Jump to content

Curatarea filtrului de la electrovalva EGR- E46 fl 320d


ionatan

Recommended Posts

Curatarea filtrului de la electrovalva EGR

 

Am decis sa fac aceasta operatiune ca sa inlatur o posibila cauza a smunciturilor pe intervalul 1800-2200rpm.

 

Pana acum am curatat supapa EGR, galeria, senzorul de pe galerie, shimbat furtunase vacum, filtru epurator, dar fara nici un succes.

 

Pe un topic despre problema amintita unii colegi au zis ca s-a rezolvat problema dupa ce au inlocuit electrovalva(300lei noua - OEM -Pierburg), sau dupa ce s-a curatat filtrul.

 

Am mers pe varianta curatarii.

 

 

A. Scule necesare:

 

Imbus de 5 pentru indepartarea capacului de pe motor.

 

-O tubulara de 10 cu patrat mic + o cheie cu clichet cu patrat mic + prelungitor mic. (eu nu am avut prelungitorul si m-am chinuit). Pe langa astea am avut inelara cu cot de 10, si tubulara mare de 10 cu clichet (clichetul mare a fost inutil) spatiu de acces la cele 2 suruburi cu cap de 10 e mic.

 

-Surubelnite drepte de diverse marimi (se desface capacul de protectie al filtrului si filtrul de pe electrovalva)

 

- Dispozitiv cu magnet pentru intamplarea nefericita in care veti scapa vre-un surub sau siguranta de la mufa electrica in compartimentul motor.

 

B. Operatiune:

 

1. Se indeparteaza capacul de la motor. Cred ca e destul de simplu cine nu stie cum se face sa apeleze mai bine la mecanic caci operatiunea de curatare a filtrului necesita oarecare indemanare si cunostinte tehnice.

 

2. In partea stanga a masinii sub pompa servo si deasupra alternatorului se regaseste electrovalva EGR, are o mufa de comanda si 2 furtune -unul de la EGR si celalalt de pe admisie.

 

http://img716.imageshack.us/img716/5964/image01441.jpg

 

http://img716.imageshack.us/img716/3575/image0143o.jpg

 

3. Se indeparteaza din suport cablul de alimentare cu curent (cel care traverseaza motorul spre dreapta in apropierea filtrului de aer),

 

- se indeparteaza mufa electrica, prin ridicarea sigurantei metalice (atentie sa nu o scapati in compartimentul motor)

 

- se desfac cele 2 suruburi (cat sa poata fi indepartate) sunt fixate prin intemediul unor cleme pe suport deci nu trebuie desfacute pana la capat.

 

4. Odata desfacuta electrovalva se indeparteaza furtunele.

 

ATENTIE! Tineti minte cum ati desfacut furtunele sunt 2 la fel. Trebuie pozitionate in acelasi fel la remontare.

 

http://img443.imageshack.us/img443/360/image01451.jpg

 

5. Demontarea capacului de protectie a filtrului. Cu o surubelnita dreapta se desface capacul de pe clipsurile de prindere. Odata desfacut capacul aveti aces la filtru. Acum puteti sa va faceti o impresie cat de imbacsit este.

 

Atentie: sunt 4 clipsuri in care sta fixat capacul, nu forta inutil.

 

http://img511.imageshack.us/img511/8985/image0146.jpg

 

http://img144.imageshack.us/img144/5414/image01471.jpg

 

6. Se demonteaza si filtrul de pe corpul electrovalvei tot prin impingere cu ajutorul unei surubelnite.

 

http://img687.imageshack.us/img687/3913/image0150.jpg

 

http://img706.imageshack.us/img706/9102/image0149.jpg

 

7. In functie de posibilitati pentru curatarea filtrului:

 

 

a. Sapalat cu apa si cu o periuta apoi suflat din partea opusa pana se usuca.

 

b. Daca ai compresor poti sa il sufli cu aer din partea opusa sensului de admisie.

 

Eu am observat o diferenta apreciabbila fata de cum trece aerul inainte si dupa operatiunea de curatre.

 

8. Se monteaza totul in ordine inversa.

 

 

Sper sa fie de folos!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Se simte vre-o imbunatatire, sau ceva?

 

Nu am mers foarte mult cu masina, dar am incercat sa o testez in plaja de turatii cu probleme si pare ca nu mai smunceste. Chiar daca ar merge neregulat ar fi ceva insesizabil pe cand inainte se simteau bine de totsmunciturile.

Link to comment
Share on other sites

- Dispozitiv cu magnet pentru intamplarea nefericita in care veti scapa vre-un surub sau siguranta de la mufa electrica in compartimentul motor.

 

:twoup: La mine asta e certitudine nu intimplare nefericita!

 

Maine merg sa fac revizia la seat si sunt tare curios cand dau scutul jos ce mai recuperez de acolo

 

Am eu in mintea mea vreo 2 chestii care e posibil sa se fi propasit pe acolo :)

Nu stiu din vina cui :) :(

 

 

 

Sper sa fie de folos!

 

Foarte clar facut - sigur va fi de folos pentu ca saptamana asta vreau sa montez galeria noua. (vreau sa curat si filtrul asta si senzorul de pe galerie cu aceasta ocazie).

 

Poate completez topicul tau cu una - doua poze.

Link to comment
Share on other sites

- Dispozitiv cu magnet pentru intamplarea nefericita in care veti scapa vre-un surub sau siguranta de la mufa electrica in compartimentul motor.

 

:) La mine asta e certitudine nu intimplare nefericita!

 

 

 

 

Se poate intampla oricui. Un dispozitiv de recuperare a pieselor metalice de prin motor am vazut la un mecanic.

 

Practic o antena de radio telescopica dar care in varf avea un mic cilindru magnetic . Cu acel sistem am reusit sa scot niste piulite dintr-o galerie de admisie.

Link to comment
Share on other sites

Propun sa fie pinned! Clar si la obiect. Felicitari colegului!

 

Am recomandat si eu in cateva randuri colegilor (aici si pe alt forum) sa faca periodic operatiunea aceasta. Eu curat filtrul acesta la fiecare 50 - 60ooo km.

Link to comment
Share on other sites

Am de mult antena din aia cu magnet in varf :) Dar eu sunt cauza pierduta.

 

E atat de eficient magnetul ala mic din varf ca ridici cu el si un prezon. La masinile vechi razbeam cu el (sunt spatii mari intre componente si scapai basma curata.)

 

La seat si la BMW nu mai vezi nimic ca sunt toate prea inghesuite. (de obicei ajung pe scut - dar nu le vezi).

Link to comment
Share on other sites

Se simte vre-o imbunatatire, sau ceva?

 

Nu am mers foarte mult cu masina, dar am incercat sa o testez in plaja de turatii cu probleme si pare ca nu mai smunceste. Chiar daca ar merge neregulat ar fi ceva insesizabil pe cand inainte se simteau bine de totsmunciturile.

Nu se poate demonta si fara sa se demonteze capacul de la motor? Intreb doar , pt ca m-am uitat azi si am vazut ca nu te prea ajuta cu mult demontarea capacului. Maine ma ocup si eu de chestia asta si sper sa am rezultate.

Link to comment
Share on other sites

Se simte vre-o imbunatatire, sau ceva?

 

Nu am mers foarte mult cu masina, dar am incercat sa o testez in plaja de turatii cu probleme si pare ca nu mai smunceste. Chiar daca ar merge neregulat ar fi ceva insesizabil pe cand inainte se simteau bine de totsmunciturile.

Nu se poate demonta si fara sa se demonteze capacul de la motor? Intreb doar , pt ca m-am uitat azi si am vazut ca nu te prea ajuta cu mult demontarea capacului. Maine ma ocup si eu de chestia asta si sper sa am rezultate.

 

Ca sa poti avea acces sigur trebie sa dai capacul motorului jos, ar fi o chestie sa poti sa scoti filtrul direct de pe electrovalva fara sa o demontezi de pe suport asta nu am incercat s-ar putea sa merga. Ar trebui practic numai sa scoti mufa de pe elctrovalva.

 

Oricum spatiul acolo e destul de inghesuit si e ceva de mesterit.

Link to comment
Share on other sites

Se simte un pic mai bine cu filtrul curatat. Mai e o jucarie de aia la turbina .( acolo se simte mai bine, controleaza geometria variabila).

 

"jucaria" celalata de la turbina exista numai la modele cu acctuator vacumatic.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Se simte un pic mai bine cu filtrul curatat. Mai e o jucarie de aia la turbina .( acolo se simte mai bine, controleaza geometria variabila).

 

"jucaria" celalata de la turbina exista numai la modele cu acctuator vacumatic.

 

Exact, am vazut pozele si mi-am adus aminte ca le-am curatat si eu la e39, arata la fel, si se simte bine in ture. La 320d sincer, habar nu am cum e controlata turbina, electric sau vacumatic.

Link to comment
Share on other sites

Se simte un pic mai bine cu filtrul curatat. Mai e o jucarie de aia la turbina .( acolo se simte mai bine, controleaza geometria variabila).

 

"jucaria" celalata de la turbina exista numai la modele cu acctuator vacumatic.

Care sunt alea, pana cand s-au fabricat, sau cum iti dai seama daca are sau nu acctuator vacumatic?

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa vezi in partea dreapta la turbina, daca ai furtunas la fel ca cel de la EGR, exista o capsula vacumatica pe turbina ca cea de pe valva EGR.

 

Imaginea este edificatoare: http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Tour..._turbo_charger/

 

La cealata tija de actionare a geometriei variabile este prinsa pe mecanismul de actionare electromagnetic si lipseste capsula vacumatica si furtunasele de vacum.

Link to comment
Share on other sites

S-au montat concomitent ambele modele de turbine? Dupa seria de sasiu, oare nu poti sa-ti dai seama ce turbina ai pe masina?

Am sa-mi bag azi mainile pe la motor, sa-mi curat filtrul de la electrovalva egr, sa vad daca reusesc fara sa dau jos capacul de motor. :)

Link to comment
Share on other sites

Nu se poate demonta si fara sa se demonteze capacul de la motor? Intreb doar , pt ca m-am uitat azi si am vazut ca nu te prea ajuta cu mult demontarea capacului. Maine ma ocup si eu de chestia asta si sper sa am rezultate.

NU. Daca tu reusesti, sa pui niste poze. :)

 

te ai mai uitat,se poate curata fara sa dai toata piesa jos?

 

Poate pe dedesubt, demontand scuturile.

 

Oricum spatiul acolo e destul de inghesuit si e ceva de mesterit.

Asa este, mie mi s-a parut inghesuit chiar si cu capacele insonorizatoare date jos.

Link to comment
Share on other sites

Am prestat si eu azi toate etapele mai putin datul filtrului jos de pe electrovalva.

Capacelul a iesit usor - asa cum ai precizat - dupa desfacerea celor 4 piedici. Filtrul nu a iesit - si nici nu am fortat.

 

Evident am scapat unul din cele 2 suruburi in care statea corpul piesei. Am slabit un pic suruburile si am culisat piesa cu totul spre mine.

Din surubul din dreapta a iesit usor - in stanga a iesit cu tot cu clema si a cazut :)

 

L-am pescuit intr-un final dar il voi monta cu alta ocazie. (l-am lasat intr-un surub si inchisesem totul cand am intrat in posesia lui).

 

Cand am timp pun si poze si o sa fac un DIY si pt. galerie.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.