Jump to content

E46 - Nu se mai opreste ventilatorul


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

ASA E NU VREA SA NE SPUNA PANA LA URMA CARE A FOST PROBLEMA CU VENTILATORUL. NICI EU NU AM REZOLVAT-O PANA ACUM. STAU CU MUFA SCOASA CA ALTFEL IMI TERMINA BATERIA. :twoup: :)

si eu am aceiasi problema...ventilatorul nu se mai opreste....deloc.incercand sa aflu care este problema am schimbat: termostat, senzor apa(cel de langa radiator)calculatorul de la ventilator. mai am de schimbat senzorul de apa de pe blocul motor si daca nu-si revine iidau foc...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Am avut aceeasi problema.

Am schimbat senzorul de temperatura, am verificat instalatia de AC, am schimbat chiar si freonul....nimic!

S-a rezolvat problema dupa ce am schimbat modulul de comanda de pe ventilator, a costat doar 150 lei (second hand)!!!

Odata ce l-am schimbat s-a remediat si o alta problema pe care o aveam la clima. Compresorul cupla si decupla haotic si mai facea si zgomot. Nu stiu explicatia dar am observat schimbarea in bine.

Edited by amaBMW
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Buna,

 

Am si eu o problema de 3-4 zile ; nu se mai opreste electroventilatorul.

 

Modulul l-am dat la Nasul meu care se ocupa cu reparat de placi de baza si asa mai departe si a verificat modulul si a spus ca toate sunt in regula.

 

Am verificat tensiunea pe fire + ; - si semnal si am constatat ca: am tensiune pe + si - tot timpul dar intre - si firul de semnal se intampla ceva ciudat.

 

Stiu ca atunci cand masina e oprita trebuia sa am 12 V intre - si semnal ar eu am 0. Cand masina e pornita (motor cald (o sa testez diseara si cu motor rece) am 6 V; cand pornesc clina tot cu motor cand am reusit sa testez acum am tot asa 6 V.

 

Are cineva o idee de ce nu am tensiune cand e oprit motorul masinii ?

 

O zi placuta !

Link to comment
Share on other sites

Buna,

 

Am si eu o problema de 3-4 zile ; nu se mai opreste electroventilatorul.

 

Modulul l-am dat la Nasul meu care se ocupa cu reparat de placi de baza si asa mai departe si a verificat modulul si a spus ca toate sunt in regula.

 

Am verificat tensiunea pe fire + ; - si semnal si am constatat ca: am tensiune pe + si - tot timpul dar intre - si firul de semnal se intampla ceva ciudat.

 

Stiu ca atunci cand masina e oprita trebuia sa am 12 V intre - si semnal ar eu am 0. Cand masina e pornita (motor cald (o sa testez diseara si cu motor rece) am 6 V; cand pornesc clina tot cu motor cand am reusit sa testez acum am tot asa 6 V.

 

Are cineva o idee de ce nu am tensiune cand e oprit motorul masinii ?

 

O zi placuta !

Salut. Cel mai usor de verificat modulul ii cu un aparat de masura. Pui pe continuitate si masori intrarea si iesirea(+ de la intrare cu + de la iesire si la - tot asa). Unul dintre ele nu mai stiu exact care, cred ca + suna continuu iar - nu suna(doar cand ii vine comanda pe firul subtire), si eu de o saptamana am schimbat modulul, la mine sunau continuu + si - si cu motorul pornit si cu el oprit. Se oprea doar cand ii scoteam mufa sau borna de la baterie.

Link to comment
Share on other sites

Am avut aceeasi problema.

Am schimbat senzorul de temperatura, am verificat instalatia de AC, am schimbat chiar si freonul....nimic!

S-a rezolvat problema dupa ce am schimbat modulul de comanda de pe ventilator, a costat doar 150 lei (second hand)!!!

Odata ce l-am schimbat s-a remediat si o alta problema pe care o aveam la clima. Compresorul cupla si decupla haotic si mai facea si zgomot. Nu stiu explicatia dar am observat schimbarea in bine.

ti-ai dat singur explicatia... e de la freon !

Link to comment
Share on other sites

Verific diseara .. Sau cel tarziu maine si dau si acest raspuns privind curentul daca trece prin modul. Am sa verific si cand e motorul rece fara clima pornita ce tensiune am pe firul de semnal. Si poate gasesc ceva dezmembrari care sa aibe ventilator complet sa probez sa vad daca e chiar modulul dus sau e altceva.
Link to comment
Share on other sites

Atasez 5 poze cu valorile obtinute la masurarea curentului care ajunge la mufa care face legatura cu ventilatorul

 

Poza 1 este rezultatul intre + si - la mufa cu contactul pus :12.59 V (valoarea e mai mare cu motor pornit deoarece intra incarcarea si valoarea e undeva la 14 V dar nu am mai atasat si acea poza)

 

Poza 2 este valoarea intre + si firul de semnal cu contact pus : 7.22 V (si cu motor pornit valoarea e ~ aceeasi - la afel si daca pornesc clima)

 

Poza 3 este vaolarea intre - si firul de semnal cu contact pus : 5.34 V (si cu motor pornit valoarea e ~ aceeasi - la fel si daca pornesc clima)

 

Poza 4 este valoarea intre + si firul de semnal cu cheia scoasa din contact : 0.00 V sau 0.01 V am obtinut

 

Poza 5 este valoarea intre - si firul de semnal cu cheia scoasa din contact : 0.00 V sau 0.01 V

 

Daca masuram valaorea intre + si - cu contact scos tot 12.59 V am obtinut.

 

Cand era totul ok din cate imi aduc aminte ca am mai avut probleme dar atunci nu pornea ventilatorul aveam 12 V cu cheia scoasa intre - si semnal. Atunci era un circuit intrerupt la modul care a fost rezolvat prin desfacere circuit si verificat (lucru care a fost veridficat si acum dar nu am probleme pe modul in urma testului facut doar cateva contacte oxidate care au fost curatate si refacute)

 

Daca aveti un aparat de masura si electroventilatorul va functioneaza ok (pe un e46); am rugaminte sa verificati ce valoare obtineti intre - si firul de semnal si + si firul de semnal cand e cheia scoasa din contact; sa imi spuneti daca aveti 12 v sau aveti ca si la mine 0V sau 0.01V . Sunt curios daca ma insel sau daca am uitat eu chiar de tot ce valori am avut eu data trecuta cand am masurat si era ok electroventilatorul.

 

Va multumesc anticipat !

post-53866-0-63017400-1371756878_thumb.jpg

post-53866-0-73005100-1371756884_thumb.jpg

post-53866-0-33425600-1371756890_thumb.jpg

post-53866-0-11506900-1371756895_thumb.jpg

post-53866-0-38253200-1371756900_thumb.jpg

Edited by AndreiBAndy
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am incercat sa ma interesez de pretul unui ventilator nou si din cate am inteles a gasit doar cu 7 palete si carcasa metalica.

 

A meu are 6 palete si carcasa de plastic.

 

A cautat si dupa modelul de motor M47 care il am eu si a cautat si dupa 2 coduri de piesa si anume : 17 11 7 801 423 si 17 00 2 246 779 dar a spus ca tot acelasi ventilator ii aparea cu carcasa metalica si 7 paleti.

 

Eu din cate am inteles acel modem de ventilator nu mi-ar fi bun mie.

Link to comment
Share on other sites

am si eu o problema cu modulul in cauza, nu pleaca cand trebuie si cum trebuie si pe ce viteza trebuie, pe tester nu apare nimic, daca las masina pe loc fierbe motoru, clima nu merge ca se urpa incalzeste si intra in avarie, sa fie modulul de pe ventlator sau senzorii de temp lamotor si presiune la clima? precizez ca pe tester nu apare nimic. idea e ca motorul pe loc fierbe si clima nu merge, iar ventilatorul pleaca haotic si se opreste haotic neasigurand o racire optima. pana acum am fost la bmw si la un alt service si nimeni nu a stiut sa imi spuna care e problema. help!

 

ba mai mult cei de la bmw au spus ca nu am seznor de temperatura si ca informatia este data de calculatorul de motor, este vb de 320 d din 2000

Edited by walkure
Link to comment
Share on other sites

bun, vreau sa iau ventilator sa vad daca de aici e beleaua dar nu gasesc pe cineva care sa aiba piesa, tot gasesc un alt ventilator cu o carcasa mai mare... stie cineva pe unde gasesc ventilatorul cu 6 pale si cu modul in cutie neagra? sau pe cineva cu piese din dezmembrari bune? macar sa il pun pe masina sa vad ce si cum... mc
Link to comment
Share on other sites

Eu am gasit un ventilator in dezmembrari si l-am luat ; inca e in perioada de proba si cred ca il returnez ca acesta nu se invarte de fel. Nici cand dau drumul la clima nu am vazut sa se invarta si din cate stiu trebuie sa porneasca imediat ce e activata clima. Plus de asta clima cand stau pe loc da aer cald si scoate si compresorul zgomot mai ciudat .. cred ca se face presiune in instalatie fiindca nu se raceste .. sau ma insel si nu e obligatoriu sa porneasca ventilatorul cand e clima pornita ?
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Am acelasi problema. M-am trezit cu bateria complet dezcarcata. Dupa incarcarea bateriei l-am pus la loc. Imediat cand l-am conectat am si auzit sunetul de la "consumatorul" care l-a temrinat.

Acum am deconectat electroventilatorul. Urmeaza s-al pun pe tester, dar sunt convins ca problema e de la modul.

 

Ce parere aveti de marca NISSENS ?

http://www.epiesa.ro/ventilator-radiator-bmw-seria-3-e46-320-d-nissens-85652/54952/10437/part-2278471/#

 

Am gasit la 1663 RON.

Edited by Junior BMW owner
Link to comment
Share on other sites

Am acelasi problema. M-am trezit cu bateria complet dezcarcata. Dupa incarcarea bateriei l-am pus la loc. Imediat cand l-am conectat am si auzit sunetul de la "consumatorul" care l-a temrinat.

Acum am deconectat electroventilatorul. Urmeaza s-al pun pe tester, dar sunt convins ca problema e de la modul.

 

Ce parere aveti de marca NISSENS ?

http://www.epiesa.ro/ventilator-radiator-bmw-seria-3-e46-320-d-nissens-85652/54952/10437/part-2278471/#

 

Am gasit la 1663 RON.

 

 

Am fost azi la service. Pe tester nu apare nimic deosebit, doar ca electroventilatorul a fost deconectat. L-am conectat si am mai facut cateva teste, tot nimic.

Baieti de la service au gasit pisa la un pret mai bun, am comandad alt electroventilator marca TIK ©, costa 890 RON.

Eu personal as fi vrut Nissens, dar cica nu se livreaza la CJ.

Ce parere aveti de acest brand: TIC/TIK ?

 

Merci

Link to comment
Share on other sites

Am fost azi la service. Pe tester nu apare nimic deosebit, doar ca electroventilatorul a fost deconectat. L-am conectat si am mai facut cateva teste, tot nimic.

Baieti de la service au gasit pisa la un pret mai bun, am comandad alt electroventilator marca TIK ©, costa 890 RON.

Eu personal as fi vrut Nissens, dar cica nu se livreaza la CJ.

Ce parere aveti de acest brand: TYC ?

 

Merci

 

Asta am montat:

Ventilator radiator BMW Seria 3 (E46) 320 d, TYC 803-0011

http://www.epiesa.ro/ventilator-radiator-bmw-seria-3-e46-320-d-tyc-803-0011/16201/10438/part-1742304/

 

Pana acum pare totul OK.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salut,

 

Cine poate sa-mi spuna cum functioneaza modulul electroventilatorului la BMW e46 320d 136cp?

La mine e in felul urmator:

Intre minus si firul de comanda cu contactul oprit e 0.

Intre + si - 12,7 cu contactul oprit.

 

Daca pornesc clima am o valoare de 5,7V intre firul de comanda si minus,e ok?

 

La mine am o problema cu electroventilatorul adica porneste pe turatie mica si cand porneste la turatie maxima (daca porneste la turatie maxima) nu se mai opreste deloc decat daca ii scot mufa.

Edited by Alexandru30
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.