BMWClub: Germania - BMWClub

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Germania Hockenheim-Ring

#1 User is offline   ionatan 

  • Fan
  • Group: Contributors
  • Posts: 2383
  • Joined: 30-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov-P. Neamt tur-retur

Posted 23 July 2010 - 22:25

Germania, rezultate antrenamente libere


Etapa a XI-a a Campionatului Mondial de Formula 1 a inceput astazi cu primele doua sesiuni de antrenamente libere pe circuitul Hockenheim.

F1: Germania, rezultate antrenamente libere

Weekend-ul german a debutat sub semnul ploii, caci ambele sesiuni de antrenamente au fost afectate de pista uda la revenirea pe Hockenheim-Ring.

Adrian Sutil a incheiat pentru Force India cu cel mai rapid tur prima parte a zilei, una dominata de multe iesiri in decor; cei mai multi piloti au bifat asemenea 'excursii' cu precadere in virajul cu numarul 3, iar castigatorul ultimei curse alergate aici, Lewis Hamilton, a semnat si cel mai spectaculos accident; McLaren-ul sau - puternic revizuit in partea din spate, cu noul sistem de evacuare indreptat spre difuzor - a fost avariat in trei dintre cele patru colturi dupa ce britanicul a pierdut controlul cu o manevra prea violenta de corectare.



Felipe Massa fost al doilea clasat in ciuda multor iesiri in decor, iar Button a incheiat topul trei; au urmat Barrichello, Petrov si Buemi intr-o sesiune in care nume precum Alonso sau Schumacher au ocupat pozitiile 19, respectiv 23, amestecandu-se printre echipele de 'clasa B'.

Hockenheim, Germania

antrenamente libere 1 - 23.07.2010
Pilot Echipa Timp Gap Tururi
1 Adrian Sutil Force India 1:25.701 20
2 Felipe Massa Ferrari 1:26.850 1.149 27
3 Jenson Button McLaren 1:26.936 1.235 16
4 Rubens Barrichello Williams 1:26.947 1.246 21
5 Vitaly Petrov Renault 1:26.948 1.247 21
6 Nico Rosberg Mercedes GP 1:27.448 1.747 20
7 Sebastien Buemi Toro Rosso 1:28.114 2.413 31
8 Nico Hulkenberg Williams 1:28.193 2.492 24
9 Vitantonio Liuzzi Force India 1:28.300 2.599 19
10 Pedro de la Rosa Sauber 1:28.486 2.785 23
11 Sebastian Vettel Red Bull 1:28.735 3.034 21
12 Timo Glock Virgin 1:28.735 3.034 21
13 Robert Kubica Renault 1:28.903 3.202 20
14 Mark Webber Red Bull 1:29.048 3.347 13
15 Jarno Trulli Lotus 1:29.280 3.579 17
16 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:29.366 3.665 34
17 Lewis Hamilton McLaren 1:29.429 3.728 8
18 Lucas di Grassi Virgin 1:29.500 3.799 19
19 Fernando Alonso Ferrari 1:29.684 3.983 15
20 Kamui Kobayashi Sauber 1:29.690 3.989 17
21 Fairuz Fauzy Lotus 1:30.938 5.237 27
22 Bruno Senna HRT 1:31.720 6.019 23
23 Michael Schumacher Mercedes GP 1:32.450 6.749 13
24 Sakon Yamamoto HRT 1:32.791 7.090 26



Asa cum o arata si timpii obtinuti in cea de-a doua sesiune, pista a fost de data aceasta mai mult uscata decat uda, iar Fernando Alonso a reusit cel mai bun timp - intr-un weekend pe care il descrie drept decisiv in revenirea in lupta pentru titlu. Ferrari si Red Bull si-au impartit primele patru pozitii ale sesiunii, iar Mercedes GP s-au clasat pe locurile imediat urmatoare aratand o oarecare crestere de forma in acest weekend de casa.

Hamilton a fost al saptelea dupa ce echipa sa a reusit sa-i repare monopostul accidentat in sesiunea cu numarul unu, iar Kubica a fost al optulea pentru Renault - francezii nu se asteapta la un weekend prea stralucit in Germania.

Cei de la Williams par insa sa mearga continuu pe acea curba ascendenta inceputa acum doua etape - Barrichello si Hulkenberg au incheiat top 10-ul celei de-a doua sesiuni.

Hockenheim, Germania
antrenamente libere 2 - 23.07.2010
Pilot Echipa Timp Gap Tururi
1 Fernando Alonso Ferrari 1:16.265 35
2 Sebastian Vettel Red Bull 1:16.294 0.029 26
3 Felipe Massa Ferrari 1:16.438 0.173 37
4 Mark Webber Red Bull 1:16.585 0.320 40
5 Nico Rosberg Mercedes GP 1:16.827 0.562 32
6 Michael Schumacher Mercedes GP 1:16.971 0.706 20
7 Lewis Hamilton McLaren 1:17.004 0.739 10
8 Robert Kubica Renault 1:17.009 0.744 37
9 Rubens Barrichello Williams 1:17.056 0.791 37
10 Nico Hulkenberg Williams 1:17.204 0.939 44
11 Kamui Kobayashi Sauber 1:17.336 1.071 44
12 Vitaly Petrov Renault 1:17.547 1.282 35
13 Pedro de la Rosa Sauber 1:17.573 1.308 39
14 Adrian Sutil Force India 1:17.701 1.436 38
15 Jenson Button McLaren 1:17.739 1.474 36
16 Vitantonio Liuzzi Force India 1:17.871 1.606 33
17 Sebastien Buemi Toro Rosso 1:18.147 1.882 45
18 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:19.327 3.062 48
19 Timo Glock Virgin 1:19.553 3.288 30
20 Jarno Trulli Lotus 1:20.008 3.743 34
21 Lucas di Grassi Virgin 1:20.106 3.841 31
22 Heikki Kovalainen Lotus 1:20.377 4.112 37
23 Bruno Senna HRT 1:21.988 5.723 37
24 Sakon Yamamoto HRT 1:23.066 6.801 37
0

#2 User is offline   ionatan 

  • Fan
  • Group: Contributors
  • Posts: 2383
  • Joined: 30-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov-P. Neamt tur-retur

Posted 24 July 2010 - 22:04

Calificari Germania: Vettel castiga lupta cu Alonso la 0,002 secunde

Germania inseamna fara dar si poate un moment de cotitura pentru Ferrari, insa Vettel a stricat astazi petrecerea Scuderiei invingandu-l pe Alonso cu doar 0,002 secunde in ultima parte a calificarilor.

Inca din antrenamentele de ieri Ferrari ne-au aratat ca reprezinta principala problema a celor de la Red Bull pe circuitul Hockenheim, iar in calificari au confirmat; Alonso a reusit cele mai bune tururi in primele doua parti ale sesiunii, dar a trebuit totusi sa se multumeasca doar cu pozitia a doua dupa ce Vettel a fost cu doua miimi de secunda mai rapid in Q3 - mai mult decat suficient in lumea F1 pentru cel de-al 11-lea pole al carierei si al saselea din 2010.

Ocupantul locului al treilea a fost nimeni altul decat Felipe Massa; despre brazilian se poate spune ca parca s-a regasit in acest weekend, insa chiar daca a reusit sa tina pasul cu Alonso, a fost totusi la jumatate de secunda de coechipier. Massa n-ar fi reusit sa termine al treilea fara o greseala in primul sector pentru Mark Webber, australianul pierzand astfel orice sansa in lupta pentru pole position-ul de astazi.

Pe locurile 5 si 6 s-au clasat cei doi piloti ai McLaren, Jenson Button reusind sa-si bata coechipierul pentru doar a patra oara in acest an; chiar daca McLaren nu se pot declara multumiti cu un astfel de rezultat, acestia fac pasi inainte in cursa infernala a dezvoltarii monoposturilor din 2010 si par sa fi invatat multe despre noul sistem de evacuare care 'sufla' in difuzor.

Robert Kubica a fost al saptelea pentru Renault, iar Barrichello, Rosberg si Hulkenberg au completat top 10-ul; in cea ce-l priveste pe Hulkenberg, pilotul Williams este cel care l-a eliminat pe Michael Schumacher la finalul Q2 intr-o lupta a nemtilor - fara a-si atinge obiectivul in cursa de casa, Rosberg si Schumacher lupta doar pentru ultimele doua pozitii calificabile in partea a doua, iar Hulkenberg profita si-l elimina pe septuplul Campion Mondial pentru doar opt miimi de secunda.

Sesiunea a fost intrerupta si cu steag rosu in Q1 dupa ce Liuzzi a lovit violent zidul de protectie de pe linia dreapta de start/sosire - intra prea tare in ultimul viraj al circuitului si scapa spatele de sub control, alunecand pe iarba artificiala.

Lupta stransa din calificari nu poate decat sa insemne o cursa interesanta maine; de aceasta data Red Bull si Ferrari vor fi principalii protagonisti, iar italienii sunt de-a dreptul obligati sa plece cu cele mai multe puncte din Germania.


Calificari - 24.07.2010
Pilot Echipa Q1 Q2 Q3
1 Sebastian Vettel Red Bull 1:15.152 1:14.249 1:13.791
2 Fernando Alonso Ferrari 1:14.808 1:14.081 1:13.793
3 Felipe Massa Ferrari 1:15.216 1:14.478 1:14.290
4 Mark Webber Red Bull 1:15.334 1:14.340 1:14.347
5 Jenson Button McLaren 1:15.823 1:14.716 1:14.427
6 Lewis Hamilton McLaren 1:15.505 1:14.488 1:14.566
7 Robert Kubica Renault 1:15.736 1:14.835 1:15.079
8 Rubens Barrichello Williams 1:16.398 1:14.698 1:15.109
9 Nico Rosberg Mercedes GP 1:16.178 1:15.018 1:15.179
10 Nico Hulkenberg Williams 1:16.387 1:14.943 1:15.339
11 Michael Schumacher Mercedes GP 1:16.084 1:15.026
12 Kamui Kobayashi Sauber 1:15.951 1:15.084
13 Vitaly Petrov Renault 1:16.521 1:15.307
14 Adrian Sutil Force India 1:16.220 1:15.467
15 Pedro de la Rosa Sauber 1:16.450 1:15.550
16 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:16.664 1:15.588
17 Sebastien Buemi Toro Rosso 1:16.029 1:15.974
18 Jarno Trulli Lotus 1:17.583
19 Heikki Kovalainen Lotus 1:18.300
20 Timo Glock Virgin 1:18.343
21 Bruno Senna HRT 1:18.592
22 Vitantonio Liuzzi Force India 1:18.952
23 Sakon Yamamoto HRT 1:19.844
24 Lucas di Grassi Virgin -


Calculele Ferrari arata ca cele doua miimi de secunda care i-au lipsit lui Alonso pentru a reusi primul pole al Scuderiei din 2008 (Brazilia) se traduc prin 15 centimetri de pista.
0

#3 User is offline   ionatan 

  • Fan
  • Group: Contributors
  • Posts: 2383
  • Joined: 30-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov-P. Neamt tur-retur

Posted 24 July 2010 - 23:58

Fernando Alonso, votat de piloți cel mai bun în actuala F1


Cei 24 de piloți care concurează în Campionatul Mondial au desemnat, printr-un vot secret organizat de cotidianul german "Bild am Sonntag", drept cel mai bun pilot al actualei Formule 1 pe spaniolul Fernando Alonso.

Fernando Alonso, votat de piloți cel mai bun în actuala F1 Cei 24 de piloți care concurează în Campionatul Mondial au desemnat, printr-un vot secret organizat de cotidianul german "Bild am Sonntag", drept cel mai bun pilot al actualei Formule 1 pe spaniolul Fernando Alonso, în prezent la Ferrari.

În cadrul aceleiași inițiative gazetărești, brazilianul Ayrton Senna a fost ales cel mai bun pilot din toate timpurile, înaintea septuplului campion mondial, germanul Michael Schumacher, în timp ce britanicul Lewis Hamilton a fost votat drept cel mai agresiv.

Pentru titlul sui-generis "femeia cea mai bună din paddock" cele mai multe voturi le-a primit reportera canalului de televiziune francez TF1 Marion Jolles, dar un vot a primit și pilotul german Nico Rosberg, pe care mecanicii de la Williams îl numeau anul trecut "Britney" (Spears).
0

#4 User is offline   ionatan 

  • Fan
  • Group: Contributors
  • Posts: 2383
  • Joined: 30-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov-P. Neamt tur-retur

Posted 25 July 2010 - 22:56

Dubla Ferrari in Germania; victorie controversata Alonso


Fernando Alonso a castigat astazi Marele Premiu al Germaniei intr-un weekend de revenire in forta pentru Ferrari, insa nu fara controverse; startul parea ca decisese ordinea in care masinile vor trece pe sub steagul in patratele, dar Scuderia a fost nevoita sa-i ofere o noua sansa la titlu pilotului spaniol.

Plecand din pole pentru a treia oara consecutiv, Sebastian Vettel a 'reusit' sa piearda din nou lupta catre primul viraj, de data aceasta in fata ambilor piloti Ferrari; concentrandu-se exclusiv asupra lui Alonso, neamtul a uitat complet de ocupantul pozitiei a treia a grilei de start - Felipe Massa; brazilianul a luat un start perfect de pe partea curata a pistei si dupa primul viraj conducea plutonul. A fost apoi nevoie ca Massa sa 'confirme' faptul ca "Alonso este mai rapid" pentru ca dublul Campion Mondial sa poate reveni in lupta pentru titlul suprem din acest sezon. Inginerul de cursa al lui Massa si-a cerut explicit scuze prin radio dupa ce acesta i-a 'predat' pozitia de lider coechipierului.

Desigur, media si cei care urmaresc acest sport vor bombarda cu intrebari tabara rosie (poate chiar si FIA va investiga cazul), insa e limpede ca Ferrari au facut ceea ce trebuia... Desi nu este deloc corect pentru Massa, mai ales avand in vedere ca, in sfarsit, brazilianul pare sa fi 'uitat' accidentul din urma cu [exact] 1 an, aceasta era calea logica pe care o echipa trebuie s-o puna in aplicare in astfel de cazuri; Alonso este singurul pilot al italienilor care mai poate lupta la titlu si pentru intregul sport este mai mult decat binevenit un al patrulea pretendent.

Sebastian Vettel a terminat imediat dupa cele doua monoposturi Ferrari, iar Lewis Hamilton si Jenson Button au incheiat pe locurile 5 si 6, reusind sa surclaseze un Mark Webber lovit de probleme tehnice spre finalul cursei; startul australianului a fost de asemenea departe de minunat, unul dintre putinele puncte slabe ale monopostul RB6 din cate s-ar parea.

Cei doi piloti Mercedes Grand Prix s-au chinuit si in aceasta cursa si au fost nevoiti sa se multumeasca cu pozitiile 8, respectiv 9, in timp ce rivalii lor directi, francezii de la Renault, au inhatat locurile 7 si 10.

Au existat mai multe momente interesante de-a lungul celor 67 de tururi, insa fara doar si poate ordinele de echipa care au decis practic rezultatul final vor reprezenta cel mai discutat subiect dupa cea de-a XI-a etapa a sezonului; se asteapta o reactie oficiala din partea FIA.

Clasament cursa - 25.07.2010
Pilot Echipa
1 Fernando Alonso Ferrari
2 Felipe Massa Ferrari +4.1 sec
3 Sebastian Vettel Red Bull +5.1 sec
4 Lewis Hamilton McLaren +26.8 sec
5 Jenson Button McLaren +29.4 sec
6 Mark Webber Red Bull +43.6 sec
7 Robert Kubica Renault +1 tur
8 Nico Rosberg Mercedes GP +1 tur
9 Michael Schumacher Mercedes GP +1 tur
10 Vitaly Petrov Renault +1 tur
11 Kamui Kobayashi auber +1 tur
12 Rubens Barrichello Williams +1 tur
13 Nico Hulkenberg Williams +1 tur
14 Pedro de la Rosa BMW Sauber +1 tur
15 Jaime Alguersuari Toro Rosso +1 tur
16 Vitantonio Liuzzi Force India +2 tururi
17 Adrian Sutil Force India +2 tururi
18 Timo Glock Virgin +3 tururi
19 Bruno Senna HRT +4 tururi
Ret Heikki Kovalainen Lotus +11 tururi
Ret Lucas di Grassi Virgin +17 tururi
Ret Sakon Yamamoto HRT +48 tururi
Ret Jarno Trulli Lotus +64 tururi
Ret Sebastien Buemi Toro Rosso +66 tururi


Clasamente generale:
Pilot Pct
1 Lewis Hamilton 157
2 Jenson Button 143
3 Mark Webber 136
4 Sebastian Vettel 136
5 Fernando Alonso 123
6 Nico Rosberg 94
7 Robert Kubica 89
8 Felipe Massa 85
9 Michael Schumacher 38
10 Adrian Sutil 35
11 Rubens Barrichello 29
12 Kamui Kobayashi 15
13 Vitantonio Liuzzi 12
14 Vitaly Petrov 7
15 Sébastien Buemi 7
16 Jaime Alguersuari 3
17 Nico Hülkenberg 2
18 Pedro de la Rosa 0
19 Heikki Kovalainen 0
20 Karun Chandhok 0
21 Lucas Di Grassi 0
22 Jarno Trulli 0
23 Bruno Senna 0
24 Timo Glock 0
25 Sakon Yamamoto 0

Constructor Pct
1 McLaren/Mercedes 300
2 Red Bull/Renault 272
3 Ferrari 208
4 Mercedes 132
5 Renault 96
6 Force India/Mercedes 47
7 Williams/Cosworth 31
8 BMW Sauber/Ferrari 15
9 Toro Rosso/Ferrari 10
10 Lotus/Cosworth 0
11 HRT/Cosworth 0
12 Virgin/Cosworth 0
0

#5 User is offline   X X L 

  • drivin'...
  • Group: Moderators
  • Posts: 12147
  • Joined: 20-November 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 26 July 2010 - 08:20

echipa Ferrari a fost amendata cu 100.000 USD pentru ca i-ar fi comunicat prin radio lui Massa ca "Alonso e mai rapid decat tine, speram ca ai inteles asta"...

drept pentru care, Felipe Masa i-a cedat primul loc lui Alonso, cu frustrarile de rigoare (manifestate inclusiv la festivitatea de premiere)...

ceea ce imi place e ca federatia a respectat decizia strategica a unei echipe, dar nu a acceptat "blatul"...
:twoup:

#6 User is offline   ionatan 

  • Fan
  • Group: Contributors
  • Posts: 2383
  • Joined: 30-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov-P. Neamt tur-retur

Posted 26 July 2010 - 22:08

Punctele alocate nu se stie daca vor ramane sau nu in palmaresul echipei Ferrari. E posibil sa existe si o penalizare in ceea ce priveste punctele, mai ales ca acest comportament al echipei poate creea un prcedent.




"Conducerea cursei a ajuns la concluzia ca Ferrari au incalcat regulamentul prin impunerea unor ordine de echipa; italienii au fost amendati si World Motor Sport Council va prelua cazul.

Ferrari sunt vinovati: 100.000$ amenda si judecata WMSC Articolele 39.1 si 151c au fost invocate de catre comisarii de cursa dupa Marele Premiu al Germaniei din acest weekend, iar Ferrari au fost gasiti vinovati pentru impunerea ordinelor de echipa si vatamarea credibilitatii sportului.

In ciuda concluziei, rezultatul cursei ramane deocamdata neschimbat, insa viitoare penalizari care ar putea afecta chiar si clasamentul de astazi pot aparea odata ce cazul va fi judecat de catre World Motor Sport Council."
0

Share this topic:


Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro