Jump to content

eliminare clapete de pe admisie (swirl flaps) la motoarele diesel


RobyS

Recommended Posts

Daca nu ai ceva abilitati tehnice mai bine mergi la un mecanic, spun asta pentru ca e un pic de lucru si sunt lucruri care ai putea sa le strici sau sa le incurci daca nu te pricepi cat de cat mecanica.

 

Pentru debitat tija te poti folosi de bomfaier flex sau un cleste de debitat.

 

Daca tai tijele sistemul poate ramane in continuare actionat de electrovalva.

Link to comment
Share on other sites

Deci practic doar ai taiat axul clapetelor si apoi ai pus totul la loc cum era? inclusiv tija care le deschide/inchide despre care cei din "link" ziceau ca poate fi scoasa? Ce vreau sa intreb este, de fapt, daca sistemul actioneaza in continuare la fel: misca axul taiat al clapetelor? Si inca ceva, cu ce le-ai taiat, si eventual ce unelte iti trebuiesc pentru toata operatia?

Multumesc!

 

Am taiat doar tijele.

Sistemul de actionare al clapetelor a ramas ''alimentat'' la vacuum.

Poti sa tai tijele cu ce vrei tu [bomfaier].

 

D.p.m.d.v. trebuie sa ai grija la :

-niste garnituri/saibe care sunt intre admisie si motor. Pot sa cada de la locul lor. Piesa #7 de aici :http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3327&hg=11&fg=40

-modul de asezare a admisiei pe motor

 

 

La mine clapetele erau in stare perfecta. Dar m-am gandit sa le curat si am zis sa le desfac de pe tija. Acele suruburi mici s-au rupt si au ramas in tija. Din aceasta cauza a trebuit sa elimin tot...

Verifica si furtunele de vacuum.

Link to comment
Share on other sites

intreb nu dau cu paru,

 

nu se poate pune oare o plasa metalica de genul celei de masca radiator, ce se gaseste pe toate drumurile, astfel incat aceste clapete sa nu ajunga in camera de ardere?

Nu cred, aia s-ar infunda de tot cu funingine :twoup:

Edited by JaMb0
Link to comment
Share on other sites

Nu cred, aia s-ar infunda de tot cu funingine :twoup:

de unde funingine??? aburi de ulei poate

gaurile din plasa ai diferite diametre, iar daca pui ceva cu diamenru de 4 mm sau mai mult nu cred ca are vreo sansa sa se infunde, nu e plasa de tantari!

ma tot gandesc cum poate fi prinsa.....

Link to comment
Share on other sites

de unde funingine??? aburi de ulei poate

gaurile din plasa ai diferite diametre, iar daca pui ceva cu diamenru de 4 mm sau mai mult nu cred ca are vreo sansa sa se infunde, nu e plasa de tantari!

ma tot gandesc cum poate fi prinsa.....

Nu ai unde sa pui ! Si daca diametrul orificiilor [ochiurilor de la plasa] este mai mic decat cel al surubului...atunci sigur debitul de aer este o sa fie insuficient ... pe masura ce plasa incarca cu praf+ulei !

Link to comment
Share on other sites

ok,mersi...nu inteleg exact de ce doar daca era cutie steptronic :twoup: ,dar ma multumesc cu raspunsul asta ....

Nu stiu explicatie oficiala :) Dar emisiile scad prin folosirea sistemului de clapete. La turatii joase....

 

@Jacobs si ceilalti care au facut operatia: cât timp ia toata lucrarea? Se poate lucra la asta si afara daca e timp frumos sau e indicat numai in spatiu acoperit?

Mesi @ll

daca ai toate cheile pregatite nu iti ia mai mult de 1h30' sau maxim 2h demontatul+montatul

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

Am taiat doar tijele.

Sistemul de actionare al clapetelor a ramas ''alimentat'' la vacuum.

Poti sa tai tijele cu ce vrei tu [bomfaier].

 

D.p.m.d.v. trebuie sa ai grija la :

-niste garnituri/saibe care sunt intre admisie si motor. Pot sa cada de la locul lor. Piesa #7 de aici :http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3327&hg=11&fg=40

-modul de asezare a admisiei pe motor

 

 

La mine clapetele erau in stare perfecta. Dar m-am gandit sa le curat si am zis sa le desfac de pe tija. Acele suruburi mici s-au rupt si au ramas in tija. Din aceasta cauza a trebuit sa elimin tot...

Verifica si furtunele de vacuum.

 

Gata: job done!

 

Am fost astazi la mecanic si am "rupt" clapetele. Erau in stare f buna, nu aveau joc, dar nu am dispozitia necesara sa demontez galeria odata la 6 luni asa ca le-am anulat. Practic s-eu desfacut clapetele de pe tija (ax) dupa care s-au rupt de la baza aplatizata dupa care s-au montat inapoi - exact ca in fotografiile tale. Tot sistemul a ramas ca si inainte, exceptand faptul ca nu mai are utilitate :twoup:. Ca fapt divers, mecanicul a pus intre tija care antreneaza clapetele si "levierul" axului - cel din plastic in care intra pinii tijei - niste garnituri mici, pe post de saibe pentru ca axul rupt sa nu aiba tendinta sa iasa din lagar(fiindca daca impingi de axul rupt al clapetei are tendinta de a iesi spre tija, deci pentru orice eventualitate s-a anulat jocul acesta) Acuma, nu stiu exact care este actiunea aerului in galerie: presiunea este pozitiva - din interior catre exterior din cauza turbinei, adica impinge - sau negativa din cauza aspiratiei cilindrului? intreb ca sa imi dau seama daca axul taiat este absorbit sau suflat. Piesa 7 a ramas pe pozitie fiindca mecanicul nu a scos de tot suruburile.

Revin cu consumul .

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

este presiune pozitiva

Deci foarte bine venite sunt opritorile (saibele) puse. Sincer, imi parea ca bonturile tijelor erau inpinse foarte mult in afara daca miscam cu mana, cam jumatate din dimensiunea ramasa. Oricum, am vazut ce si cum s-a facut, si fiindca nu sunt chiar atehnic, data viitoare am sa imi dau jos galeria singur, sau EGR - probabil la urmatorul schimb de bujii. Tot atunci am sa pun si dopuri - cred. Oricum, multumiri lui Jacobs!

Toate bune!

Link to comment
Share on other sites

Salut,

-la 530d E60 ( 530d M57N ) din 09/2003 are aceste clapete ? cam pe la cati km incep ca "cada" ?

 

-la 525d E39 525d din 10/2000 sunt ? e la fel galeria ? nu se poate inlocui cu o galerie care nu are acele clapete ? si pentru cei care ati mai intrebat daca aveti sau nu clapete.nimic mai simplu in a afla.Intrati pe realoem.com,inserati seria de caroserie si apasati browse parts apoi intrati pe motor apoi pe intake manifold.Dand click pe intake manifold AGR whit flap-control va va afisa pentru masina voastra daca aveti sau nu clapete pe admisie....nimic mai simplu....multumiti-i userului grozadan din a carui reply dintr-un post asemanator cu aceeasi problema v-am insirat eu aceste randuri...bafta :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Salut,

-la 530d E60 ( 530d M57N ) din 09/2003 are aceste clapete ? cam pe la cati km incep ca "cada" ?

 

-la 525d E39 525d din 10/2000 sunt ? e la fel galeria ? nu se poate inlocui cu o galerie care nu are acele clapete ? si pentru cei care ati mai intrebat daca aveti sau nu clapete.nimic mai simplu in a afla.Intrati pe realoem.com,inserati seria de caroserie si apasati browse parts apoi intrati pe motor apoi pe intake manifold.Dand click pe intake manifold AGR whit flap-control va va afisa pentru masina voastra daca aveti sau nu clapete pe admisie....nimic mai simplu....multumiti-i userului grozadan din a carui reply dintr-un post asemanator cu aceeasi problema v-am insirat eu aceste randuri...bafta :rolleyes:

aha...deci eu am inteles din ce zici tu mai sus ,ca poate fi ''INTAKE MANIFOLD SYSTEM-AGR'' sau ''Intake manifold AGR with flap control'' fara clapete sau cu clapete ? una din doua ?

daca e asa ,eu am scapat :yahoo:

Edited by dee-low
Link to comment
Share on other sites

Salut,

Pentru cei ce vor sa-si puna dopuri si au aceeasi motorizare ca a mea, gasesc mai jos raspunsul celor din UK referitor la dimensiunea dopurilor.

Gabi Sap mi-a dat acest Link:

 

Link: http://cgi.ebay.co.u...=item3cb475b2bf

 

quote

 

Hello,

 

You need 22mm blanks for you car

 

Regards

 

 

On Mon, Feb 14, 2011 at 7:31 PM, MCO <.............@yahoo.com> wrote:

 

 

Good day,

 

I,m driving a 320d/150 hp - 110 kw / 1995 cbcm BMW 2002 made. I intend to remove the swirl flaps, but i see that u have 2 sizes blanking plates. Please tell me what info do you need in order to recomend me the suitable dimensions for my car.

 

Waiting yours!

Best regards,

unquote

Edited by MCO
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Va recomand cu mare drag sa le dati jos.

 

Am 4000 km de cand am schimbat motorul , clapetele erau in perfecta stare , iar acum mi s-a rupt una ..si concluzia mecaniclor ...: alt motor.

 

 

Dubla recomandare dati-le jos.

 

e46(2003/07) 150cp manual 6+1 trepte

Edited by like1god
Link to comment
Share on other sites

@like1god: imi pare foarte rau sa aud asta :(

Eu le-am scos de cand am luat masina si totul este OK pana acum. E adevarat ca daca mergi f mult in plaja de turatii 1000-2000 o sa iti creasca putin consumul (la mine cam 0.5l/100km in stilul meu de condus etc...).

 

Sper sa gasesti un motor OK si la bani putini!

Link to comment
Share on other sites

@like1god: imi pare foarte rau sa aud asta :(

Eu le-am scos de cand am luat masina si totul este OK pana acum. E adevarat ca daca mergi f mult in plaja de turatii 1000-2000 o sa iti creasca putin consumul (la mine cam 0.5l/100km in stilul meu de condus etc...).

 

Sper sa gasesti un motor OK si la bani putini!

 

am dezmembrari:D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

am vb cu un mecanic de la reprezentanta si mi-a zis ca pe langa consum, afecteaza si functionarea generala a motorului.

 

mi-a sugerat ca o idee mai buna e sa le inlocuim cu clapetele mai noi, modificae, care au riscul de rupere mai mic

 

si el era nemultumit ca nu e nici un sistem de prevenire a inghitirii clapetelor, ar fi fost simplu de facut

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.