Jump to content

Marele Premiu al Principatului Monaco-2010


ionatan

Recommended Posts

Monaco GP: Video Preview

 

 

 

Prezentarea circuitului, stirile din lumea F1, privelistea de care are parte unul dintre pilotii care vor lua startul in aceasta duminica pe strazile din Monte Carlo, preview-ul Ferrari, dar si un filmulet care ne aduce aminte de ce Marele Premiu al Principatului Monaco este un 'clasic'.

 

Mark Webber, castigatorul etapei anterioare, ne introduce in atmosfera din Monte Carlo prezentandu-ne fiecare viraj in parte:

 

 

Grand Prix Insights - schimbari ale treptelor de viteza la fiecare doua secunde pe intreaga durata a celor 78 de tururi; Monte Carlo reprezinta o provocare speciala atat pentru piloti cat si pentru monoposturi.

 

 

 

Monaco GP: Video Preview

Miercuri, 12 Mai 2010, ora 22:32, de Alin Neacsu / contacteaza autorul

 

Prezentarea circuitului, stirile din lumea F1, privelistea de care are parte unul dintre pilotii care vor lua startul in aceasta duminica pe strazile din Monte Carlo, preview-ul Ferrari, dar si un filmulet care ne aduce aminte de ce Marele Premiu al Principatului Monaco este un 'clasic'.

 

Grand Prix Inside - ultimele stiri de la precedenta etapa a Formulei 1:

 

 

Ferrari prefateaza Monaco GP:

 

 

Iata ce priveliste are Karun Chandhok, pilotul Hispania Racing, din hotelul care-l gazduieste pe durata weekend-ului ce urmeaza [cei doi piloti HRT au ajuns la Monte Carlo conducand pe rand o masina inchiriata din Barcelona]:

 

 

Toate secventele video de mai sus vorbesc despre prezent, insa iata de ce acest circuit stradal nu se demodeaza niciodata, indiferent de ritmul in care evolueaza masinile de Formula 1; un tur de circuit cu monopostul Tyrrell P34 [anul 1977]:

 

Link to comment
Share on other sites

Michael chestionat la Monaco despre 'parcarea' din 2006

 

 

La revenirea in Principat, Michael Schumacher a fost nevoit sa evite intrebarile incomode ale ziaristilor cu privire la incidentul din 2006, atunci cand a oprit monopostul Ferrari in pista cu ocazia calificarilor.

Michael chestionat la Monaco despre 'parcarea' din 2006 Calificarile contand pentru Marele Premiu al Principatului Monaco 2006 n-au fost tocmai stralucite in ceea ce-l priveste pe septuplul Campion Mondial, caci Michael 'parca' atunci monpostul blocand pista si restul pilotilor care ar mai fi putut reusi un timp mai bun decat el. Conducerea cursei l-a trimis in spatele grilei de start pentru acea manevra, iar jurnalistii prezenti in aceasta saptamana la Monte Carlo nu l-au iertat.

 

Schumacher a fost initial intrebat daca are remuscari cu privire la acel eveniment, cu atat mai mult cu cat a contribuit probabil la pierderea titlului din acel an: "Nu cred [ca a insemnat asta], dar nu vom schimba situatia daca vom vorbi despre ce s-a intamplat, caci suntem in 2010" a raspuns Michael. Presat sa continue subiectul, Michael a declarat: "M-am distrat foarte bine in cursa, trebuie sa spun. Inaintand in pluton de pe ultima pozitie pana pe locul cinci. A fost placut."

 

Reamintudu-i ca acea sambata a fost o pata neagra a carierei sale, Schumacher a raspuns: "Voi [presa] ati facut-o sa fie - o parte dintre voi. Adica, hai sa privim inainte, nu inapoi". Jurnalistul de la BBC care a cauzat toate aceste reactii nu s-a lasat si a vrut sa se revina asupra subiectului, insa Michael i-a spus: "Esti plictisitor... Desigur, poti sa incerci in continuare, dar nu mai vorbim despre 2006. S-au spus deja destule si nu vreau sa mai intram in detalii..."

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Webber crede in Red Bull si la Monaco

l

 

Mark Webber, castigatorul ultimei etape, nu crede ca Red Bull se vor bucura si la Monte Carlo de acelasi avantaj tehnic evident, insa nici nu vrea sa se gandeasca la o cadere de forma a Red Bull.

 

Webber crede in Red Bull si la Monaco Felul in care monopostul RB6 a facut ca Red Bull sa castige cu usurinta atat calificarile cat si cursa din prima etapa europeana a cimentat impresia extrem de buna lasata pana acum in sezon de cei de la Red Bull si nivelul de performanta la care au reusit sa se ridice acestia.

 

Totusi, caracteristicile mai putin obisnuite ale circuitului stradal din Monte Carlo ridica unele semne de intrebare pentru orice echipa, inclusiv Red Bull. Mark Webber: "A fost o situatie exceptionala faptul ca am reusit pole-ul la o secunda. Cred ca este improbabil sa avem acelasi gap aici, oricum este un tur mai scurt si nu-ti ia la fel de mult sa ajungi la final. Alt aspect este reprezentat de faptul ca, in mod traditional, timpii reusiti aici sunt foarte stransi."

 

"Este o configuratie de circuit diferita, iar pista este pur si simplu unica, nu-ti proiectezi masina de Formula 1 pentru Monte Carlo, caci pe durata intregului an nu mai exista alta cursa asemanatoare. Este un eveniment dificil pentru masina si pilot, dar aici ai nevoie de alte arii de competitivitate fata de alte circuite."

 

Cu toate acestea, australianul spune ca nu are motive sa creada ca Red Bull se vor confuda cu plutonul in cea de-a sasea etapa a sezonului: "Nu vad de ce n-am fi competitivi aici. Am aratat la fiecare Mare Premiu incepand cu Singapore, anul trecut, ca suntem destul de competitivi indiferent de situatie, asa ca astept cu nerabdare sa vad cum ne vom descurca in acest weekend" a spus Mark Webber.

 

Mark Webber a parcurs pentru prima data circuitul din Principat intr-un monopost Minardi, in anul 2002, iar cea mai buna clasare a sa reusita aici de-a lungul carierei in F1 este locul trei obtinut alaturi de Williams in 2005

Link to comment
Share on other sites

Alonso, cel mai bun timp la prima sedinta de antrenamente libere

 

 

Pilotul spaniol Fernando Alonso (Ferrari) a stabilit joi cel mai bun timp al primei ÂşedinĂže de antrenamente libere ĂŽn vederea Marelui Premiu al al Principatului Monaco la Formula, ce va avea loc duminicĂŁ pe circuitul din Principat, fiind cronometrat pe cel mai rapid tur ĂŽn 1 min. 15 sec. 927/1000 (medie orarĂŁ 158, 363 km).

 

Alonso, cel mai bun timp la prima sedinta de antrenamente libere Alonso l-a devansat cu 73/1000 pe germanul Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) Âşi cu 16/1000 pe polonezul Robert Kubica (Renault).

 

Germanul Michael Schumacher (Mercedes), septuplul campion mondial, a semnat al Âşaselea timp al zilei - 1 min. 16 sec. 589/1000.

Link to comment
Share on other sites

Sicane mai greu de taiat

 

 

FIA a anuntat cateva modificari aduse circuitului care va organiza urmatoarea etapa a sezonului 2010 - Marele Premiu al Principatului Monaco.

 

Reasfaltare la Monaco, sicane mai greu de taiat Conform comunicatului de presa emis de FIA, cele doua sicane ale circuitului din Monte Carlo vor fi mai greu de 'taiat' in 2010, caci Federatia a decis sa inalte partea din spatele vibratoarelor - Nouvelle Chicane (virajul 11) si Swimming Pool (virajul 16); pilotii se vor gandi astfel de doua ori daca merita sa sara peste acele hopuri in speranta ca vor castiga ceva timp.

 

FIA a anuntat de asemenea ca anumite sectoare ale circuitului au primit o noua suprafata asfaltica, lucru care va influenta in mod sigur uzura pneurilor, iar echipele vor trebui sa renunte al o buna parte a datelor avute din trecut cu privre la acest aspect. Asfaltul din zona garajelor (linia boxelor) este nou, ca si cel dintre Sainte Devote pana aproape de virajul Casino; suprafata asfaltica a fost refacuta si de la iesirea din tunel pana la sicana.

 

Pista va fi inconjurata de bariere de protectie care, daca ar fi puse cap la cap, a avea o lungime de 33 km, dar vor exista de asemenea si ziduri de protectie construite din nu mai putin de 5000 de cauciucuri.

Link to comment
Share on other sites

Sesiunile de antrenament nu reflecta intodeauna situatia reala, sunt diferite strategii pe care le aplica echipele si pilotii pentru abordarea antrenamentelor.

 

In calificari se joaca ultima carte, oricum Monte Carlo e un circuit tehnic si care pune in evidenta iscusinta celui de la volan.

 

Astept sa vad cursa dar daca o sa am timp ma uit si la calificari pt ca la Monaco chiar sunt interesante.

Link to comment
Share on other sites

Calificari: Red Bull de neinvins chiar si pe strazile din Monte Carlo

 

 

Mark Webber a revenit la ceea ce facea acum o saptamana in Spania si a pus Red Bull in pole position pentru a sasea oara in tot atatea ocazii posibile. Trei motoare Renault pe primele trei pozitii in calificarile contand pentru Marele Premiu al Principatului Monaco si o zi mai mult decat dificila pentru Ferrari, McLaren sau Mercedes.

 

 

Dupa weekend-ul absolut pe care l-a inregistrat Mark Webber in ultima etapa a Campionatului, lumea F1 se astepta ca altcineva sa fie astazi sub lumina reflectoarelor; se spunea ca masinaria perfecta RB6 isi va arata slabiciunile in 'sufrageria' Formulei 1, la Monte Carlo. Iata insa ca sperantele echipelor 'mari' de a-i vedea in retrovizoare pe cei de la Red Bull macar aici s-au ruinat in cel mai glamour stil posibil: locurile 1 si 3 pentru pilotii Red Bull, Kubica fiind singurul care a reusit sa-i puna la incercare.

 

Dupa ce castigase primele doua sesiuni de antrenamente libere, Fernando Alonso parea capabil de a lupta cu Webber sau Vettel, insa accidentul din ultima sesiune de calificari l-a tintuit in garajul echipei si maine va lua startul de pe linia boxelor. Si poate c-a fost mai bine asa, caci ar fi putut sfarsi si el in acelasi mod precum Massa, Hamilton, Rosberg, Schumacher sau Button.

 

Partea intai

Cunoscandu-se stramtoarea caracteristica circuitului Monte Carlo, cu totii ies cat mai devreme in pista pentru un timp rapid. Chiar daca Alonso ocupa deja acel al saptelea loc pe langa obisnuitele trei team-uri noi, exista riscul unei eliminari premature pentru oricine. Timpii scad rapid si Kubica isi arata intentiile inca de la inceput, insa Massa este cel care termina Q1 in top; echipele noi nu furnizeaza nicio supriza, iar Lotus se dovedesc inca o data cei mai profesionisti - Kovalainen risca chiar peste masura si pierde masina de doua ori de sub control, fara a lovi totusi.

Partea a doua

Pilotii ramasi se napustesc iarasi pe circuit si Kubica, Massa sau Rosberg urca pe rand pe prima pozitie provizorie; neamtul de la Mercedes GP chiar reuseste sa ramana acolo pana la final in ciuda faptului ca nici nu va mai iesi pentru un nou tur rapid; in incercarea de a tine pasul cu mult mai experimentatul sau coechipier, Vitaly Petrov loveste Renault-ul pentru a n-a oara in calificari - mai erau circa doua minute pana la final, dar comisarii ridica repede masina rusului din virajul 1 si timpii mai pot fi imbunatatiti. Rosberg si Massa termina pe primele doua pozitii si nici acum, in Q2, vreun Red Bull nu rupe gura targului (de lux); Hulkenberg, Sutil, Buemi, Petrov, de la Rosa, Kobayashi si Alguersuari sunt eliminati.

Partea a treia

In contrast cu primele doua parti, acum doar trei piloti stabilisera un timp cu doar cinci minute pana la final. Robert Kubica reuseste repede sa-si puna monopostul galben in top, insa Webber apare de nicaieri in timp ce Massa alege sa mearga acolo... caci dispare aproape complet din lupta de la varf. Ca si brazilianul, Rosberg este de asemenea dezamagitor, iar Vettel greseste prima incercare [franarea pentru sicana de dupa tunel]. Kubica si Webber raman sa-si imparta 'pumni', iar Webber demonstreaza superioritatea masinii Red Bull chiar si pe acest circuit - e totusi o combinatie monopost-pilot, mai ales printre glisierele de protectie de la Monte Carlo.

 

Ramane de vazut ce se va intampla in cursa de maine, dar cei de la Red Bull le-au dat fara indoiala o noua lectie echipelor cu traditie in acest sport. Oare mai are rost sa ne intrebam cine va castiga acest Campionat daca aceasta echipa isi demonstreaza superioritatea indiferent de circuitul pe care se alearga?

 

Monte Carlo, Monaco - Calificari - 15.05.2010

 

PIlot Echipa Q1 Q2 Q3

1 Mark Webber Red Bull 1:15.035 1:14.462 1:13.826

2 Robert Kubica Renault 1:15.045 1:14.549 1:14.120

3 Sebastian Vettel Red Bull 1:15.110 1:14.568 1:14.227

4 Felipe Massa Ferrari 1:14.757 1:14.405 1:14.283

5 Lewis Hamilton McLaren 1:15.676 1:14.527 1:14.432

6 Nico Rosberg Mercedes GP 1:15.188 1:14.375 1:14.544

7 Michael Schumacher Mercedes GP 1:15.649 1:14.691 1:14.590

8 Jenson Button McLaren 1:15.623 1:15.150 1:14.637

9 Rubens Barrichello Williams 1:15.590 1:15.083 1:14.901

10 Vitantonio Liuzzi Force India 1:15.397 1:15.061 1:15.170

11 Nico Hulkenberg Williams 1:16.030 1:15.317

12 Adrian Sutil Force India 1:15.445 1:15.318

13 Sebastien Buemi Toro Rosso 1:15.961 1:15.413

14 Vitaly Petrov Renault 1:15.482 1:15.576

15 Pedro de la Rosa Sauber 1:15.908 1:15.692

16 Kamui Kobayashi Sauber 1:16.175 1:15.992

17 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:16.021 1:16.176

18 Heikki Kovalainen Lotus 1:17.094

19 Jarno Trulli Lotus 1:17.134

20 Timo Glock Virgin 1:17.377

21 Lucas di Grassi Virgin 1:17.864

22 Bruno Senna HRT 1:18.509

23 Karun Chandhok HRT 1:19.559

24 Fernando Alonso Ferrari fara timp

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Rosberg extrem de dezamagit, Michael incurcat de coechipier

 

Sambata, 15 Mai 2010, ora 18:15, de Alin Neacsu

 

Dupa ce a reusit cel mai bun timp in partea a doua a calificarilor, Nico Rosberg a terminat doar al saselea in final pentru Mercedes GP; Michael Schumacher a fost al saptelea si spune ca Rosberg a fost singurul care l-a incomodat in Q3.

 

Adrenalina calificarilor l-a facut pe Rosberg sa inceapa interviul de dupa sesiune cerandu-si scuze junalistilor: "Imi pare rau. Sunt intr-o pasa proasta caci nu m-am descurcat deloc bine. Ar fi trebuit ca astazi sa fiu in pole position sau macar pe prima linie a grilei de start deoarece in Q2 mi-a fost usor sa urc pe prima pozitie folosind doar un singur set de pneuri, asa ca ar fi trebuit sa fiu pe prima linie sau macar acolo, sus."

 

Aflat mereu in comparatie directa cu Michael, Nico Rosberg este dezamagit in ciuda faptului ca astazi l-a surclasat din nou pe septuplul Campion Mondial. Rosberg n-a acuzat dupa calificari vreun comportament anume al monopostului: "Pur si simplu totul a mers rau in ultima parte - n-am reusit sa leg un tur corect - prea multe tururi cu mult trafic si am facut si eu o greseala. A fost dezastru, pur si simplu, sunt foarte dezamagit."

 

Nici Michael Schumacher n-a fost mai multumit de rezultatul reusit de Mercedes, insa in ceea ce-l priveste acesta a aruncat putin vina si pe propriul coechipier, spunand ca acesta l-a incetinit chiar in Q3: "Cu totii ne-am ingrijorat cu privire la traficul de aici, insa tot ce pot sa spun e ca, in ceea ce ma priveste, toti colegii au fost foarte atenti. Doar de coechipierul meu am fost incurcat o data, dar in rest totul a mers bine" a declarat Michael imediat dupa sesiunea de calificari.

 

Acesta a continuat: "S-a intamplat chiar in Q3, cand erau mai putine masini pe circuit; e pacat, dar n-avem ce sa facem."

 

Rezultatul slab reusit de Mercedes n-a fost trecut cu vederea de Schumacher: "A fost mult mai dificil decat ma asteptam. Avand in vedere pozitiile sase si sapte si faptul ca vrem sa luptam pentru Campionat, e clar ca din pacate nu suntem suficient de rapizi."

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Tareee faza de final, cand Schumi l-a depasit pe Alonso in ultima curba, la o secunda dupa ce Safety Car-ul a iesit de pe circuit. Alonso nu se gandea ca poate fi depasit asa din scurt...:twoup: :) Ramane de vazut cat de corecta a fost depasirea !
Link to comment
Share on other sites

Se pare ca depasirea lui a fost considerata ILEGALA (conform F1.com), a fost penalizat 20sec si a iesit pe locul 12!

Totusi, se pare ca nu e chiar asa...FIA nu a specificat ca cursa se va incheia sub incidenta SafetyCar si totodata f putin timp inainte de depasire, s-a aratat steagul verde si semaforul tot verde, ceea ce inseamna ca Schumi avea tot dreptul sa depaseasca!

 

Depasirea si comentariul lui

!
Link to comment
Share on other sites

Rezultat cursa

 

Duminica, 16 Mai 2010, ora 17:10, de Alin Neacsu

 

Podium: Mark Webber, Sebastian Vettel, Robert Kubica.

 

 

Red Bull continua sa domine lumea Formulei 1 dupa o noua dubla a sezonului, reusita de aceasta data pe strazile din Monte Carlo. Cursa de 78 de tururi s-a terminat practic sub Safety Car dupa ce au existat patru astfel de netralizari.

 

Mark Webber a condus cursa de la un steag la celalalt, urmat fiind de coechipierul sau Sebastian Vettel care i-a 'furat' pozitia a doua lui Robert Kubica imediat dupa start; polonezul a fost al treilea pentru Renault.

 

Massa a terminat al patrulea, in fata lui Lewis Hamilton si a lui Michael Schumacher - neamtul depasindu-l chiar in ultimul viraj pe Fernando Alonso, intr-o maniera oarecum oportunista.

 

Fernando Alonso a fost al saptelea dupa ce a facut practic intreaga cursa cu un singur set de pneuri; spaniolul pornise in cursa de pe linia boxelor cu pneuri super-soft, insa a profitat de primul Safety Car si a intrat la boxe pentru a trece la setul de pneuri medium si pe acestea a ramas pana la finalul celor 78 de tururi.

 

Top 10-ul cursei din Principat a fost completat de Nico Rosberg pentru Mercedes GP si cele doua monoposturi Force India - Sutil invingandu-si coechipierul chiar daca a luat startul din urma italianului.

Monte Carlo, Monaco - Cursa - 16.05.2010

 

Pilot Echipa Tururi Gap

1 Mark Webber Red Bull 78

2 Sebastian Vettel Red Bull 78 +0.4 sec

3 Robert Kubica Renault 78 +1.6 sec

4 Felipe Massa Ferrari 78 +2.6 sec

5 Lewis Hamilton McLaren 78 +4.3 sec

6 Michael Schumacher Mercedes GP 78 +5.7 sec

7 Fernando Alonso Ferrari 78 +6.3 sec

8 Nico Rosberg Mercedes GP 78 +6.6 sec

9 Adrian Sutil Force India 78 +6.9 sec

10 Vitantonio Liuzzi Force India 78 +7.3 sec

11 Sebastien Buemi STR-Ferrari 78 +8.1 sec

12 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 78 +9.1 sec

13 Vitaly Petrov Renault 73 +5 tururi

14 Karun Chandhok HRT 70 +8 tururi

15 Jarno Trulli Lotus 70 +8 tururi

Ret Heikki Kovalainen Lotus 58 +20 tururi

Ret Bruno Senna HRT 58 +20 tururi

Ret Rubens Barrichello Williams 30 +48 tururi

Ret Kamui Kobayashi Sauber 26 +52 tururi

Ret Lucas di Grassi Virgin 25 +53 tururi

Ret Timo Glock Virgin 22 +56 tururi

Ret Pedro de la Rosa Sauber 21 +57 tururi

Ret Jenson Button McLaren 2 +76 tururi

Ret Nico Hulkenberg Williams 0 -

 

 

Clasamente generale dupa Monaco:

Pilot

1 Mark Webber 78

2 Sebastian Vettel 78

3 Fernando Alonso 73

4 Jenson Button 70

5 Felipe Massa 61

6 Robert Kubica 59

7 Lewis Hamilton 59

8 Nico Rosberg 54

9 Michael Schumacher 30

10 Adrian Sutil 18

11 Vitantonio Liuzzi 9

12 Rubens Barrichello 7

13 Vitaly Petrov 6

14 Jaime Alguersuari 3

15 Nico HĂźlkenberg 1

16 SĂŠbastien Buemi 0

17 Pedro de la Rosa 0

18 Kamui Kobayashi 0

19 Heikki Kovalainen 0

20 Karun Chandhok 0

21 Lucas Di Grassi 0

22 Jarno Trulli 0

23 Bruno Senna 0

24 Timo Glock 0

 

Un nou podium pentru Kubica

 

 

Robert Kubica a reusit un podium nesperat pentru Renault in cursa din Monte Carlo si se declara forte multumit de rezultat, mai ales ca cele 78 de tururi de astazi n-au fost chiar lipsite de probleme pentru polonez.

 

Un nou podium pentru Kubica Plecat al doilea de pe grila de start, Kubica a pierdut o pozitie chiar dupa stingerea luminilor rosii, insa a reusit apoi sa tina pasul cu cel care-l depasise si a terminat al treilea - in ciuda unor probleme care se puteau transforma intr-un pit stop neprogramat.

 

"Stiam ca plecand de pe partea 'murdara' a grilei de start imi va fi greu. In mod normal m-as fi rezumat la a-mi apara pozitia, dar l-am vazut pe Mark plecand de asemenea greu, asa ca m-am gandit ca am o sansa sa-l depasesc" a declarat Kubica dupa cursa.

 

"Pur si simplu am accelerat prea devreme si am pierdut aderenta pe puntea spate, asa ca a fost prea tarziu sa-i inchid usa lui Vettel, iar apoi a trebuit sa-mi apar pozitia si in fata lui Felipe."

 

"Am reusit sa tin pasul cu Seb. Cred ca am fost chiar putin mai rapizi decat el. Apoi, cand mai erau 30 de tururi pana la final, am capatat un imens 'flat spot' [urma pe cauciuc a unei franari cu roata blocata] si vibratii puternice in volan - mi-era teama ca va trebui sa revin la boxe pentru un set nou de pneuri."

 

In ciuda faptului ca rezultatul de astazi nu este cel mai bun reusit de polonez in 2010, cursa de pe strazile din Monte Carlo va ramane unul dintre momentele importante ale sezonului: "Am fost surprins de ritm. Trebuie sa fim multumiti de locul trei. Nimeni nu s-ar fi asteptat ca noi sa terminam pe podium. Felicitari Renault pentru ocuparea tuturor celor trei trepte ale podiumului de premiere."

 

 

Monaco GP: Schumi penalizat si scos in afara punctelor

 

Michael Schumacher a fost penalizat cu 20 de secunde pentru depasirea lui Alonso din ultimul viraj al cursei de la Monaco; Alonso este acum la doar trei puncte in spatele celor doi piloti Red Bull.

 

Septuplul Campion Mondial a fost contestat de Ferrari cu privire la depasirea lui Alonso in ultimul viraj cand Safety Car-ul se retragea de pe circuit, iar conducerea cursei a dat dreptate Scuderiei penalizandu-l pe neamt cu 20 de secunde; avand in vedere faptul ca inainte de incident se rulase sub Safety Car, deci in pluton, penalizarea il scoate pe Schumacher in afara punctelor.

 

In ciuda faptului ca Safety Car-ul a parasit pista inainte de finalul cursei, comisarii au concluzionat ca aceasta trebuia sa se termine sub neutralizare; articolul 40.13 din regulamentul sportiv spune: "Daca o cursa se termina sub Safety Car, atunci acesta va intra pe linia boxelor la finalul ultimului tur si masinile vor ajunge la steagul in patratele fara a mai fi permise depasirile."

Iata clasamentul cursei revizuit, ca si cele generale:

1. Webber - Red Bull

2. Vettel - Red Bull

3. Kubica - Renault

4. Massa - Ferrari

5. Hamilton - McLaren

6. Alonso - Ferrari

7. Rosberg - Mercedes

8. Sutil - Force India

8. Liuzzi - Force India

10. Buemi - Toro Rosso

11. Alguersuari - Toro Rosso

12. Schumacher - Mercedes

13. Petrov - Renault

 

Clasamente generale dupa Monaco:

 

Pilot

1 Mark Webber 78

2 Sebastian Vettel 78

3 Fernando Alonso 75

4 Jenson Button 70

5 Felipe Massa 61

6 Robert Kubica 59

7 Lewis Hamilton 59

8 Nico Rosberg 56

9 Michael Schumacher 22

10 Adrian Sutil 20

11 Vitantonio Liuzzi 10

12 Rubens Barrichello 7

13 Vitaly Petrov 6

14 Jaime Alguersuari 3

15 Nico HĂźlkenberg 1

16 SĂŠbastien Buemi 0

17 Pedro de la Rosa 0

18 Kamui Kobayashi 0

19 Heikki Kovalainen 0

20 Karun Chandhok 0

21 Lucas Di Grassi 0

22 Jarno Trulli 0

23 Bruno Senna 0

24 Timo Glock 0

 

Constructor

1 Red Bull/Renault 156

2 Ferrari 136

3 McLaren/Mercedes 129

4 Mercedes 76

5 Renault 65

6 Force India/Mercedes 30

7 Williams/Cosworth 8

8 Toro Rosso/Ferrari 4

9 BMW Sauber/Ferrari 0

10 Lotus/Cosworth 0

11 HRT/Cosworth 0

12 Virgin/Cosworth 0

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Webber: Cea mai frumoasa zi

 

 

Mark Webber se declara extrem de incantat de victoria reusita astazi in Principat; a fost cea de-a patra victorie din cariera pentru australianul care acum conduce alaturi de Sebastian Vettel in clasamentul Pilotilor.

 

Webber: Cea mai frumoasa zi "Absolut incredibil si cu siguranta una dintre cele mai bune zile din viata mea. Este ceva foarte special sa castigi aici, totul a inceput ieri cu rezultatul din calificari, dar acum am avut parte de un test imens in cele doua ore" a spus Webber la finalul celor 78 de tururi.

 

"A fost mult de lucru, pista s-a aflat intr-o continua schimbare, multi piloti intarziati si multe Safety Car-uri - restarturile si gestionarea pneurilor - toate elementele care te pun la incercare au fost prezente astazi. Este uluitor - sa ma alatur lui Ayrton Senna si tuturor celor care au castigat aici este minunat."

 

Conducand de la un steag la celalalt, Mark Webber a scapat cu bine de accidentul din ultimele minute dintre Trulli si Chandhok: "Ciaron [inginerul sau de cursa] imi transmitea prin radio ca-i am pe Jarno si Chandhok in fata. Menajam masina si cu pilotii intarziati poti pierde mult timp. L-am vazut pe Jarno incercand ceva in Rascasse si m-am gandit 'ce naiba se intampla?' S-au lovit si speram sa am loc sa trec. Mi-era teama pentru Karun, caci parca totul se petrecuse pe langa capul sau."

 

Webber, Vettel si Red Bul conduc acum in cele doua clasamente generale, iar australianul a intrat definitiv in carti pentru titlu de Campion Mondial in acest sezon.

 

"Vom continua sa muncim din rasputeri" a continuat. "Nu suntem aici pentru ca am lenevit, efortul depus pe durata a doi ani si jumatate, a fost un efort continuu atat pentru RB5 cat si pentru RB6; este o continuitate fantastica in aceasta echipa. Suntem optimisti cu privire la viitor si am scos maximum in aceasta zi; trebuie sa facem la fel cat de des se poate" a incheiat australianul.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.