Jump to content

Reparatie modul lumini


Recommended Posts

M-a rugat o cunostinta sa-l ajut cu citirea erorilor la un E39 520D din 2001.

Problema e ca i se bramburisera luminile. Dar rau de tot. In mare, angel eyes merge doar pe partea dreapta, faza mica doar pe stanga, faza mare doar pe dreapta. Pe spate pozitia merge pe o singura parte, semnalizarea dreapta spate nu merge, bordul nu se mai lumineaza.

 

Am gasit si o eroare in LCM - modulul control lumini.

Ciudat e ca toate probelmele au aparut simultan.

 

Am demontat modulul de lumini si probabil ca s-au stricat unele circuite de comanda de pe iesire. Am vazut ca sunt doua tipuri. Unele VN450 care au cate 3 iesiri de comanda, altele VN460 cu o singura iesire, dar de curent mai mare.

Modulul difera de cel NFL, acela avea alte circuite de comanda, BTS426.

 

Intrebarea este unde se gasesc aceste circuite integrate, VN450 si VN460. Stie cineva de unde se pot cumpara, a mai reparat cineva modulele de lumini?

Sau aveti idee cat costa un asemenea modul nou sau SH?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am schimbat azi modulul de lumini (multumesc inca odata @roscatu m3), dar defectul a ramas acelasi: nu functioneaza toate luminile!

Faza mica merge doar pe stanga, faza mare doar pe dreapta, pozitiile merg pe o parte pe fata, pe alta parte pe spate, semnalizarea merge si ea doar pe diagonala :twoup:

Avand in vedere ca defectiunea se manifesta identic, ma gandesc ca nu poate fi de vina LCM. Dar ce ar putea provoca un asemenea defect?

Nu am avut timp sa fac nicio masuratoare, asa ca nu stiu daca LCM comanda sau nu becurile. E posibil sa fie si cablurile busite pe undeva, desi este destul de improbabil, sunt mult prea multe becuri care nu merg si defectul a aparut simultan la toate.

Link to comment
Share on other sites

poate a rontait vreun soricel manunchiul de cabluri, prea putin probabil ca 2 module sa aiba aceleasi simptome..

legaturile becurilor cu modulul nu au intermediari, gen alte relee..., ceva probleme cu alimentarea?

 

din ce am vazut in WDS problema pare sa provina din mufa 2, cea din mijloc, eu acolo as incepe cautarile, in principal alimentarea.

pin 2 - masa

pin 8 - siguranta F113

 

mufa 2, cam ce e pe aici pare ca nu merge:

lcm.jpg

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Nu mai exista intermediari intre Lcm si becuri, doar sigurantele. Relee nu sint, becurile sint comandate de mosfeti de putere.

Paul, va trebui sa o iei babeste, identifici culorile firelor de la becuri si urmaresti traseul. Verifica si blocul de sigurante, vezi daca la aprinderea fazei scurte sau orice altceva apare tensiune pe siguranta dedicata.

Verifica si masele si butonul lumini.

Ma uit maine si iti dau culorile de la fiecare semnal de la blocul de lumini.

Link to comment
Share on other sites

Sigurantele sunt la intrarea in modul, nu spre becuri. Intre modul si becuri nu exista sigurante fuzibile. Circuitele de comanda pentru becuri au protectie la scurtcircuit pe iesire si nu au nevoie de sigurante.

Se manifesta ca si cand ar exista sigurante diferite stanga dreapta, dar amestecate un pic, si sa se fi ars mai multe sigurante :twoup: .

 

Nu am avut deloc timp sa fac ceva masuratori, ca as fi vazut clar daca modulul scoate sau nu tensiune pentru becuri si as fi putut masura si daca integratele de comanda pentru becuri primesc comanda de la procesorul de pe LCM.

Link to comment
Share on other sites

Am reusit sa gasesc defectul :twoup: . Acum, dupa ce l-am gasit, mi se pare banal si la mintea cocosului :) .

 

Pentru a nu ramane de tot fara lumini, acestea sunt impartite in doua sectiuni si alimentate prin circuite, respectiv sigurante diferite. Cele 2 sectiuni au fiecare cate o siguranta de 80A, F112 si F113. Luminile sunt probabil alocate in asa fel pe sectiuni, incat daca se arde o siguranta sa nu ramai complet fara lumini pe o parte a masinii. De aceea faza mare mergea pe o parte, cea mica pe cealalta parte, samd.

 

Partea complicata a fost sa gasesc sigurantele. Mi-a luat ceva timp pana am realizat ca trebuie data la o parte mocheta din dreptul pasagerului ca sa ajungi la ele. A trebuit demontat si scaunul dreapta fata. Extrem de dificil de ajuns la niste amarate de sigurante.

 

De fapt sigurantele nu erau arse. Proprietarul avusese o problema cu intratul apei in masina. Cand ploua gasea mocheta uda. In final a vazut ca erau infundate scurgerile de la trapa. Apa i-a intrat in masina si a ajuns la podea, in zona in care este montat panoul cu sigurante buclucas. Sigurantele sunt pe 2 niveluri. Cele de deasupra au fost OK, dar cele doua de pe nivelul de jos, care au stat mai mult in apa, au avut de suferit ca urmare a ruginii si a coroziunii provocate de electroliza.

 

post-787-1284663018_thumb.jpg

post-787-1284663055_thumb.jpg

 

Firele erau oxidate tare, unul chiar era retezat.

Link to comment
Share on other sites

Pai dupa WDS m-am luat. Dar poza este extrem de criptica, si in plus nu-mi venea sa cred ca pot fi sigurante sub mocheta.

Asta e poza din WDS dupa care am cautat sigurantele:

post-787-1284664060_thumb.png

 

Accesul este foarte anevoios, si iti dai seama ca nu iti vine sa dai mocheta si scaunul la o parte daca nu esti absolut sigur.

M-a convins in final faptul ca in poza de pe WDS se vede in partea de jos o mica parte din sigla BMW de pe prag :twoup: .

Link to comment
Share on other sites

mai scrie si asta sub poza :twoup:

'RH side of RH footwell under carpet'

 

intradevar nu-ti vine sa desfaci un sfert de masina pentru o siguranta, oricum riscul este mic sa crape vreuna dintre ele, doar in cazuri exceptionale cum este cel de fata in care a intrat multa apa..

 

p.s. bine ca i-ai rezolvat omului 'pomul de craciun' :)

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Am vazut ca scria sub mocheta, dar nu-mi venea sa cred ca poate fi tocmai acolo. Pana nu mi-a sarit in ochi fragmentul de sigla BMW de pe prag nu mi-a venit sa dau la o parte scaunul si mocheta.

 

Chiar ma bucur ca l-am putut ajuta pe proprietar, si el ma ajutase cu o problema si ma simteam pe undeva obligat. Ramane sa-si curete modulul si sa-l ajut sa-l puna la loc.

 

Mai trebuie sa-i schimb si afisajul din germana in engleza. Si sa vad daca se pot rezolva si vreo doua probleme la bord. I se stricase kilometrajul la bordul original si a gasit un alt bord la doar 300 de lei. Mare noroc a avut, la mine nu se vede nimic pe display, dar nu am reusit sa gasesc un bord bun la un pret decent.

Bordul cumparat era insa de la o masina cu cutie automata si el are manuala. Ca urmare ii apare o eroare legata de un defect la cutia automata. Si i se aprinde si renumitul led de langa nr. de km.

Link to comment
Share on other sites

cred ca are ceva de genul un eprom, eeprom.. pe bord, vezi daca le poti schimba intre ele, sa-i afiseze km corect, dispare punctul rosu, + ca are codat in el vin-ul samd..

 

la bordul tau este renumita 'panglica'?

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

La bordul meu e stricata renumita panglica.

Ca sa se stinga led-ul trebuie facuta o sincronizare intre bord si LCM, dar nu stiu cum se face. Am auzit ca se poate face cu NFS-ul dar nu stiu cum.

Ca sa dispara eroarea de cutie trebuie sa fac ori o codare a masinii ori sa modific optiunile.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.