Jump to content

eliminare clapete de pe admisie (swirl flaps) la motoarele diesel


RobyS

Recommended Posts

Buna tuturor...zilele astea am renuntat si eu la aceste clapete, mai exact le.am sectionat fara sa mai anulez vacuumul...dupa ce am terminat operatiunea mi se pare ca masina nu mai trage la fel ca inainte...a mai patit cineva asta?

Salut!Ce masina?Ce model?La cele cu actuator electronic la turbina,dupa eliminarea clapetelor masina este mai puturoasa pana la 2000-2200rpm.Dupa aceasta turatie masina ar trebui sa traga bine.

Link to comment
Share on other sites

Salut!Ce masina?Ce model?La cele cu actuator electronic la turbina,dupa eliminarea clapetelor masina este mai puturoasa pana la 2000-2200rpm.Dupa aceasta turatie masina ar trebui sa traga bine.

 

masina este din 2002, vacuumatic...mi se pare puturoasa pana in 2500 de ture...o sa incerc sa fac rost de niste clapete pe care sa le intaresc putin sa vad rezultatele

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut, am un BMW E60 525D din 2005, zilele astea urmeaza sa dau jos galeria de admisie deoarece am observat ca imi curge ulei de undeva de la galerie.

Acum daca o dau jos ma gandesc sa anulez si eu clapetele de pe admisie, ori sa nu o fac?

Masina mea are aproximativ 270.000 km si nu am avut probleme cu acele clapete, le voi verifica cand dau jos galeria.

Daca clapetele nu au joc si le curat, se merita sa le anulez, ori sa merg in continuare cu ele ?

De regula la motoarele M57N pica aceste clapete ?

Link to comment
Share on other sites

Galerie noua. Clapete noi nu vei gasi separat.

 

ideea este de a inlocui acei clapeti cu un clapet acceleratie actionat vacumatic folosit instalatia de vacuum existenta deja

acest clapet va fi montat inainte de egr

ma pricep la mecanica deci va repet ca un asemenea clapet reglat bine e cea mai buna solutie

 

 

Ai renuntat la punerea in aplicare a "inventiei" tale?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ce spuneti de separarea galeriei in 2 parti

Partea de sus va fi pe direct iar partea de jos va avea un clapet de acceleratie intre ea si egr

 

Chiar nu vrei sa pricepi ca daca ai luat clapetele din acea pozitie s-a terminat cu rolul lor? Din cauza aia au fost montate acolo si nu in alta parte, pentru efectul "swirl".

 

Daca insisti sa ai clapete de ce nu cauti o galerie la dezmembrari cu clapetele intacte, le cureti luna, te asiguri ca se rotesc liber si asta e, ai clapte, dar te rogi la fiecare drum sa nu ti se rupa vreo una si sa-ti cada in motor. Eu m-am saturat de cate motoare distruse am vazut de la clapetele astea.

 

Nici un meserias n-o sa fie dispus sa-ti faca piese custom, pe bani putini. Acolo trebuie sa ai etansare buna, tine cont ca ai ~2.5bar.

Edited by djtaotao
Link to comment
Share on other sites

Avand inainte o galerie cu clapete si actuator si acum am schimbat-o cu una fara , trebuie softata sa nu mai vada actuatorul ? Spun asta pentru ca motorul are aceleasi simptome ca si inainte , cu cea veche , clapete rupte (au ramas in admisie). Motor 2.0d N47.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
pentru cuplu la turatii joase ..dupa scoaterea clapetilor , trebuie soft facut ... azi am facut si eu la a mea si am ramas profund dezamagit , trebuie sa`i fac soft ca nu ma mai inteleg cu ea , plus de asta cand ii dau spritz pe loc se aude f tare admisia, nu stiu din ce cauza ... am demontat , am montat din nou , la fel se aude ...
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Astazi am demontat galeria de admisie sa vad cum se prezinta dupa doi ani de cand am curatat galeria prin fierbere.Tot acum doi ani am softat motorul,am ales un soft cu EGR off.Se vede din fotografiile atasate cat de curata este galeria si ce curati sunt clapetii din galerie.Au aceasta culoare aurie de la putinii vapori de ulei ce ajung in galerie.Clapetii nu au joc,scurgeri sau alte defecte.Sunt multumit de cea ce am gasit cand am demontat galeria post-46628-0-04658200-1465673215_thumb.jpg Edited by botosanibmw
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Astazi am demontat galeria de admisie sa vad cum se prezinta dupa doi ani de cand am curatat galeria prin fierbere.Tot acum doi ani am softat motorul,am ales un soft cu EGR off.Se vede din fotografiile atasate cat de curata este galeria si ce curati sunt clapetii din galerie.Au aceasta culoare aurie de la putinii vapori de ulei ce ajung in galerie.Clapetii nu au joc,scurgeri sau alte defecte.Sunt multumit de cea ce am gasit cand am demontat galeria post-46628-0-04658200-1465673215_thumb.jpg

Foarte bun exemplu!! Bravo.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
Salutare lume. Detin un BMW e46 320d 150 cai euro 4 din 2004 de vreo 3 luni. Problema pe care o am cu el este ca acum 2 zile mergand la lucru mi-a slabit puterea motorului in timpul mersului, dupa care a nurit motorul, fara sa scoata fum. La a 3-a cheie a pornit foarte galagios si tremura din toate incheieturile. Desi am vb cu un prieten care are service auto ca pot nerge acasa asa cu el, s-a stricat si mai si. Pe langa ca motorul cred ca mergea in 2-3 pistoane a inceput sa scoata un pufait si sa scoata fum. Azi dimineata l-am tras la Auto Ovarom Timisoara si cei de acolo mi-au aratat ca am 2 clapete rupte de la admisie si ca s-ar putea sa trebuiasca ori rectificata _chiulasa_ si schimbat pistoanele ori alta noua. M-am interesat pe la dezmembrari si am ajuns la concluzia ca e mai ok sa schimb motorul cu totul. 500 € motorul + 100 € manopera. Ce ma sfatuiti sa fac pt ca sincer sunt necajit ca am masina de 3 luni si deja am probleme grave. Va multumesc

post-30978-0-08223600-1472988134_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Naspa ce ai pĂŁțit .

Si eu am schimbat motorul la BMW meu 320 d

La mine s-a topit un piston tot dupã ce am cumpãrat-o la 3 saptamâni

Eu cred ca așa am cumpĂŁrat mașina si la mine a picat.

Am schimbat motorul ca nu se merita sĂŁ-l repar pe acela si am eliminat atunci si clapetele sa nu mai am surprize.

Eu am gĂŁsit o mașina ĂŽntreaga,lovitĂŁ pe partea dreapta cu 1000 eur.

Bafta multĂŁ

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut . In februarie mi-am luat si eu un E91 , este din septembrie 2005 si in ultima luna , la relanti , tremura din cand in cand , chiar violent , mai ales dupa cate un drum rapid de Timisoara. Prin rapid inteleg mers de autostrada , nu "forja"....

Ok zic , am google , hai sa vedem care ar fi problema , si din alea vreo cincisprezece gasite sar in ochi EGR-ul foarte murdar sau aproape obturat si infamele Clapete de Admisie !

Cand am vazut cat rau poate sa faca ruperea tijelor clapetelor , am hotarat sa ma uit la ele , sa vad ce si cum . M-am consultat cu fratele meu , mandru propietar de E 46 touring din 2004 , care are acelasi motor cu al meu , am "sapat" amandoi pe net doua zile si m-am apucat de treaba .

Duminica am desfacut admisia . Egr-ul avea multe depuneri pe el , insa nu era obturat . Clapetele erau negre pe ambele parti , toate aveau joc mare unde trece axul prin "dop" , doua aveau si putin ulei scurs pe langa ax , iar una din ele avea joc si la cele doua suruburi care o tin pe ax . Decizia : EJECT ! Am indepartat axul care le actioneaza si pompa de vacuum la care e legat si le-am scos

Luni , 3 spray-uri de curatitor de frane Wurth - il folosesc si la serviciu si e foarte bun - , comanda de dopuri de 22 mm ca si clapetele , din acelasi plastic ca si ele si anume PA 6.6 GF 60. Am luat si o garnitura pentru furtunul dintre intercooler si EGR. Atentie , daca o sa folositi acelasi spray , proba inainte , deoarece poate ataca plasticul si garniturile ! Am probat pe una din clapete , caci e din acelasi plastic ca si galeria de admisie , doar are mai multa fibra de sticla in el . Dupa o jumatate de ora fara vreun efect negativ am astupat toate cele opt gauri din admisie , am inundat-o cu lichid din spray , am astupat si gaura mare unde se prinde EGR-ul si pauza pana marti . La EGR am folosit o surubelnita mare sa rad ce am putut din depuneri , apoi "inundatie" , dopuri improvizate din nailon si pauza . Garniturile arata ok , asa ca nu le schimb , le-am spalat doar cu sapun .

Marti am curatat ce s-a inmuiat peste noapte , din nou inundate vreo doua ore si smotru . Am folosit carpe pe galerie si smirghel de 120 in EGR , fara sa apas .

Miercuri dopurile au ajuns tarziu , asa ca nu am facut nimic . Joi am montat dopurile , am indepartat pinii 1,2,4 si 6 de pe tija care actiona clapetele , pentru ca era mai putin de 1 mm intre ei si dopuri , si am reasamblat totul .

TEST - DRIVE - exact ce spun baietii pe net : mai mult zgomot in habitaclu , fara sa ma deranjeze totusi , putere redusa sub 1800 - 2000 de ture , dar cine merge cu un diesel sub 2000 ? , si - favoritul meu - in frana de motor nu iti mai sar ochii in parbriz !

Am sa revin cu update - uri dupa ceva timp la volan .

Edited by Tudor..M
Link to comment
Share on other sites

are ceva daca la eliminarea clapetelor am scos tija metalica cu totul si am lasat doar actuatorul? terbuia sa las si tija eventual intoarsa la 180 grade sa nu agate pinii in dopuri sau ceva de genu? vad pe tija un pin ce se misca intre 2 bucati de plastic, de parca ar limita cursa , sa fie oare vreo jmecherie acolo?
Link to comment
Share on other sites

are ceva daca la eliminarea clapetelor am scos tija metalica cu totul si am lasat doar actuatorul? terbuia sa las si tija eventual intoarsa la 180 grade sa nu agate pinii in dopuri sau ceva de genu? vad pe tija un pin ce se misca intre 2 bucati de plastic, de parca ar limita cursa , sa fie oare vreo jmecherie acolo?

Salut!Scoate tija de tot,este bagata prin clipsare in acea "tulumba" de plastic ce o comanda.

Link to comment
Share on other sites

pai asta am si facut, am scos-o din nuca. dar ma intrebam daca nu cumva prin ajutorul pinului central (vezi ce am incercuit cu rosu in poza din atasament) isi limiteaza cursa actuatorul ala, tulumba. si daca nu cumva dupa eliminarea tijei, bucata ramasa (cea incercuita cu verde in poza) nu o sa se miste in toate directiile, ea fiind ghidata de tija. astea 2 nelamuriri le am eu.

 

image.jpg

Link to comment
Share on other sites

pai asta am si facut, am scos-o din nuca. dar ma intrebam daca nu cumva prin ajutorul pinului central (vezi ce am incercuit cu rosu in poza din atasament) isi limiteaza cursa actuatorul ala, tulumba. si daca nu cumva dupa eliminarea tijei, bucata ramasa (cea incercuita cu verde in poza) nu o sa se miste in toate directiile, ea fiind ghidata de tija. astea 2 nelamuriri le am eu.

 

image.jpg

Chestia acea incercuita cu verde NU ESTE ghidata de tija,ea ghideaza tija si face o miscare rectilinie,nu circulara.Asa ca nu o sa se miste in toate directiile.Dar clapetele le-ai indepartat de pe ax?

Link to comment
Share on other sites

le-am pus dopuri chinezesti, cu oring, luate la cnc...partea aia ar trebui sa fie ok. partea cu tija is in dubii, dar daca in 1000 de km cat am de cand le-am scos nu s-a intamplat nimic, atunci posibil sa fie bine. partea incercuita cu verde dupa scoaterea tijei se misca in toate directiile, cat are tija pusa in nuca se misca doar stanga dreapta, logic. cand e tija scoasa din nuca, se misca stanga dreapta sus jos. posibil la mine sa fie bulita tulumba, nu stiu ce sa zic. tu nu mai ai o galerie sa vezi la tine cum se misca, ziceai ca ai 2 galerii la un moment dat, pe care ai facut teste la clapete...?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.