Jump to content

Pierd apa Help!..E36 316


Recommended Posts

Salut,

 

Sunt un membru nou al forumului si recent mi-am achizitionat din Germania un E36 316i motor M43B16 din luna a 12-a 1995.

Problema mea este urmatoarea:

 

Am observat ca de ceva timp tot pierd apa, dar parca de cateva zile problema s-a agravat! Ce s-a intamplat mai exact, vineri am observat ca nivelul la apa este foarte mic, am completat dar din pacate nu am strans suficient capacul la vasul de expansiune :twoup: si cand am ajuns acasa am observat ca am pierdut aproape toata apa. De atunci tot completez pana la semnul de rece, dar dupa un drum mai lung, nivelul ajunge la minim.

Tin sa precizez ca nu gasesc balta sub masina, nu imi curge apa pe la radiatorul de caldura (nici nu ar avea cum deoarece nu tin caldura data drumul vara ca nu sunt nebun :) ) radiatorul nu pare a fi crapat si nici vreun furtun sa fie fisurat....

Are cineva idee de la ce poate fii???? :)

 

P.S. Daca s-a mai discutat problema asta va rog sa-mi dati un link la thread-ul respectiv deoarece eu nu am gasit nimic.

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt eu vre un mecanic stralucit sau un a tot stiutor dar stiu ca e nasol cand astepti un raspuns si macar vin si eu cu idei si incercari de a rezolva , stiu ca plasticul la cald se dilata mai ales cu apa calda si ma gandesc ca ai vre o fisura in vasul de expansiune iar atunci cand apa e calda sa se dilate plasticul sa inchida aceea fisura iar tu cand lasi masina in parcare sau unde o duci si pleci noaptea sa dormi sa pierzi apa iar cand te trezesti sa nu fie apa sub masina sau ar mai fi ceva variante daca pe nici unde nu picura iar se duce la fel de rapid doar ca nu stiu alte variante in momentul acesta trebuie sa ma mai gandesc si iti voi raspunde in cazul in care imi vine vreo idee Edited by Fan4BMW
Link to comment
Share on other sites

roco123 pot sa te intreb o chestie si daca aveai chiulasa fisurata apa aia nu trebuia sa se prelinga usor in jos? se evapora in aer? deci balta tot trebuie sa se faca ca nu mananca motorul apa in loc de benzina cred ca sti la ce ma refer ori cum si raspunsul tau e foarte plauzibil
Link to comment
Share on other sites

la modelele astea pompa de apa cedeaza in timp asa ca ar trebui sa verifici

cu motorul pornit daca nu pierzi apa prin spatele fuliei de la pompa.

cu motorul oprit nu ai scurgeri pentru ca nu mai este presiune in instalatie.

daca e chiulasa fisurata ar trebui sa sufle in vasul de expansiune si uneori

poate sa creasca nivelul de ulei din baia de ulei.

verifica si garnitura de etansare de la termostat.

Link to comment
Share on other sites

Hm, eu cand am avut aceleasi simptome ca si tine am ajuns sa desfac motorul bucati ca sa-i dau de capat.

Aveam chiulasa fisurata...

 

La asta cu garnitura de chiulasa sau chiulasa crapata m-am gandit si eu, dar am eleiminat-o repede pt. ca nu gasesc in apa, care ramane in vas, ulei si nici pe joja nu este spuma (din cate stiu eu, daca ai garnitura arsa, ar trebui sa gasesti pe joja o spuma alba). Si plus de asta, nivelul la apa nu-mi trece de jumate. Ar mai fi o chestie care ma face sa elimin chiulasa, cand am venit cu ea din Germania (aprox 2000 Km mersi cu o viteza medie intre 110 Km - 130 Km), motorul nu s-a incins si am mers aproape non-stop atingand la un moment dat si 200 km, iar de la Budapesta am mers 170 Km pana aproape de Nadlag, deci daca era sa fie garnitura arsa sau sa se deformeze chiulasa nu cred ca mai ajungeam......Totusi cum pot elimina sigur asta???

 

P.S. O sa incerc si celelalte variante care s-au scris si va comunic rezultatul. Tin sa multumesc tuturor pt sfaturile primite si orice idee e bine venita asa!!!

 

la modelele astea pompa de apa cedeaza in timp asa ca ar trebui sa verifici

cu motorul pornit daca nu pierzi apa prin spatele fuliei de la pompa.

cu motorul oprit nu ai scurgeri pentru ca nu mai este presiune in instalatie.

daca e chiulasa fisurata ar trebui sa sufle in vasul de expansiune si uneori

poate sa creasca nivelul de ulei din baia de ulei.

verifica si garnitura de etansare de la termostat.

 

Acum am vazut postul tau.....deci sa inteleg ca pot sa elimin varianta cu chiulasa crapata sau garnitura arsa? Nivelul la ulei a ramas constant de cand am luat masina....

Edited by maniacu_mnc
Link to comment
Share on other sites

Am vf cu motorul pornit si tot nu se vede urma de scurgere de apa!!!....M-am uitat la fulia de la pompa de apa, la radiator, furtune (chiar si cele care duc la caloriferul din masina) la vasul de expansiune, in masina sub bord, si nimic...nici urma de apa, cei drept ca nu se vedea in vasul de expansiune ca scade nivelul...maine o sa ma uit iara la nivel si daca iarasi este minim chiar nu mai am nici o solutie :|....
Link to comment
Share on other sites

Daca ai chiulasa fisurata sau garnitura de chiulasa arsa(depinde unde), se poate sa nu pierzi apa sa se vada pe jos, sa se vada pe joja, in ulei, etc... la mine pierdea atat de putin incat nici evacuarea nu prea avea aburi, apoi tot mai mult.

 

Depinde unde e problema.

Daca e intre camasa de apa si cea de ulei, e clar, o sa ai apa in ulei sau/si invers.

Daca e intre camasa de apa si cilindru, cum am avut eu, apa nu ajunge in ulei deloc, se duce incet incet pe evacuare, motorul parea ca merge normal, defapt mergea perfect cand m-am decis sa-l desfac, numai ca o data putea sa manance 500ml pe luna, alta data 2 litri la 2 zile, nu-mi puteam explica cum.

Am desfacut, am vazut chiulasa, am avut un mic anevrism si intr-un final am schimbat-o.

Motorul nu fierbe cand mergi cu viteza, motorul fierbe la ture mici/ viteze mici pe caldura, in oras, unde nu exista aerul in viteza sa raceasca motorul.

Link to comment
Share on other sites

roco123 pot sa te intreb o chestie si daca aveai chiulasa fisurata apa aia nu trebuia sa se prelinga usor in jos? se evapora in aer?

cititeste aici tot si te lamuresti sau va lamuriti http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...c=78630&hl=

 

 

Inginere.....incep sa ma lamuresc si tare mi-e frica ca voi aveti dreptate :) ..... totusi un singur lucru nu ma face sa cred 100%....daca aveam vreo problema de _chiulasa_, cum a spus si roco, trebuia sa se incinga motorul (cel putin in trafic, si cand se merge aglomerat in oras) ei bine la mine nu e cazul, nu se incinge indiferent de cum merg sau de cat de cald e afara :twoup: ...... e posibil totusi sa fie _chiulasa_???

 

Roco cum pot vf. la sigur daca am _chiulasa_ fisurata sau (doamne fereste) blocul motor ovalizat (cum a spus cineva pe threadul deschis de tine). Poate fi si de la garnitura? Chiar daca nu imi baga apa in ulei sau invers??? Totusi daca ar fi doar garnitura as scapa ieftin......

Astept un raspuns....sunt foarte dezamagit de ce se vede in viitor :(

 

:)

 

P.S. E a 3-a oara cand incerc sa dau edit pa post ca sa modific cuvantul "_chiulasa_"scris gresit de un corector de text...dar nu ma lasa sa-l modific....are cineva idee cum spanac scot corectorul asta enervant de text???????.....are legatura cu forumul sau e de la mine din calc???

Edited by maniacu_mnc
Link to comment
Share on other sites

Pai chiulasa se spune, asta e denumirea corecta.

Faza trista rau e ca nu ai cum sa stii pana nu desfaci motorul, eu sper sa-ti fie garnitura si nu chiulasa( blocul mai rar).

Se schimba usor, mai ales la motorul tau, unde e mai mic, n-ai vanos, etc.

:twoup:

Link to comment
Share on other sites

Pai chiulasa se spune, asta e denumirea corecta.

Faza trista rau e ca nu ai cum sa stii pana nu desfaci motorul, eu sper sa-ti fie garnitura si nu chiulasa( blocul mai rar).

Se schimba usor, mai ales la motorul tau, unde e mai mic, n-ai vanos, etc.

:)

 

 

Mda se pare ca trebuie sa mai pun mana pe un dex..... :twoup:

 

O sa ma apuc sambata de desfacut si o sa vad ce si cum.....unde pot gasi un DIY ??? O sa vina un mecanic sa-mi dea chiulasa jos care se pricepe si a desfacut multe motoare la viata lui, dar totusi vreau sa vad si eu inainte ce trebuie facut......

Link to comment
Share on other sites

Au uitat sa scriu mai sus. Astazi am vf. iara nivelul la apa, dupa ce am mers ieri putin cu ea (ieri avand nivelul ok), si este un pic sub nivel...dar am obs. ca pe esapament scoate putina apa (cred ca e apa deoarece se evapora dupa aprox 1 sec.) Edited by maniacu_mnc
Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...
Salut! In spatele chiuloasei( spre parbriz) ai o conducta din plastic care este etansata pe _chiulasa_ cu 3 suruburi.pe acolo iese spa calda pt caloriferul de caldura.pune mana acolo( ca altfel nu este vizibil) cand ai presiune in instalatie dupa ce ai mers si a ajuns apa la 90 g ar trebui sa fie ud daca acolo este problema. Am avut si eu aceea problema si nu vedeam pe unde curge pe ca in mers apa se sucea pe cutia de viteze si se usca repede.dupa ce opresti mai curge doar fff putina apa si nu ajunge jos pt ca se prelinge pe bloc motor si se usuca.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.