Jump to content

Marele Premiu al TURCIEI


ionatan

Recommended Posts

Turcia GP: Ziua antrenamentelor

 

 

 

McLaren Mercedes au terminat in top cele doua sesiuni de antrenamente de vineri contand pentru Marele Premiu al Turciei, etapa a saptea a Campionatului Mondial de Formula 1 2010.

 

Turcia GP: Ziua antrenamentelor

 

Nu este prima daca cand McLaren incep bine un weekend de cursa inregistrand cei mai buni timpi in antrenamentele libere, insa chiar pilotii team-ului avertizeaza in continuare asupra ritmului 'ascuns' al rivalilor Red Bull. Lewis Hamilton si Jenson Button au fost cei mai rapizi in prima, respectiv a doua sesiune de antrenamente, in timp ce atat Webber cat si Vettel au intampinat ceva probleme tehnice - australianul a trebuit sa traga pe dreapta in sesiunea cu numarul doi, in timp ce neamtul s-a plans prin radio de supraincalzirea propulsorului sau Renault.

 

Totusi, cei de la Red Bull au minimizat importanta defectului aparut la motorul lui Webber spunand ca acesta se afla la finalul duratei de viata. "Cred ca s-a oprit cu vreo 50 de km inainte de distanta maxima stabilita, asa ca [defectul] nu ne-a afectat programul" a spus Christian Horner, seful Red Bull, dupa antrenamente.

 

 

 

Inca exista semne de intrebare cu privire la folosirea sistemului F-duct si in restul weekend-ului dupa ce Red Bull au testat in aceste antrenamente pentru prima data acest sistem. "Pana acum F-duct-ul pare sa functioneze destul de bine. Pare sa reproduca ceea ce am reusit cu el in tunelul aerodinamic si cu uneltele de simulare, asa ca avem multe date de analizat in aceasta seara. Apoi vom lua o decizie daca este sau nu prematur sa folosim sistemul aici" a spus Horner cu privire la sistem.

 

Cu sau fara F-duct, castigatorul sesiunii cu numarul doi, Jenson Button, atrage atentia asupra Red Bull: "Cele doua monopostul Red Bull sunt mult mai rapide decat vor sa arate, asa ca este o zi normala de vineri. Nu recuperezi o secunda [pe turul de circuit] in doua saptamani", a declarat britanicul. Acesta nu scapa din ochi nici Ferrari sau Renault: "Cred ca si Ferrari vor fi rapizi aici. Ar trebui sa avem primele patru echipe pe care le vedem de obicei, si posibil Renault de asemenea, asa ca maine calificarile nu vor fi deloc plictisitoare. Ar trebui sa avem ceva lupte interesante."

 

In ceea ce priveste Ferrari, Fernando Alonso pare sa fie din nou varful de lance al echipei, spaniolul terminand al cincilea cea de-a doua sesiune de antrenamente libere. "Va fi o surpriza daca Red Bull nu vor fi din nou in fata tuturor. Suntem si noi pe-acolo, alaturi de McLaren: aceasta este predictia mea" a spus spaniolul la finalul zilei.

 

 

 

Multe echipe au incercat astazi propriul sistem F-duct; alaturi de McLaren, Ferrari si Red Bull, Force India au testat si ei un asemenea sistem dovedind o data in plus ca fac eforturi notabile pentru a urca continuu in clasament. Renault au adus si ei o aripa fata nou-nouta, in timp ce Lotus par sa fi facut de asemenea pasi inainte cu noul pachet aerodinamic.

 

 

 

 

Istanbul Park, Turcia - antrenamente libere 2 - 28.05.2010

Pilot Echipa Timp Gap Tururi

1 Jenson Button McLaren 1:28.280 30

2 Mark Webber Red Bull 1:28.378 0.098 24

3 Sebastian Vettel Red Bull 1:28.590 0.310 27

4 Lewis Hamilton McLaren 1:28.672 0.392 32

5 Fernando Alonso Ferrari 1:28.725 0.445 30

6 Nico Rosberg Mercedes GP 1:28.914 0.634 22

7 Michael Schumacher Mercedes GP 1:28.974 0.694 22

8 Robert Kubica Renault 1:29.225 0.945 34

9 Vitaly Petrov Renault 1:29.501 1.221 36

10 Felipe Massa Ferrari 1:29.620 1.340 26

11 Adrian Sutil Force India 1:29.629 1.349 16

12 Nico Hulkenberg Williams 1:29.987 1.707 17

13 Kamui Kobayashi Sauber 1:30.053 1.773 34

14 Pedro de la Rosa Sauber 1:30.176 1.896 34

15 Sebastien Buemi Toro Rosso 1:30.386 2.106 32

16 Vitantonio Liuzzi Force India 1:30.627 2.347 28

17 Rubens Barrichello Williams 1:30.766 2.486 32

18 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:30.933 2.653 37

19 Heikki Kovalainen Lotus 1:31.610 3.330 37

20 Lucas di Grassi Virgin 1:33.013 4.733 28

21 Jarno Trulli Lotus 1:33.081 4.801 11

22 Timo Glock Virgin 1:33.312 5.032 29

23 Bruno Senna HRT 1:33.420 5.140 35

24 Karun Chandhok HRT 1:33.740 5.460 25

 

 

Istanbul Park, Turcia - antrenamente libere 1 - 28.05.2010

Pilot Echipa Timp Gap Tururi

1 Lewis Hamilton McLaren 1:28.653 20

2 Jenson Button McLaren 1:29.615 0.962 21

3 Michael Schumacher Mercedes GP 1:29.750 1.097 24

4 Nico Rosberg Mercedes GP 1:29.855 1.202 25

5 Sebastian Vettel Red Bull 1:29.867 1.214 30

6 Robert Kubica Renault 1:30.061 1.408 23

7 Vitaly Petrov Renault 1:30.065 1.412 24

8 Mark Webber Red Bull 1:30.097 1.444 26

9 Fernando Alonso Ferrari 1:30.294 1.641 20

10 Adrian Sutil Force India 1:30.501 1.848 17

11 Kamui Kobayashi Sauber 1:30.615 1.962 20

12 Vitantonio Liuzzi Force India 1:30.853 2.200 21

13 Felipe Massa Ferrari 1:30.867 2.214 22

14 Sebastien Buemi Toro Rosso 1:31.011 2.358 24

15 Pedro de la Rosa Sauber 1:31.238 2.585 18

16 Nico Hulkenberg Williams 1:31.355 2.702 23

17 Rubens Barrichello Williams 1:31.464 2.811 19

18 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:31.735 3.082 27

19 Heikki Kovalainen Lotus 1:32.161 3.508 24

20 Jarno Trulli Lotus 1:32.990 4.337 23

21 Karun Chandhok HRT 1:34.876 6.223 13

22 Lucas di Grassi Virgin 1:35.137 6.484 21

23 Timo Glock Virgin 1:35.583 6.930 15

24 Sakon Yamamoto HRT 1:36.137 7.484 26

Link to comment
Share on other sites

Turcia GP: Ziua antrenamentelor

 

 

 

McLaren Mercedes au terminat in top cele doua sesiuni de antrenamente de vineri contand pentru Marele Premiu al Turciei, etapa a saptea a Campionatului Mondial de Formula 1 2010.

 

Turcia GP: Ziua antrenamentelor

 

Nu este prima daca cand McLaren incep bine un weekend de cursa inregistrand cei mai buni timpi in antrenamentele libere, insa chiar pilotii team-ului avertizeaza in continuare asupra ritmului 'ascuns' al rivalilor Red Bull. Lewis Hamilton si Jenson Button au fost cei mai rapizi in prima, respectiv a doua sesiune de antrenamente, in timp ce atat Webber cat si Vettel au intampinat ceva probleme tehnice - australianul a trebuit sa traga pe dreapta in sesiunea cu numarul doi, in timp ce neamtul s-a plans prin radio de supraincalzirea propulsorului sau Renault.

 

Totusi, cei de la Red Bull au minimizat importanta defectului aparut la motorul lui Webber spunand ca acesta se afla la finalul duratei de viata. "Cred ca s-a oprit cu vreo 50 de km inainte de distanta maxima stabilita, asa ca [defectul] nu ne-a afectat programul" a spus Christian Horner, seful Red Bull, dupa antrenamente.

 

 

 

Inca exista semne de intrebare cu privire la folosirea sistemului F-duct si in restul weekend-ului dupa ce Red Bull au testat in aceste antrenamente pentru prima data acest sistem. "Pana acum F-duct-ul pare sa functioneze destul de bine. Pare sa reproduca ceea ce am reusit cu el in tunelul aerodinamic si cu uneltele de simulare, asa ca avem multe date de analizat in aceasta seara. Apoi vom lua o decizie daca este sau nu prematur sa folosim sistemul aici" a spus Horner cu privire la sistem.

 

Cu sau fara F-duct, castigatorul sesiunii cu numarul doi, Jenson Button, atrage atentia asupra Red Bull: "Cele doua monopostul Red Bull sunt mult mai rapide decat vor sa arate, asa ca este o zi normala de vineri. Nu recuperezi o secunda [pe turul de circuit] in doua saptamani", a declarat britanicul. Acesta nu scapa din ochi nici Ferrari sau Renault: "Cred ca si Ferrari vor fi rapizi aici. Ar trebui sa avem primele patru echipe pe care le vedem de obicei, si posibil Renault de asemenea, asa ca maine calificarile nu vor fi deloc plictisitoare. Ar trebui sa avem ceva lupte interesante."

 

In ceea ce priveste Ferrari, Fernando Alonso pare sa fie din nou varful de lance al echipei, spaniolul terminand al cincilea cea de-a doua sesiune de antrenamente libere. "Va fi o surpriza daca Red Bull nu vor fi din nou in fata tuturor. Suntem si noi pe-acolo, alaturi de McLaren: aceasta este predictia mea" a spus spaniolul la finalul zilei.

 

 

 

Multe echipe au incercat astazi propriul sistem F-duct; alaturi de McLaren, Ferrari si Red Bull, Force India au testat si ei un asemenea sistem dovedind o data in plus ca fac eforturi notabile pentru a urca continuu in clasament. Renault au adus si ei o aripa fata nou-nouta, in timp ce Lotus par sa fi facut de asemenea pasi inainte cu noul pachet aerodinamic.

 

 

 

 

Istanbul Park, Turcia - antrenamente libere 2 - 28.05.2010

Pilot Echipa Timp Gap Tururi

1 Jenson Button McLaren 1:28.280 30

2 Mark Webber Red Bull 1:28.378 0.098 24

3 Sebastian Vettel Red Bull 1:28.590 0.310 27

4 Lewis Hamilton McLaren 1:28.672 0.392 32

5 Fernando Alonso Ferrari 1:28.725 0.445 30

6 Nico Rosberg Mercedes GP 1:28.914 0.634 22

7 Michael Schumacher Mercedes GP 1:28.974 0.694 22

8 Robert Kubica Renault 1:29.225 0.945 34

9 Vitaly Petrov Renault 1:29.501 1.221 36

10 Felipe Massa Ferrari 1:29.620 1.340 26

11 Adrian Sutil Force India 1:29.629 1.349 16

12 Nico Hulkenberg Williams 1:29.987 1.707 17

13 Kamui Kobayashi Sauber 1:30.053 1.773 34

14 Pedro de la Rosa Sauber 1:30.176 1.896 34

15 Sebastien Buemi Toro Rosso 1:30.386 2.106 32

16 Vitantonio Liuzzi Force India 1:30.627 2.347 28

17 Rubens Barrichello Williams 1:30.766 2.486 32

18 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:30.933 2.653 37

19 Heikki Kovalainen Lotus 1:31.610 3.330 37

20 Lucas di Grassi Virgin 1:33.013 4.733 28

21 Jarno Trulli Lotus 1:33.081 4.801 11

22 Timo Glock Virgin 1:33.312 5.032 29

23 Bruno Senna HRT 1:33.420 5.140 35

24 Karun Chandhok HRT 1:33.740 5.460 25

 

 

Istanbul Park, Turcia - antrenamente libere 1 - 28.05.2010

Pilot Echipa Timp Gap Tururi

1 Lewis Hamilton McLaren 1:28.653 20

2 Jenson Button McLaren 1:29.615 0.962 21

3 Michael Schumacher Mercedes GP 1:29.750 1.097 24

4 Nico Rosberg Mercedes GP 1:29.855 1.202 25

5 Sebastian Vettel Red Bull 1:29.867 1.214 30

6 Robert Kubica Renault 1:30.061 1.408 23

7 Vitaly Petrov Renault 1:30.065 1.412 24

8 Mark Webber Red Bull 1:30.097 1.444 26

9 Fernando Alonso Ferrari 1:30.294 1.641 20

10 Adrian Sutil Force India 1:30.501 1.848 17

11 Kamui Kobayashi Sauber 1:30.615 1.962 20

12 Vitantonio Liuzzi Force India 1:30.853 2.200 21

13 Felipe Massa Ferrari 1:30.867 2.214 22

14 Sebastien Buemi Toro Rosso 1:31.011 2.358 24

15 Pedro de la Rosa Sauber 1:31.238 2.585 18

16 Nico Hulkenberg Williams 1:31.355 2.702 23

17 Rubens Barrichello Williams 1:31.464 2.811 19

18 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:31.735 3.082 27

19 Heikki Kovalainen Lotus 1:32.161 3.508 24

20 Jarno Trulli Lotus 1:32.990 4.337 23

21 Karun Chandhok HRT 1:34.876 6.223 13

22 Lucas di Grassi Virgin 1:35.137 6.484 21

23 Timo Glock Virgin 1:35.583 6.930 15

24 Sakon Yamamoto HRT 1:36.137 7.484 26

 

sunt curios azi la calificari ce seva intampla...oricum RedBull au inca cea mai rapida masina prin S Vettel dupa Practice 3...

Link to comment
Share on other sites

Webber in pole; sapte din sapte pentru Red Bull

 

 

 

Mark Webber pare sa se fi lipit de prima pozitie a grilei de start de trei etape incoace, iar Red Bull raman in continuare de neinvins in calificari - sapte pole-uri consecutive din tot atatea posibile.

 

 

 

Chiar daca McLaren au reusit sa-i 'sperie' putin pe cei de la Red Bull pana acum in weekend-ul din Turcia, Mark Webber nu s-a lasat impresionat si a reusit sa-si pastreze concentrarea pana la final, lucru pe care nu-l pot spune prea multi dupa Q3-ul de astazi: Vettel a gresit inca din primul viraj la ultima incercare blocand roata stanga-fata pe franare, Hamilton a pierdut mult in sectorul de mijloc dupa ce in primul parea capabil de a-l invinge pe australian, Button a renuntat de buna voie si nesilit de nimeni la acel ultim tur, iar Schumacher a 'parcat' in pietris dupa o greseala in faimosul viraj cu numarul 8.

 

Dupa Webber si Hamilton, de pe linia a doua a grilei de start, vor pleaca respectivii lor coechipieri, in timp ce linia a treia va fi ocupata de pilotii Mercedes GP - Michael a reusit sa-si invinga coechipierul avand din nou la dispozitie varianta de sasiu mai lung a monopostului Mercedes, iar septuplul Campion Mondial nu va fi nici obligat sa plece in cursa de maine cu pneurile 'murdare' cu care a incheiat calificarile (se pleaca avand pneurile cu care s-a realizat timpul de calificare).

 

Linia a patra a grilei va fi ocupata de Kubica si Massa, iar top 10-ul calificarilor a fost incheiat de suprizele Petrov si Kobayashi. O alta performanta demna de semnalat este cea reusita de Bruno Senna - prima data cand un HRT se califica maine bine decat un alt monopost. Surpriza negativa a sesiunii este semnata de Fernando Alonso care n-a reusit sa treaca de Q2.

 

Istanbul Park, Turcia - rezultat Calificari - 29.05.2010

Pilot Echipa Q1 Q2 Q3

1 Mark Webber Red Bull 1:27.500 1:26.818 1:26.295

2 Lewis Hamilton McLaren 1:27.667 1:27.013 1:26.433

3 Sebastian Vettel Red Bull 1:27.067 1:26.729 1:26.760

4 Jenson Button McLaren 1:27.555 1:27.277 1:26.781

5 Michael Schumacher Mercedes GP 1:27.756 1:27.438 1:26.857

6 Nico Rosberg Mercedes GP 1:27.649 1:27.141 1:26.952

7 Robert Kubica Renault 1:27.766 1:27.426 1:27.039

8 Felipe Massa Ferrari 1:27.993 1:27.200 1:27.082

9 Vitaly Petrov Renault 1:27.620 1:27.387 1:27.430

10 Kamui Kobayashi Sauber 1:28.158 1:27.434 1:28.122

11 Adrian Sutil Force India 1:27.951 1:27.525

12 Fernando Alonso Ferrari 1:27.857 1:27.612

13 Pedro de la Rosa Sauber 1:28.147 1:27.879

14 Sebastien Buemi Toro Rosso 1:28.534 1:28.273

15 Rubens Barrichello Williams 1:28.336 1:28.392

16 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:28.460 1:28.540

17 Nico Hulkenberg Williams 1:28.227 1:28.841

18 Vitantonio Liuzzi Force India 1:28.958

19 Jarno Trulli Lotus 1:30.237

20 Heikki Kovalainen Lotus 1:30.519

21 Timo Glock Virgin 1:30.744

22 Bruno Senna HRT 1:31.266

23 Lucas di Grassi Virgin 1:31.989

24 Karun Chandhok HRT 1:32.060

 

L.E. Post dublu

 

Nu credeam ca suntem atat de lenti

 

 

Calificat doar al 12-lea in Marele Premiu al Turciei, Fernando Alonso admite ca este surprins de ritmul slab al monopostului Ferrari.

 

Alonso: Nu credeam ca suntem atat de lenti Turcia GP inseamna cel de-al 800-lea Mare Premiu pentru Ferrari si cu singuranta nu asa si-au dorit italienii sa sarbatoareaca aceasta 'piatra de temelie' din istoria lor in Formula 1.

 

"Nu stiu ce s-a intamplat. Nu credeam ca suntem atat de lenti" a declarat Fernando Alonso unei televiziuni spaniole imediat dupa calificari. "Ne-am chinuit in Q1, pe locurile 9 si 10, iar apoi in Q2 n-am reusit sa imbunatatim timpul cu prea mult si am fost eliminati. La o zecime de secunda, dar este suficient. Trebuie sa facem pasi inainte si stim bine asta."

 

Spaniolul a mai facut in acest an curse de recuperare foarte reusite, insa acum ii este teama de partea murdara a pistei, parte pe care se afla caseta cu numarul 12 a grilei de start: "Am exersat startul de pe ambele parti ale grilei si am vazut ca este o diferenta de o pozitie cand pleci de pe partea murdara. Cand am trecut linia de sosire mi s-a spus prin radio ca sunt al 11-lea, asa ca m-am gandit ca maine voi putea castiga pozitii la start, insa de pe 12 pot foarte usor sa pierd cateva locuri, asa ca va fi dificil."

 

"Sa speram ca putem face pasi inainte si ca vom putea castiga cat mai multe puncte maine" a incheiat pilotul Ferrari.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Schumacher: Am facut pasi inainte

 

 

Michael Schumacher si Nico Rosberg vor imparti linia a treia a grilei de start in Marele Premiu al Turciei. Michael Schumacher a obtinut cel mai bun rezultat din 2010.

 

Schumacher: Am facut pasi inainte Mercedes GP au revenit in Turcia la varianta mai lunga a sasiului, varianta care pare-se ca-l avantajeaza pe Michael Schumacher; septuplul Campion Mondial si-a invins pentru a doua oara coechipierul in calificarile din 2010, obtinand de asemenea si cea mai buna pozitie de pe grila de start din acest an.

 

"Sunt multumit de rezultatul reusit astazi si chiar cred ca am facut pasi inainte. Daca luam in considerare ca acest circuit este unul pe care pachetul aero este de o deosebita importanta, se poate vedea munca depusa de baieti si as vrea sa le multumesc pentru asta" a declarat Michael dupa calificari.

 

Acesta s-a declarat multumit in ciuda faptului ca a incheiat sesiunea cu masina blocata intr-o zona de siguranta; iata comentariile facute de neamt pe marginea acestui subiect: "Ceea ce s-a intamplat in virajul 8: era ultima incercare posibila, asa ca evident incerci sa fortezi si mai mult, in special pe acest tur, pentru a putea castiga timp. Am iesit putin prea larg si am parasit pista. Dupa parerea mea, locul de pe care voi pleca reprezinta un avantaj, caci acea parte este mai curata.Am exersat startul de pe ambele parti si am simtit ca partea respectiva este mai buna."

 

"In ceea ce priveste cursa de maine, voi incerca evident sa iau un start bun si sa obtin cel mai bun rezultat posibil" a incheiat Schumacher.

Link to comment
Share on other sites

McLaren, cea mai buna sesiune de calificari

 

 

McLaren Mercedes sunt multumiti de faptul ca in Turcia au reusit sa se apropie de invincibilii Red Bull; Hamilton si Button au inregistrat cel mai bun rezultat cumulat al echipei in calificarile din 2010.

 

McLaren, cea mai buna sesiune de calificari "Ma simt extraodinar, tipii astia [Red Bull] au fost de neatins intregul an in ceea ce priveste performanta pura, asa ca pentru mine si pentru echipa noastra este un mare imbold" a spus un Hamilton incantant de primul loc 2 reusit intr-o sesiune de calificari din 2010. "Stiind ca avem un ritm de baza bun, ritmul nostru de cursa este chiar mai competitiv, putem spune ca suntem intr-o pozitie buna pentru cursa de maine."

 

"Ei [Red Bull] pot merge cu usurinta cu acceleratia la podea in virajul 8" a continuat Hamilton referindu-se la apasarea aero mult superioara de care beneficiaza Webber si Vettel. "Scot patru zecimi de secunda fata de noi doar in acel viraj, dar avand combustibil in rezervor noi vom fi mai aproape. Suntem pe cea mai buna pozitie de start din 2010. Daca ma pot apropia suficient de Mark, atunci cu siguranta voi profita de ocazie."

 

Jenson Button crede ca ar fi putut reusi un timp apropiat de cel al coechipierului, dar a trebuit sa ridice piciorul de pe acceleratie cand Michael Schumacher a iesit in decor in acelasi viraj cu numarul 8: "A fost putin frustrant la ultima incercare. Sa fii ultimul pe circuit este uneori bine, caci ai parte de cel mai 'curat' circuit, dar sunt si sanse ca cineva sa paraseasca pista, iar Michael a iesit in decor chiar in fata mea pe ultimul tur, iar cand se flutura steagul galben trebuie sa incetinesti macar putin."

 

"Cred ca suntem putin mai aproape de Red Bull decat ne asteptam pentru acest weekend, iar asta este bine. Cea mai mare problema a mea a fost virajul 8 - cred ca avem o garda la sol prea mica. Am vrut-o asa pentru restul circuitului, dar ating prea mult asflatul acolo si pierd timp. Este un risc pe care ni l-am asumat si sunt al patrulea pe grila, ceea ce nu e foarte rau" a incheiat Campionul Mondial in exercitiu, Jenson Button.

Link to comment
Share on other sites

Vettel, noi probleme cu franele

 

 

Sebastian Vettel s-a plans din nou de probleme la sistemul de franare dupa calificarile contand pentru Marele Premiu al Turciei.

 

Vettel, noi probleme cu franele Neamtul a terminat doar al treilea si a pierdut nu doar lupta cu Webber, coechipierul sau, dar si cu Lewis Hamilton, iar asta pentru ca la ultima posibilitate de a-si imbunatati timpul a pierdut lupta inca de la prima zona de franare, blocand roata stanga-fata.

 

In conferinta de presa ce a urmat sesiunii de calificari, Vettel a declarat ca problemele la sistemul de franare aparusera chiar mai devreme: "Primul tur [din Q3] a fost grozav pana la virajul 12 cand pe franare am blocat putin rotile fata, dar n-a fost o mare problema. Apoi a fost ciudat caci fata se tot bloca pe franare si masina nu si-a mai revenit."

 

"Dupa virajele 12 si 13 roata a inceput din nou sa se invarta normal, pe urma comportamentul acela a reaparut; am blocat roata de interior si masina nu s-a oprit, am mers drept si am pierdut timp. Fara asta as fi fost cu siguranta mai rapid. Este fara indoaia foarte ciudat."

 

Cu toate problemele, Sebastian Vettel este totusi multumit ca nu va lua startul de pe partea murdara a grilei: "Sunt multumit de locul 3, si norocos ca nu sunt al patrulea - maine va fi o cursa lunga, dar cu regulamentul din acest an este greu sa castigi locuri."

Link to comment
Share on other sites

Michael Schumacher - "O parte din inima mea va fi mereu rosie"

 

 

Septuplul campion mondial Michael Schumacher, revenit ĂŽn Formula 1, la Mercedes, dupĂŁ o pauzĂŁ de trei ani, a declarat vineri cĂŁ va avea "mereu" ĂŽn el "puĂžin din Ferrari", echipĂŁ pentru care a concurat peste un deceniu, informeazĂŁ AFP.

 

Michael Schumacher - "Când ai fãcut parte dintr-o comunitate timp de 14 ani (Între care 11 ca pilot - n.red), rãmâne inevitabil ceva. Voi avea mereu În mine ceva din Ferrari. O parte din inima mea va fi mereu roºie", culoarea Scuderiei, a afirmat Shumacher, care a ocupat postul de consultant la Ferrari, Între 2007 ºi 2009, dupã ce a renunÞat la cariera de pilot.

 

Aceastã declaraÞie, postatã vineri pe unnul dintre site-urile mãrcii italiene, cu ocazia celui de-al 800-lea Mare Premiu pe care Ferrari Îl va disputa În Formula 1, pune capãt lunilor de tãcere a grupãrii de la Maranello faÞã de Schumacher, cãruia nu i-a iertat gestul "trãdãtor" de a semna cu rivala Mercedes.

 

"Scuderia are un stil propriu de a fi. Ea este ca o familie, din care am fĂŁcut Âşi eu parte mult timp. Am trĂŁit o perioadĂŁ minunatĂŁ la Ferrari: am gĂŁsit aici prieteni Âşi am avut parte de experienĂže pe care nu mi-aÂş fi dorit sĂŁ le ratez", a adĂŁugat campionul german.

 

"Concepte precum mit, cult, istorie, pe care nu le luasem niciodatã În considerare Înainte de a sosi la Maranello (sediul Ferrari - n.red), au prins viaÞã pentru mine... O datã ce mi-am dat seama ce reprezintã Ferrari pentru Italia ºi tifosi, am ÎnÞeles cã aceste concepte sunt pe deplin justificate", a adãugat +Schumi+.

 

Sosit la Ferrari În 1996, dupã douã titluri cucerite cu Benetton (1994 ºi 1995), Michael Schumacher a reuºit sã se impunã de Încã cinci ori În Mondialul de Formula 1, Între 2000 ºi 2004, marcând cea mai fastã perioadã din istoria Ferrari (72 de curse câºtigate În total).

Link to comment
Share on other sites

Mark Webber vrea sa-si prelungeasca acordul cu Red Bull

 

 

Liderul campionatului mondial al piloÞilor, australianul Mark Webber, intenÞioneazã sã cadã de acord cu echipa de Formula 1 Red Bull pentru prelungirea contractului, dorinÞa sa Întâlnindu-se cu cea a conducerii tehnice a grupãrii, care conduce În CM al mãrcilor.

 

Mark Webber vrea sa-si prelungeasca acordul cu Red Bull Christian Horner, directorul echipei Red Bull, a declarat, la Istanbul: "Suntem extrem de mulĂžumiĂži cu evoluĂžia lui Mark ĂŽn acest sezon, aÂşa cĂŁ nu vĂŁd de ce am schimba ceva?".

 

Webber, 33 de ani, conduce În ierarhia piloÞilor, la egalitate de puncte (78) cu coechipierul sãu, germanul Sebastian Vettel. Contractul lui expirã la sfârºitul acestui sezon.

Link to comment
Share on other sites

Superb! o cursa cat un sezon.....

 

Vettel a facut o gafa imensa(de pe locul 2 l-a acrosat pe Webber in incercarea de a trece in frunte) si astfel RedBull au pierdut definitiv sansa la o noua dubla. Webber a terminat pe 3.

 

 

 

 

Hamilton castiga in fata lui Button dar nu fara emotii, a fost o lupta intre coechipieri pe durata unui tur absolut electrizanta. Batalia dintre cei doi pare sa fie desprinsa din alte timpuri ale F1 dar pacat ca nu a durat mult, au fost imediat potoliti de inginerii echipei, pacat, pacat in F1 de azi nu conteaza imagine, cifrele sunt totul.

 

Campionatul pare ca nu este nici pe departe de a fi pervizibil daca lucrurile se vor desfasura in continuare ca in aceasta cursa.

 

 

Mercedes bate Ferrari care se pare ca fost intr-o lipsa de forma evidenta locul 7 si 8, Massa respectiv Alonso.

 

Kubica e tot in top 10 cu un loc 6.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Dubla McLaren; duelurile interne asigura spectacolul

 

de Alin Neacsu

 

Lewis Hamilton a castigat pentru prima oara in 2010 dupa o lupta extraordinara cu Jenson Button; McLaren i-au impins de la spate pe invincibilii Red Bull, iar acestia au cedat in sfarsit - Vettel si Webber s-au acrosat in lupta pentru prima pozitie, neamtul abandonand.

 

Turcia GP: Dubla McLaren; duelurile interne asigura spectacolul

 

Cursa castigatorului de astazi, Lewis Hamilton, a inceput prin pierderea pozitiei a doua imediat dupa start in fata lui unui Sebastian Vettel plecat de pe partea mai curata a pistei; pe britanic il astepta insa cel mai fericit final posibil si a revenit in primele viraje, depasindu-l pe Vettel.

 

Plecat din pole, Mark Webber a condus plutonul cu usurinta dupa primul viraj, insa niciun moment nu s-a putut descotorosi de un Hamilton extrem de insistent si rapid. La primele opriri cei de la McLaren sunt prinsi pe picior gresit si pierd locul doi in favoarea lui Sebastian Vettel, iar acum cele doua Red Bull-uri erau indeaproape urmarite de monoposturile argintii. Sub amenintarea ploii care n-a mai venit pana la steagul in patratele, primii patru formeaza un 'acordeon' in care ba Webber se distanteaza, ba Hamilton se apropie de Vettel. Restul plutonului nu mai conteaza, caci deja dupa 25 de tururi al cincilea clasat, Michael Schumacher, era la peste 23 de secunde - oare cat de plictisitoare ar fi fost aceasta cursa daca McLaren nu ar fi facut atatia pasi inainte spre Red Bull?

 

Nebunia s-a dezlantuit in momentul in care Vettel incepe sa se simta cel mai bine din grupul celor patru si face o mutare la coechipier...; neamtul alege interiorul si, roata-la-roata fiind, se misca prea muilt spre Webber; cei doi se ating si ies in afara pistei, insa doar Vettel abandoneaza. Webber reuseste sa continue cursa si, dupa o trecere pe la boxele echipei pentru schimbarea pneurilor si a aripii fata, revine in pista tot in pozitia a treia - atat de departe era grupul fruntas de pluton.

 

Ramasi la conducerea cursei, cei doi piloti ai McLaren ne mai ofera o lupta interna roata-la-roata: Button il ataca pe Hamilton dupa ce primul fusese informat ca e nevoie sa economiseasca ceva combustibil, la fel ca si coechipierul sau; initial, Button trece in ultima secventa de viraje a turului de circuit, insa Hamilton revine in virajul cu numarul 1. Lupta extraodinara pentru care noi, iubitorii acestui sport, deschidem de obicei televizoarele duminica dupa-amiaza.

 

Cursa se termina sub amenintarea lipsei de combustibil pentru pilotii McLaren - monoposturile lor par sa fi consumat mai mult combustibil decat de obicei pentru a putea tine pasul cu cele doua Red Bull-uri -, iar Turcia se poate lauda cu un Mare Premiu extrem de reusit. Urmeaza Canada peste doua saptamani.

Istanbul Park, Turcia - Rezultat Cursa - 30.05.2010

 

Pilot Echipa

 

1 Lewis Hamilton McLaren Winner

2 Jenson Button McLaren +2.6 sec

3 Mark Webber Red Bull +24.2 sec

4 Michael Schumacher Mercedes GP +31.1 sec

5 Nico Rosberg Mercedes GP +32.2 sec

6 Robert Kubica Renault +32.8 sec

7 Felipe Massa Ferrari +36.6 sec

8 Fernando Alonso Ferrari +46.5 sec

9 Adrian Sutil Force India +49.0 sec

10 Kamui Kobayashi Sauber +65.6 sec

11 Pedro de la Rosa Sauber +65.9 sec

12 Jaime Alguersuari Toro Rosso +67.8 sec

13 Vitantonio Liuzzi Force India +1 tur

14 Rubens Barrichello Williams +1 tur

15 Vitaly Petrov Renault +1 tur

16 Sebastien Buemi Toro Rosso +1 tur

17 Nico Hulkenberg Williams +1 tur

18 Timo Glock Virgin +3 tururi

19 Lucas di Grassi Virgin +3 tururi

20 Karun Chandhok HRT +6 tururi

Ret Bruno Senna HRT +12 tururi

Ret Sebastian Vettel Red Bull Accident

Ret Heikki Kovalainen Lotus +25 tururi

Ret Jarno Trulli Lotus +26 tururi

 

 

Clasamente generale:

 

Pilot Pct

1 Mark Webber 93

2 Jenson Button 88

3 Lewis Hamilton 84

4 Fernando Alonso 79

5 Sebastian Vettel 78

6 Robert Kubica 67

7 Felipe Massa 67

8 Nico Rosberg 66

9 Michael Schumacher 34

10 Adrian Sutil 22

11 Vitantonio Liuzzi 10

12 Rubens Barrichello 7

13 Vitaly Petrov 6

14 Jaime Alguersuari 3

15 SĂŠbastien Buemi 1

16 Kamui Kobayashi 1

17 Nico HĂźlkenberg 1

18 Pedro de la Rosa 0

19 Heikki Kovalainen 0

20 Karun Chandhok 0

21 Lucas Di Grassi 0

22 Jarno Trulli 0

23 Bruno Senna 0

24 Timo Glock 0

 

Constructor Pct

 

1 McLaren/Mercedes 172

2 Red Bull/Renault 171

3 Ferrari 146

4 Mercedes 100

5 Renault 73

6 Force India/Mercedes 32

7 Williams/Cosworth 8

8 Toro Rosso/Ferrari 4

9 BMW Sauber/Ferrari 1

10 Lotus/Cosworth 0

11 HRT/Cosworth 0

12 Virgin/Cosworth 0

Link to comment
Share on other sites

Alonso: Nu suntem competitivi

 

 

 

Massa si Alonso au terminat doar in pozitiile 7 si 8 cel de-al 800-lea Mare Premiu din istoria echipei in Formula 1, iar spaniolul a declarat dupa cursa ca monopostul Scuderiei nu este suficient de competitiv.

 

Alonso: Nu suntem competitivi Dupa ce au reusit dubla in prima etapa a sezonului 2010, rivalii normali pentru Ferrari ar fi trebuit sa fie Red Bull si McLaren, insa astazi Massa si Alonso s-au luptat doar cu cele doua monoposturi Renault.

 

"Am recuperat cateva pozitii, luand startul de pe locul 12 si terminand pe 8, dar cursa a fost plictisitoare pentru noi - mereu am fost blocati in trafic si in spatele celor doua Renault-uri; Felipe a luptat cu Robert [Kubica], iar eu cu Petrov. Evident, nu ne dorim sa luptam cu Renault pentru locul 8, ci am prefera sa ne batem cu Red Bull si McLaren pentru podium, asa ca trebuie sa facem pasi inainte" a spus spaniolul imediat dupa cursa.

 

"Performantele noastre nu sunt acolo unde ar trebui - nici aici in Turcia, nici in Spania - asa ca trebuie sa intelegem de ce se intampla asta; ramanem insa optimisti si calmi, caci in Canada vom primi un nou pachet aerodinamic, la fel si pentru Valencia [etapa a noua]."

 

Intrebat care sunt problemele monopostului Ferrari, Alonso a aratat cu degetul eficienta aerodinamica si rimtul incet de dezvoltare: "Cred ca ne lipsteste ceva la capitolul aero, insa sunt componente pe care urmeaza sa le primim. Am pregatit foarte bine prima parte a Campionatului, am ajuns in Bahrain cu maximum de update-uri posibile si am castigat acea cursa, iar acum asteptam componente noi pentru Valencia."

Link to comment
Share on other sites

Ferrari trebuie sa salveze situatia

 

 

Scuderia Ferrari trebuie sã salveze situaÞia criticã pe care o traverseazã În prezent În Mondialul de Formula 1, dacã doreºte sã evite ca lupta pentru titlul suprem sã Îi scape definitiv, dupã ce În ultimele curse a fost evident regresul ei faÞã de celelalte echipe puternice ale competiÞiei.

 

F1: Ferrari trebuie sa salveze situatia La Marele Premiu al Turciei Âşi dupĂŁ 7 curse disputate, pilotul spaniol Fernando Alonso (Ferrari) se aflĂŁ pe locul 4 ĂŽn clasamentul mondial al piloĂžilor, cu 79 puncte, la 15 puncte de lider, australianul Mark Webber (Red Bull), la 9 Âşi, respectiv, 5 de britanicii de la McLaren Jenson Button Âşi Lewis Hamilton, ĂŽn timp ce coechipierul sĂŁu Felipe Massa se aflĂŁ pe locul 7, cu 67 puncte.

 

DacĂŁ la ĂŽnceputul Mondialului, Red Bull, care a reuÂşit cele 7 "pole-position" ale sezonului, pĂŁrea singura echipĂŁ de bĂŁtut pentru Ferrari, acum scuderia de la Maranello va trebui sĂŁ ĂžinĂŁ serios seama de prestaĂžiile McLaren-Mercedes, care la cursa de duminicĂŁ a reuÂşit dubla.

Link to comment
Share on other sites

McLaren, Red Bull, Mercedes, Ferrari si Renault

 

Campionatul Mondial de Formula 1 2010 continua sa se ridice la nivelul asteptarilor pe care fanii le-aveau pentru acest sezon. Cand unele echipe se impiedica, altele au straluciri de geniu, iar cand nimeni nu se-asteapta coechipierii uita ca imbraca aceleasi combinezoane.

 

 

 

Numerele de concurs 1 si 2 au reusit a doua dubla a sezonului actual, de aceasta data clasandu-se in ordine inversa - adica Hamilton revine pe prima treapta a podiumului dupa 10 etape de 'absenteism'; cu acest rezultat echipa a preluat sefia in clasamentul contructorilor, insa cea mai importanta stire este aceea ca, momentan, McLaren chiar par capabili de a lupta de la egal la egal cu atotputernicii Red Bull. In ceea ce-l priveste pe Hamilton, mai presus de victoria dedicata tatalui sau (pentru care prea putin parca s-a bucurat), este transarea in favoarea sa a luptei directe cu Button; duelul a fost 'delicios' mai ales dupa 'cocktail-ul' Red Bull, iar lui Lewis atat i-ar mai fi trebuit, sa iasa invins si in Turcia - avand in vedere cele doua victorii pe care Jenson le-a bifat deja pentru McLaren.

 

Hamilton este cel de-al cincilea castigator diferit dupa sapte etape disputate in 2010, iar multumita noului sistem de punctare, britanicul s-a inscris si el pe lista pretendentilor la titlul suprem; chiar daca are mai putine victorii decat Button, Hamilton conduce in lupta directa cu acesta atat in calificari, cat si in cursa - parca a avut mai mult ghinion - iar replica pe care i-a dat-o coechipierului duminica, va conta fara dar si poate in viitor. A fost primul duel roata-la-roata intre ultimii doi Campioni ai F1, insa daca se vor mai ivi ocazii, mai ales cand se va mai inainta in Campionat, e putin probabil ca asa-zisul respect dintre cei doi sa nu fie 'uitat' la boxe.

 

Red Bull

 

 

Weekend-ul Red Bull trebuia sa se termine cu a treia dubla a sezonului, insa cineva a cedat; prima data echipa a spus ca Webber a fost acela pentru ca nu i-a oferit suficient loc coechipierului, apoi vina a fost 'aruncata' asupra amandorura - asa ca poate pana in Canada se vor hotari totusi sa-l 'urecheze' si pe Vettel. Stim deja ca neamtul TREBUIE sa iasa Campion pentru a da valoare scolii de pregatire Red Bull, insa Webber a rasarit de nicaieri si s-a incapatanat sa faca extrem de bine ceea ce are trecut in sarcinile de serviciu.

 

Ca echipa, Red Bull si-au facut bine treaba pana in turul 41 - Webber a reusit sa se desprinda de un McLaren care parea cel mai competitiv monopost al momentului, iar Vettel chiar l-a sarit prin boxe (alegere corecta in a pune pneurile Hard cat mai devreme) pe Hamilton; a venit insa incidentul dintre cei doi echipieri, dar mai ales declaratiile cel putin bizare ale echipei imediat dupa cursa. Webber pleaca din Turcia cel mai castigat - s-a indepartat la general de 'Next Schumi'-ul ce da nume ciudate monoposturilor si are cea mai putin sifonata imagine, ba chiar pare victima in interiorul echipei.

 

Mercedes GP

 

 

Absolut nimeni, dar ABSOLUT nimeni, n-a contat pe Istanbul Park in afara de Red Bull si McLaren - chiar cu un pit stop in plus, Mark Webber a terminat in fata celor doua monoposturi Mercedes, pe ultima treapta a podiumului. Echipa condusa de Ross Brawn mai are mult de recuperat si singura consolare pare sa fie aceea ca monopostul MGP W01 este totusi mai rapid decat F10-ul celor de la Ferrari. Michael Schumacher si-a invins in acest weekend coechipierul, dar la cel bun cand te despart ani-lumina de cei care impun ritmul?! Nu pentru Rosberg a revenit Schumi in Formula 1.

 

Ferrari

 

 

Era normal ca cea mai 'batrana' echipa din acest sport sa sarbatoreasca acele 800 de Grand Prix-uri pe care le-a implinit in weekend-ul trecut; din pacate insa, ceea ce a putut arata Scuderia pe circuit nu se ridica la nivelul traditiei; cei doi piloti ai team-ului s-au zbatut continuu in spatele unor masini galbene care printr-un noroc au ajuns totusi pe grila lui 2010 - si nu poti spune ca Massa si Alonso sunt de vina pentru asta. Unde este victoria din prima etapa a sezonului? Pai foarte departe dupa cum recunoaste si Alonso, un pilot care a venit in tabara italienilor pentru a lupta din nou la titlu - si un pilot care pana acum s-a agatat de fiecare sansa pe care a avut-o si caruia, in ciuda greselii din Monte Carlo, putine i se pot reprosa. In ceea ce-l priveste pe Massa, brazilianul castigase aici de trei ori in trecut; Ferrari n-au tinut pasul dezvoltarilor cu rivalii si, drept consecinta, masina este slaba si isi arata slabiciunile din ce in ce mai evident.

 

Renault

 

 

Alaturi de pilotii Red Bull si Mercedes, Robert Kubica este singurul care a reusit sa urce in Q3 etapa de etapa in 2010; Turcia a insemnat insa prima ocazie in care Renault s-au calificat cu ambele monoposturi in top 10, caci dupa mai multe greseli [a se citi accidente] bifate de Petrov, rusul s-a simtit extraordinar pe Istanbul Park, un circuit pe care castigase in GP2 (nu mai devreme de anul trecut). Despre Kubica mai sunt putine de spus, caci pana si sefii Renault se minuneaza cum de reuseste polonezul sa fie atat de constant si sa alerge fara greseala tur dupa tur, insa Petrov a facut fara indoiala cel mai bun weekend de pana acum si ar fi terminat pentru a doua oara in puncte daca nu l-ar fi 'enervat' pe Alonso. Renault sunt acum pe locul al cincilea la general, iar daca vor reusi sa continue in acelasi ritm, tinta lor nu va mai fi aceea de a scapa de Force India, ci de a lupta cu Ferrari.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.