Jump to content

4 cilindri vs 6 cilindri


cristimm

Numarul de cilindri.  

1247 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Diferenta de generatii e maricica, cred ca de acolo mai degraba e diferenta de consum.

Unul e conceptie anii 90, celalat a iesit in 2000..

E greu de gasit niste motoare de capacitati cilindrice apropiate L4 si L6, performante asemanatoare si aceasi generatie ca sa poti face o comparatie la consum.

Link to comment
Share on other sites

Nu va mai contraziceti atat Domnilor .... sunt ratiuni economice la mijloc dar si strategii de marketing pentru anumite segmente de piata, daca BMW a acceptat sa fabrice chiar si motoare moderne in 4 Cil este clar ca globalizarea impune noi reguli pe piata auto si nu numai.

Votat 6 Cil, detin un Diesel 6 in linie fabricat acum 18 ani si nu se face de rusine in fata unui Diesel modern, garantez ca nu se face de rusine in fata unui 4 Cil de la VW - OPEL - PSA-FORD etc etc.

 

BMW - THE BEST STRAIGHT SIX ENGINE

 

"BMW introduced its first straight 6-cylinder engine in 1933. It developed straight-six engines for the post-World War II era by adding two cylinders to its M10 four-cylinder design. In 1968, it introduced a M30 straight-six design with the same 30-degree slant, overhead camshaft layout, and 100 mm bore spacing as the four. It originally intended to follow up with a V8 engine line in the early 1970s, but when the 1973 oil crisis hit, BMW canceled its V8 plans and concentrated on refining and enlarging its straight-six lineup.[10] These included a smaller straight-six in 2.0 and 2.3 litres (120 and 140 cu in) displacements (the BMW M20), versions of the larger BMW M30 up to 3.8 L (230 cu in) (the S38B38); and beginning in 1983, a series of M21 straight-six diesel engines. In 1986, BMW introduced the M70 V12 which was essentially two 2.5 L (150 cu in) straight-sixes on the same crankshaft. In the mid-90's, they produced a series of straight-6's based on the M50 architecture, the ultimate of which was the 330-360 hp S54, used up to 2006. BMW offered a straight-six for their following line up BMW 1 Series, BMW 3 Series, BMW 5 Series, BMW 6 Series, BMW 7 Series (Euro models), BMW X3, BMW X5, BMW X6, the retired Z3 and current BMW Z4."

Link to comment
Share on other sites

Daca se poate sa mai adaug la ce a zis si holby..

 

Ex de masini care merita pomenite care au avut aceasta configuratie (l6)

 

Mercedes 300SL 'Gulwing'

Jaguar E-Type

Nissan Skyline R34

Toyota Supra MkIV

Pana si Henry Ford s-a folosit de avatanjele acestei configuratii.

Mercedes la fel , mult timp s-a bazat si pe L6.

etc

 

Iar la BMW M .. de la 3.0CSL (M49) la M1 (M88/1) la E28 M5 (M88/3) la E34 M5 (S38) ..acestea toate au avut aceeasi plaftorma ca motor (L6), toate 'tragandu-se din M49. Asta pedigree si racing heritage la M.

Apoi E36 M3 , E46 M3 , E46 M3 CSL toate L6 .

Toate aceste de mai sus e de remarcat ca au fost facute din combo-ul de traditie de la BMW : blocul motor din fonta iar chiulasa din alusil.

 

La fel si pt cele 'normale' M20 , M30 (poreclit 'Senior six') , M50 (parca fiind ultimul cu acest combo ) ..tot ce a urmat dupa M52 , M54 etc din alusil/magneziu etc tot.

 

 

Iar la L4. Cum zicea cineva mai sus . Da , legendarul M12 din F1 cu aprox 1400 cai .. mai mult de atat nu citea dyno la vremea aceea , ca puterea cica era si mai mare ... motor ce a fost facut intr-un bloc 'stock' de M10.

Apoi S14-le de pe E30 M3. Practic un S38 fara 2 cilindri. In versiune de curse (Group A) , aspirat, parca producea din 2.3 L ~ 300 cai.

 

Cum ziceam , nu neg performantele ( L4 acela de 300 cai ..are un raport de cai/litru mai mare decat orice motor aspirat astazi..deci..)

BMW exceleaza si la L4 si la L6 .. (..si restu de configuratii) .Fiecare cum ii place. Eu am votat cu L6.:twoup:

Edited by warhammer23
Link to comment
Share on other sites

As vrea sa aflu parerile voastre legate de subiect. Care e mai bun? :twoup:

 

As dori ca topicul sa nu se transforme intr-un flame de gen "benzina vs motorina" sunt sigur ca vom gasi avantaje si dezavantaje ale ambelor tipuri.

am avute 46 4 cilindrii acum am e 46 6 cilindrii,E drept primul era intiiul meu bmw si am fost incintat ca treceam de la o honda prelude din 83 cu dublu carburator si 100 cai [ asta era la vremea ei o super masina,der in 2003 deja cam coapta] la un 3 18 do 2000 cu 118,insa in scurt timp m am obisnuit cu limita de sus, usor da atins a lui 3 18 i. Cu prima ocazie l am vindut si am luat 325 ci cu cutie smg . E dementa schimba asa de rapid si n-o sa mai am niciodata motor in 4 indiferent benzinz sau diesel. Eventual o alta marca in 4 dar turbo [mitsu ralliart]

Link to comment
Share on other sites

Funny:
(se refera la E30-uri) :twoup:

mi s-a pĂŁrut mie, sau acolo zice ceva cum cĂŁ s14 a fost o replicĂŁ mai ieftinĂŁ a lui m42? dacĂŁ aÂşa a zis, ĂŽnseamnĂŁ cĂŁ "omul" e cam "plecat de acasĂŁ" !!!

Edited by bogdan.m
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sunt si diferente :twoup: de exemplu:

 

N42B20 (2002–2003) 1995 I4, 16v 143 PS (105 kW; 141 bhp) 148 ft·lbf (201 N·m) 9.3 s

 

comparat cu

 

M52TUB20 (1998–2000) 1991 I6, 24v 150 PS (110 kW; 148 bhp) 140 ft·lbf (190 N·m) 9.9 s

 

Sunetul e la fel daca nu mai frumos la N42B20 din cauza serpisorilor si evacuarii din fabrica fara nici o modificare si timpii 0-100 sunt mai buni.

 

In fine N42B20 e mai nou motorul :)

Link to comment
Share on other sites

Alegerea arhitecturii motorului are multe variabile la mijloc.

 

La motoarele in 4 timpi , ce e sub 4 cilindri se echilibreaza greu dar totusi mergand cu 4 cilindrii peste o capacitate respectiv putere , ridica probleme de rezistenta a unor componente.

 

Un motor de in 6 (sau mai multi) cilindrii are un singur avantaj real din punct de vedere al functionarii: umplerea mai eficienta a cilindrilor cu amestec la turatii mari. Avantaj care se diminueaza f mult la motoarele supraalimentate si dispare la turbo-diesele, aici nefiind vorba de turatii mari.

 

Folosirea unei arhitecturi cu mai multi cilindrii la capacitatii mici (ca de ex in formula 1) aduce avantaje (ca turatii crescute) dar ridica alte probleme cum ar fi tolerantele de executii mult mai mici

 

Sound-ul este si nu important, in viata reala cea mai mare parte a timpului nu as avea timp sa ma bucur de sunetul motorului, dar recunosc ca mi-ar place sa sune ca benzina.

 

Cand ma apuca chestii din astea cu liniute ad-hoc pe la semafoare sau ceva, ma amuza tare cand vad cate unu cu un sunet beton dar care nu face fata, imi aduce aminte de bugs-bunny cand rage ca leul.

Link to comment
Share on other sites

Sunt si diferente :) de exemplu:

 

N42B20 (2002–2003) 1995 I4, 16v 143 PS (105 kW; 141 bhp) 148 ft·lbf (201 N·m) 9.3 s

 

comparat cu

 

M52TUB20 (1998–2000) 1991 I6, 24v 150 PS (110 kW; 148 bhp) 140 ft·lbf (190 N·m) 9.9 s

 

Sunetul e la fel daca nu mai frumos la N42B20 din cauza serpisorilor si evacuarii din fabrica fara nici o modificare si timpii 0-100 sunt mai buni.

 

In fine N42B20 e mai nou motorul :)

 

de unde le tot scoateti fratilor ..9.9 la 320i :twoup: detin asa ceva si va spun sigur ca nu e nici pe aproape...adica are acelasi timp ca 320d 136 nu ? :() inseamna ca e cam pe acolo cu un passat b5.5 1.9 tdi 131 hp...la un 318i NFL cu greu ii sta in fata....si nici nu sufla in fata unui passat b6 2.0 tdi 140 de cai nu ? sa numai vb de 320d 150 hp...

Link to comment
Share on other sites

Cum poti sa demonstrezi ca nu e nici pe aproape? Producatorul zice ca 320i de 150 cp in 6 e mai lent ca si 318i de 143 cp. De ce te miri asa? Tu esti inca blocat pe fazele cand eram mici si ne bateam in cai putere? Mai conteaza si cuplu, greutate, rapoarte, alea alea ...
Link to comment
Share on other sites

Cum poti sa demonstrezi ca nu e nici pe aproape? Producatorul zice ca 320i de 150 cp in 6 e mai lent ca si 318i de 143 cp. De ce te miri asa? Tu esti inca blocat pe fazele cand eram mici si ne bateam in cai putere? Mai conteaza si cuplu, greutate, rapoarte, alea alea ...

 

da asa e...eu vb din ce`am vazut...ca un 320d 150 de cai nu`mi sta in fata ...si in nici un caz cu o secunda... :) timpul ala 9.9 pt 320i e pt 320i e36..dar e46 320i are alt timp :) si am vzt si diferenta MARE intre mn si 320d 136 hp (care in carte suntem la egalitate)...dar voi nu va ganditi putin asa...cum un benzinar de 150 de cai ar fii cam pe acolo cu 136 diesel :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Cred ca ai vazut pe topicul cu e36 si e46

Daca nu, iti mai zic aici: alege data si ora, iti dau si un avantaj cum ar fi sa pleci tu primul.

 

Pana la urma cat ai tu timpul in carte ca tot eviti sa spui pe romaneste.

 

Cred ca ai vazut pe topicul cu e36 si e46

Daca nu, iti mai zic aici: alege data si ora, iti dau si un avantaj cum ar fi sa pleci tu primul.

 

Pana la urma cat ai tu timpul in carte ca tot eviti sa spui pe romaneste.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca ai vazut pe topicul cu e36 si e46

Daca nu, iti mai zic aici: alege data si ora, iti dau si un avantaj cum ar fi sa pleci tu primul.

 

Pana la urma cat ai tu timpul in carte ca tot eviti sa spui pe romaneste.

 

Cred ca ai vazut pe topicul cu e36 si e46

Daca nu, iti mai zic aici: alege data si ora, iti dau si un avantaj cum ar fi sa pleci tu primul.

 

Pana la urma cat ai tu timpul in carte ca tot eviti sa spui pe romaneste.

 

undeva sub 8.9 cat are un 320d 150 hp :twoup:

 

Cred ca ai vazut pe topicul cu e36 si e46

Daca nu, iti mai zic aici: alege data si ora, iti dau si un avantaj cum ar fi sa pleci tu primul.

 

Pana la urma cat ai tu timpul in carte ca tot eviti sa spui pe romaneste.

 

Cred ca ai vazut pe topicul cu e36 si e46

Daca nu, iti mai zic aici: alege data si ora, iti dau si un avantaj cum ar fi sa pleci tu primul.

 

Pana la urma cat ai tu timpul in carte ca tot eviti sa spui pe romaneste.

 

undeva sub 8.9 cat are un 320d 150 hp :)

Link to comment
Share on other sites

prietene, undeva... zi concret.

320d 150hp, 6trepte are 8.8 dar nu conteaza, zi cat ai tu in cifre.

 

Vad ca nu vrei sa afli cruntul adevar, uite alt tip de avantaj: iau inca o persoana in masina si vin si cu full-ul, tu vi cu becu aprins daca vrei.

 

Data

Ora

Locatia

 

Stiu ca nu o sa raspunzi dar ma distrez si eu

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Sunt si diferente :) de exemplu:

 

N42B20 (2002–2003) 1995 I4, 16v 143 PS (105 kW; 141 bhp) 148 ft·lbf (201 N·m) 9.3 s

 

comparat cu

 

M52TUB20 (1998–2000) 1991 I6, 24v 150 PS (110 kW; 148 bhp) 140 ft·lbf (190 N·m) 9.9 s

 

Sunetul e la fel daca nu mai frumos la N42B20 din cauza serpisorilor si evacuarii din fabrica fara nici o modificare si timpii 0-100 sunt mai buni.

 

In fine N42B20 e mai nou motorul :)

 

de unde le tot scoateti fratilor ..9.9 la 320i :twoup: detin asa ceva si va spun sigur ca nu e nici pe aproape...adica are acelasi timp ca 320d 136 nu ? :() inseamna ca e cam pe acolo cu un passat b5.5 1.9 tdi 131 hp...la un 318i NFL cu greu ii sta in fata....si nici nu sufla in fata unui passat b6 2.0 tdi 140 de cai nu ? sa numai vb de 320d 150 hp...

 

Uite de aici:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(E46)

 

O poza pentru tine daca nu vrei sa mai deschizi link-ul :( adevarul e ca 320D cel de 150 CP ajunge mai repede la suta ca 318i 143CP si ca 320i 150CP (mai rau ca diferenta e de peste 1 secunda la suta ... 8.8 vs 9.9). Daca tu nu poti sa accepti asta eu ce sa fac ... dar asa sta treaba :D Motorul diesel 320D are un cuplu mai mare si asta il ajuta destul de mult la 0-100 :D (si mai incolo)

 

http://img375.imageshack.us/img375/1745/motoare.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.