Jump to content

schimb ulei cutie automata la E60


dvdcore

Recommended Posts

sincer habar nu am. Dar macar se pare ca are pompa pentru schimb total, cea ce e un lucru foarte bun. E greu de dat in bara la un schimb de ulei daca au scule si ce le trebuie. Sunt totusi service specializat in cutii.

Il poti intreba pe colegul Feri, a fost la un service specializat in cutii szeged, e aproape de Timisoara.. el a facut rebuild complet cu garantie si i-au onorat si garantia cand a avut probleme. Incearca sa dai de el pe privat.

Link to comment
Share on other sites

poate fi din cuplul motor. Normal la 530D cuplul e limitat in treptele inferioare sa protejeze cutia, si daca au umblat la soft, e posibil sa fi scos restrictia asta, depinde de ce mare chip - "tuner" a facut softul, mai ales daca zice ca a descoperit asta imediat ce a resoftat-o

In mod normal, restrictia nu e scoasa de tuneri mari ca Hamann sau altii de genul asta. Dar la el e posibil sa se fi intamplat asta.

Cuplul motor la ralanti este aproximativ acealasi indiferent de nivelul chiptuning-ului, diferentele fiind foarte mici ca sa bruscheze ambreiajele la cuplarea D/R !

Edited by tiberiuenache
Link to comment
Share on other sites

Problema ta nu e de la cuplul motorului, ci de la cutie, mai exact pistoanele de cuplare a ambreiajelor...Ambreiajele interne sunt cuplate cu ajutorul unor pistoane tip disc, garniturile acestor pistoane fiind uzate ele se golesc cand sunt decuplate (ceea e nu e bine) ...iar cand se comuta maneta pe treapta D/R trece un timp pana cand se umplu din nou pistoanele cu ulei, iar cuplarea se va face mult mai brusc (presiune marita in piston)...de aici si bruscarea!

Mai poate fi si de la pompa de ulei a cutiei sau de la electrovalvele de comanda ...dar de obicei astea cand pica iti da transmission fail, deoarece computerul cutiei poate sa "le citeasca".

Cel mai bine e sa te pregatesti sufleteste pt un "overhaul" al cutiei...mai ales ca chip-area o streseaza la maxim!

 

 

Este vorba de 535d , nu 530d si cuplu de aproape 700nm.

Intre timp am schimbat convertorul de cuplu. Cred ca l-am fortat la rece iarna trecuta tot iesind din zapada. Masina incepuse sa patineze pe la 40-70km/h la turatii mici, trebuia sa trec de 2000rpm ca masina sa se lansese. Iar apoi in DS, daca lasam frana de motor pe la 1200rpm incepea sa bruscheze. S-a rezolvat cu noul convertor.

 

Cuplul este limitat in primele 2 trepte.. dar totusi cred ca e cam mult pt cutie. In treapta a 4-a se simte cel mai bine cuplul/puterea.

 

Acum singura bruscare care o simt, este cand pun in R, dureaza jumatate de secunda si apoi parca as lasa o ancora. Dar asa este de cand am masina.. nush daca este normal.

Undeva am citit ca ar trebui updatat softul de la cutie.

Edited by dvdcore
Link to comment
Share on other sites

e normal sa se lase masina un pic, se schimba directia inc are trag rotile cu 180 de grade..cum e normal sa se lase putin in bot si cand franezi de exemplu. Sa nu ai soc in cutie aia e.

Cateodata, la schimbarea din D in R se mai simte cate un mic soc si de la tampoanele cutiei, dar probabil ca le-au verificat cand ai dat cutia jos..

Motorul ala are cuplu mult prea mare pentru cutie, si problema e ca e mare si brusc, nu progresiv ca la o benzinara cu performante similare.. si asta se vede in fiabilitatea cutiei.

Daca o si resoftezi..practic devine inevitabila defectiunea cutiei..

Link to comment
Share on other sites

Mai nu stiu ce sa zic cu resoftarea cutiei, e cam riscanta. Eu am schimbat o parte din ulei azi si deja schimba treptele atat de lin ca abia se simte, parca as avea multitronic ca la Audi.

In schimb si la mine zvacneste ceva mai tare cand cuplez in R fata de atunci cand cuplez in D (cand abia se simte)...iar la un 535d zic eu ca s-ar simti ceva mai serios ...deci la urma urmei poate fi ok...insa asta o poti afla sigur de la altcineva cu 535d.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

am eu un 535d E60 din 2008 cu versiunea sport a cutiei

 

o putem testa . . .

 

masina este cumparata recent si vreau sa i schimb toate lichidele si filtrele . . . recomandati un service ok pt cutie unde sa aiba uneltele necesare sa schimbe tot uleiul?

 

thx,

Edited by sorren
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
si eu sunt interesat de service utilat cu ce trebuie pentru a schimba uleiul din cutia de viteze a unui bmw e60. peste tot, pe unde am fost, am auzit numai de solutii romanesti. nu am chef sa dau de 2 ori banii aiurea pe ulei si sa fac 2 schimburi pentru ca nu au ei "scula" necesara pentru a scoate tot uleiul din cutie si convertizor.
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat uleiul la cutia de viteza automata la E60 525D!intra 5 litrii fara ce ramane in convertizor-total sunt 9 litrii!Deci,uleiul de cutie ca orice fluid din lumea asta se degradeaza!Ce inseamna life time in conceptia BMW?A cui life time?A mea sau a masinii?Ce gluma buna!Problema se pune altfel!Cutiile de BMW sunt fabricate de ZF,companie care incurajeaza schimbul de ulei in cutiile produse de ei!Life time nu inseamna pana la adanci batraneti!
Link to comment
Share on other sites

Cind am luat e60-ul de nou de la AB am intrebat care e durata de viata a acestui "produs" :),au zis 6 ani, deci 6 ani=lifetime in limbaj BMW

 

Daca in 6 ani faci 400-500 de mii de km, fara ulei schimbat cred ca schimbi 2 cutii, Asta cu life time e cea mai tare faza de prostit oamenii.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
sal baieti am si eu un 520d e60 2006 cutie automata si as dori sa schimb uleiul in cutie...sunt din rm valcea daca imi poate recomanda si mie cineva un service bun sa il schimb si eu as fii recunoscator. stima
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Salutare, m-am hotĂŁrât sa schimb uleiul in cutia de viteza si as vrea sa m-a duc la Srvice Faur care am vĂŁzut ca este singurul service din România autorizat ZF, a mai fost cineva ? avteti referințe despre acest service ? Sau poate ĂŽmi puteți recomanda alt service de ĂŽncredere in București . Mașina este un 520Da din 2009.
Link to comment
Share on other sites

Salutare, m-am hotĂŁrât sa schimb uleiul in cutia de viteza si as vrea sa m-a duc la Srvice Faur care am vĂŁzut ca este singurul service din România autorizat ZF, a mai fost cineva ? avteti referințe despre acest service ? Sau poate ĂŽmi puteți recomanda alt service de ĂŽncredere in București . Mașina este un 520Da din 2009.

 

poti merge si la Alex teille are topic pe forum , am vazut destule schimburi ulei cutie acolo :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Am reusit intr-un final sa schimb uleiul in cutie, am fost in cele din urma la Service Faur, recomand cu incredere acest service, peronal calificat, piese originale si preturi foarte bune , chiar daca la prima vedere nu prea iti inspira incredere . Filtru ulei 496 lei, ulei ZF 110 lei/l si manopera 180 lei . Schimbul a durat 3,5 ore pentru ca a durat mult pana s-a racit cutia, uleiul trebuie bagat in cutie cand aceasta are 40 grade .
Link to comment
Share on other sites

Am reusit intr-un final sa schimb uleiul in cutie, am fost in cele din urma la Service Faur, recomand cu incredere acest service, peronal calificat, piese originale si preturi foarte bune , chiar daca la prima vedere nu prea iti inspira incredere . Filtru ulei 496 lei, ulei ZF 110 lei/l si manopera 180 lei . Schimbul a durat 3,5 ore pentru ca a durat mult pana s-a racit cutia, uleiul trebuie bagat in cutie cand aceasta are 40 grade .

asa putin filtrul cutie ? Nu mai vine cu tot cu capac ? ce cutie ai ?

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Am reusit intr-un final sa schimb uleiul in cutie, am fost in cele din urma la Service Faur, recomand cu incredere acest service, peronal calificat, piese originale si preturi foarte bune , chiar daca la prima vedere nu prea iti inspira incredere . Filtru ulei 496 lei, ulei ZF 110 lei/l si manopera 180 lei . Schimbul a durat 3,5 ore pentru ca a durat mult pana s-a racit cutia, uleiul trebuie bagat in cutie cand aceasta are 40 grade .

Ti-au scos tot uleiul din cutie?(au pompa de flush?)

Link to comment
Share on other sites

asa putin filtrul cutie ? Nu mai vine cu tot cu capac ? ce cutie ai ?

Ba da filtrul este cu tot cu baia de ulei, cutia este ZF 6HP21 iar legat de preț ei fac importul direct de la ZF Germania .

 

Ti-au scos tot uleiul din cutie?(au pompa de flush?)

Nu au scos tot uleiul din cutie, mi-au spus ca producatorul nu recomanda, ei fac schimbul dupĂŁ procedurile date de ZF, la mine au scos 5,7 litri de ulei, ce m-a bucurat ca uleiul era curat avea aproape aceeași culoare cu cel nou si nu avea niciun pic de pilitura la magneții din baia de ulei .

Link to comment
Share on other sites

Pretul filtrului este la jumatate fata de unul OE, BMW... Piesele le au in stoc, sau trebuie comandate?

 

Daca ai 520d, cutia nu este ZF GA6HP19Z? (nu 6HP21)

 

Si btw, pretul pentru uleiul Lifeguard 6, care stiu ca se foloseste pt transmisia asta, este 25E+tva, deci ~138 ron/L, conform informatiilor de pe site-ul lor...

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.