Jump to content

eliminare clapete de pe admisie (swirl flaps) la motoarele diesel


RobyS

Recommended Posts

  • 1 month later...
AM SI EU O RUGAMINTE DACA MA POATE AJUTA SI PE MINE CINEVA.AM SCHIMBAT CLAPETELE DE ADMISIE SI AM PUS ACELE DOPURI IN LOCUL LOR.PROBLEMA ESTE CA ACUM NU MAI SE ACCELEREAZA MAI MULT DE 100 KM/H.NU STIU CE ARE POATE AM UITAT VREUN FURTUN DE AER SA PUN NU MAI ARE VLAGA.TREBUIA SA MAI FAC CEVA DUPA CE-AM PUS ACELE DOPURI SA ANULEZ CEVA?PLZ UN SFAT.
Link to comment
Share on other sites

Sigur ai gresit ceva cand ai montat inapoi galeria.

 

Verifica toate furtunasele de vacuum (de la egr, de la clapete), furtunul de la egr, teava de la egr, verifica toate mufele (in special cea de la senzorul din spatele admisiei).

 

 

PS: Daca ai scos electrovalva care actiona claptele, furtunasul de vacuum al acesteia trebuia obturat cu ceva. Verifica si asta.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

a incercat cineva pana acum sa confectioneze alte tije mai solide? punctual meu de vedere este ca ar trebui eliminate cauza. cu siguranta acei clapeti au rolul lor si nu trebuie neglijat. la masina mea nu am joc, inca, nu pierd ulei, ma sfatuiti sa le scot sau doar sa verific periodic?

Da, dar mai am putin de sapat, am aceeasi problema, clapetele nu sunt puse degeaba, am gasit inox-ul care trebuie am facut prima mostra, exista o problema si trebuie s-o eliminam, probabil ca v-om face tija la fel de groasa numa ca o sa alezez 1,2 mm, ea are 4 mm si este alezata pana la ce ramane 1,8 mm, deci este sub jumatate, acesta este si motivul pt care se rupe. Acum am folosit un ax cu diametrul de 8mm care a fost alezat excenteic pana a ramas de 4mm in carne, o sa revin cu detalii cand am produsul final.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Daca vrei s-o cureti cat de cat, mai degraba folosesti Brake cleaner sau motorina. Macar astea nu ataca plasticul. Decarburol sau solutiile de curatare pentru carburatoare ataca plasticul. Iar galeria e fix din plastic.

Cat despre Triumf, ce sa mai zic. Aia e o chestie mult prea agresiva.

 

Cea mai buna varianta ar fi sa fie curata cu ultrasunete, insa nu stiu cati ar plati pentru asta.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Daca vrei s-o cureti cat de cat, mai degraba folosesti Brake cleaner sau motorina. Macar astea nu ataca plasticul. Decarburol sau solutiile de curatare pentru carburatoare ataca plasticul. Iar galeria e fix din plastic.

Cat despre Triumf, ce sa mai zic. Aia e o chestie mult prea agresiva.

 

Cea mai buna varianta ar fi sa fie curata cu ultrasunete, insa nu stiu cati ar plati pentru asta.

Ok,o sa o curat cu motorina,e mai ok.

Asta ma gandeam si eu sa nu folosesc o solutie care sa atace plasticul,ma gandeam la benzina,e buna la curatat dar cam ataca si plasticul doar ca ma gandeam ca e un plastic mai rezistent, motorina ramane unsuroasa si ma gandeam ca poate nu e bine sa ramana asa.

Link to comment
Share on other sites

Poti folosi linistit ce am insirat eu mai sus. Ma gandesc ca doar cureti galeria nu o lasi la macerat in benzina. Plasticul din care e facuta galeria nu e chiar nylon, sa se topeasca in contact cu solventii.

Triumful are in compozitie un acid, plasticul rezista la acizi, dovada e ca se vinde in recipient de plastic. Eu l-am folosit cel mai des fiind cea mai eficenta solutie din ce am incercat, fara sa stric ceva.

Brake Cleaner are acetona care se stie ca ataca plasticul, probabil nu orice plastic. Eu zic ca e bun, atata timp cat lucrezi rapid nu cred ca se intampla ceva.

Motorina e cea mai inofensiva si dizolva cam greu depunerile, o sa te cam chinui cu ea. Nu te stresa ca e unsuroasa.

 

Nu te sinchisi sa o faci luna. Dupa 1000 km are grija uleiul de la turbo si epurator in combinatie cu gazele recirculate de EGR sa ti-o murdareasca corespunzator.

Edited by djtaotao
Link to comment
Share on other sites

Decarburol, carbusolv, benzina, diluant, motorina sau... Triumf. Era unu' p'aci care a pus-o la fiert intr-un cazan cu soda caustica...

Salut!Eu sunt p"aci cu fiertul galeriei,deja am trei la activ,dupa fierbere ies impecabile, toata operatiunea de fierbere dureaza o ora.Poate sunt si alte metode,dar metoda cu fierberea a dat cele mai bune rezultate,oricat ai incerca sa o cureti fara fierbere in locurile greu accesibile mai raman urme de funingine intarita cu ulei.Acum o sa se gaseasaca comentatori care sa fie pro sau contra fierberii,dar cei ce comenteaza sa dea concret alta metoda de curatare care sa aiba acelasi rezultat ca si fierberea,spun asta deoarece as fi bucuros sa aflu alte metode la fel de eficiente ca si fierberea.Bafta!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu am zis ca-i rau ce ai facut, mi s-a parut haios, atat.

Nu toti avem cazan, la propriu. :p

Salut!Da,ai dreptate este haios,dar acum mi-am facut o tava corespunzatoare si pentru prietenii mei ce au BMW si vor galeria curata o fierb gratis,dupa fierbere o pulverizez cu triumf,lasa sa actioneze cateva minute apoi o spal cu aparatul cu apa sub presiune.

Link to comment
Share on other sites

Triumful are in compozitie un acid, plasticul rezista la acizi, dovada e ca se vinde in recipient de plastic. Eu l-am folosit cel mai des fiind cea mai eficenta solutie din ce am incercat, fara sa stric ceva.

Faptul ca recipientul in care vine Triumful rezista nu are nici o legatura cu galeria.

In general, produsele chimice vin in recipiente din plastic special care rezista la respectivul produs. Uita-te pe un recipient din plastic si vei vedea ca exista un cod care arata tipul de plastic din care e facut.

Galeria trebuie sa reziste la temperatura ridicata, nu la tot felul de produse chimice.

 

Brake Cleaner are acetona care se stie ca ataca plasticul, probabil nu orice plastic.

 

Confunzi brake cleaner-ul cu carb cleaner-ul.

Din moment ce brake cleaner-ul se foloseste la frane, evident ca nu ataca plasticul sau cauciucul. Tocmai d-aia e bun pentru galerie.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Exista intr-adevar curatitor de frane care contine acetona, insa majoritatea nu contin acetona ci alte tipuri de alcool. Carb cleaner-ul contine in mod normal acetona intr-o proportie mare. Insa e vorba de un amestec de substante.

Ideea e ca brake cleanerul nu ataca plasticul in timp ce carb cleaner-ul il ataca.

 

Evident ca brake cleanerul este pe baza de alcool in mare parte. Insa, diferenta fata de acetona sau carb cleaner este ca vine sub forma de aerosol care se evapora rapid fiind foarte volatil. Nu lasa reziduuri sau grasime. Suprafata ramane perfect uscata dupa cateva secunde. Deci nu are cum sa influenteze plasticul.

Ma rog, tu vrei de fapt sa ai dreptate. Nu ai. Scrie si spray-ul carb cleaner ca ataca plasticul.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Nu tin sa am dreptate, nu am nici o problema cu nici un Brake Cleaner, am spus-o mai sus.

Sunt absolut convins ca in afara de flacara deschisa sau solicitare mecanica aproape nici o substanta chimica uzuala, din comert, nu ar putea distruge plasticul din care e facuta galeria.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Recomand scoaterea lor. Desi stiam de problema m-am incapatanat sa le pastrez iar acum sufar consecintele.

 

As dori un sfat din partea voastra. Nu stiu daca sa cumpar alt motor si sa-i fac "transplant" sau sa incerc prin inlocuirea pieselor afectate. Din cate am inteles , in cazul in care schimb motorul (alta serie) presupune si vizita la RAR. Intrebarea e daca mai platesc si timbru de mediu, asta chiar nu stiu. Daca schimb motorul , am garanatia ca e in parametri de fabrica, daca merg pe reparatie , e posibil sa ajung la aceleasi cheltuieli dar cu teama de mecanicii care strang suruburile "la mana". Chiar nu stiu pe ce varianta sa merg. Motorul e m47n204d4, cutie automata.

Link to comment
Share on other sites

Recomand scoaterea lor. Desi stiam de problema m-am incapatanat sa le pastrez iar acum sufar consecintele.

 

As dori un sfat din partea voastra. Nu stiu daca sa cumpar alt motor si sa-i fac "transplant" sau sa incerc prin inlocuirea pieselor afectate. Din cate am inteles , in cazul in care schimb motorul (alta serie) presupune si vizita la RAR. Intrebarea e daca mai platesc si timbru de mediu, asta chiar nu stiu. Daca schimb motorul , am garanatia ca e in parametri de fabrica, daca merg pe reparatie , e posibil sa ajung la aceleasi cheltuieli dar cu teama de mecanicii care strang suruburile "la mana". Chiar nu stiu pe ce varianta sa merg. Motorul e m47n204d4, cutie automata.

este e90 sau e46 ?

Link to comment
Share on other sites

Eu am luat masina cu clapetele desfiintate. Apoi am cumparat galerie de admisie noua, care a inceput sa curga din nou dupa nici 3 ani (~40k km), iar din vara asta destul de mult.

 

Acum am din nou (temporar) galeria de admisie fara swirl flaps si pot spune ca masina merge sesizabil mai prost. Trage mai prost in ture joase, se simte mai prost, la ralanti are alt sunet. Masina mea are cutie manuala.

 

In afara de faptul ca trage mai prost, am observat de curand inclusiv ca BC-ul are o eroare in a raporta consumul real (raporteaza mai mult).

 

Asa cum s-a mai scris deja, galeria curge pe la axul clapetelor, sau pe la imbinarea dintre corpul clapetelor si galerie. Corpul clapetelor are forma usor tronconica, si exista o garnitura relativ subtire pe corpul clapetelor care are rolul de a opri scurgerile de ulei sub forma de vapori. Din ce am analizat, galeria mea nu curge pe la ax, ci tocmai pe la aceasta imbinare, din cauza unei solutii de etansare gandita foarte prost. Eu paranoic fiind, as putea spune gandita intentionat prost. In cazul in care ar curge pe la ax, nu prea exista remediu, pentru ca practic nu prea se poate inlocui bucsa respectiva.

 

Ce am observat: ca procedura de etanseizare sa fie si mai complicata (proasta), suprafata de contact dintre galerie si corpul clapetelor nu este perfect plana. :rolleyes:

 

Pentru ca aceasta etansare mi se pare o chestie banala, m-am gandit la cateva metode de remediere ale scurgerilor dintre corpul clapetei si galerie, si le voi scrie in ordinea complexitatii de la simplu la complex. Optiunile sunt cu sau.

 

1. adaugarea unei garnituri suplimentare de 1mm max, cu diametru de 28-30 mm. care sa se fixeze pe corpul clapetei, si folosirea unei paste siliconice de genul celor folosite la izolarea baii de ulei la montarea corpului.

 

2. montarea pe corpul clapetei a unei garnituri, care sa intre fortat fix pe garnitura originala, de asemenea de grosime redusa.

 

3. folosirea unei garnituri de sectiune L care sa intre pe corpul clapetelor, in partea de sus (spre suruburile de prindere). Greu de gasit/confectionat. Probabil destul de eficienta.

 

4. frezarea galeriei, nu mai mult de 1 mm si utilizarea unei garnituri ca la punctul 1.

 

5. modelarea componentei 3D si manufacturarea ei. Modelarea o pot face, manufacturarea e dificila si putin probabila. Ca si costuri, nejustificat.

 

O sa pun in aplicare pe rand metodele de mai sus, si va povestesc ce rezultate am avut.

 

Eu nu recomand desfiintarea clapetelor. Mie personal mi se pare ca au un rol foarte important in dinamica masinii, si spun asta fara sa exagerez deloc. De 2-3 saptamani de cand le-am dat jos m-am obisnuit cu masina, insa in prima zi, am simtit o schimbare negativa evidenta. Daca clapetele nu prezinta risc de desprindere, si galeria e tip nou (a mea are clapetele din plastic, riscul de distrugere motor e minim), nu recomand sa le dati jos.

 

Din punctul meu de vedere chiar daca reiau procedura de etanseizare la 6 luni, tot e ok.

Edited by mcliviu
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.