Jump to content

Masini puse la vanzare in Romania


Bartolomeus

Recommended Posts

Salut,

 

Indraznesc sa va cer opinia in legatura cu viitoarea achizitie a unui BMW F30(sper sa nu gresesc modelul).

Doresc sa cumpar aceasa masina pentru a mea nevasta, pe care o s-o foloseasca 90% in Bucuresti. Astept parerile voastre PRO si CONTRA.

 

Las atasat si un anunt pentru a va orienta in ceea ce doresc sa cumpar.

 

https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-modern-line-automat-bixenon-navigatie-piele-climatronic-ID7GkfcZ.html#8b6e8c921c

 

O zi buna,

Alex.

Edited by Santa_Claus
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Indraznesc sa va cer opinia in legatura cu viitoarea achizitie a unui BMW F30(sper sa nu gresesc modelul).

Doresc sa cumpar aceasa masina pentru a mea nevasta, pe care o s-o foloseasca 90% in Bucuresti. Astept parerile voastre PRO si CONTRA.

 

Las atasat si un anunt pentru a va orienta in ceea ce doresc sa cumpar.

 

https://www.autovit....html#8b6e8c921c

 

O zi buna,

Alex.

 

 

 

Frumos interiorul. Mie mi se pare suspecti cei doar 80 de mii de km din 2013, la pretul asta. Asta cu accept orice test e deja clasica. Verifica ultima intrare in service.

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Revin pe site cu rugamintea de a va spune parerea despre masina din anuntul de mai jos. Vazand ca nu gasesc ceva decent la 15k, am urcat bugetul pana la 17k.

Mentionez ca am vazut masina si interiorul este ok, la motor nu am remarcat trepidatii sau zgomote suspecte in afara de un tacanit care pare sa fie cauzat de capacul de plastic ce nu sta 100% fix. Exteriorul, desi masina era murdara, nu pare sa fie cu probleme. Singurele probleme pe care mi le-a spus persoana de la inceput, fara sa intreb eu: un cheder ce trebui schimbat (era rupt in mai multe locuri) si incuietoarea pasager fata ce trebuie schimbata - le schimba el, avea deja piesele. A mai avut doua ciupituri de la pietre pe parbriz dar le-a facut.

Samsarul a aluat masina de pe COTS Olanda (licitatie) cu 15k si a fentat TVA-ul. Se pare ca le cumpara prin niste firme mai mari care contra unui comision le obtin fara TVA.

Pretul negociat 16500

 

https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-ID7GklZn.html#a824243939

 

Intrebari:

cum vi se pare pretul raportat la dotari ?

Sunt cateva dotari in anunt si nu le gasesc pe VIN decoder; Webasto si Oglinzi ext. - Electrice si Incalzite. Ma uit eu aiurea ?

Cat de riscanta este chestia cu fentarea prin firma a TVA-ului ? Ce documente trebuie sa-mi dea el ca sa fiu sigur ca pot sa inmatriculez fara probleme?

 

Am uitat sa zic - tehnic si la km o voi verifica la Bavaria (maine fac programarea)

 

Multumesc

Edited by costel78
Link to comment
Share on other sites

 

Cat de riscanta este chestia cu fentarea prin firma a TVA-ului ? Ce documente trebuie sa-mi dea el ca sa fiu sigur ca pot sa inmatriculez fara probleme?

 

 

Daca masina este facturata in Romania, fie pe firma, fie pe persoana fizica, nu exista niciun fel de risc.

Cel mai sigur e ca samsarul sa o fi luat deja pe rol la fisc, si atunci chiar nu ai de ce sa te temi (desi nu cred ca ar face asta, pt ca trebuie sa ii faca RAR-ul, cost suplimentar pt samsar :) ).

Toata treaba cu facturare inversa TVA este gresit inteleasa de multi.

Procesul consta in achizitia unei masini de pe un intermediar consacrat (CotW, Alcopa, Autorola, etc), facturare pe firma platitoare de TVA in Romania, Bulgaria sau oricare alt stat din UE dar NU din statul de unde a fost cumparata (absolut obligatoriu).

Asa, pretul nu mai poarta tva, si tot procesul este absolut legal.

Nu este nicio chichita, etc, asta este legislatia intracomunitara.

Daca vreouna din conditiile (firma NU e platitoare de TVA, sau firma e din aceiasi tara cu intermediarul (CotW, Alcopa, etc), atunci vorbim de eludarea legii, dar nici acolo nimeni nu poate face ceva.

 

 

 

 

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ce documente trebuie sa-mi dea el ca sa fiu sigur ca pot sa inmatriculez fara probleme?

 

 

Sunt multe de spus, sunt multe cazuri de tratat. Cel mai bine revii tu cu sumarul actelor, si te indrumam concret.

 

Legat de acte, depinde de tara de unde a fost inmatriculata inainte masina (si nu de unde a fost cumparata, sunt multe masini de Belgia care au acte de Germania, de exemplu) :)

 

In mod normal, ar trebui sa fie:

- un brief mare, echivalenul CIV-ului, mai mult sau mai putin complex, in functie de tara

- un brief mic, echivalentul talonului (certificatul de inmatriculare)

- un document care atesta conformitatea masinii (COC - Certificat de Conformitate)

- factura de achizitie initiala (de obicei e necesar copie, pe care va pune DGITL (taxe si impozite) in momentul luarii in evidenta) - atentie - pe factura regasesti si numarul de kilometri!

- daca e deja facturata pe Romania masina, si masina e inca pe firma de samsar din RO, atunci primesti tu, pe numele tau, factura/chitanta pt masina. Asta e o banala factura fiscala, in care iti trece conditiile de ce masina nu poarta tva.

- daca masina deja a fost facturata pe o persoana fizica din RO, atunci trebuie sa inchei un contract de vanzare/cumparare (tipizat), faci o fisa de inmatriculare masina, si trebuie obligatoriu ca samsarul (persoana fizica) sa scoata masina de pe rol de la fisc, pt a o putea tu trece pe numele tau.

- daca masina e inca pe firma de samsar din RO, e nevoie doar de o copie dupa certificatul de inregistrare a firmei, si o treci tu direct pe rol la finante.

 

Daca ceva, revii cu date concrete si incercam sa ajutam.

 

 

 

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Apare LACOMIA! Nu mai este suficient doar TVA-ul.

 

Explicati care am primit-o dupa ce i-am zis ca nu sunt km reali a fost : "" AI FI PREA PROST SA CREZI CA MASINA ARE KM AIA DIN BORD"" si "" TU NU TE UITI PE MOBILE SA VEZI LA BANII ASTIA NU GASETI CU KM AIA"" .

 

Evita-l dpmdv!

Ai rabdare ca iti gasesti dar trebui sa cauti cu atentie! 80 % sunt cu defecte ascunse sau manarite.

telefonul a fost singura si ultima interactiune cu respectivul. Daca dupa un drum sa vad o masina primeam o reclicla cum ai primit tu de la respectivu, cu orice risc dar i aplicam una intre ochi

 

Mai degraba cumpara una adusa de pe licitatii, riscurile sunt muuuuult mai mici la km dati inapoi sau reparatii.

Daca iti confirma ca e de pe licitatii, cere id-ul licitatiei si situl, si gasesti cam toate datele importante despre masina chiar si fara cont.

Iar daca ai nevoie de alte info, sunt sigur ca pe grup sunt colegi cu cont pe Cars, Alcopa, Autorola, etc.

N-are rost sa te complici cu ceva cu km matrasiti si cine stie ce altceva.

Si mai zicea un coleg mai sus - uite-te bine la pret de vanzare masini la aceiasi km/dotari pe mobile.de, fa-ti o medie in cap, si ai in consideratie ca nimeni nu aduce o masina in RO sa o vanda mai ieftin decat a luat-o din Vest :)

s-a oferit si clegul cookie sa ma ajute cu o varianta. Astept vreo 2 sapt sa vad poate o iau pe firma si atunci avand in vedere ca mi-ar iesi cu vreo 8000-9000euro mai ieftina ma incadrez la ceva ok din vest

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Revin pe site cu rugamintea de a va spune parerea despre masina din anuntul de mai jos. Vazand ca nu gasesc ceva decent la 15k, am urcat bugetul pana la 17k.

Mentionez ca am vazut masina si interiorul este ok, la motor nu am remarcat trepidatii sau zgomote suspecte in afara de un tacanit care pare sa fie cauzat de capacul de plastic ce nu sta 100% fix. Exteriorul, desi masina era murdara, nu pare sa fie cu probleme. Singurele probleme pe care mi le-a spus persoana de la inceput, fara sa intreb eu: un cheder ce trebui schimbat (era rupt in mai multe locuri) si incuietoarea pasager fata ce trebuie schimbata - le schimba el, avea deja piesele. A mai avut doua ciupituri de la pietre pe parbriz dar le-a facut.

Samsarul a aluat masina de pe COTS Olanda (licitatie) cu 15k si a fentat TVA-ul. Se pare ca le cumpara prin niste firme mai mari care contra unui comision le obtin fara TVA.

Pretul negociat 16500

 

https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-ID7GklZn.html#a824243939

 

 

 

Intrebari:

cum vi se pare pretul raportat la dotari ?

Sunt cateva dotari in anunt si nu le gasesc pe VIN decoder; Webasto si Oglinzi ext. - Electrice si Incalzite. Ma uit eu aiurea ?

Cat de riscanta este chestia cu fentarea prin firma a TVA-ului ? Ce documente trebuie sa-mi dea el ca sa fiu sigur ca pot sa inmatriculez fara probleme?

 

Am uitat sa zic - tehnic si la km o voi verifica la Bavaria (maine fac programarea)

 

Multumesc

Masina nu este rea,pare in regula,cred ca mai este loc in jos de 200 euro.Oricum nu o lua decat daca te duci cu cineva care se pricepe si neaparat un test cu ISTA.

Edited by FANATIC
Link to comment
Share on other sites

amsarul a aluat masina de pe COTS Olanda (licitatie) cu 15k si a fentat TVA-ul. Se pare ca le cumpara prin niste firme mai mari care contra unui comision le obtin fara TVA.

Pretul negociat 16500

 

 

 

Ziceai ca masina e cumparata dupa CotW.

Cere sa vezi factura de achizitie (copie dupa ea), si acolo vezi sus, imediat dupa data facturii (randul 3-4 din stanga, de sus in jos), cauti Referinte (References in engleza, etc..).

La Referinte, primul camp e o data (data castigarii licitatiei), apoi un numar din vreo 8 cifre (numarul de referinta al licitatiei), apoi un alt numar din vreo 8-10 cifre.

Posteaza aici numarul ala (adica primul numar de dupa data), si verificam imediat cati km a avut la achizitie.

Daca nu te descurci, scaneaza/pozeaza factura de Cars, si o rezolvam ;)

 

Reprezentanta te ajuta cu verificarea nr de km din cheie, dar pt istoric e nevoie de proprietar (cel putin asta e varianta oficiala).

Totusi, din moment ce vanzatorul e de acord sa mergeti in reprezentanta, e de buna credinta (stie ca din acel moment, km vor fi trecuti in sistem, deci nimeni nu mai are rost sa ii dea inapoi).

 

PS: masina arata ok in poze, un test de drum si/sau testare cu ISTA-D DUPA proba de mers sunt mai mult decat relevante. Mergi cu cineva care cunoaste modelul si motorizarea, conteaza mult.

Nu te uita la 200Euro daca tot dai 17k pe o masina, nu ar trebui sa te zgarcesti la 200E daca masina chiar se comporta fff bine.

Pt restul de probleme poti afla pe forum rezolvari si/sau preturi. Spor!

 

 

 

 

Edited by Radu G
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca masina este facturata in Romania, fie pe firma, fie pe persoana fizica, nu exista niciun fel de risc.

Cel mai sigur e ca samsarul sa o fi luat deja pe rol la fisc, si atunci chiar nu ai de ce sa te temi (desi nu cred ca ar face asta, pt ca trebuie sa ii faca RAR-ul, cost suplimentar pt samsar :) ).

Toata treaba cu facturare inversa TVA este gresit inteleasa de multi.

Procesul consta in achizitia unei masini de pe un intermediar consacrat (CotW, Alcopa, Autorola, etc), facturare pe firma platitoare de TVA in Romania, Bulgaria sau oricare alt stat din UE dar NU din statul de unde a fost cumparata (absolut obligatoriu).

Asa, pretul nu mai poarta tva, si tot procesul este absolut legal.

Nu este nicio chichita, etc, asta este legislatia intracomunitara.

Daca vreouna din conditiile (firma NU e platitoare de TVA, sau firma e din aceiasi tara cu intermediarul (CotW, Alcopa, etc), atunci vorbim de eludarea legii, dar nici acolo nimeni nu poate face ceva.

 

Orice masina cumparata cu taxare inversa din alta tara din EU pt a fi vanduta in Romania trebuie facturata cu TVA de catre vanzator, orice altceva e frauda. Nu stiu de ai omis asta din explicatia ta, inducand in eroare ca totul e legal. Doar prima parte a tranzactiei e legala (vanzarea cotw catre intermediar fata TVA) mai departe intermediarul e obligat sa aplice si sa incaseze tva, mai putin in cazul in care face si el o livrare intracomunitara. Oricum ar fi, o persoana fizica sau juridica nu poate achizitiona de la o firma din Romania o masina fara tva in absolut nicio situatie daca masina a fost achizitionata prin taxare inversa. Doar daca exista evaziune la una din tranzactiile pe acest lant (se pot face oricate tranzactii vor ei pana se ajunge la vanzarea finala).

 

De ce se face asa usor evaziune? In termeni simpli, o firma poate factura o masina sh doar cu TVA-ul aplicat marjei firmei daca masina este (de exemplu) achizitionata de la o persoana fizica (sau firma neplatitoare de TVA).

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Sa inteleg ca factura atasata de Vanzare ftva este frauda in situatia in care este atasata la dosarul de luare pe rol si este analizata de directia taxe si impozite aferenta?

De asemenea statul mai elibereaza un CERTIFICAT in care scrie asa "din documentatia prezentata organului fiscal, rezulta ca nu datoreaza taxa pe valoare adaugata in Romania".

 

Asadar ce sa intelegem?

post-10465-0-49401200-1488181864_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Stai linistit ,tu nu ai nici o treaba,mai ales ca cei de la finante elibereaza si certificatul respectiv prin care se spune ca nu datorezi nici un TVA.(este problema celui de la care ai cumparat masina daca a incalcat legea sau nu,teoretic a incalcat legea dar finantele ne contrazic si spun ca tranzactia este corecta) :thumbsup:
Link to comment
Share on other sites

Orice masina cumparata cu taxare inversa din alta tara din EU pt a fi vanduta in Romania trebuie facturata cu TVA de catre vanzator, orice altceva e frauda. Nu stiu de ai omis asta din explicatia ta, inducand in eroare ca totul e legal. Doar prima parte a tranzactiei e legala (vanzarea cotw catre intermediar fata TVA) mai departe intermediarul e obligat sa aplice si sa incaseze tva, mai putin in cazul in care face si el o livrare intracomunitara. Oricum ar fi, o persoana fizica sau juridica nu poate achizitiona de la o firma din Romania o masina fara tva in absolut nicio situatie daca masina a fost achizitionata prin taxare inversa. Doar daca exista evaziune la una din tranzactiile pe acest lant (se pot face oricate tranzactii vor ei pana se ajunge la vanzarea finala).

 

De ce se face asa usor evaziune? In termeni simpli, o firma poate factura o masina sh doar cu TVA-ul aplicat marjei firmei daca masina este (de exemplu) achizitionata de la o persoana fizica (sau firma neplatitoare de TVA).

 

Liviu, comiti o eroare.

 

Ce spui tu se aplica exclusiv la masini noi (sub 6luni/sub 6k km de la inregistrare).

Pt restul, considerate masini de ocazie, se factureaza TVA doar la marja de profit inregistrata.

Si e si logic - TVA-ul a fost prima data incasat la inregistrarea masinii. Nici nu ar fi corect - platesti o data TVA la valoarea de nou, apoi mai platesti o data la valoarea de SH? Nu e legal sa incasezi de 2 ori aceiasi taxa pt un bun.

 

 

Ăn contextul TVA, prin autoturism nou se ĂŽnțelege un autovehicul cu mai puțin de 6 000 km la bord sau cu o vechime mai micĂŁ de 6 luni. Prin mașinĂŁ de ocazie se ĂŽnțelege un autoturism care a fost pus ĂŽn circulație cu mai mult de 6 luni ĂŽn urmĂŁ și are peste 6 000 de km la bord.

Autovehiculele considerate second-hand pot beneficia, optional, de un regim special de taxare a TVA, reglementat prin Directiva 112 a Uniunii Europene, prevazut in art. 152, indice 2 din Legea 571 / 2003 privind Codul Fiscal, astfel TVA se aplica doar asupra marjei profitului in cazul revanzarii de bunuri second-hand. Practic, cota TVA este aplicata doar asupra marjei de profit din revanzare si nu asupra intregului pret de vanzare.

 

Ca sa te lamuresti, cel mai bine stai de vorba cu un expert contabil, sau cu un contabil care de-a face cu achizitii intra-comunitare.

Nu sunt contabil, dar pt mine personal m-am informat bine inainte sa fac o achizitie, si pot sa iti spun ca nici eu, nici apropiatii mei care au inmatriculat masini din UE in conditii similare nu au avut nicio situatie la DGITL/ANAF.

 

PS: daca ar fi fost ceva de obiectat din partea celor doua institutii, cu siguranta macar cineva ar fi zis ceva, si vorbesc de masini inmatriculate in ultimile 6luni, deci pe legislatia actuala, nu povesti de pe internet.

 

 

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Ziceai ca masina e cumparata dupa CotW.

Cere sa vezi factura de achizitie (copie dupa ea), si acolo vezi sus, imediat dupa data facturii (randul 3-4 din stanga, de sus in jos), cauti Referinte (References in engleza, etc..).

La Referinte, primul camp e o data (data castigarii licitatiei), apoi un numar din vreo 8 cifre (numarul de referinta al licitatiei), apoi un alt numar din vreo 8-10 cifre.

Posteaza aici numarul ala (adica primul numar de dupa data), si verificam imediat cati km a avut la achizitie.

Daca nu te descurci, scaneaza/pozeaza factura de Cars, si o rezolvam ;)

 

 

Multumesc Radu,

 

Uite raportul de daune primit de la samsar. Eu pe CotW nu am gasit-o cu numerele din raport.

Daca poti tu sa o gasesti raman dator.

 

Multumesc tuturor pentru sfaturi

cardamagereportforcustomer bmw-1.pdf

Link to comment
Share on other sites

Multumesc Radu,

 

Uite raportul de daune primit de la samsar. Eu pe CotW nu am gasit-o cu numerele din raport.

Daca poti tu sa o gasesti raman dator.

 

Multumesc tuturor pentru sfaturi

 

Uite-o:

https://www.carsontheweb.com/ro/car/info?auctionId=1951013

 

Probabil nu ai inteles ce ziceam legat de cum sa citesti referinta :)

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Saru mana

 

Cu placere ;)

 

Masina arata foarte bine, interiorul arata chiar demential :) La vara bagi o tura de Letherique pe piele, si n-ai grija pt urmatorii 3 ani, va arata ca din fabrica.

Sa schimbi uleiul si toate consumabilele, o curatare de EGR, o verificare de jocuri turbo si trasee, si o curatare de admisie si inlocuire de clapete, si pana pe la 200+k km nu ai motive de ingrijorare.

Sa asculti daca iti face zgomot de lant 1500-1700rpm, si la primele semne, e bine sa il schimbi.

In Olanda se merge mai domol cu masinile (amenzi mari), dar oamenii sunt mai zgarciti si schimba uleiul la 30+k km (nu e regula, dar te prinzi din rapoartele de la Bmw).

Sa nu uiti sa schimbi uleiul in cutia automata, chiar daca nu iti da socuri, pt ca reparatia cutiei 8HP este foarte-foarte scumpa.

 

 

 

 

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cu placere ;)

 

Masina arata foarte bine, interiorul arata chiar demential :) La vara bagi o tura de Letherique pe piele, si n-ai grija pt urmatorii 3 ani, va arata ca din fabrica.

Sa schimbi uleiul si toate consumabilele, o curatare de EGR, o verificare de jocuri turbo si trasee, si o curatare de admisie si inlocuire de clapete, si pana pe la 200+k km nu ai motive de ingrijorare.

Sa asculti daca iti face zgomot de lant 1500-1700rpm, si la primele semne, e bine sa il schimbi.

In Olanda se merge mai domol cu masinile (amenzi mari), dar oamenii sunt mai zgarciti si schimba uleiul la 30+k km (nu e regula, dar te prinzi din rapoartele de la Bmw).

Sa nu uiti sa schimbi uleiul in cutia automata, chiar daca nu iti da socuri, pt ca reparatia cutiei 8HP este foarte-foarte scumpa.

 

 

 

 

 

 

Nu stiu cum cureti tu egr-ul electric de la n47, de regula se schimba valva egr. Cat despre clapete, nu e problema la n47 ci la m47. Schimbul la 30k de ulei este valabil si in Germania din pacate.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum cureti tu egr-ul electric de la n47, de regula se schimba valva egr. Cat despre clapete, nu e problema la n47 ci la m47. Schimbul la 30k de ulei este valabil si in Germania din pacate.

 

Partea cu EGR nu e inca verificata, nu am stiut ca e electronic la N47.

La inceputul lui Martie ma apuc de servisat mai multe pe masina mea, si EGR era unul din puncte, asa ca ma voi interesa pana atunci, merci de pont.

 

Clapetele sunt problema si la N47 in jurul valorii de 200k km.

Se inlocuieste tot blocul de plastic si se curata galeria de amisie, costuri vehiculate pe net - 160lei pe OEM si cca 250lei manopera. Eu mi-o voi face in regie proprie, asa ca ma voi interesa exact ce presupune operatiunea.

 

Legat de schimbul de ulei la 30+ km, pe langa uzurile crescute ar fi problema si cu uzurile crescute ale distributiei in sine din cauza imbacsirii uleiului cu motorina nearsa si a depunerilor asemanatoare cu gudronul pe sprituitoarele de lanturi. Lubrifiere precara la lanturi si pinioane da nastere la uzura prematura la distributie.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Sa inteleg ca factura atasata de Vanzare ftva este frauda in situatia in care este atasata la dosarul de luare pe rol si este analizata de directia taxe si impozite aferenta?

De asemenea statul mai elibereaza un CERTIFICAT in care scrie asa "din documentatia prezentata organului fiscal, rezulta ca nu datoreaza taxa pe valoare adaugata in Romania".

 

Asadar ce sa intelegem?

 

Daca pe factura externa de achzitie se face ref la art 141 si 197 din directiva TVA atunci da, este evaziune...si nu e nimic discutabil aici...ca sa nu fie ar trb invocat art 326...de ce fiscul, care vede documentele, nu se autosesizeaza? Inca o disfunctionalitate a statului.

Link to comment
Share on other sites

Ma simt nevoit sa-i raspund si lui Radu G pentru a clarifica situatia.

1. Nimeni nu plateste tva de 2 ori. Daca esti inreg in scopuri de tva, ceea ce platesti la achizitie in materie de tva iti deduci din tva-ul colectat. Mai departe daca ai beneficiat de deducere la achizitie, la vanzare trebuie sa colectezi tva.

Una din exceptii o reprezinta livrarea intracomunitara (scutita cu drept de deducere).

2. Daca nu esti platitor de tva sau persoana fizica la achizitia initiala suporti tva-ul ca si cost. La revanzare nu vei colecta tva pentru ca nici la achizitie nu ai beneficiat de deducere. Daca o cumpara o firma (la buy-back de ex) nu va putea deduce niciun tva. Si aici firma poate aplica acel art 152 mentionat de tine la revanzare in sensul ca nu va colecta tva la tot pretul de vanzare (aici ar fi dubla taxare) ci doar la marja pentru ca nici la achizitie nu a dedus tva la pretul de achizitie.

 

Faptul ca nu te-a impiedicat nimeni sa inmatriculezi masina nu inseamna ca un intermediar inaintea ta nu a incalcat legea undeva pe lantul tranzactiilor pana la tine. Si negoita vindea sute de apartamente pe persoana fizica si sustinea ca el nu desfasoara activitate economica 😀.

 

Uite aici o explicatie direct de la sursa: http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/infotva/Pliantul_9_Bunuri_second-hand_opere_de_arta_obiecte_de_colectie_si_antichitati.pdf

 

Dupa cum vei vedea regimul special second hand nu are legatura cu faptul ca masina e din Ro sau restul UE si atunci apare o intrebare logica...de ce dealerii autorizati vand masini sh cu tva aplicat la pretul intreg?

 

PS. Sper ca tu vei fi cel care vei fi lamurit de discutia cu un expert contabil..

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Cu placere ;)

 

Masina arata foarte bine, interiorul arata chiar demential :) La vara bagi o tura de Letherique pe piele, si n-ai grija pt urmatorii 3 ani, va arata ca din fabrica.

Sa schimbi uleiul si toate consumabilele, o curatare de EGR, o verificare de jocuri turbo si trasee, si o curatare de admisie si inlocuire de clapete, si pana pe la 200+k km nu ai motive de ingrijorare.

Sa asculti daca iti face zgomot de lant 1500-1700rpm, si la primele semne, e bine sa il schimbi.

In Olanda se merge mai domol cu masinile (amenzi mari), dar oamenii sunt mai zgarciti si schimba uleiul la 30+k km (nu e regula, dar te prinzi din rapoartele de la Bmw).

Sa nu uiti sa schimbi uleiul in cutia automata, chiar daca nu iti da socuri, pt ca reparatia cutiei 8HP este foarte-foarte scumpa.

 

Salutare,

 

Cautarea va continua din pacate.

Masina nu avea nici o intrare intr-un service de reprezentanta. Practic cheia s-a citit azi prima data. Super baiatul de la BMW Filaret care m-a sfatuit voalat sa mai caut, asta dupa ce a cautat peste tot vre-o urma de prezenta a masini pe undeva. Cost verificare - 0 lei.

Asta e, vanatoarea continua.

 

Numai bine

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Masina nu avea nici o intrare intr-un service de reprezentanta. Practic cheia s-a citit azi prima data. Super baiatul de la BMW Filaret care m-a sfatuit voalat sa mai caut, asta dupa ce a cautat peste tot vre-o urma de prezenta a masini pe undeva.

 

Nu sunt sigur ca e chiar asa (sa nu aiba nicio revizie in reprezentanta)..

 

Ar fi absurd, pt ca daca nu ar fi facut reviziile in reprezentanta, nu ar fi avut cei 2-3ani garantie la masina.

 

Adica, eu stiu ca in sistemul pe care il interogheaza cei de la Bmw se vad doar reparatii, citiri de chei si garantii, nu si revizii.

 

Cel putin, la cele cateva Bmw care mi-au trecut prin mana, extrageam si raportul de pe situl respectiv (care acum nu mai merge..), si comparam cu istoricul pe care il obtineam de la Bmw si nu tin minte sa fi regasit reviziile trecute in raportul de la BMW.

 

Dar maine verific si revin, am o masina pe care o voi pune la vanzare si pe forum zilele astea, si verific raportul cu cartea de service si cu istoricul obtinut de la Bmw.

 

Tin minte ca mai vedeam, intr-un tab prin care se face un estimat la nr de km pe zi/saptamana/luna, si la citirile de cheie, acest estimat se transmite in baza de date pt a sti reprezentanta cand se te cheme in service, imi scapa acum numele, dar revin maine.

Edited by Radu G
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.