Jump to content

Probleme Cutie E60 530d automata?


Recommended Posts

Nici eu nu am gasit nimic desi mi se pare aiurea ca zeci de useri sa zica ca au simtit o schimbare la "procedura aia". ( nu aici, pe forumuri straine).

Eu unul am incercat cu Carsoft sa resetez de mai multe ori si se simte diferenta dupa aia. Nu pentru mult timp (100-200 km) , probabil se adapteaza la loc.

Oricum daca e dusa cutia poti s-o resetezi pana te plictisesti ca tot nu rezolvi nimic.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

da.. se schimba uleiul daca necesita reparatie la cutie ... daca nu poti sta linistit cu el. In curand toti expertii astia vor fi contactati de Bmw ca sa ii ajute la ce nu se pricep ei :twoup:

adevar graiesti. Cutia mea (GM) are 490.000 si nu am schimbat uleiul si nici nu face probleme.In schimb pot sa aduc cel putin 8-9 insi care au avut "sindromul maimutei" si au vrut ei neaparat sa schimbe uleiul si ulterior s-au ales cu probleme....

BTW, de ce trebuie schimbat uleiul? Ce unge el? Ati vazut vreodata o cutie automata pe dinauntru?

si inca ceva: SE POATE scoate TOT uleiul din cutie..exista o instalatie de flush....

Iar "tipul" care a spus ca se strica "mechatronicul" daca nu schimbi uleiul e ...probabil tamplar....Mechatronic a lui ZF e doar o denumire de marca ca si Pentium al lui Intel.Eu am cutie GM....ce ma fac ca io nu am mechatronic? :)

Link to comment
Share on other sites

de fapt cutiile astea noi cu ECu sunt mai simple ca alea vechi. Si constructiv sunt mai simple chiar decat astea manuale, au mai putine elemente in miscare Adaptarea nu tine starea valvelor, ci de ECU al cutiei, iar ECu citeste cu totul alti senzori. Ce se intampla e ca pur si simplu valvele sunt ele mai puturoase in timp de atat ulei "lifetime" si nu mai reactioneaza asa repede, degeaba isi bate ECu gura.. Calcaiul lui ahile sunt valvele, solenoizi si actuatoare. Si daca alea dau buleli restul se face praf, incet incet. Incep discurile de ambreiaj sa se uzeze peste masura --> mai multe particule si chiar bucati de metal ---> catastrofa . De asta se simte asa de bine un ulei schimbat des. Pur si simplu merge altfel. Eu unul sunt incantat, Am schimbat inainte sa am probleme cu ea, desi dadea semne si la mine de nivel insuficient de ulei ( aveam unele socuri in pante foarte abrupte la turatii mici) Acum e ceva gen matase, si a deveni asa dupa aproape 3000 de km de la schimb, cand a curatat uleiul nou tot..
Link to comment
Share on other sites

de fapt cutiile astea noi cu ECu sunt mai simple ca alea vechi. Si constructiv sunt mai simple chiar decat astea manuale, au mai putine elemente in miscare Adaptarea nu tine starea valvelor, ci de ECU al cutiei, iar ECu citeste cu totul alti senzori. Ce se intampla e ca pur si simplu valvele sunt ele mai puturoase in timp de atat ulei "lifetime" si nu mai reactioneaza asa repede, degeaba isi bate ECu gura.. Calcaiul lui ahile sunt valvele, solenoizi si actuatoare. Si daca alea dau buleli restul se face praf, incet incet. Incep discurile de ambreiaj sa se uzeze peste masura --> mai multe particule si chiar bucati de metal ---> catastrofa . De asta se simte asa de bine un ulei schimbat des. Pur si simplu merge altfel. Eu unul sunt incantat, Am schimbat inainte sa am probleme cu ea, desi dadea semne si la mine de nivel insuficient de ulei ( aveam unele socuri in pante foarte abrupte la turatii mici) Acum e ceva gen matase, si a deveni asa dupa aproape 3000 de km de la schimb, cand a curatat uleiul nou tot..

 

Cam asa zic si eu, e ca si omul batran, degeaba creierul comanda daca corpul nu mai poate.

 

 

 

Dereglatu, toate directivele BMW pentru cutiile GM nu recomanda schimbarea uleiului, il considera lifetime. Asta e valabil pentru generatia E46/E39 si anterioara . Insa pentru cutiile noi se recomanda la 100 de mii de mile. Si cum toate cutiile noi sunt ZF, schimbul de ulei e cam necesar.

Link to comment
Share on other sites

Dereglatu, toate directivele BMW pentru cutiile GM nu recomanda schimbarea uleiului, il considera lifetime. Asta e valabil pentru generatia E46/E39 si anterioara . Insa pentru cutiile noi se recomanda la 100 de mii de mile. Si cum toate cutiile noi sunt ZF, schimbul de ulei e cam necesar.

E corect..sunt obosit.e vb de e60(si o stim masina cu probleme...)....cutiile noi sunt ZF..au baia de ulei pe post de filtru (ca sa fi mai scumpa), si au si ECU inside..:twoup:...si cum si racirea acestuia se face tot cu ulei...in fapt e o "cheie" facuta de bmw ca sa ajungi la ei...ca si cu placutele care se aprind la mai mult de jumatate din uzura sau filtrul de particule sau calculatoarele de motor ale caror lipituri sunt facute nu cu cositor ci cu ultrasunete...etc...... sau reseturile nenumarate sau "update"-le de soft.... sau IBS-ul care a luat locul "piesei cu tzepi" de la e39......si mai pot enumera pana dimineata.....

Link to comment
Share on other sites

da.. se schimba uleiul daca necesita reparatie la cutie ... daca nu poti sta linistit cu el. In curand toti expertii astia vor fi contactati de Bmw ca sa ii ajute la ce nu se pricep ei :twoup:

adevar graiesti. Cutia mea (GM) are 490.000 si nu am schimbat uleiul si nici nu face probleme.In schimb pot sa aduc cel putin 8-9 insi care au avut "sindromul maimutei" si au vrut ei neaparat sa schimbe uleiul si ulterior s-au ales cu probleme....

BTW, de ce trebuie schimbat uleiul? Ce unge el? Ati vazut vreodata o cutie automata pe dinauntru?

si inca ceva: SE POATE scoate TOT uleiul din cutie..exista o instalatie de flush....

Iar "tipul" care a spus ca se strica "mechatronicul" daca nu schimbi uleiul e ...probabil tamplar....Mechatronic a lui ZF e doar o denumire de marca ca si Pentium al lui Intel.Eu am cutie GM....ce ma fac ca io nu am mechatronic? :)

 

:) :( :( Hai ca esti simpatic....! Mecatronica nu este nici Pentium, nici AMD ... este exact acel ansamblu de comanda informatic-electro-hidraulic, adicatelea computerul, electronica si sistemul (blocul) hidraulic de comanda!

Si din pacate este PRIMA care da batai de cap datorita faptului ca partea ei hidraulica e cea mai sensibila, de aici socurile, functionarea defectuoasa, etc...

 

 

PS: Tamplarul care mi-a zis asta este profesorul meu de hidraulica de la Bosch Rexroth UK.

PS: Ma indoiesc ca acele cutii GM nu au mecatronica, adica blocul de comanda hidraulica este 100% mecanic-hidraulic fara electrovalve si senzori, poate modelele din anii '80.

Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu am gasit nimic desi mi se pare aiurea ca zeci de useri sa zica ca au simtit o schimbare la "procedura aia". ( nu aici, pe forumuri straine).

 

Efectul placebo şi efectul de turmă. :)

 

adevar graiesti. Cutia mea (GM) are 490.000 si nu am schimbat uleiul si nici nu face probleme.In schimb pot sa aduc cel putin 8-9 insi care au avut "sindromul maimutei" si au vrut ei neaparat sa schimbe uleiul si ulterior s-au ales cu probleme....

BTW, de ce trebuie schimbat uleiul? Ce unge el? Ati vazut vreodata o cutie automata pe dinauntru?

 

 

Nu e vorba de nici un sindrom al maimuţei, e vorba de dorinţa de a ĂŽntreţine maşina aşa cum trebuie.

Pe de altă parte, cei despre care vorbeşti nu au schimbat uleiul pentru că au considerat că ar fi o măsură utilă de ĂŽntreţinere, ci aveau deja probleme şi au ĂŽncercat să dreagă busuiocul şi nu le-a ieşit.

 

Ce unge el? :twoup:

Eu am văzut o cutie automată pe interior, oare tu ai văzut dacă te ĂŽntrebi ce unge uleiul?

 

 

E corect..sunt obosit.e vb de e60(si o stim masina cu probleme...)....cutiile noi sunt ZF..au baia de ulei pe post de filtru (ca sa fi mai scumpa), si au si ECU inside..:)...si cum si racirea acestuia se face tot cu ulei...in fapt e o "cheie" facuta de bmw ca sa ajungi la ei...ca si cu placutele care se aprind la mai mult de jumatate din uzura sau filtrul de particule sau calculatoarele de motor ale caror lipituri sunt facute nu cu cositor ci cu ultrasunete...etc...... sau reseturile nenumarate sau "update"-le de soft.... sau IBS-ul care a luat locul "piesei cu tzepi" de la e39......si mai pot enumera pana dimineata.....

 

Apropo de tâmplari...

 

Cutiile nu sunt ZF pentru că sunt noi, eşti ĂŽntr-o mare ceaţă.

Pe E39 cu motor pe benzină s-au pus cutii ZF, iar pe cele diesel s-au pus cutii GM.

Aşa că nu e vorba de vreo noutate.

 

Baia pe post de filtru nu este o noutate, la fel este şi la E39/E46.

 

P.S: Nu am idee dacă eşti un mecanic bun sau prost pentru că nu te cunosc şi nu am beneficiat de serviciile tale, ĂŽnsă la cutii automate chiar nu ai nici o treabă.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Pe E39 cu motor pe benzinĂŁ s-au pus cutii ZF, iar pe cele diesel s-au pus cutii GM.

Baia pe post de filtru nu este o noutate, la fel este Âşi la E39/E46.

Si zici ca nu exista e39 diesel cu cutie ZF?? :twoup: :=))

Si mai zici ca baia de ulei la e39 si e46 este si filtru? :) :=))

Link to comment
Share on other sites

:twoup: :) :) Hai ca esti simpatic....! Mecatronica nu este nici Pentium, nici AMD ... este exact acel ansamblu de comanda informatic-electro-hidraulic, adicatelea computerul, electronica si sistemul (blocul) hidraulic de comanda!

Si din pacate este PRIMA care da batai de cap datorita faptului ca partea ei hidraulica e cea mai sensibila, de aici socurile, functionarea defectuoasa, etc...

PS: Ma indoiesc ca acele cutii GM nu au mecatronica, adica blocul de comanda hidraulica este 100% mecanic-hidraulic fara electrovalve si senzori, poate modelele din anii '80.

Imi cer jumatate de scuze...pentru ca eu vorbeam de Mechatronics ca fiind o denumire de brand ZF.

Profesorul meu de la Centrul de Pregatire BMW denumea ansamblul "comanda electro-hidraulica"( Hydraulik-Befehl) si nu mecatronica.Probabil nu cunostea termenul :(...deci nu l-a folosit! implicit nici eu! :(

 

Din experienta vorbesc ca nu am vazut mecatronica (vedeti?-imi insusesc termenul) defecta (si aici ma refer la cutiile puse pana in anii 2004-2005)..... ca dup'aia......

 

P.S: Nu am idee dacĂŁ eÂşti un mecanic bun sau prost pentru cĂŁ nu te cunosc Âşi nu am beneficiat de serviciile tale, ĂŽnsĂŁ la cutii automate chiar nu ai nici o treabĂŁ.

Nu sunt mecanic nici bun , nici prost, pentru ca nu sunt mecanic! La baza sunt electronist si specializarea mi-am facut-o la BMW in diagnoza electrica si electronica.

Iar cu cutiile automate nu am treaba in sensul ca nu repar, dar m-a dus capul sa modific un ZF Mechatronics de X5 cu 6 rapoarte si sa-l pun pe e39-le meu....

Edited by dereglatu
Link to comment
Share on other sites

Nu sunt mecanic nici bun , nici prost, pentru ca nu sunt mecanic! La baza sunt electronist si specializarea mi-am facut-o la BMW in diagnoza electrica si electronica.

Iar cu cutiile automate nu am treaba in sensul ca nu repar, dar m-a dus capul sa modific un ZF Mechatronics de X5 cu 6 rapoarte si sa-l pun pe e39-le meu....

Mă rog, să zicem că nu eşti foarte documentat dacă susţii faptul că schimbarea uleiului este inutilă.

 

Si zici ca nu exista e39 diesel cu cutie ZF?? :) :=))

Si mai zici ca baia de ulei la e39 si e46 este si filtru? :) :=))

 

N-am spus că nu există. :twoup:

Pe E39 530d s-a pus aceeaşi cutie de pe E38 730d şi E39 535i, şi anume 5HP24, adică o cutie ZF.

 

Variante ale acestei cutii au fost montate şi pe:

 

* 1996–1997 BMW E31 840Ci M60/B40

* 1997–2001 BMW E38 740i M62/B44

* 1997–2001 BMW E38 740iL M62/B44

* 1997–2003 BMW E39 540i M62/B44

* 1997–2002 Jaguar XK8 V8 4.0L

* 1998–2003 BMW E53 X5 4.4i

* 1998–2002 Jaguar XJ8 4.0 V8

* 1998–2001 Jaguar XJ8 Vanden Plas 4.0 V8

* 1998–2001 Jaguar XJ8L 4.0 V8

* 2001–2003 BMW E53 4.6is V8

* 2002–2003 BMW Z8 Alpina 4.8 V8

* 2002–2003 Jaguar XJ Sport 4.0 V8

* 2003–2005 Range Rover

 

 

Ănsă, ca regulă generală, E39-urile diesel au cutii GM, iar cele pe benzină au cutii ZF.

 

La mine este şi filtru, şi nu este vreo excepţie.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

De vreo 2-3 zile am mers linistit cu masina si cutia nu mai da lovituri la retrogradare ....

 

Daca merg sportiv un timp mai indelungat iar apare.

 

Sa nu uiti cand o vinzi sa mergi frumos cu ea. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

IBS-ul care a luat locul "piesei cu tzepi" de la e39......si mai pot enumera pana dimineata.....

 

 

Piesa cu tepi este un regulator de turatie pentru ventilator, IBS-ul este un senzor care analizeaza starea de incarcare a bateriei.Nu cred ca a luat nimeni locul nimanui. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Mai multi tipi avizati in ale masinilor mi-au spus ca o cutie automata invata si memoreaza stilul de condus al proprietarului, de aceea, la cumpararea unei masini sh cu transmisie automata, se recomanda resetarea cutiei ! Asa am auzit, daca m-au mintit ei, va mint si eu, cu toate ca, nu am niciun motiv sa pun la indoiala competena surselor ! :twoup:

 

Se face de multe ori confuzie cu aceasta adaptare.O cutie nu invata niciodata stilul de condus al proprietarului, doar reactioneaza diferit in functie de stilul de condus al fiecaruia.

Pe de alta parte cutia se adapteaza pe toata durata de folosire, isi adapteaza timpul in care schimba treptele in diverse situatii.

Fiecare cutie automata are o procedura speciala care trebuie urmata dupa ce se sterg adaptatiile.Daca aceasta procedura nu este urmata atunci cutia se va adapta si singura,dar dupa un timp foarte lung si de cele mai multe ori incomplet.In acest timp este posibil ca schimbarile de trepte sa fie urmate de socuri.

Eu asa am auzit.

Link to comment
Share on other sites

BTW, de ce trebuie schimbat uleiul? Ce unge el? Ati vazut vreodata o cutie automata pe dinauntru?

Mechatronic a lui ZF e doar o denumire de marca

 

 

Pai daca nu unge nimic ma gandesc ca se poate si fara ulei. :twoup:

Eu am vazut 1 data sau de 2 ori o cutie automata pe dinauntru, recunosc ca m-am cam uitat la ea ca gaina in lemne. :)

Uleiul trebuie schimbat deoarece dupa un timp isi pierde din proprietati.Uleiurile "lifetime" sunt in general semisintetice, nu sunt 100% sintetice.Uleiul ATF are durata de viata de aprox 180k, insa doar daca temperatura nu depaseste 80C.

Peste aceasta temperatura durata lui de viata scade la 1/2.

Uleiurile "lifetime" sunt mult mai rezistente la temperaturi mari, insa dupa un timp isi pierd si ele din proprietati.Daca masina este condusa agresiv, in oras, la temperaturi mari,...atunci pot sa apara probleme si uleiul sa se contamineze cu impuritati provenite de la ambreiaje.BMW-ul recomanda schimbarea lui la anumite modele.La generatiile noi de cutii(09-10), iar nu se mai recomanda schimbul de ulei.

A mai explicat cineva deja ce inseamna Mechatronic, nu este in nici un caz o denumire de marca.

 

Profesorul meu de la Centrul de Pregatire BMW .

 

 

Eu nu pot sa inteleg chestiile astea, ai studiat la BMW si nu ai notiuni elementare despre BMW-uri. :)

Adevarul este ca suna bine asta, "profesorul meu de la Centrul de Pregatire BMW"...

Link to comment
Share on other sites

De vreo 2-3 zile am mers linistit cu masina si cutia nu mai da lovituri la retrogradare ....

 

Daca merg sportiv un timp mai indelungat iar apare.

Ai putina rabdare sa se invete masina cu noul ulei sa sa curete ala toate porcariile. La a mea i-a luat vreo 2-3000 de km sa isi revina si sa se "invete" cu noul ulei...

Link to comment
Share on other sites

Piesa cu tepi este un regulator de turatie pentru ventilator, IBS-ul este un senzor care analizeaza starea de incarcare a bateriei.Nu cred ca a luat nimeni locul nimanui. :)

..ma refeream la frecventa cu care se defecteaza....si la efectele pe care le produce...respectiv descarcarea bateriei.....dar tu tre grabesti sa critici ca esti suferind de boala asta......

Pai daca nu unge nimic ma gandesc ca se poate si fara ulei. :twoup:

Eu am vazut 1 data sau de 2 ori o cutie automata pe dinauntru, recunosc ca m-am cam uitat la ea ca gaina in lemne. :(

Uleiul trebuie schimbat deoarece dupa un timp isi pierde din proprietati.Uleiurile "lifetime" sunt in general semisintetice, nu sunt 100% sintetice.Uleiul ATF are durata de viata de aprox 180k, insa doar daca temperatura nu depaseste 80C.

....bine macar ca recunosti...si apoi sa ne explici si noua de ce ar trebui sa fie sintetic un ulei hidraulic?

A mai explicat cineva deja ce inseamna Mechatronic, nu este in nici un caz o denumire de marca.

serios? si atunci de ce nu intalnim Mechatronic la Audi sau Mercedes.....ca la aia este ShiftTronic sau TipTronic sau 7GTronic......repet inca o data din nou iarasi.... m-am referit STRICT la denumirea Mechatronics si nu la sistemul ansamblul mecatronic dinauntru (pe care unii il denumesc mecatronic ..unii il denumesc ansamblu hidraulic-electric iar gainile il denumesc lemne......)

Eu nu pot sa inteleg chestiile astea, ai studiat la BMW si nu ai notiuni elementare despre BMW-uri. :)

.....iar incepi?...sunt curios daca va dau energizante la voi la McDonalds ....altfel nu imi explic de unde ai atata energie sa te contrazici pe marginea unor subiecte aiurea asa si sa despici cu atata abnegatie firul in paishpe legandu-te de niste maruntisuri, de o virgula.......se presupune a fi constructiv forumul acesta nu sa ne etalam ultrapriceperea in a da copy-paste de pe Wikipedia sau TIS......

Link to comment
Share on other sites

De vreo 2-3 zile am mers linistit cu masina si cutia nu mai da lovituri la retrogradare ....

 

Daca merg sportiv un timp mai indelungat iar apare.

 

Sa nu uiti cand o vinzi sa mergi frumos cu ea. :)

 

Ok, inteleg ironia,

 

... asa o sa fac...

 

hai sa nu exageram, daca citesti in primul meu post am specificat o "mica lovitura" si am specificat ca nu se intampla tot timpu.

 

de exemplu pasagerii nici nu simt "lovitura" trebuie sa fi la volan.

 

nu mi se pare ceva grav, dar am considerat ca trebuie sa cer niste pareri :twoup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.