Jump to content

Pneuri "Run-Flat" vs. Anvelope clasice


Adrian001

Recommended Posts

 

"SIT" is a newly developed, very simple, inexpensive and reliable system for Self-inflating Tires.

 

SIT is an integral tire component that uses atmospheric air to automatically inflate the tire. As a main source of energy it uses only wheel rotation, so there is no compressor or similar additional device needed.

 

This ensures maintenance-free, constant tire pressure over the lifetime of the tire, with great benefits.

 

It reduces tire wear, increase fuel economy, makes your drive more safe and steering more accurate.

 

Note: In the US alone, 4.5 million tires have to be replaced before their designed lifespan as a result of under-inflation. 87% of all tires have a history of under inflation. Poor tire pressure also costs US an extra $3.7 billion in fuel annually.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu va recomand sa faceti pana la o anvelopa RFT cand sunteti pe soselele patriei prin orase nu tocmai mari . Am patit-o eu la Tg Jiu sa fac pana la o anvelopa RFT si a fost de vis nu a avut cine sa imi scoata anvelopa de pe janta , am fost nevoit sa o tai cu flexul , destul de greu , . De atunci m-am lecuit si am trecut la anvelope normale ...
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Toata lumea a vorbit de faptul ca sunt zgomotoase, sunt mai rigide, mai scumpe, .....in schimb ofera siguranta si confort in caz de pana, mai ales pe vreme rea...

 

Ok, toate bune si frumoase pana aici. Dar nimeni nu si-a pus problema despre cat de usor pot fi distruse anvelopele RFT in cazul in care pierzi presiunea si nu realizezi acet lucru si pedalezi in continuare cu viteza mare... Din punctul meu de vedere, si citisem si pe undeva pe net acest lucru, la anvelope RFT este absolut necesar si un sistem de monitorizare a presiunii din pneuri.

La masinile care au senzori de presiune in pneuri, o, se pot discua doar avantajele si dezavantajele RFT.

 

Dar, daca nu aveti senzori de presiune, cum va veti da seama cand una din anvelope ruleaza pe intaritura peretilor ? Din ce stiu eu, in caz de pierdere de presiune o anvelopa RFT poate rula viteza de pana la 60km/h si o distanta de maxim 80km (nu sunt absolut sigur asupra cifrelor, daca gresesc corectati-ma va rog). In acelasi sens, care BMW ruleaza cu maxim 60km/h ? Dupa cum vad eu, in acest caz, riscul de distrugere a anvelopei este nejustificat de mare, avand in vedere, evident, si costul unei astfel de anvelope.

 

Apoi, la noi vulcanizarile cu sisteme de dejantare RFT nu sunt foarte dese, prin urmare e posibil sa va treziti cu o roata fara presiune undeva in camp, pe la "cuca macaii" , unde cea mai apropiata vulcanizare RFT sa fie la zeci bune de km. Sigur, veti spune, ok, imi iau un minicompresor electric de 12V si am o solutie de rezerva ..........dar va intreb, daca tot aveti compresor, nu mai bine luati si un spray si puteti sa mergeti cu anvelope normale?

 

Nu stiu, poate ma insel, insa eu cred ca nu tot ce e nou e si bun. Multe lucruri sunt inventate doar pentru a stoarce piata de bani...

Link to comment
Share on other sites

Dar, daca nu aveti senzori de presiune, cum va veti da seama cand una din anvelope ruleaza pe intaritura peretilor ?

Eu nu am senzori de presiune in roti.Calculeaza cumva cu ajutorul calculatorului de ABS...

 

Pai inseamna ca ai un sistem de avertizare pentru presiunea din penuri...Idea e ca ai un fel de avertizare cand mergi pe armatura anvelopei, si stii cand sa mergi la vulcanizare.

Eu ma refeream la cei care nu au nici un sistem de avertizare...ei risca foarte mult sa isi strice anvelopele, care de altfel sunt scumpe rau de tot...

Link to comment
Share on other sites

Daca faci pana, se simte la volan imediat, plus acceleratie si zgomot la rulare. Ma rog daca esti adormit si nu-ti cunosti masina poti merge si pe janta, fara sa-ti dai seama!

 

Dupa cate am observat eu, daca presiunea intr-una din roti scade cu 0,2-0,3 bari imediat imi apare Tire Puncture. Ideea e ca diametrul unei anvelope dezumflate este mai mic si ca urmare se invarte mai repede, informatia e citita de ABS/DSC si asa isi da seama ca ai pana!

 

PS: Cand aveam RFT-uri, verificam mai des presiunea in anvelope cu un mic aparat.

Link to comment
Share on other sites

Tyre pressure control (RDC) Âşi Tyre pressure warning (RDW) sunt doua lucruri diferite.

La RDC exista senzor pe fiecare jantĂŁ Âşi o antenĂŁ receptoare pentru fiecare roatĂŁ ĂŽn parte.

La RDW moitorizarea se face prin ABS/ASC sau ABS/DSC.

 

RDC system description

RDC permanently monitors the tyre pressure and the temperature in the tyres, both while the vehicle is being

driven and when it is stationary. Data is transmitted via data telegram by the wheel electronic units to the antennas

installed in the wheel housing and on to the RDC control unit. There, the data received is compared with the

stored limit values.

After correcting the air pressure with the engine off and the ignition on, press the Set button and hold (approx. 6

seconds) until the words "Set tyre pressure" appear in the instrument cluster (instrument cluster high) or the yellow

LED lights up (basic instrument cluster).

 

RDW system description

RDW measures the wheel speeds on all four wheels, using the wheel speed sensors of the ABS/ASC or

ABS/DSC system. It compares the wheel speeds of the diagonally opposite wheels and of the average speed.

In the event of a drop in tyre pressure, the dynamic diameter of a wheel will change, leading to a changed wheel

speed.

A drop in tyre pressure of 30 10 can be detected on all wheels from about 15 km/h (10 mph) up to the

vehicle's top speed.

 

RUNFLAT-ul e bun de aruncat dupa ce ai facut pana.

Link to comment
Share on other sites

Am gasit in TIS ca la montarea unei anvelope Runflat trebuie umflat la 3,5 bari, dezumfalt, umflat iar la 3,5 bari si apoi dezumflat la presiunea la care trebuie, pentru a se aseza anvelopa pe janta. Cat de important este, stie cineva? Daca-i spun la o vulcanizare sa faca asta, cred ca rade ala de mine.
Link to comment
Share on other sites

nu o sã râdã de tine. cei care ÎncalÞã runflat cunosc procedura(sau nu?).

fiind mai durĂŁ pe margine intrĂŁ mai dificil pe jantĂŁ anvelopa.

nerespectând procedeul amintit de tine, la echilibrare ÎÞi Încarcã cât nu trebuie.... iar dupã montare ºi rulare,

anvelopa se va aÂşeza intr-un final pe jantĂŁ, dar de echilibrare nici nu poate fi vorba.

Link to comment
Share on other sites

eu am renuntat la RFt si nu regret , masina se simte mai usoara in sensul ca directia merge mai usor mai ales pe loc , la gropi nu mai simt impactul asa tare . Zgomotul e acum in limite normale , nu-l mai percep ca deranjant , la RFT de la 60-80 deja era obositor . Probabil tine si de anvelope , uzura ,.
Link to comment
Share on other sites

Intra mult mai dificil, s-au chinuit rau de tot la Autosoft pe Dudesti, dar n-am observat sa fi umflat la 3,5 bari, apoi dezumflat, apoi iar umflat la 3,5 bari ca mai apoi sa faca presiunea. Sunt o gramada de maimute la vulcanizari... va trebui sa stau cu ochii pe ei.

 

Edit: Pe mine nu ma intereseaza zgomotul, si pe testate la impact cu bolovani pe care n-am mai putut sa-i evit noaptea, Runflat a tinut, nerunflat s-a spart. Plus sa zicem ca faci pana la o roata, folosesti kitul ala cu spray, si faci pana si la a doua. Ce mai folosesti ? Unui prieten i-au taiat mai demult anvelope runflat intr-o benzinarie in Franta porbabil cu gand sa-l jefuiasca, dar a plecat asa pe pana. Fara runflat era mai nasol. Pentru drumuri lungi de peste 4,000-5,000 km e mai reconfortant sa stiu ca am runflat. Daca freci masina in oras, normal ca nu iti trebuie runflat, dar la drumuri lungi eu zic ca merita.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Edit: Pe mine nu ma intereseaza zgomotul, si pe testate la impact cu bolovani pe care n-am mai putut sa-i evit noaptea, Runflat a tinut, nerunflat s-a spart.

 

pai fiecare cum doreste , eu vreau sa ma simt bine in masina mea nu sa ma apuce nervii . Dar probabil ca si uzura la mine era mai mare pt ca la anvelopele de iarna zgomotul era suportabil , dar la cele de vara oribil . Si ca sa inlocuiesti setul RFT costa de obicei dublu . Ceva gen 4500 ron versus 2000 cat am platit eu

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Asta e... Cu totii am auzit de ele, unii chiar le au, dar nimeni nu stie exact cum sunt RFT-urile... Daca va avea cineva ocazia sa scoata "gumele" sa fac si ceva poze cu interiorul... caci eu din simpla curiozitate n-as vrea... :twoup:

 

 

exista 2 tipuri de run flat :

 

1. sistemul PAX de la MICHELIN , cu inele de cauciuc pe janta

2. sistemul cu peretii laterali intariti , asa cum foloseste BMW

Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce atat disperare cu penele astea, nu am facut pana niciodata de cand am carnet...Si am avut si o Dacie cu cauciucuri Victoria cu DOT din 1992, aveau vreo 13 ani cand am luat-o eu ...

Mare smecherie ca poate faci o pana la 200k km poate, sa iti rupi fundul in doua si sa platesti o avere pe cauciucuri. Nimeni in afara de BMW nu foloseste RFT in dotarea de serie a masinii. Scrie si Wiki ce populare sunt... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Asta e... Cu totii am auzit de ele, unii chiar le au, dar nimeni nu stie exact cum sunt RFT-urile... Daca va avea cineva ocazia sa scoata "gumele" sa fac si ceva poze cu interiorul... caci eu din simpla curiozitate n-as vrea... :twoup:

 

 

exista 2 tipuri de run flat :

 

1. sistemul PAX de la MICHELIN , cu inele de cauciuc pe janta

2. sistemul cu peretii laterali intariti , asa cum foloseste BMW

 

 

sistemul PAX de la michelin .... e altceva, nu e runflat.

este un sistem auxiliar - inel de sprijin suplimentar ataºat la roata care poate suporta greutatea vehiculului În cazul unei pierderi de presiune. este opÞiune standard la maºinile blindate. se poate rula cu vitezã mai mare decât cu un runflat, dacã poÞi stãpâni un mastodont de 2,5-3,5 tone.

Link to comment
Share on other sites

Am gasit in TIS ca la montarea unei anvelope Runflat trebuie umflat la 3,5 bari, dezumfalt, umflat iar la 3,5 bari si apoi dezumflat la presiunea la care trebuie, pentru a se aseza anvelopa pe janta. Cat de important este, stie cineva? Daca-i spun la o vulcanizare sa faca asta, cred ca rade ala de mine.

 

Daca anvelopa se aseaza pe janta nu trebuie iar dezumflata.Exista o regula care spune ca presiunea nu poate depasi 5 bari, insa totul este relativ.Exista in TIS lucruri pe care nici cei care le-au scris nu le cred. :twoup:

Revenind la intrebarea ta, nu este important.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.