor M47N 150CP din 2004.

M-am gandit in prima faza sa inlocuiesc filtrul epurator si sa merg in service pentru curatarea electrovalvei EGR.

Link to comment
Share on other sites

Vad ca nu s-a mai postat de mult aici. A gasit cineva o rezolvare concreta? Din pacate ma confrunt si eu cu acest fenomen: intreruperi pe plaja 1700-2300rpm. Nu conteaza daca motorul este rece sau cald. Deasemenea, la pornirea la rece, relantiul are fluctuatii.

Masina este un E46 cu motor M47N 150CP din 2004.

M-am gandit in prima faza sa inlocuiesc filtrul epurator si sa merg in service pentru curatarea electrovalvei EGR.

eu cred ca am rezolvat problema cel putin dupa ce am anulat clapetele din galeria de admisie nu am mai avut intreruperi sau fluctuatii ale relantiului poti incerca doar prin anularea vacuumului,dureaza 5 min.Am aceeasi masina ca a ta si am facut toate operatiile posibile cu inlocuit egr,electrovalva,debitmetru schimbat releu la pompa de sub scaun curatat senzor din galerie si nu s-a rezolvat nimic dar anuland clapetele din galerie pt. siguranta mea am observat ca am scapat total de acele fluctuatii si intreruperi intre 1700 si 2300 de ture.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am rezolvat aceasta problema! Sper sa fiu de ajutor pentru toata lumea care citeste aici.

Simptomele erau urmatoarele:

-relantiul avea fluctuatii cand porneam motorul la rece.

-intre 1700rpm - 2300rpm (treptele 2,3 si chiar 4) sesizam usoare intreruperi alea motorului. Nu conta daca motorul era rece sau cald.

 

Multumesc tuturor celor care au scris aici pe forum. Datorita voua am reusit sa merg "la sigur" si am scutit eventualele cheltuieli inutile.

Pasul 1

-am facut diagnoza generala a masinii - singura problema desoperita a fost cea a bujiilor, in rest, nici o alta eroare.

-am resoftat masina modificand softul original (puterea a crescut la 185CP si ~390NM) - vibratiile (intreruperile) nu au disparut ci doar s-au diminuat.

 

Pasul 2 - am facut programare la mecanic si au urmat pasii:

-demontat galerie admisie

-demontat EGR

-demontat "Filtru epurator"

 

Pasul 3

-curatare filtru epurator (norocul a fost sa am filtru de plastic, care a putut fi spalat)

-eliminare clapete galerie admisie. Desi era un stare foarte buna, am decis sa le elimin. Nu am folosit blank-uri ci pur si simplu am eliminat paletele taind suruburile, ramanand astfel doar o tija. Sistemul de vacuum a ramas functional.

-curatarea EGR.

-curatare galerie admisie

-inlocuire bujii - am inlocuit cu exact acelasi model, BERU - 90RON/ buc

 

Pasul 4

-remontarea componentelor

-testul de drum.

 

Concluzia: Masina merge excelent, porneste foarte bine, trage foarte bine si urca mult mai repede in turatii decat o facea inainte (inainte de a curata EGR si galerie admisie). Citisem tot aici ca la oprire, motorul va scutura mai puterinc neavand clapete in galerie. Personal mi se pare ca se opreste la fel sau e chiar mai siletios. Asadar, pentru cei ce vor sa elimine clapetele, recomand cu caldura si spalarea EGR, galerie admisie dar si filtru epurator. Mai jos sunt cateva poze din timpul lucrarii.

Timpul de lucru a fost de aproximativ 4-5 ore.

post-57693-0-68847500-1355150512_thumb.jpg

post-57693-0-23945100-1355150527_thumb.jpg

post-57693-0-55215000-1355150537_thumb.jpg

post-57693-0-06700400-1355150545_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.