Jump to content

Sfaturi pt cei care cumpara o masina


COObra

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
SUPER TARE! Asemenea sfaturi nu ar fi trebuit sa le dai pe gratis, poate asa ajungeai sa nu te mai intereseze masinile second si iti luai una noua, glumesc. Ma ajuta mult aceste indicatii pentru ca si eu vreau sa-mi aduc o masina de dincolo, din Germania si sunt lucruri intelepte, mai ales pentru un novice ca mine, mai mult in ce priveste partea mecanica. Cred ca voi da "print' la cele scrise de tine. Numai bine!
Link to comment
Share on other sites

Asemenea sfaturi nu ar fi trebuit sa le dai pe gratis, poate asa ajungeai sa nu te mai intereseze masinile second si iti luai una noua

poate nu ar fi trebuit sa le dau gratis dar imi place sa cred in semntimentul ala care te face sa iti ajuti aproapele.

si nu glumi.....chiar mi-am luat masina noua :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ma primu sfat cel mai important cand mergeti sa cumparati o masina.. va uitati bine pe capota.. daca are cercuri in fata.. nu ii buna cautati ceva cu un singur cerc cu alb albastru

 

Lasand gluma , poti sa te uiti la aspectu exterior, interiorul, verifici dotarile daca functioneaza.. cat se poate... si asculti motorul... daca nu il poti duce la un tester... nu prea ai ce verifica... si cu drivetest.. daca nu ai mai condus bmw inainte.... nu ai de unde sa sti cum merge... in general la masini e dupa noroc :blink:

 

BULLSHIT cu km dati inapoi, oriunde in lume se dau inapoi, am adus 525 din 2001 cu 82.700 km... orice masina sub 200.000 are km dati inapoi... aproape, pai aduci masina din 2005 cu 160.000 si vrei sa aduci masina de 7 ani cu acelas kilometraj ? mai ales acolo unde se duc la servici sute de km.. ? eu zic sa nu fiti visatori, mergeti la un service si vedeti, ca nu au cum sa-si dea semaa daca o fost dati km inapoi sau nu deci dupa km nu va puteti lua.. repet.. daca motoru suna bine.. nu scoate fum.. nu bate nimic pe masina.. si ai si noroc.. te-ai scos daca nu ... ghinion

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Salut!Acum am descoperit acest site si imi pare f bine ca exista si la ^noi^ asa ceva...eu am avut un 318 tds si acum vreau sa imi iau un 325 tds cu cutie automata ar putea cineva sa imi dea niste sfaturi despre masina sau ceva de genul?as vrea sa stiu dak este buna avand in vedere ca are cutie automata...am mers cu una cu cutie manuala si imi place... :blink: .astept un rasp. ciao!
Link to comment
Share on other sites

Ce puteti spune despre cartea service si km dati inapoi.

Formularul de carte service se poate cumpara de la orice reprezentanta din lume, fie ea BMW, VW, etc, deci replica cu cartea a fost furata nu e valabila: cumperi o carte service noua, blanc, de la reprezentanta, si pe baza istoricului masinii o completeaza ei. Acum reversul medaliei: cartea blanc se cumpara de la reprezentanta fara sa te intrebe nimeni nimic, se obisnuieste sa se completeye cu stampile false apoi ??? (Nu stiu - intreb...). Din experienta proprie va spun ca am cumparat un Seat avariat cu ceva timp in urma. Imdiat dupa accident proprietarul o dusese la Porsche in service si a uitat sa ia din bord cartea service si celelale carti ale masinii; cand am cumparat-o de la el (am cumparat-o lovita) nu le-a mai gasit acolo unde tb sa fie (masina avea mai putin de 1 an vechime, era cumparata de la porsche si facuse 3 revizii la porshe). Am aflat de la baietii de acolo ca pot cumpara carte ca formular si au completat-o ei legal, cu stampile pe baza istoricului. Toata lumea spune ca se pot cumpara carti "facute" cu Km coresp. cati vrei din Germania. Eu ma fost doar dupa 4 masini acolo (Seat-ul a iesit prost si am fost nevoit sa il vand - mi-am luat o vectra, celelalte 3 fiind o astra cumparata pt parintii mei si 2 masini pt prieteni). Nu am gasit pe nicaieri carti service "facute" de vanzare. E doar un mit sau stie cineva concret.... Daca stie cineva vreau sa stiu si eu sa nu iau teapa acolo (de ce sa ma mai duc pana in De cat pot sa iau teapa onorabil in Ro). Eu am gasit masinile fie cu carte service, fie tot la handler pe la arabi/ turci/italieni/romani cu km dati inapoi si fara carte service.

 

Vreau sa imi cumpar in curand un E 46 si va rog sa ma lamuriti si pe mine referitor la unele aspecte la km - nu am destiu bani sa mai iau si teapa, si masina va fi "de suflet". La Opel, la Peugeot si la masinile grupului VW, am vazut si in targ si la prieteni care si-au luat din Ro masini diesel 2002-2003 cu 70-90.000 km la bord importate din Germania, Belgia, Olanda, daca km sunt dati inapoi la 81250 de exemplu , kilometrajul afiseaza 081250. Eu (sau prieteni apropiati, rude) am avut masini exact acelasi model, an, echipare si afisau in bord fara 0 in fata. Confirm din experienta proprie ca Opel Astra si Vectra, Peugeot 307, si masinile din Grupul VW nu afiseaza km cu 0 inainte, decat daca au fost modificati. Din zvonuri am auzit ca poate se mai perfectioneaza "baietii " si elimina aceasta eroare.

 

Intrebarea mea concreta este: a avut cineva E46 de nou si poate sa confirme ca si la E 46 (si la E 90) km tb sa fie afisati fara 0 inainte (adica nu de formatul 0XXXXX ci XXXXX sau XXXX - corespunzator kilometrilor? Pozele cu bordul de la masinile de vanzare pe autovit sunt toate de genul 091250 km - dar la ce altceva poti sa te astepti.... :blink:

Link to comment
Share on other sites

nu te poti lua dupa asta in cluj in oseru de masini toate VW si opelurile ca astea predomina.. de la bisnitari au sub 150.000 km.. toate se dau inapoi si daca stie ce face.. cel ce da inapoi nu prea iti poti da seama.. mai ales de la bisnitari ca ei aia fac.. au om care expre asta face.. si nu apar erori de scriere sau sa nu corespunda km in diferite module.. oriunde in lume se dau km inapoi
Link to comment
Share on other sites

Acum reversul medaliei: cartea blanc se cumpara de la reprezentanta fara sa te intrebe nimeni nimic, se obisnuieste sa se completeye cu stampile false apoi ??? (Nu stiu - intreb...). Toata lumea spune ca se pot cumpara carti "facute" cu Km coresp. cati vrei din Germania. Eu ma fost doar dupa 4 masini acolo (Seat-ul a iesit prost si am fost nevoit sa il vand - mi-am luat o vectra, celelalte 3 fiind o astra cumparata pt parintii mei si 2 masini pt prieteni). Nu am gasit pe nicaieri carti service "facute" de vanzare. E doar un mit sau stie cineva concret.... Daca stie cineva vreau sa stiu si eu sa nu iau teapa acolo (de ce sa ma mai duc pana in De cat pot sa iau teapa onorabil in Ro). Eu am gasit masinile fie cu carte service, fie tot la handler pe la arabi/ turci/italieni

275573[/snapback]

 

 

Intrebarile puse de tine sunt foarte interesante, mai ales lipsa informatiilor ma uimeste, avand in vedere ca ai cumparat 4 masini din Germania. :)

 

Nu este nici un mit, este ceva concret, se dau si km inapoi cu softurile aferente, PA-soft,INPA/ELDI , ...se pun si stampile false.

Pe langa asta se copiaza si orice fel de cheie de ultima generatie EWS IV, cu encriptare 128 biti,utilizandu-se Transponder Pro Key Copier, de fapt ceva asemanator :)

Seria de caroserie se schimba si ea, metodele sunt diverse, de la schimbarea fizica pe caroserie in locurile aferente, pana la schimbarea abtibildelor cu seria de caroserie si VO number .Cele facute in Turcia sunt mai de proasta calitate...

Sper ca informatiile sa te ajute in gasirea si achizitionarea masinii dorite :blink:

 

ps

 

Intrebarile sunt din punct de vedere personal, sau profesional? :)

Link to comment
Share on other sites

Din experienta proprie va spun ca am cumparat un Seat avariat cu ceva timp in urma. Imdiat dupa accident proprietarul o dusese la Porsche in service si a uitat sa ia din bord cartea service si celelale carti ale masinii; cand am cumparat-o de la el (am cumparat-o lovita) nu le-a mai gasit acolo unde tb sa fie (masina avea mai putin de 1 an vechime, era cumparata de la porsche si facuse 3 revizii la porshe). Am aflat de la baietii de acolo ca pot cumpara carte ca formular si au completat-o ei legal, cu stampile pe baza istoricului.

275573[/snapback]

 

Erai "undercover" :blink: cand te-ai dus sa cercetezi problema cartilor de service, sau pur si simplu ca un simplu client?

Link to comment
Share on other sites

Erai "undercover"  :)  cand te-ai dus sa cercetezi problema cartilor de service, sau pur si simplu ca un simplu client?

279266[/snapback]

 

Mai eu nu stiu cine este sub acoperire, ca tot ai adus vorba, eu am un prieten la Ministerul de Interne si mi-a dat revista lor, era acolo un articol despre cum se fura un BMW in 20 de minute.

Ma rog, omul care povestea zicea ca fuma si o tigara in 15 minute, deci cam aia era treaba :)

Da acuma nu mai este problema cu furturile in Romania, toate masinile sunt "pe bune", ca doar nu vin politistii pe forumuri auto sa invete meserie de la amatori, vorba aia :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Ma primu sfat cel mai important cand mergeti sa cumparati o masina.. va uitati bine pe capota.. daca are cercuri in fata.. nu ii buna cautati ceva cu un singur cerc cu alb albastru

 

Lasand gluma , poti sa te uiti la aspectu exterior, interiorul, verifici dotarile daca functioneaza.. cat se poate... si asculti motorul... daca nu il poti duce la un tester... nu prea ai ce verifica... si cu drivetest.. daca nu ai mai condus bmw inainte.... nu ai de unde sa sti cum merge... in general la masini e dupa noroc :blink:

 

BULLSHIT cu km dati inapoi, oriunde in lume se dau inapoi, am adus 525 din 2001 cu 82.700 km... orice masina sub 200.000 are km dati inapoi... aproape, pai aduci masina din 2005 cu 160.000 si vrei sa aduci masina de 7 ani cu acelas kilometraj ? mai ales acolo unde se duc la servici sute de km.. ? eu zic sa nu fiti visatori, mergeti la un service si vedeti, ca nu au cum sa-si dea semaa daca o fost dati km inapoi sau nu deci dupa km nu va puteti lua.. repet.. daca motoru suna bine.. nu scoate fum.. nu bate nimic pe masina.. si ai si noroc.. te-ai scos daca nu ... ghinion

Am luat eu un e39, benzina, motor 1990, nici nu se auzea motorul, nu scotea fum deloc, tragea in forta si.......dupa 1.000 km a iesit biela prin blocul motor. Asa ca ai dreptate, e dupa cum ai noroc!

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 saptamani mi'am luat si eu un E60 din Germania, daca va intereseaza un dealer bun cu masini de calitate va recomand Autohaus Haustein, Hoflinderstrasse nr 1, 0942 Hilmersdorf. Avand in vedere ca sunt dealeri Bmw nu au umblat la masini si pot spune ca eu sunt f multumit de ceea ce am luat de la ei. Poate au preturile putin mai mari ca intr'un parc dar se merita. Eu pe a mea am dat 22600 si are navi, piele head-up display etc... :blink:
Link to comment
Share on other sites

NU STIU ?ce sa zic? de curand cam prin vara asa mi-am dat ca si avans una dintre masini ,avans pt. alta masina (aici asa se practica ii greu sa vinzi privat o masina pt. ca nu oferi garatie ),un kia Carnival CRDI fab. 2001 pe care o cumparasem cu 3 ani in urma cu Km la bord de 180 000. cu carte service vizata in 2003 la Km de 135 000. in momentu tranzactiei masina avea 243 000.si mi-a fos evaluta de firma KIA din LEOBEN la 5500 de euroi drept avans am dat OK. si am incheiat tranzastia.Pina aici toate OK. dar la sfarsit de saptamana obisnuiesc sa mreg la piata in Graz 80 km distanta de unde locuiesc ,asta-i singuru lucru ce poti sa-l faci aici si normal ca doar sant bolnav dupa masini intru in toate AUTOhausurile si surpriza ce credeti ca aveau de vanzare ?printre altele? :) fostu meu TRACTORAS !!!putin cosmetizat... la un pret mai mult deca dublu cu km. de numai 140 000. :) .CONCLUZIE?? :) trageti voi ca sinteti mari :blink: :)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

-daca doriti economie luati auto cu capacitate sub 2.000cmc pe benzina si aveti in vedere o instalatie gaz. si mai bine daca gasiti cu instalatie montata.

 

 

Avand in vedere ca este un forum dedicat, eu intreb : a pus cineva gaz pe vreunul? :blink:

Link to comment
Share on other sites

orice masina sub 200.000 are km dati inapoi... aproape, pai aduci masina din 2005 cu 160.000 si vrei sa aduci masina de 7 ani cu acelas kilometraj ?

 

 

Si eu nu stiam de multe din aceste sfaturi cand mi-am adus Focusul(imi permit sa aduc vb de alte marci,pentru ca vad ca se poarta) . Apropo de noroc, masina arata bine, ii dadeai 152000 dupa cum incanta privirea aspectul vizual iar in Romania am urcat-o pe tester si numarul a fost confirmat. Imi permit sa spun ca este o problema cu "validarea subiectiva" a numarului de kilometrii efectuati in functie de cum arata masina: am vazut in Autohaus-urile din Germania masini foarte bine intretinute avand undeva aprope de 300000 km... Greu cu afirmatia "masina arata,nu are cum sa n-aiba 124000 km, iti spun sigur" .....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

O sa incep cu descrierea de la exterior. Primul rand te uiti daca masina a fost revopsita, cat de bine si apoi dc?. Revopsirile se pot descoperi privind cu ochii intr-un unghi de 45 grade fata de lumina, consistenta vopselei. Masina e revopsita daca contine mici fire de praf de impuritati sub vopsea (lucru care nu se intampla din fabrica cu exceptia Daciei tongue.gif, deoarece acolo e un mediu perfect steril. Orice masina revopsita se vede oricat de bine ar fi facuta.). Cel mai bine pentru detectarea impuritatilor este la imbinari pentru cei ne-intruiti ( spre exemplu pe aripa din spate cu usa deschisa - deoarece in general se revopseste toata aripa.).

 

Probleme mai mari sunt cu masinile care au fost rasturnate, accidentate si apoi taiate. Prin taietura ma refer la faptul ca un pilon (aripa la hatchback a fost atat de tare "burdusita" incat a fost nevoie sa fie taiata si inlocuita. ATENTIE acest lucru este periculos deoarece rezitenta cockpitul (frame-lui) nu mai este aceeasi. Deci la impact aveti cu 20-30% mai putine sanse sa supravietuiti. In acelasi timp la viteze mari masina resimte mai multe vibratii (practic datorita frame-ului care nu mai e dintr-o "sg bucata". CUM depistam asa ceva?

 

Cand cumparati o masina SH nu va fie frica ca din prima sa-i inlaturati chederele de la usi si portbagaj ( acelea de cauciuc peste care se inchid usile). Sa nu va fie frica ca nu se rup si se pun la loc foarte usor. Cum trebuie sa arate o masina normala, buna, noua? Odata indepartate chederele intalnim partea de cockpit sudata in puncte care trebuie sa fie continua si sa arate la fel pe ambele parti. Daca aceasta secventa de punce de sudura din fabrica este intrerupta inseamna ca a fost taiata si SA NU o cumparati.

 

Referitor la km? In Germania si in majoritatea celorlate state (inclusiv Belgia) se circula in MEDIE cam 50.000km pe an. Inca un pont pt tine - in Olanda si Belgia sunt cei mai multi dealeri care vand masini NUMAI peste 200.000 km. De km iti poti da seama daca sunt reali dupa cat de uzat e volanul, pedalierul, mansonul de la schimbatorul de viteza precum si husa de la schimbator. Dar cel mai bine dintre toate e sa te uiti la volan (in general acesta se inlocuieste cel mai greu). Si sa mai iei in considerare ca o masina din Ro cu 60.0000 km arata ca una din Ger sau etc cu 100.000.

 

IARASI daca vreti sa cumparati o masina din tara (aducsa de dincolo ) ssa nu va intepi referitor la anul de fabricatie caci RAR-ul romanesc e un mare p.rc. ADik in generala masini de productie 2000 dincolo apar pe cartea de identitate de la noi ca fiind 2001. CUM verificati adevaratul an al productiei. PE 99% din masini pe toate suprafetele vitrate e inscris codul anului de fabricatie. Adik pe fiecare geam in parte e un scris in stg jos cu un cod plu ...9 (adik 1999), sau ....1(2001). Acest an de fabricatie este de asemenea inscris si pe centurile de siguranta. In partea de jos a centurilor ( in partea lor fixa) pe interior este de asemeni insemnat anul de fabricatie. Si de asemeni pe burta masinii ( in caz ca aveti sansa s-o puneti pe rampa) este inscriptionat codul (pe o bucata de plastic fixa dinspre partea dorsala).

 

TESTAREA SISTEMELOR (partii tehnice a masinii).

 

ABS- stie toata lumea sa-l testeze (franezi brusca pe suprafata cu aderenta redusa si iti inpinge pedala inapoi)

ESP - tot pe o suprafata cu aderenta redusa bracat puternic si apasat pedala la fund ( si se aprinde intermitent becul de ESP la bord semn ca functioneaza si de asemeni simti cum masina iti taie din gaz si te mentine pe traiectorie. Ceea ce se intampla de fapt este: rotile de la interiorul curbei iti sunt incetinite pe cand cele dispre exteior accelerate.

ASR - ii dai gaz si dai drumu la ambriaj si nu are voie sa plece cu scart...iti taie gazul ca sa ai aderenta maxima ( daca aveti de optat intre o masina care are ASR si una cu ESP luati cu ESP ca practic acesta inglobeaza intr-o anumita masura ASR)>

AC - aer conditionat. Toata lumea stie ca trebuie sa bage frig in masina. Dar daca afara sunt 16 grade cum testati functionalitatea lui??? Il porniti il lasati 3 min si apoi va duceti sub capota la teava de aer si trebuie sa fie bocna si condensata. DACA nu functioneaza cum va dati seama care e motivul. Motivele pot fi 2. Sa nu mai aiba freon sau sa nu mai mearga com presorul ( sa nu cupleze). In momentul in care actionati AC motorul trebuie sa scada in turatie si sa se auda un click. (cupla care "cupleaza"). Daca nu-l auziti il puteti si vedea. In general in partea cu curelele de distributie in partea inferioara exista o "rotita" argintie care mai are o "rotita" cu dinti pe deasupra si care in mom in care dati drumul la AC se "pupa" se imbina si se rotesc impreuna.

 

 

Era sa uit. Ca tot am vb de ASR si ESP ceva mai sus...acestea inbraca diferite denumiri cum ar fi ASC sau DSC in cazul BMW.

 

Cum ne dam seama daca pe o masina quattro functioneaza sistemul de tractiune 4x4 daca ESP nu e decuplabil?? Trebuie s-o suim pe rampa pentru a observa cele 4 roti care se rotesc.

 

Mi-am amintit de ceva. Am dat peste o gramada de oameni care vor sa vada cum functioneaza un motor (masina stand pe loc) si se apuca sa-i dea spritzuri puternice. Adik vrum vrum vruuum cu pedala la fund. Atentie asa se "testeaza" cat de cat un motor pe benzina si NUMAI dupa ce atinge temperatura aceea de 90 grade. La masinile TD pt a-ti da saema daca functioneaza bine motorul si turbina (in cazul in care nu te misti cu masina) se accelereaza gradual pana pe la 3000 ( ca pe la 2100 - depinde de masina - intra in functiune turbo) si se asculta motorul precum si incarcarea si discharge-ul turbinei.

 

TREBUIE verificat vasul de expansiune ( vasul in care se afla lichidul de racire, antigel) cu o bucata de hartie (in cazul in care nu se vede prea bine in el cu ochiul liber) sa NU existe urme e ulei (chiulasa spart, bloc etc).

De asemeni trebuie scos si "busonul" de ulei"...lasat liber sa stea ( dar in pozitia desfacut pe orificiul sau) pentru a vedea daca masina dezvolta destulta presiune. Esential este ca masina sa NU fumeze prin acel orificiu ( ca de asemeni sa nu dea fum albastru pe teava de esapament. A NU SE CONFUNDA cu fumul negricios pe care il da orice tdi de generatie noua in momentul in care ii aplici un kick-down=pedala la fund).

 

Si daca tot suntem in compartimentul motor trebuie sa nu uitam si dupa busituri (reparate frumos sau facute in spatele blocului). Ne uitam la piulitele care prind aripile, capota de restul caroseriei sa nu aiba vopseaua sarita (semn ca au fost demontate) si un lucru important. In grupup VAG "chitul" care se aplica la imbinarea ditre aripi si contr-aripi caroserie etc ( cam tot "maclavaisul" de la imbinaturi) este de culoare galben pal-maroniu. (se verifica cu o surubelnita).

 

Tot cu o surubelnita se verifica ( in cazul in care masina nu poate fi ridicata pe rampa) si suprafata portbagajului ( plafonul din spatiul rotii de rezerva) pentru a vedea urme de chit ( lovitura). Se zgarie cu surubelnita pentru a vedea consistenta vopselei si avedea cum sare praful de chit.

Sa vorbim putin si despre controalele de la bord ( orga de lumini smile.gif) ).

 

Cred ca toate lumea stie ca nu trebuie sa apara nici un eculet care inseaman check engine sau ceva de genul asta. ATENTIE la airbag. Am intalnit cateva situatii in care puteai sa juri ca e airbag inauntru dar lipsea. Prima metoda de cercetare a existentei lui este pipairea compartimentului (din volan sau de pe bord), se poate si cracana putin coverul sau pentru a-l vedea. Atentie la lumina martor de airbag de pe bord. In momentul in care pui contactul se aprind o serie de lumini printre care si martorul de airbag. Acesta TREBUIE SA SE STINGA INDIVIDUAL. Smenarii leaga contactul de airbag pe un alt contact si deci se stinge odata cu acela( in general pe cel de bujie incandesenta). Iarasi becul de airbag NU se stinge mai repede de 3 sec.

 

Atentie la masinile care au TPM (tyre pressure monitoring) gen Megane II. Daca becul va indica ca aveti probleme cu acest sistem si ziceti las ca-l rezolv eu o sa va usture la buzunar (gen 900 Euro).

 

In cazul in care optati pt o cutie automata( tiptronic, steptronic - dupa marca) TREBUIE sa aveti in vedere urmatoarele:

- in momentul cand treceti din P=parking in R=reverse in D=drive Nu trebuie sa existe fenomenul de kicking (lovire, smucire a masinii)

- masina daca este lasata cu fata in jos pe o panta de circa 10 grade in R masina trebuie sa stea pe loc(sa nu se miste nici in fata nici in spate. Lucru valabil si pentru situatie inversa...masina cu spate pe rampa si pusa in D.

- trebuie sa verificati ca functioneaza si modul de de schimbare secventiala. Atentie de asemeni daca functioneaza sistemul S=sport. Turatia la care schimba masina este cam cu 300 rot/min mai mare decat in D.

 

 

Nu trebuie sa uitam de PLANETARE. Daca aveti posibilitatea sa efectuati un test -drive duceti-va intr-un loc liber (parcare), cuplati treapta 1 de viteza, bracati maxim si rulati cu circa 10-15km/h. Nu trebuie sa se auda nici un clonc-clinck (zgomot). Rulati inspre stg cat si inspre dr ca sa testati ambele planetare. !!! Nu procedati in acest mod la masini gen BMW, sau altele cu tractiune spate caci acestea nu au planetarele la sistemul de directie.

De asemeni daca ridicati masina ope rampa verificati si simeringul de la planetare sa nu curga ulei. Simeringul se afla la imbinarea planetarei cu cutia de viteze. Planetara este "bara" care se invarte si asigura invartirea rotii. Aceasta se imbina cu cutia de viteza iar acolo la imbinare se afla simeringul. Sa NU curga din acel "burduf" ulei.

 

VERIFICAREA seriilor (motor si caroserie) pt a testa ca nu-s furate. Seria sasiu ( pentru masinile din grupul VW acestea sunt situate la baza parbrizului sub capota pe banda metalica. Se ridica plasticul care acopera aceasta "banda metalica" care acopera filtrul de polen. Se verifica banda metalica unde este inscriptionata seria WvW..... astfel:

- trebuie sa nu o banda continua sa nu fi fost taiata( se verifica cu o surubelnita cu care se zgarie deasupra si sub serie pentru a vedea continuitatea benzii de metal care este acoperita de vopsea. De asemeni trebuie pipait si pe partea inferioara a benzii deaoarece stantarea se imprima si pe partea cealalta. Este de dorit sa se foloseasca o olginda de inspectie mecanica.

In cazul masinilor de teren seria de sasiu este inscriptionata chiar pe sasiul masinii (in partea inferioara spate). In cazul acestora de obicei si seriile sasiu sunt inscriptionate in puncte. Pentru aflarea locului exact unde sunt situate seiile e bine sa folositi un program specializat gen Autodata.

 

Seriile motor (cu exceptia Daciilor sau etc) sunt insriptionate in puncte. De obicei acestea se regasesc la imbinarea dintre blocul motor si cutia de viteza si sunt mai accesibile de sub masina. In cazul motoarelor in V acestea se regasesc de obicei in fanta dintre cele doua parti a cilindrilor. Partea metalica pe care este inscriptionata seria este "turnata" din fabrica, face corp comun cu restul. Nu este aplicata ulterior.

Sa vb in cele ce urmeaza de axul cardanic, diferential si tacheti. Stiu ca nu sunt situate in aceeasi parte a masinii dar asta e dezordinea din capul meu biggrin.gif .

 

Pentru masinile cu tractiune spate (sau integrala) "bara" care transmite miscarea de rotatie de la cutia de viteze la rotiile tractoare se numeste cardan. Acesta in partea dorsala a masinii are o imbinatura (joint), care (sper sa ma exprim pe intelesul tuturor) Nu trebuie sa aiba joc, sa existe toate suruburile din gaurile jointului iar diferentialul spate sa nu aiba scurgeri.

 

Sa vb si despre bucsaraie. Daca cand mergeti pe un drum cu dennivelari multe si nu foarte mari si se aude un zgoomot pe partea fata/spate verificati bucsele de bara stabilizatoare.

 

Cauciucurile mai ales pentru masinile de teren (forjate bine de tot in teren accidentat) sunt tocite pe interior mai pregnant. Unghiul de cadere este afectat.Iar pt masinile off road reparatia costa destul de mult.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Vreau sa va spun ca mie mi s-a intamplat odata,proband o masina pt. cineva,ca cel care o vindea sa-mi atraga atentia ca ceea ce fac eu(schimbam in 6000-6500 RPM) nu e proba ci bataie de joc????????!!!!!!!! Bineinteles ca i-am sugerat prietenului meu(la auzul vorbelor propietarului),sa nu o cumpere!!!! :blink: SALUTARI DIN SPANIA

post-8173-1203685407_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.