Jump to content

motor n42 e46 318i


Sibianul

Recommended Posts

atentie la "galagie de tacheti "nesaturati"" la prima pornire, poate sa fie cauzata de intinzatorul de lant care in timp duce la ruperea patinei intinzatorului care mai departe duce la dinti sariti...OT: 0W30 sau 0W40 se inteleg cel mai bine cu N42...
Link to comment
Share on other sites

BERNEK te-ai simtit cu musca ? :twoup: era o metafora si pe de o parte trebuie sa acceptam ideea :) , motorul in 6 CL e ca un tata pt 4 CL , nu incepe acu sa imi aduci argumente ca motorul in 4 cl e nu stiu cum (sunt posesor de 4cl si am condus multe 6cl) ala in 6 cl e TATIC punct INCOMPARABIL cu 4

 

Taticul taticiilor dar iti pot da un exemplu unde 6CL nu e tatic ci e doar bunic: 320i E46 (1993 cmc 6L) vs 318i E46 FL (1995 cmc 4L) aproape 1 secunda mai repede la suta vezi pe wikidaddy :D

 

Dar sincer m-am saturat sa dau acest exemplu ... uitate si tu la BMW motoarele turbo pe benzina pana in 2000-2500 cmc vor fi 4L

 

320i cel de 2171 cmc 6L e alta poveste dar vechiul M52 e bunic doar fata de N42B20 sau N46B20.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca raul_bog deja a si uitat ce a spus pe aici.

Vezi data post-ului sau. :thumbsup:

La pretul actual al carburantului ... poate se mai gandeste.

 

Da asa este ... eu pot sa iti spun ca unde sunt eu platesc 1.58 eur / litru la super premium 98 si 1.48 litru la 95 E10.

Link to comment
Share on other sites

La noi e 1.28 € benzina de 95 ...

dar salariul minim pe economie in Ro este de 157 € pe cand in Franta e 1365 €

E o diferenta enorma.

http://www.google.com/publicdata?ds=z3ennpo156rm1e_&met=minimum_wage&idim=eu_country:RO&dl=ro&hl=ro&q=salariul+minim#met=minimum_wage&idim=eu_country:FR:RO

Edited by SML
Link to comment
Share on other sites

atentie la "galagie de tacheti "nesaturati"" la prima pornire, poate sa fie cauzata de intinzatorul de lant care in timp duce la ruperea patinei intinzatorului care mai departe duce la dinti sariti...OT: 0W30 sau 0W40 se inteleg cel mai bine cu N42...

Mersi de avertisment. Si la cati km se schimba acel intinzator de lant ? :)

Se aude vreun zgomot specific la relanti cand e deja pe duca ?

 

Taticul taticiilor dar iti pot da un exemplu unde 6CL nu e tatic ci e doar bunic: 320i E46 (1993 cmc 6L) vs 318i E46 FL (1995 cmc 4L) aproape 1 secunda mai repede la suta vezi pe wikidaddy :D

 

Dar sincer m-am saturat sa dau acest exemplu ... uitate si tu la BMW motoarele turbo pe benzina pana in 2000-2500 cmc vor fi 4L

 

320i cel de 2171 cmc 6L e alta poveste dar vechiul M52 e bunic doar fata de N42B20 sau N46B20.

BeRnEk, nu lua de rau cea ce-ti spun, poate ca motorasul acesta N42B20 scoate performante putin mai bune decat M52B20-ul de pe 320i nfl, ca doar pana la urma e un motor de generatie mai noua (2001 vs 1994!). Dar dupa parerea mea la capitolul fiabilitate, rezistenta la forja, nu cred ca tine pasul cu oricare "inline six" fabricat de BMW pana in prezent !

 

Nu ma intelege gresit, iubesc si eu acest motor foarte mult, imi place cum suna de la 3500 de ture in sus, imi place ca nu se plafoneaza nici la 6000 rpm, e foarte bine echilibrat, silentios (mai putin la relanti.. :shifty: ), are un raport performanta/consum foarte bun, etc, etc, dar eu totusi visez MEREU la un bulletproof 6L si sustin si eu ce a zis colegul raul_bog mai sus despre ele. Nu se compara cele doua tipuri de motoare.. :)

Edited by attila318i
Link to comment
Share on other sites

Mersi de avertisment. Si la cati km se schimba acel intinzator de lant ? :)

Se aude vreun zgomot specific la relanti cand e deja pe duca ?

 

 

BeRnEk, nu lua de rau cea ce-ti spun, poate ca motorasul acesta N42B20 scoate performante putin mai bune decat M52B20-ul de pe 320i nfl, ca doar pana la urma e un motor de generatie mai noua (2001 vs 1994!). Dar dupa parerea mea la capitolul fiabilitate, rezistenta la forja, nu cred ca tine pasul cu oricare "inline six" fabricat de BMW pana in prezent !

 

Nu ma intelege gresit, iubesc si eu acest motor foarte mult, imi place cum suna de la 3500 de ture in sus, imi place ca nu se plafoneaza nici la 6000 rpm, e foarte bine echilibrat, silentios (mai putin la relanti.. :shifty: ), are un raport performanta/consum foarte bun, etc, etc, dar eu totusi visez MEREU la un bulletproof 6L si sustin si eu ce a zis colegul raul_bog mai sus despre ele. Nu se compara cele doua tipuri de motoare.. :)

 

Inteleg punctul tau de vedere ! si sper 6L sa fie la fel de bulletproof ca un motor in 4L :) sa stii ca fiabilitatea scade odata cu numarul de cilindrii din pacate.

 

Ar trebui sa vina Lucian sa ne explice ce si cum dar eu asa ma gandesc: costuri mai mari / piese mai multe / piese in miscare evident mai multe -> sansa sa se strice mai mare (stiu eu ?)

Link to comment
Share on other sites

Inteleg punctul tau de vedere ! si sper 6L sa fie la fel de bulletproof ca un motor in 4L :) sa stii ca fiabilitatea scade odata cu numarul de cilindrii din pacate.

 

Ar trebui sa vina Lucian sa ne explice ce si cum dar eu asa ma gandesc: costuri mai mari / piese mai multe / piese in miscare evident mai multe -> sansa sa se strice mai mare (stiu eu ?)

Eu nu sunt de acord cu idea cum ca fiabilitatea ar fi invers proportionala cu numarul de cilindri. Din moment ce calitatea pieselor ce alcatuiesc ansamblul unui cilindru (cu tot cu piston, segmenti, biela, cuzineti si ce mai e pe-acolo) este acelas la fiecare cilindru, nu vad de ce ar influenta in mod negativ fiabilitatea masinii daca acesta are 6, 8 sau 12 cilindri in loc de 4, in cazul in care intretinerea masinii se face in mod corespunzator.

Oricum, suntem deja offtopic.

Exista topic separat dedicat discutiilor de acest gen -> 4 cilindri vs 6 cilindri. Cred ca acolo s-a spus deja tot ce a fost de spus despre avantajele si dezavantajele diferitelor tipuri de arhitecturi motoare, incepand de la 3L si pana la V12 ! Nu stiu daca s-a amintit ceva si despre W16 folosit la Bugatti Veyron. O fi oare cel mai putin fiabil motor de serie facut vreodata, avand in vedere numarul mare de cilindri: 16 ?! :)

Edited by attila318i
Link to comment
Share on other sites

Eu nu sunt de acord cu idea cum ca fiabilitatea ar fi invers proportionala cu numarul de cilindri. Din moment ce calitatea pieselor ce alcatuiesc ansamblul unui cilindru (cu tot cu piston, segmenti, biela, cuzineti si ce mai e pe-acolo) este acelas la fiecare cilindru, nu vad de ce ar influenta in mod negativ fiabilitatea masinii daca acesta are 6, 8 sau 12 cilindri in loc de 4, in cazul in care intretinerea masinii se face in mod corespunzator.

Oricum, suntem deja offtopic.

Exista topic separat dedicat discutiilor de acest gen -> 4 cilindri vs 6 cilindri. Cred ca acolo s-a spus deja tot ce a fost de spus despre avantajele si dezavantajele diferitelor tipuri de arhitecturi motoare, incepand de la 3L si pana la V12 ! Nu stiu daca s-a amintit ceva si despre W16 folosit la Bugatti Veyron. O fi oare cel mai putin fiabil motor de serie facut vreodata, avand in vedere numarul mare de cilindri: 16 ?! :)

 

 

Sincer sa fiu ma gandeam din cauza ca sunt mai mici = piese mai putin rezistente ... poate deja bat campii cum spui tu ... si sunt offtopic

 

Salut !

 

 

Link to comment
Share on other sites

citeste la topicul ala bernek.. constructiv si pur teoretic 6L are niste avantaje fata de 4l. care, tot teoretic ii prelungesc si viata. Sunt ceva mai simple costrictiv ca nu au arbori de echilibrare de exemplu.

In cazuri specifice, fiabilitatea depinde de cine si cum il construieste. In rest pe hartie.. ce sa iti zic.. intodeauna poti construi un motor mai mare, sau mai mic si cu turbo, compresor etc, dar in afara de 0.5 sec diferente la 0-100 mai sunt si alte considerente..cum e livrata puterea, feeling, sunet .. pentru unii mai mult sau mai putin importante..

Oricum N42 nu e un motor rau de loc, pe orice parte o dai..

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mersi de avertisment. Si la cati km se schimba acel intinzator de lant ? :)

Se aude vreun zgomot specific la relanti cand e deja pe duca ?

 

dupa 100k poate pica oricand, se aude la pornire(din cand in cand, tot mai des si mai puternic), la relanti nu se aude

Link to comment
Share on other sites

dupa 100k poate pica oricand, se aude la pornire(din cand in cand, tot mai des si mai puternic), la relanti nu se aude

 

Tot citind despre acest motor (care din pacate il am si eu) am niste nedumeriri:

 

- ce zgomote se aud cand intinzatorul e slabit ? metalice ?

- cand bobinele sunt intrerupte banuiesc ca se manifesta urat ?

- valvetronicul pe duca ? cum se manifesta ?

 

Acest motor din cate stiu are si VANOS ?! banuiesc ca da. Aceste erori sunt semnalate cu martorul "check engine" ? (daca da care din ele)

 

Multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri !

 

P.S. intinzatorul (care e defapt un surb cu arc in interior din cate am vazut) se schimba usor ? E o lucrare care o pot face cu cateva chei in parcare ?

Edited by BeRnEk
Link to comment
Share on other sites

bun motor, in afara de cateva puncte slabe:

 

- vasul de expansiune

- senzorul de turatie

- senzorii de la axele cu came

- intinztor lant(modelul revizuit e ok)

- bobine (BREMI)

- garnituri de etansare in general, cele de la eletrovalvele poz1 din postul lui batory in special

- valva/furtune pcv

 

oricum, un motor destul de echilibrat cu un raport bun putere/consum, eu sunt multumit de el, pacat ca are doar 4 cilindri...cred ca mai cumpar doi pe care o sa-i tin in portbagaj...asa ma simt marginalizat :twoup:

cam toate reprezentantele BMW din bucuresti spun ca asta este cel mai prost motor de la BMW!

Link to comment
Share on other sites

cam toate reprezentantele BMW din bucuresti spun ca asta este cel mai prost motor de la BMW!

 

E arhicunoscuta problema asta a mecanicilor de la reprezentantele din Bucuresti ... cand aud de N42 se iau cu mainele de cap.

Asta pentru ca e un motor complicat (e cu valvetronic ) pe care ei nu prea stiu sa il repare. Pentru a repara motorul asta le trebuie si o trusa speciala de chei care insa este numai una singura pentru toate reprezentantele din Romania.

In alta ordine de idei motorul asta e singurul 4L de la BMW care a castigat competitia International Engine of the Year in 2001, la capacitate 1.4 - 1.8 litri.

Deci juriul de la concursul asta l-a considerat unul din cele mai performante motoare 4L de la BMW. Eu cred ca e de luat in seama ce a decis juriul asta ... nu ce spun "meseriasii" de la AB.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/International_Engine_of_the_Year

 

De altfel am auzit de la unii mecanici priceputi dar care nu lucreaza la faimoasele "reprezentante" ... ca motorul asta e unul foarte "destept".

Se stie ca daca mergi la o rerezentanta in Rom asta nu inseamna ca acolo gasesti mecanici buni ... dar sigur te taxeaza de iti fluiera vantul prin buzunare la plecare.

Edited by SML
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

cam toate reprezentantele BMW din bucuresti spun ca asta este cel mai prost motor de la BMW!

Este foarte bine cunoscut faptul ca aproape toate reprezentantele BMW de pe la noi is plini de "baieti meseriasi", "priceputi", "cunoscatori" si "specialisti de calitate". Sau cu alte cuvinte, niste oameni incompetenti fara nici o pregatire specializata in domeniu !

Asa ca afirmatia lor cu privire la motorul N42 este in cel mai fericit caz doar o gluma de prost gust.

 

LE: @SML, n-am vazut postul tau de mai sus in timp ce-l scriam pe al meu, am postat amandoi pe aceasi idee din nou :thumbsup:

Edited by attila318i
Link to comment
Share on other sites

NU as vrea sa iti spun ce fac eu pe reprezentantele din Bucuresti si Romania :)

In Romania daca reusesti sa gasesti un mecanic bun in 90% din cazuri nu lucreaza la reprezentanta :getlost:

Eu am reusit sa gasesc in Iasi un mecanic f bun pt BMW ... care normal ca nu e la Trado (reprezentanta din Iasi).

Despre service-ul de la reprezentanta din Iasi am auzit numai de rau.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
voi ziceti motor naspa.eu pe cine am intrebat mecanici fff bunui care se ocupa in general cu bmw zicea ce un motor bun reusit valvetroni care se foloseste si acum la multe motoare bmw .eu am vandut un 320i m50 pe care am tras 100.000 kmsi inafara de consumabile nimic...motoru avea 400.000 km si inafara de zgomotul de vanos nu avea alte probleme.acu mi-am luat un compact din 2002 cu motor n42.masina are 170.000 km.curge uleiul bine de tot lantul face galagie la pornire[intinzatorul l-am schimbat]senzoru de turatie de la arbore l-am schimbat.furtune de apa si alte furtune am schimbat,cand e rece motoru de la 2000 de ture are un zgomor de de zici ca se rupe ceva zgomot de pininioane ne unse sau nici nu stiu cum sa descriu acel sunet sunetul vine din interiorul motorului .are cineva ideie ce ar pute fii?
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Am n42B20 .Masina este din 2004 si eu o am din 2007 avea 26,000 .Acum am aproape 130.000 si motorul merge ca in prima zi .Daca schimbi uleiul si consumabilele (inclusiv filtru de benzina ) la 10-15 mii nu ai cum sa ai probleme zic eu ......cel putin al meu nu are.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am n42B20 .Masina este din 2004 si eu o am din 2007 avea 26,000 .Acum am aproape 130.000 si motorul merge ca in prima zi .Daca schimbi uleiul si consumabilele (inclusiv filtru de benzina ) la 10-15 mii nu ai cum sa ai probleme zic eu ......cel putin al meu nu are.

Din cate stiu eu nu are rost sa schimbi filtrul de benzina asa de des. Mecanicul meu (e unul bun) mi-a spus ca tb schimbat la 50K - 60K. Da ... tb sa ai grija de unde alimentezi.

Edited by SML
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.