Jump to content

4 cilindri vs 6 cilindri


cristimm

Numarul de cilindri.  

1247 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Intre 1.9 cu 4 cil si 2.0 cu 6 cil nu prea ai ce sa sesizezi, dar mai sus deja se simte bine de tot.

 

nu m-am referit la putere, ci la mersul 'liniar' sunet, pornire, etc.

 

si am mers, cu 2.5 si cu 3.0 e46 ambele...din contra aceste e46, la schimbarea treptelor, am simtit o usoara bruscare

Edited by bmw3er
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

nu m-am referit la putere, ci la mersul 'liniar' sunet, pornire, etc.

 

si am mers, cu 2.5 si cu 3.0 e46 ambele...din contra aceste e46, la schimbarea treptelor, am simtit o usoara bruscare

era poate cutia dusa....

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Intrebarea "4 cilindri vs 6 cilindri", la prima vedere nu poate avea decat un raspuns: 6 cilindri. Iar aici nu este vorba numai de BMW, raspunsul este universal valabil. De fapt, daca stau sa ma gandesc, in ultimii 4-5 ani am avut numai masini cu 4 cilindri, dupa ce au inceput sa se perfectioneze turbinele si sa compenseze o parte din lipsa de viata a motoarelor cu 4 cilindri (comparativ cu cele cu 6 cilindri).

Pentru comparatie, Opel Vectra 3.0 L, 6 cilindri in V, 186 CP, 400 Nm (2008), in timp ce BMW 520 F10 (2012) are 184 CP si 380 Nm. Le-am condus destul de mult pe ambele, dar chiar daca BMW-ul are cativa caluti mai putini si un cuplul cu 20Nm mai mic, este totusi mai sprinten. Nu stiu care este explicatia, dar asta e senzatia mea. Probabil alta curba de functionare a turbinei (intra in functiune mai devreme?), cutia automata cu 8 trepte, nu stiu care este explicatia ...

Link to comment
Share on other sites

Ma scuzati ca ma bag si eu aici ca musca in lapte. Nu stiam unde sa postez si nu am chef sa fac topic nou. Recunosc nu prea am citit tot topicul. Eventual o sa fac unul nou dar pana atunci aici pare cat de cat bine sa postez "piticul meu de pe creier".

Am si eu o problema. De mai multi ani consider ca un motor de 2.5 pe benzina si 6 cilindri e ideal pt cele mai multe situatii. Ca performanta, ca taxe (impozit,asigurare...) si ca minim pt un BMW (zic eu)... Problema e ca in ultimii ani BMW nu prea mai are decat 2 motoare. Vorbim doar de benzina la tractorina nu ma bag ca nu cunosc si nu ma intereseaza.

Adica motorul de 2000 care din pacate am vazut ca e doar cu 4 cilindrii si motorul de 3000 care e cu 6 cilindrii dar care pt o masina de zi cu zi eu zic ca e cam mare. La un M da merge de la 3l in sus. Sub 2000 nu ma bag ca iar nu cunosc nu ma intereseaza.

O sa zica unii ca domne sunt totusi diferite, mai multi cai, bla bla bla. Pt mine sunt 2 motoare pe benzina modificate pt diverse verisuni. Chiar si la M am impresia ca e motorul de 3L upgradat. O sa sara multi sa zica ca habar nu am blabla. Probabil ca asa e nu ma pricep dar nici nu-mi pasa.

 

Problema mea e alta. Va rog stie cineva daca sunt zvonuri sa apara in viitor si un motor clasic la 2.5 L cu 6 cilindri ? Eu nu prea am gasit pe net. Macar cand fac facelift la seriile 3,4,5,z4 (ca doar astea ma intereseaza) ? Acum vreo 10 ani cand ma uitam la ofertele din gama BMW cautam direct 325i sau 525i.

Acum de uiti si vezi un nou seria 4 f33 (adica tot un 3 cabrio, alta tampenie cu 4 asta) si gasesi 428i cu motorul ala simplu de 2L si 4 cilindri. Porobabil nu mai e productiv pt ei la cate modele au scos aiurea seria 2, seria 4 (adica 3), x-uri fara numar.... Eu totusi sper la un 2.5 pe benzina.

Edited by nightman
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nu o sa apara nici un motor clasic in 6 cilindri de 2,5 litri: noua strategie dezvoltata cu motoarele serie B este sa aiba motoare alimentate cu benzina al caror motor este multiplu de 500 cmc, cat mai mult ajutate de turbine.Astfel, motorul de 1500 cmc (3 cilindri apare de la seria 1 pana la I8), apoi urmeaza cele de 2000 cmc in 4 cilindri( de la aspirat pana la turbo pe 328i), si incheie cu cele cu 6 cilindri, supraalimentate, in diverse trepte de putere.Avantajul e clar: componente comune(piston), mai usor, rapid si ieftin de fabricat.

 

Nu ar avea nici o logica sa scoata pe piata un motor non-standard, mai ales ca in virtutea multiplului de 500 cmc ar fi un motor in 5 cilindri.

 

Motorul de 6 cilindri 2500 cmc o sa ramana probabil o amintire.....

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

dar este de cativa ani o amintire un 25.

de asemenea si 2.0 aspirat.

 

 

ce nu inteleg eu, din ce vad nightman cauta masina noua.. ori la o masina de 50.000+ ce mai conteaza un impozit de 500e pe an??

pierzi mult mai mult la devalorizare sau casco.

 

eu zic sa incerci sa conduci un 28i asa simplu de 2l, s-ar putea sa fi surprins.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nu o sa apara nici un motor clasic in 6 cilindri de 2,5 litri: noua strategie dezvoltata cu motoarele serie B este sa aiba motoare alimentate cu benzina al caror motor este multiplu de 500 cmc, cat mai mult ajutate de turbine.Astfel, motorul de 1500 cmc (3 cilindri apare de la seria 1 pana la I8), apoi urmeaza cele de 2000 cmc in 4 cilindri( de la aspirat pana la turbo pe 328i), si incheie cu cele cu 6 cilindri, supraalimentate, in diverse trepte de putere.Avantajul e clar: componente comune(piston), mai usor, rapid si ieftin de fabricat.

 

Nu ar avea nici o logica sa scoata pe piata un motor non-standard, mai ales ca in virtutea multiplului de 500 cmc ar fi un motor in 5 cilindri.

 

Motorul de 6 cilindri 2500 cmc o sa ramana probabil o amintire.....

 

ai uitat sa spui ca astea cu motoare 4L turbo sunt mai putin poluante, esential pentru normele de poluare din ce in ce mai stricte

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ma scuzati ca ma bag si eu aici ca musca in lapte. Nu stiam unde sa postez si nu am chef sa fac topic nou. Recunosc nu prea am citit tot topicul. Eventual o sa fac unul nou dar pana atunci aici pare cat de cat bine sa postez "piticul meu de pe creier".

Am si eu o problema. De mai multi ani consider ca un motor de 2.5 pe benzina si 6 cilindri e ideal pt cele mai multe situatii. Ca performanta, ca taxe (impozit,asigurare...) si ca minim pt un BMW (zic eu)... Problema e ca in ultimii ani BMW nu prea mai are decat 2 motoare. Vorbim doar de benzina la tractorina nu ma bag ca nu cunosc si nu ma intereseaza.

Adica motorul de 2000 care din pacate am vazut ca e doar cu 4 cilindrii si motorul de 3000 care e cu 6 cilindrii dar care pt o masina de zi cu zi eu zic ca e cam mare. La un M da merge de la 3l in sus. Sub 2000 nu ma bag ca iar nu cunosc nu ma intereseaza.

O sa zica unii ca domne sunt totusi diferite, mai multi cai, bla bla bla. Pt mine sunt 2 motoare pe benzina modificate pt diverse verisuni. Chiar si la M am impresia ca e motorul de 3L upgradat. O sa sara multi sa zica ca habar nu am blabla. Probabil ca asa e nu ma pricep dar nici nu-mi pasa.

 

Problema mea e alta. Va rog stie cineva daca sunt zvonuri sa apara in viitor si un motor clasic la 2.5 L cu 6 cilindri ? Eu nu prea am gasit pe net. Macar cand fac facelift la seriile 3,4,5,z4 (ca doar astea ma intereseaza) ? Acum vreo 10 ani cand ma uitam la ofertele din gama BMW cautam direct 325i sau 525i.

Acum de uiti si vezi un nou seria 4 f33 (adica tot un 3 cabrio, alta tampenie cu 4 asta) si gasesi 428i cu motorul ala simplu de 2L si 4 cilindri. Porobabil nu mai e productiv pt ei la cate modele au scos aiurea seria 2, seria 4 (adica 3), x-uri fara numar.... Eu totusi sper la un 2.5 pe benzina.

 

BMW, mai are thakns god, si motoare V8 si V12!

  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am avut ambele, asa bine si la Audi precum la BMW, si pot sa spun ca nu se compara 4 cu 6.

 

6-ele suna mult mai nobil ca sa spun asa, consum cu putin mai ridict, maxim 1-2%.. la diferenta de senzatii pe care ti le ofera, nu prea se merita sa iti iei 4 cilindrii

 

O data ca ai avut 6 cilindrii, mi se pare foarte greu sa te intorci inapoi la 4... Doar daca vrei sa o dai in buget si economie

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am avut ambele, asa bine si la Audi precum la BMW, si pot sa spun ca nu se compara 4 cu 6.

 

6-ele suna mult mai nobil ca sa spun asa, consum cu putin mai ridict, maxim 1-2%.. la diferenta de senzatii pe care ti le ofera, nu prea se merita sa iti iei 4 cilindrii

 

O data ca ai avut 6 cilindrii, mi se pare foarte greu sa te intorci inapoi la 4... Doar daca vrei sa o dai in buget si economie

 

daca pui un v6 aspirat pe langa un L4 turbo nu vad unde este senzatia deloc

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Am avut ambele, asa bine si la Audi precum la BMW, si pot sa spun ca nu se compara 4 cu 6.<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-size: 11.6999998092651px; line-height: 19.5px; background-color: rgb(243, 249, 246);"><br style="color: rgb(28, 40, 55); font-size: 11.6999998092651px; line-height: 19.5px; background-color: rgb(243, 249, 246);">6-ele suna mult mai nobil ca sa spun asa, consum cu putin mai ridict, maxim 1-2%.. la diferenta de senzatii pe care ti le ofera, nu prea se merita sa iti iei 4 cilindrii<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-size: 11.6999998092651px; line-height: 19.5px; background-color: rgb(243, 249, 246);"><br style="color: rgb(28, 40, 55); font-size: 11.6999998092651px; line-height: 19.5px; background-color: rgb(243, 249, 246);">O data ca ai avut 6 cilindrii, mi se pare foarte greu sa te intorci inapoi la 4... Doar daca vrei sa o dai in buget si economie

 

 

 

Merita sa iei trotineta!!!!Cum draq are consum cu 1% mai mare?Pai 1% la 8 litri inseamna 0,08 deci un 6 cilindri la tine consuma 8,08 ?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.