Jump to content

Care sunt diferentele la motoarele de pe:


maLaKay

Recommended Posts

@Bogdan Cum cresi ca e mai simplu (de fapt mai ieftin)?

Sa ai 2 linii de productie diferite, cu 2 linii de utilaje diferite deci si intretinere dubla, cu 2 randuri de salariati, de 2ori mai mult spatiu de 2 ori mai mult curent, sa platesti de 2 ori proiectarea etc, etc sau sa ai o singura linie?

 

Daca vrei sa te referi la diferenta de pret intre materiale atunci eu iti zic ca la ce ciclu de productie au masinile actuale nu iti scoti cheltuielile cu ce am scris mai sus din diferenta de pret (infima) a materialelor.

 

Cateva dovezi ca BMW foloseste aceasta strategie ne-o dau, indirect, chiar ei - au facut motoarele in asa fel incat piesele sa se potriveasc chiar si de la unu de 2 la unu de 3l , (cel putin la diesel E46) cum sunt pistoanele de exemplu. E si normal - fiind aprox aceeasi putere / cilindru (e chiar mai mica la 3l decat la 2l) - pistoanele suporta aceleasi eforturi.

 

Pentru mine cea mai clara dovada este ca la acelasi motor folosesc aceleasi supape pt admisie si evacuare (la al meu asa e), ori despre asta stie si cel mai incepator pasionat de motoare care a inteles cum functioneaza motorul ca solicitarile sunt foarte diferite ca valoare si in mod normal nu se justifica sa folosesti supape asa bune pe admisie, deci e clar pentru ei e mai rentabil asa.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

@Bogdan Cum cresi ca e mai simplu (de fapt mai ieftin)?

Sa ai 2 linii de productie diferite, cu 2 linii de utilaje diferite deci si intretinere dubla, cu 2 randuri de salariati, de 2ori mai mult spatiu de 2 ori mai mult curent, sa platesti de 2 ori proiectarea etc, etc sau sa ai o singura linie?

 

Daca vrei sa te referi la diferenta de pret intre materiale atunci eu iti zic ca la ce ciclu de productie au masinile actuale nu iti scoti cheltuielile cu ce am scris mai sus din diferenta de pret (infima) a materialelor.

 

Cateva dovezi ca BMW foloseste aceasta strategie ne-o dau, indirect, chiar ei - au facut motoarele in asa fel incat piesele sa se potriveasc chiar si de la unu de 2 la unu de 3l , (cel putin la diesel E46) cum sunt pistoanele de exemplu. E si normal - fiind aprox aceeasi putere / cilindru (e chiar mai mica la 3l decat la 2l) - pistoanele suporta aceleasi eforturi.

 

Pentru mine cea mai clara dovada este ca la acelasi motor folosesc aceleasi supape pt admisie si evacuare (la al meu asa e), ori despre asta stie si cel mai incepator pasionat de motoare care a inteles cum functioneaza motorul ca solicitarile sunt foarte diferite ca valoare si in mod normal nu se justifica sa folosesti supape asa bune pe admisie, deci e clar pentru ei e mai rentabil asa.

 

 

 

SEFU iar nu intelegi tu,daca tu crezi ca e adevarata afirmatia ta,ca tu ce crezi,ca arata acolo clar ca e identica,sunt piese care se potrivesc si au coduri diferite,si sunt piese care nu se potrivesc si logic e sa nu aibe coduri diferite.... in cazul acesta>>>> 318d M47N si 320d M47N daca vrei sa iti desenez o sa incerc,au aceleasi motoare,dar codurile la piese difera fapt pt care afirmatia ta e e zero>>>> Sa ai 2 linii de productie diferite, cu 2 linii de utilaje diferite deci si intretinere dubla, cu 2 randuri de salariati, de 2ori mai mult spatiu de 2 ori mai mult curent, sa platesti de 2 ori proiectarea etc, etc sau sa ai o singura linie?

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=05

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=05

 

 

alta chestie...ce nu o intelegi tu..

 

aici,volanta aceleasi marimi ,oare de ce au coduri de piese diferite,ca nu ai inteles tu,chiar au 2 mase de productie,bineinteles unele ele se potrivesc...

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=20

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=20

 

 

si aici difera....

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=20

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=20

 

 

nu difere la biela manivela si la piston... modelele astea commkon rail,par asemanatoare dar nu sunt,pe cand motoarele M47 318d si respectiv 320d sunt identice + ca se vede,au aceleasi marimi aceleasi coduri,daca era sa fie altfel adika ca mai sus in linkuri,unde se vede clar,aceleasi marimi dar coduri diferita,oare de ce?..de frumusete?...mai verifica,n-am nimic cu tine, dar o sa ajungi la concluzia ca intre un 318d 116cp M47 2002 FL si 320d 136cp M47 nFL 2001 nu difera doar bucata de metal de pe exterior,si un soft...

Link to comment
Share on other sites

@Lucian, tind sa fiu mai mult de acord cu maLaKay. Este mai logic ce spune el. Tu, ca si mine, si ca orice pasionat de masini si in special de BMW care trebuie sa recunoastem e o "specie" aparte la care aspira aproape oricine, am mai citit prin reviste, pe internet, samd, despre motoare, producatori, strategii de marketing etc. Multe din ideile si parerile pe care le ai, ti-au fost induse. De cei care se ocupa cu asta. ( deviez putin de la topic) Mie de exemplu, inainte de a avea bmw, nu suportam ideea de a avea o masina cu tractiune pe spate. Vedeam ursuletii ramasi pe loc la 1cm de zapada, vedeam norul de fum pe care il scoate bmw pe esapament, auzeam uruitul motoarelor turate de bmw si ma zgaria neplacut pe ureche, in fine, nimic care sa ma faca sa-mi doresc o masina ca asta. Pe vremea aia aveam un saab 9.5T de 2,3 si iti dai seama de unde pornirile astea. Si sa mai fie si diesel? Adica trage cu spatele si e diesel; in mintea mea era o gluma mai mult decat sinistra. Asta pana cand m-am hotarat sa-mi schimb masina, si am fost la nemti sa-mi iau alta. Nu o lungesc acum, dar s-a intamplat ca intre doua autohouse-uri sa vad un bmw in fata unei curti cu hartiile specifice vanzarii in geam. Diesel :)) Ma uit cu curiozitate si putina admiratie - E46 e o caroserie reusita- ma urc la volan, ma intorc dupa 3 minute si o cumpar. Ti-am spus povestea asta apropos de ideile induse. Daewoo de ex, avea 4 linii la Craiova, cate una pt fiecare model. BMW are linii separate pt fiecare serie. De ex, seria 5 se asambleaza pe o singura linie indiferent de motorizare, 3 la fel, etc. Audi stii ca in SUA ofera intretinere gratuita timp de 3 ani? Adica iti cumperi masina si in afara de combustibil nu te costa nimic. Asta din cauza problemelor pe care le-au avut acolo, iar americanii sunt ceva mai protejati de lege decat noi. Stii povestea probabil: Audi au avut niste probleme grave de noi. Le-au retras, iar problema a fost rezolvata, dar au pierdut cam 85% din cota de piata. Adica pe romaneste au intrat in ........ singuri; iar acum cine cumpara audi, nu plateste intretinere 3 ani. Deci nu-mi spune de eficientizare si costuri de productie. Stii cat il costa pe Renault sa faca un Logan? 3000 de euro cu totul. profitul la vanzare e de peste 100%. Inchipuie-ti bmw ce profit are, in conditiile in care si-a dovedit fiabilitatea si si-a format un nume. Deci sa nu discutam despre cat de pagubos ar fi pt o uzina ca bmw sa plateasca 20 de salariati in plus. Saracii, sa le mai si plangem de mila.
Link to comment
Share on other sites

daca ridici capota la un 318d si un 320d de 1995 cmc

instant se poate observa inclusiv tubul care intra in egr ca e diferit

la 320 e o teava alba parca e metalica

la 318d e furtun de cauciuc si are in capat o bucatica de teava neagra

si asa e la toate

fac poze si adaug aici daca trebuie

salutari

Link to comment
Share on other sites

Nici la 320d 2002 fcl si 320d 2004 nu e fix la fel :)

 

Marketingul functioneaza! :lol:

Atat explica-mi te rog, ca sa inteleg si eu: de ce folosesc fix aceleasi supape inlet/exhaust ?

Crede-ma ca practic se strica orzul (material rezistent) pe gaste (supape de admisie)

 

Asa ca o intrebare retorica: ai idee cata munca ( a se citi "bani") se depune la proiectarea unei piese, cat se cheltuie pentru testarea ei si cat de mica e diferenta intre costurile de fabricare a 2 piese atat de apropiate ca solicitari?

Ai idee cat te costa sa incepi productia unei noi piese?

Poate crezi ca ai dar eu nu cred.

Pot sa-ti zic un pic doar despre proiectare:

In anul 5 am avut de proiectat arborele cotit al unui motor cu regim FIX de functionare am avut de calculat DOAR SOLICITARI dinamice, fara forte de frecari, fara alte chestii

 

Este incredibil cat de mult este de calculat, parca a avut vreo 80 de pagini, nu mai stiusigur, dar foarte mult.

Mai tine cont ca noi practic am lucrat pe "sablon", adica mersul de calcul era facut si caracteristicile materialelor definite intre niste limite clare.

Practic nu am proiectat, am adaptat mersul de calcul la dimensiunile motorului nostru.

Am colaborat mai multi colegi si nu sunt sigur daca la sfarsit ne-a iesit la vreo unu dintre noi la fel cu ce ne propusesem la inceput. Stii ce inseamna asta? Ca trebuia sa o luam apropae de la capat.

 

Daca te intrebi cumva, totul a fost in mathcad si tot un calvar ni s-a parut.

 

Daca adug ca motorul auto numai in regim fix nu lucreaza si de aici o gramada de variabile, ma apuca groaza numai cand vine vorba de gramada de regimuri constante, nu mai zic de cele tranzitorii.

 

Hai sa luam ca exemplu un piston: costa, echipat, in jurul a 150 de euro la client, probabil nu este macar 50 pretul de productie, acum estimeaza tu cat este investitia pentru a face un nou produs si in cat timp iti recuperezi acea investitie prin diferenta de pret, cred ca dupa 100.000 de masini nu scoti nici banii pe proiectare.

Eu zic ca de departe e mai iefin sa-l produci in continuare tot pe ala si sa-l botezi altfel.

 

Bogdane nu le plang de mila. Dar n-are sens sa investesti mai mult pentru o masina mai ieftina, cand poti sa cheltui la fel, atat zic.

 

 

P.S. Probabil ca afost lung si plictisitor postul dar asa vrea un raspuns cat de cat logic:

 

De ce nu l-au facut mai mic?

 

De ce sunt acelaeasi supape pe evacuare si admisie?

E oficial, nu banuiala

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

E o mica mare (a se citi "enorma") diferenta intre solicitarile la care supusa o supapa de admisie la 58cp/l si cele de la una de evacuare pe 95cp/l, sau admisie 29cp/cilindru si evacuare 48 cp/cilindru.

 

E o mica mare (a se citi "enorma") diferenta intre solicitarile la care supusa o supapa de admisie la 58cp/l si cele de la una de evacuare pe 95cp/l, sau admisie 29cp/cilindru si evacuare 48 cp/cilindru.

Link to comment
Share on other sites

DEOARECE AM VAZUT IN 1000 de TOPICURI ACEASTA INTREBARE :

diferentele dintre E46 318d si 320d (ambele 2004) sunt mai multe :

 

- softul (calibrarile DDE - nu si softul de calcul)

- injectoarele

- turbina (difera doar turbina ca piesa, nu si sistemul de prindere)

- ambreiajul

- volanta

- discurile frana fata/spate

- crankshaful

- 320d are un sistem de echilibrare in plus la motor (Crankshaft drive mass compensator)

- sistemul de lubrifiere/ungere (inclusiv pompa de ulei)

- 318d are un colier in plus la iesirea din termostatul de EGR cooling (smile.gif beton are si 318 ceva in plus fata de 320)

- ECU-ul (doar la masinile 318d cu euro4 DDE-ul este un model mai nou decat pe toate 320d - versiunea 5.02 fata de 5.0. Doar pe 320d acea versiune speciala cu 120 si ceva de cai - nu 150, exista un DDE mai nou 5.03) -> in principiu toate contin acelasi SOFT de calcul difera doar zona de calibrari care este remapata de unii

- cutia de viteze si suspensia/suportul acestei cutii (la 320d - 6 viteze , la 318d - 5 viteze)

- cardanul (drive shaft) (la 320d din 2 bucati, la 318d din 3 bucati din cauza diferentei cutiei de viteze)

 

Sursa : BMWfans.info and realoem.com

Link to comment
Share on other sites

Singurul lucru ciudat care mi se pare mie - ca nu are "Crankshaft drive mass compensator"

Pentru cine nu stie: e un asmablu de contragreutati angrenate de 2 ori mai repede decat arborele cotit si care au rolul de a anula a doua armonica a vibratiilor acestuia.

Este si pe unele modele otto si nu este la un diesel?

 

Ti s-a parut ca un 320 are mai putine zgomote/vibratii, te intreb ca sa vad daca merita sau nu.

Link to comment
Share on other sites

Singurul lucru ciudat care mi se pare mie - ca nu are "Crankshaft drive mass compensator"

Pentru cine nu stie: e un asmablu de contragreutati angrenate de 2 ori mai repede decat arborele cotit si care au rolul de a anula a doua armonica a vibratiilor acestuia.

Este si pe unele modele otto si nu este la un diesel?

 

Ti s-a parut ca un 320 are mai putine zgomote/vibratii, te intreb ca sa vad daca merita sau nu.

Mie mi se pare mai silentios un 320d decat un 318d .

Si de afara daca ai ureche si esti posesor de 318d iti dai seama ca suna altfel un motor de 320 d, plus ca difera o gramada de piese inclusiv sistemul de franare.

Ex. La 318d poti sa ti pui jante pe 15 pe cand la un 320d(face lift) nu poti sa ti pui pt ca nu intra roata, etc.

Si nicodata nu se va compara ca [utere un 320d fata de un 318d chiar daca ii pui soft.

Bafta!!

Link to comment
Share on other sites

Singurul lucru ciudat care mi se pare mie - ca nu are "Crankshaft drive mass compensator"

Pentru cine nu stie: e un asmablu de contragreutati angrenate de 2 ori mai repede decat arborele cotit si care au rolul de a anula a doua armonica a vibratiilor acestuia.

Este si pe unele modele otto si nu este la un diesel?

 

Ti s-a parut ca un 320 are mai putine zgomote/vibratii, te intreb ca sa vad daca merita sau nu.

Mie mi se pare mai silentios un 320d decat un 318d .

Si de afara daca ai ureche si esti posesor de 318d iti dai seama ca suna altfel un motor de 320 d, plus ca difera o gramada de piese inclusiv sistemul de franare.

Ex. La 318d poti sa ti pui jante pe 15 pe cand la un 320d(face lift) nu poti sa ti pui pt ca nu intra roata, etc.

Si nicodata nu se va compara ca [utere un 320d fata de un 318d chiar daca ii pui soft.

Bafta!!

 

un 318d 2002 facelift motor m47 cu injectie clasica 1951cmc3 116cp vs un 320d 2004 motor m47n common rail 1995cmc3 150cp ,320d intradevar e mult mai silentios... si intradevar ce zici tu de marimi la discuri,sau cu rotile de 15 ca nu intra la 320d dar...

dar un 318d 2002 facelift m47 injectie clasica 1951cmc 116cp vs 320d 2001 motor m47 injectie clasica 1951cmc3 136cp suna la fel si poti sa verifici ca merg jante de 15 pe modelul acesta de 320d non facelift.. sunt la fel..dar arata diferit ...

Link to comment
Share on other sites

Singurul lucru ciudat care mi se pare mie - ca nu are "Crankshaft drive mass compensator"

Pentru cine nu stie: e un asmablu de contragreutati angrenate de 2 ori mai repede decat arborele cotit si care au rolul de a anula a doua armonica a vibratiilor acestuia.

Este si pe unele modele otto si nu este la un diesel?

 

Ti s-a parut ca un 320 are mai putine zgomote/vibratii, te intreb ca sa vad daca merita sau nu.

Mie mi se pare mai silentios un 320d decat un 318d .

Si de afara daca ai ureche si esti posesor de 318d iti dai seama ca suna altfel un motor de 320 d, plus ca difera o gramada de piese inclusiv sistemul de franare.

Ex. La 318d poti sa ti pui jante pe 15 pe cand la un 320d(face lift) nu poti sa ti pui pt ca nu intra roata, etc.

Si nicodata nu se va compara ca [utere un 320d fata de un 318d chiar daca ii pui soft.

Bafta!!

 

in ce carti de canasta ai citit tu prostiile astea ? puteai macar sa citesti postul de inaintea acestuia care l-ai postat si te lamureai.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
am un 318D model 2004 facelift 116 cp ma cam bate gandu sa il fortez la 146 cu o remapare mai are si 215mii km saraca . Dupa parerea mea... motoarele suporta cel putin al meu nu mananca ulei intre schimburi si nici fum nu scoate la talpa oricum ai face daca ii cresti puterea la motor => uzura mai mare. Intrebarea este daca se merita riscul in ideea in care eu mai tin masina inca 80mii km inainte de a o duce la casat (fac aprox 15mii km/an)
Link to comment
Share on other sites

eu zic ca nu merita remaparea facuta.

exact masina scrisa de tine o am si eu.

cel mai sanatos e daca vrei ceva caluti in plus, zic eu, ar fi sa ii pui o turbina de 320d...

 

daca ai zice din experienta te-as crede.

dar zici asa ca asa ti-o zis mosu de la scara vecina.

ai afirmat gresit cand ai zis ca daca vrea caluti in plus sa-si puna turbina de 320d.

doar turbina nu rezolva nimic. trebuie remapare dupa. si chiar daca isi pune turbina sau nu, noua herghelie va afecta exact la fel ambreiajul.

dar e proiectat sa reziste. la fel si turbina. ia sa iei in mana 2 turbine de 318d si 320d ambele 2004 si sa-mi zici si mie diferentele :). ai fi surpins cat de comerciala-i lumea.

eu zic ca e perfect sanatos sa duci un 318d la performantele lui 320d avand acelasi motor.

Link to comment
Share on other sites

de fapt pana la urma eu is in dubii daca e acelasi motor sau nu, ca unii zic da, altii nu, uni zic ca merita remapat, altii ca nu

habarnuam, "comercializmu" asta

iti dai seama ca si mie mi-ar convenii sa am inca vreo 30 de cai in plus, nu?

da totodata as fi mai relaxat daca as stii ca e "safe" motorul

mi se parea mie ciudat ca 318d, 320d au tot 1995 cmc m47n,

da explicami de ce la 318d tubul ala care intra in egr e de fapt un furtun de cauciuc si in capat are ceva teava, si pe 320d tot tubul e parca din ceva metalic si are diametrul mai mare...(asta iara nu mi clar)

 

cred ca pe 318d is tot felul de chichite minuscule in minus fata de 320d...

Edited by mirceacj
Link to comment
Share on other sites

man studiaza problema tehnic si nu dupa aparente. treaba cu furtunul ala tine de emisii. daca te uiti la 2 motoare cum am zis eu : 318d dupa 8/2004 si 320d dupa 8/2004 nu vei vedea nici o diferenta vizibila.

am scris aici diferentele bazate pe coduri de piese : http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?s=&...t&p=1032105

din astea chestiile comerciale sunt : turbina, injectoarele, softul

ambreiajul,volanta si cutia difera datorita celor 6 trepte dar rezista la 150 HP ca sunt pe cutia asta de 5 trepte si 320d cu 150HP... alea mai vechi

tot din cauza cutiei difera si prima partea a cardanului.

discurile is mai mici putin datorita puterii sau mai bine zis cuplului. vezi ca mi se pare ca aceleasi discuri de pe 318d sunt pe pisicuta 328i (mi se pare).

mai exista la 320d ceva echlibrare in plus pe crankshaft ... motorul e o idee mai silentios.

 

si ca o dovada eu am de vreo aprox 15mii km resoftata masina si mere excelent fara probleme. si merg destul de agresiv.

si sunt altii pe forum care au de si mai mult timp resoft.

 

318d : http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Seda...charg_air_duct/

320d : http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Seda...charg_air_duct/

 

eu vad ca-s aceleasi tevi/furtune :)

Edited by robytza
Link to comment
Share on other sites

da

chestia cu "ambreiajul,volanta si cutia difera datorita celor 6 trepte dar rezista la 150 HP ca sunt pe cutia asta de 5 trepte si 320d cu 150HP... alea mai vechi

tot din cauza cutiei difera si prima partea a cardanului" am observato si eu

masina mea e din 05.2004, probabil de aia e furtun acolo la egr

cat ar costa in mod normal o remapare, asa estimativ un pret maixm?

Edited by mirceacj
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.