Jump to content

Probleme Cutie E60 530d automata?


Recommended Posts

Am luat ieri un 530d automat la variante.

 

E ceva ce ma nelinisteste la cutie, cand franez usor, masina schimba treptele in inferioare si se aude un mic zgomot din a 3-a in a 2-a (sau 2-1 nu stiu exact) si parca da in nas un pic, ca o mica lovitura cand schimba. Chestia asta nu se intampla tot timpu, depinde cum franezi.

 

ar trebui sa ma ingrijoreze?

 

[LE] Am auzit numai povesti de cosmar cu automatele. Daca e vreun proprietar de E60 automat sa imi confirme si mie comportamentul cutiei. Masina are 157 mii km.

Edited by B.M.W.
Link to comment
Share on other sites

Schimbi uleiul sau faci update de soft, una din astea e solutia.

o mica corectie....daca imi permiteti....verifica intai vizual daca ai pierderi de ulei la cutie....nu schimba uleiul daca e uscata...uleiul e lifetime..

fa doar un update de soft.

Ca idee sunt multe cutii care fac asa... inclusiv a mea...:twoup:

Parerea mea..

Link to comment
Share on other sites

E foarte bine sĂŁ schimbi uleiul din cutie.

 

Intrebarea este CU CE ? pe toate documentele BMW scrie clar ca intra 2 TIPURI de ulei ORIGINAL BMW si (SHELL, TEXACO, ESSO ,dexron III, etcc.) desigur asta depinde si daca cutia este ZF sau GM ? pana aici sunt lamurit ...

 

Ma duc in reprezentanta BMW sa cumpar ulei original BMW si ei imi dau din bidonul lor de 50 litri sau de cat o fii .... eu ii intreb e sigur bun uleiul? da sigur uleiul asta intra in toate cutiile automate bmw .... eu raspund ...SA MORI TU !!!!!... si daca iti aduc documente in care scrie foarte clar NU SE RECOMANDA A SE COMBINA ULEIUL DIN CUTIE tu ce-mi spui ???.... ca eu bag uleiul de la tine ca e original bmw si daca am ghinionul ca acel ulei sa fie dexron III in bidoanele voastre de 50 litri ...si la mine in cutie imi trebuie TEXACO ETL 7045 E si-mi distrug cutia ca-l combin cu cei 2 litri din convertor imi cumparati voi cutie noua pe masina ??????

 

RASPUNS ....

 

LINISTE ...NU SE MAI AUZEA NICI MUSCA ....

 

Sunt indivizi ce au schimbat uleiul din cutie si au avut probleme, dar nu au pus uleiul CORECT, ei crezand ca daca pun original BMW sau castrol DEXRON III este si cel recomandat de producatorul cutiilor automate ....

 

Sunt deacord sa se schimbe uleiul din cutiile automate dar inca nu sunt lamurit ce ulei am eu in cutie ACUM.....

 

Dexron III

TEXACO ETL 7045 E

Original BMW ( poate fii oricare din astea 2 tipuri)

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

ĂĂži rĂŁspund detaliat disearĂŁ, trebuie sĂŁ plec.

Trebuie lamurita aceasta problema, nu neaparat sa stim numai NOI ci toti ce detin cutii automate pe acest forum ......este logic, daca schimbam uleiul din cutie poate sa-i faca numai BINE CUTIEI AUTOMATE si la orice angrenaj mecanic din lume, mai important decat asta este sa se schimbe cu uleiul CORECT

 

Ma duc personal la http://www.reparatiicutiiautomate.ro/ sa cer cat mai multe detalii despre schimbarea uleiului din cutiile automate ....eu nu desfac nici-un surub pana cand nu sunt lamurit 100% ...Nu am incredere in automobile bavaria deoarece acolo sunt angajati niste pusti mecanici pe bani putini care habar nuau de capul lor ...

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Ca sa fii sigur de ce ulei sa pui, se verifica numai dupa part no. cutiei. E neinteresant complet tipul masinii si anul de fabricatie. Daca aia de la reprezentata nu stiau asta...ce sa mai zici.

In principiu daca mergi la un service ca lumea si aia salta masina pe elevator si se iau dupa part no. nu prea au cum sa greseasca.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Sunt lamurit , am fost pe calea Mehadiei NR 39 la service_ul autorizat numai ptentru cutii automate (http://www.reparatiicutiiautomate.ro/) am discutat cu un baiat care a lucrat la porsche Romania , deci baiatul este doctor in cutii automate , i-am spus ce masina am si el mi-a dat pe loc raspuns la tipul cutiei, mi-a explicat tot ce vroiam sa stiu ....omul stia sa raspunda la orice....

A mai spus ca cei ce detin cutii ZF au mari batai de cap in cazul in care se defecteaza ceva la ea deoarece nu se gasesc piese pe bucati din ea ....pe cand la cutiile GM am vazut catalogul, se poate schimba orice din cutie ...de la ce-a mai mica componenta ....

 

Lifetime OIL, No Oil Change ! este cea mai mare vrajeala, pacaleala, prosteala, luati-o cum vreti .....

 

http://img140.imageshack.us/img140/1226/dsc05501s.jpg

 

ULEIUL DIN CUTIILE AUTOMATE SE SCHIMBA mi-a spus omul foarte clarrrr , se poate strica mechatronicul si costa o caruta de bani

Edited by edy1092
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ai descoperit roata. :)

Daca :) BMW promoveaza rotile PATRATE ( CUBUL ) eu am descoperit ca nu se poate merge cu roata patrata ci cu cea ROTUNDA :twoup:

 

Discutia asta cu lifetime e veche de cativa ani de zile pe forumul asta, dar daca plm e mai interesant chatroom-ul decat problemele tehnice, se mai intample sa descopere cineva in 2010 ca uleiul de automata se schimba.

Link to comment
Share on other sites

da.. se schimba uleiul daca necesita reparatie la cutie ... daca nu poti sta linistit cu el. In curand toti expertii astia vor fi contactati de Bmw ca sa ii ajute la ce nu se pricep ei :twoup:

 

TOCMAI AI SPUS CE-A MAI MARE PROSTIE DIN VIATA TA OMULE .... daca nu schimbi uleiul ti se strica mechatronicul si te costa cel putin 2000 euro dar poate nu te intereseaza pe tine ca tu vinzi masina si nu dai 3 centi pe masina ta si pe consumabilele ei, tu doar ai vrut bmw automata, cel ce te va blestema va fii urmatorul proprietar al masinii tale ....

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Intrebarea este CU CE ? pe toate documentele BMW scrie clar ca intra 2 TIPURI de ulei ORIGINAL BMW si (SHELL, TEXACO, ESSO ,dexron III, etcc.) desigur asta depinde si daca cutia este ZF sau GM ? pana aici sunt lamurit ...

 

Ma duc in reprezentanta BMW sa cumpar ulei original BMW si ei imi dau din bidonul lor de 50 litri sau de cat o fii .... eu ii intreb e sigur bun uleiul? da sigur uleiul asta intra in toate cutiile automate bmw .... eu raspund ...SA MORI TU !!!!!... si daca iti aduc documente in care scrie foarte clar NU SE RECOMANDA A SE COMBINA ULEIUL DIN CUTIE tu ce-mi spui ???.... ca eu bag uleiul de la tine ca e original bmw si daca am ghinionul ca acel ulei sa fie dexron III in bidoanele voastre de 50 litri ...si la mine in cutie imi trebuie TEXACO ETL 7045 E si-mi distrug cutia ca-l combin cu cei 2 litri din convertor imi cumparati voi cutie noua pe masina ??????

 

RASPUNS ....

 

LINISTE ...NU SE MAI AUZEA NICI MUSCA ....

 

Sunt indivizi ce au schimbat uleiul din cutie si au avut probleme, dar nu au pus uleiul CORECT, ei crezand ca daca pun original BMW sau castrol DEXRON III este si cel recomandat de producatorul cutiilor automate ....

 

Sunt deacord sa se schimbe uleiul din cutiile automate dar inca nu sunt lamurit ce ulei am eu in cutie ACUM.....

 

Dexron III

TEXACO ETL 7045 E

Original BMW ( poate fii oricare din astea 2 tipuri)

 

Scrie pe cutie exact ce ulei ai nevoie.

 

Nu conteazĂŁ ce spun ei.

Te uiÞi pe cutie ºi vezi ce ulei trebuie, apoi te duci la BMW ºi cumperi exact cât ai nevoie.

 

Cei care au schimbat uleiul ºi au probleme sunt cei care aveau deja probleme atunci când l-au schimbat.

 

Schimbarea uleiului nu este o reparaĂžie ci o mĂŁsurĂŁ de ĂŽntreĂžinere.

DacĂŁ patineazĂŁ deja cutia, degeaba mai schimbi uleiul.

 

 

Sunt lamurit , am fost pe calea Mehadiei NR 39 la service_ul autorizat numai ptentru cutii automate (http://www.reparatiicutiiautomate.ro/) am discutat cu un baiat care a lucrat la porsche Romania , deci baiatul este doctor in cutii automate , i-am spus ce masina am si el mi-a dat pe loc raspuns la tipul cutiei, mi-a explicat tot ce vroiam sa stiu ....omul stia sa raspunda la orice....

A mai spus ca cei ce detin cutii ZF au mari batai de cap in cazul in care se defecteaza ceva la ea deoarece nu se gasesc piese pe bucati din ea ....pe cand la cutiile GM am vazut catalogul, se poate schimba orice din cutie ...de la ce-a mai mica componenta ....

 

 

ULEIUL DIN CUTIILE AUTOMATE SE SCHIMBA mi-a spus omul foarte clarrrr , se poate strica mechatronicul si costa o caruta de bani [/b][/size]

 

Nu mi se pare atât de priceput cel la care ai fost dacã Þi-a spus aºa ceva.

 

DacĂŁ cutia este uzatĂŁ Âşi alegi sĂŁ o repari, mi se pare total stupid sĂŁ nu cumperi kit de reparaĂžie care conĂžine absolut toate ambreiajele, garniturile Âşi simeringurile ci sĂŁ cumperi doar piesele uzate.

 

Ar fi o cârpealã.

 

ÂŞi la cutiile ZF se poate schimba orice, existĂŁ mai mulĂži distribuitori de piese.

 

Nu se poate strica doar mechatronicul a.k.a blocul hidraulic din cauza neschimbĂŁrii uleiului.

Pot pica Âşi ambreiajele sau convertizorul de cuplu.

 

 

 

da.. se schimba uleiul daca necesita reparatie la cutie ... daca nu poti sta linistit cu el. In curand toti expertii astia vor fi contactati de Bmw ca sa ii ajute la ce nu se pricep ei :twoup:

 

BMW face o afacere prin aceastĂŁ recomandare de a nu schimba uleiul.

 

Ăn caz cĂŁ-Ăži picĂŁ cutia, preferĂŁ sĂŁ-Ăži vândĂŁ una recondiĂžionatĂŁ pe care sĂŁ dai vreo 5000 € ĂŽn loc sĂŁ schimbi uleiul la timp.

 

 

TOCMAI AI SPUS CE-A MAI MARE PROSTIE DIN VIATA TA OMULE .... daca nu schimbi uleiul ti se strica mechatronicul si te costa cel putin 2000 euro dar poate nu te intereseaza pe tine ca tu vinzi masina si nu dai 3 centi pe masina ta si pe consumabilele ei, tu doar ai vrut bmw automata, cel ce te va blestema va fii urmatorul proprietar al masinii tale ....

 

Blocul hidraulic se poate cumpĂŁra Âşi second hand, adicĂŁ poĂži gĂŁsi unul Âşi cu 400-500 €.

 

Pe de altĂŁ parte, aÂşa cum am spus mai sus, nu e singura piesĂŁ care picĂŁ din cauza faptului cĂŁ nu se schimbĂŁ uleiul din cutie, sunt multe posibilitĂŁĂži.

Link to comment
Share on other sites

Edy chill man :twoup: , tu nu ai probleme cu cutia. Fa-i un schimb de ulei si esti pe calea buna :)

 

Am aflat si eu azi care e "problema" la mine. Mechatronicul asta de care se vorbeste aici, e un ansamblu de componente mecanice si electronice care "invata" singur stilul de condus al proprietarului. E o chestie inteligenta in teorie .... iar in practica nu prea. Daca mergi mai tare se muleaza pe stilul sportiv, daca mergi mai incet te ajuta sa iti consume masina mai putin. In orice caz daca masina schimba cativa proprietari mechatronicu asta incepe sa se zapaceasca.

 

Vad ca masina a inceput sa imi invete stilul de condus si nu prea mai face probleme. Am fost la o tura cu un vecin in seara asta si am incercat sa ii arat zgomotul la cutie si nu am mai reusit.

 

 

Referitor la ulei. E "Lifetime" pe viata cutiei nu a masinii..........................

Link to comment
Share on other sites

Edy chill man :twoup: , tu nu ai probleme cu cutia. Fa-i un schimb de ulei si esti pe calea buna :)

 

Am aflat si eu azi care e "problema" la mine. Mechatronicul asta de care se vorbeste aici, e un ansamblu de componente mecanice si electronice care "invata" singur stilul de condus al proprietarului. E o chestie inteligenta in teorie .... iar in practica nu prea. Daca mergi mai tare se muleaza pe stilul sportiv, daca mergi mai incet te ajuta sa iti consume masina mai putin. In orice caz daca masina schimba cativa proprietari mechatronicu asta incepe sa se zapaceasca.

 

Vad ca masina a inceput sa imi invete stilul de condus si nu prea mai face probleme. Am fost la o tura cu un vecin in seara asta si am incercat sa ii arat zgomotul la cutie si nu am mai reusit.

 

 

Referitor la ulei. E "Lifetime" pe viata cutiei nu a masinii..........................

 

Nu e lifetime, orice ulei hidraulic se uzeaza si trebuie schimbat la un moment dat.

Mecatorinca e ansamblul de electrovalve care comanda cuplarea/decuplarea vitezelor. Uneori cutia nu poate stii exact ce gandeste soferul si atunci apar mici divergente:

- cupleaza o treapta superioara cand presiunea in sistem e prea mica (se sime de parca esti cu o treapta mai sus decat trebuie, ca si cum ai schimba din a2a intr-a 4a)

- la franare brusca apare acel KICK de final, din cauza suprapresiunii. Cand franezi relativ moderat, presiunea din cutie are timp sa scada treptat. Daca franezi brusc, apare suprapresiunea care la eliberarea ei da acel kick.

 

Computerul "invata" modul de condus al soferului. La mine dupa ce merg in oras bara la bara zile la rand (sau fara sa fortez acceleratia), parca masina e mai puturoasa. Dupa ce resetez cutia isi revine si devina mai activa (retrogradeaza imediat).

 

Daca nu schimbi uleiul si filtrul, contaminarea lui poate duce la urmatoarele (in ordine cronologica):

- Mecatronica se ducea prima: electrovalvele acelea micute se incarca cu mizeria din ulei si nu mai deschid/inchid complet, ceea ce duce la cresterea presiunilor de operare a cutiei.

- Functionand la presiuni mai mari decat de obicei, uleiul se incinge si treptat apare cavitatia care va distruge (va manca ) pompele de ulei si convertizorul de cuplu.

- Functionarea la presiuni joase inseamna lipsa de lubrefiere pe ambreiaje si deci uzarea lor mai rapida si deci si a uleiului in mod exponential.

 

Cateva chestii interesante vis-a-vis de uleiuri si calitatea lor:

http://www.youtube.com/watch?v=aJF8yOki9So...player_embedded

Link to comment
Share on other sites

da.. se schimba uleiul daca necesita reparatie la cutie ... daca nu poti sta linistit cu el. In curand toti expertii astia vor fi contactati de Bmw ca sa ii ajute la ce nu se pricep ei :twoup:

ai vrut sa fii ironic dar ai nimerit-o. Ai perfecta dreptate, exact asta face BMW. Este exact raspunsul unor oameni care vad in elicea aia de pe capota un fel de simbol al adevarului absolut si un luptator ar drepturilor consumatorului, fara sa se documenteze un pic, fara sa vorbeasca cu un inginer specialist, fara macar sa puna mana pe un telefon sa intrebe la reprezentanta.

BMW nici macar nu se apropie de vreo cutie automata in afara de schimbat garnitura de la baie si filtrul + completat ulei daca e cazul, si mai nou, vreun update de soft pe raspunderea clientului :) ...

Cand vii prin Germania, fa un stop la Saarbrucken de exemplu (e cam la 20 de km de mine), e o fabrica mare ZF acolo. Au si un atelier de reconditionare. Pur si simplu e o hala imensa cu cutii care isi asteapta randul de la BMW, Mercedes si alti dinastia cu lifetime care isi asteapta randul la reconditionare, pentru ca nimeni de la BMW nu se atinge de ele ca nu stiu si nu ii intereseaza.

Vorbeste cu un inginer de acolo. Sunt amabili. Intreaba-l care e cauza nr 1 pentru defectiunile la cutii automate ..

Muncitorii aia de acolo cred ca aprind in fiecare zi o lumanare, ca le da BMW o paine ...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Subscriu la ce a zis DOMI :twoup: .

 

Socul ala din a-3-a in a-2-a sau din a -2-a in a-1-a nu face parte din "asa face toate" . E clar ceva care nu e in regula. (A inceput sa faca si e39-ul meu, deci ma duc sa schimb uleiul).

Si nici nu are treaba cu stilul de condus si cu adaptarea la stilul de condus. ( Am resetat adaptarile pe cutie cu Carsoft-ul si tot asa face).

De obicei problemele la cutie ies in "evidenta" cand se folosesc roti mari si gume late.

Urmatorul pas la defectul asta este un soc puternic cand se opreste masina , la schimbarea din a-2-a in a-1-a. ( ca si cum te-ar lovi cineva din spate).

Link to comment
Share on other sites

da.. se schimba uleiul daca necesita reparatie la cutie ... daca nu poti sta linistit cu el. In curand toti expertii astia vor fi contactati de Bmw ca sa ii ajute la ce nu se pricep ei :twoup:

ai vrut sa fii ironic dar ai nimerit-o. Ai perfecta dreptate, exact asta face BMW. Este exact raspunsul unor oameni care vad in elicea aia de pe capota un fel de simbol al adevarului absolut si un luptator ar drepturilor consumatorului, fara sa se documenteze un pic, fara sa vorbeasca cu un inginer specialist, fara macar sa puna mana pe un telefon sa intrebe la reprezentanta.

BMW nici macar nu se apropie de vreo cutie automata in afara de schimbat garnitura de la baie si filtrul + completat ulei daca e cazul, si mai nou, vreun update de soft pe raspunderea clientului :) ...

Cand vii prin Germania, fa un stop la Saarbrucken de exemplu (e cam la 20 de km de mine), e o fabrica mare ZF acolo. Au si un atelier de reconditionare. Pur si simplu e o hala imensa cu cutii care isi asteapta randul de la BMW, Mercedes si alti dinastia cu lifetime care isi asteapta randul la reconditionare, pentru ca nimeni de la BMW nu se atinge de ele ca nu stiu si nu ii intereseaza.

Vorbeste cu un inginer de acolo. Sunt amabili. Intreaba-l care e cauza nr 1 pentru defectiunile la cutii automate ..

Muncitorii aia de acolo cred ca aprind in fiecare zi o lumanare, ca le da BMW o paine ...

 

Subscriu

 

(dca ziceam eu treaba asta imi sarea lumea in cap)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.