Jump to content

330cd trage fuge stanga/dreapta in functie de carosabil


Tudor NTD

Recommended Posts

Buna ziua tuturor.

Sunt nou membru si mandru posesor al unui 330cd din 2004/06.

Masina am cumparat-o de cam 2 saptamani de zile si am descoperit o problema cu ea cand merg la drum lung.

In week-end am mers pana la Pitesti si pe autostrada am observat ca la viteza mare daca franez am o vibratie in volan ca si cum ar fi discurile ovalizate. Mentionez ca la viteza mica se simte foarte putin sau chiar deloc (cand ma aproprii de oprirea masinii....pe la 30 la ora). Discurile sunt putin uzate si nu ar fi de schimbat daca nu sunt ovalizate.

Problema mea este faptul ca am vazut ca atunci cand franez, in functie de inclinatia drumului stanga sau dreapta, masina o ia in acea directie chiar daca am volanul drept si trebuie sa corectez. Uneori cand merg, tot in functie de inclinatia drumului, parca trebuie sa stau cu volanul putin intr-o parte (4-5 grade) pentru a o tine pe directie. De asemenea, atunci cand depasesc tiruri etc, parca fuge putin. Am verificat intr-o serie de franari si, apasam frana, vira la dreapta, dadeam drumul la frana, mergea drept (volanul drept tot timpul). Pe langa acest aspect, la viteza mare (>130km/h) simt in podea, sau poate in volanul, e foarte greu de identificat, ca un fel de pacanit, ca o vibratie care are o anumita frecventa ce nu e regulata. Pe drumuri cu sleauri e uneori destul de dificil sa ma simt sigur pe ea, parca joaca stanga dreapta. Masina nu e de necontrolat, se tine foarte bine, nu troncane nimic pe gropi etc, dar eu simt directia putin imprecisa (sunt obisnuit cu directie de Celica si sunt receptiv la directie precisa).

 

Mentionez ca atunci cand am fost la verificari cu masina la Filaret baietii mi-au spus ca are joc la bascula stanga fata dar cand am mers la a 2-a si a 3-a parere, ceilalti mi-au spus ca nu are nici pe dracu.

 

Acum, eu ma gandesc la urmatoarele:

-caseta de directie - sa dea domnu sa nu fie asta

-bucse bascula

-amortizoare+flanse (parca sa zic ca se aude un mic scartait uneori la anumite gropi dar e posibil sa fiu eu paranoic)

-acea piesa din coloana de directie care este pe axul cardanic

-tot ce inseamna biele sau bucsi etc pe fata

 

Cred ca am acoperit cam tot ce tine de directie :twoup:

 

Acum, cauzele pot fi multe si eu am nevoie de sfaturi de la cei care au patit asa ceva, eventual cum o pot diagnostica eu in functie de ce piesa credeti ca poate genera aceasta vibratie si tras stanga/dreapta.

Mi-ar fi de mare folos si un mecanic BUN si pasionat de BMW care sa ma poate ajuta. Nu vreau sa merg la service (decat daca e de incredere) pentru ca sunt de parere ca oricum pleci cu alte probleme decat atunci cand mergi la ei daca nu stai fix in spatele lor cand fac ceva.

 

Va rog, ajutati-ma cu sfaturi si eventual directinati-ma catre un mecanic sau service de incredere pentru a rezolva problema aceasta care e destul de sacaitoare mai ales ca la viteze mari devine o problema sa te tii de volan (o frana de la 200km/h si trebuie sa ii tii strans si sa tii bine de ea sa o tii pe directie).

 

Multumesc anticipat pentru ajutor!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

tras stanga dreapta in functie de drum cred ca e oarecum normal,si la mine face la fel :twoup:

pe franare face si a mea la fel tremura volanul suspectez discurile ,caseta are joc dar nu stanga dreapta ci sus jos(ma rog asa am inteles)

PS:si eu am un pivot pe duca pe stanga fata

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri.

Nu ma refer la tremling sau cum se numeste. Nu este vorba de tras, stiu ca asta e normal.

Am gume de 225/45/17 continental care sunt uzate si imbatranite. Imi voi lua de iarna in curand si la vara, de vara.

 

Eu am o mare problema cu faptul ca tin volanul drept si masina vireaza usor stanga sau dreapta.....si parca are un mic joc (dar nu incat sa bata pentru ca asta nu face) volanul stanga dreapta, parca nu vireaza daca iau 4-5 grande si merge tot in ce directie vrea. Si cand franez, tin volanul drept, lasand partea ca simt ca trage in stanga sau dreapta, si vireaza usor stanga sau dreapta iar daca iau piciorul de pe frana, cu volanul in aceeasi directie, masina merge drept sau oricum, isi schimba vizibil traiectoria....

 

Multumesc si astept pareri in continuare va rog.

Link to comment
Share on other sites

Am gume de 225/45/17 continental care sunt uzate si imbatranite.

 

 

pune cauciucuri noi si schimba cuplajul de pe coloana de directie, fa geometria fata spate si vezi ce sa intampla :twoup:

 

la frana se prea poate sa fie discurile duse.

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

daca sunt gumele uzate pe fata , e una din cauze , chiar si in fctie de marca anvelopei poti avea tramlining accentuat . Monteaza anvelope noi pe fata ,din ce am testat eu nu am avut probleme cu Fulda carat exxelero si acum am Good Year excellence .

 

Multumesc si astept pareri in continuare va rog.

 

din ce descrii aici daca ai schimbat bucsele fata , ar fi cazul sa mergi la o verificare caseta directie .

Link to comment
Share on other sites

in special cauciucurile cu profil in V au tramlining mai accentuat, asta am inteles eu.

 

 

Fulda carat exelero vreau sa imi iau si eu :) asta dupa ce am avut dunloop aproximativ 70 de mii ,profil in V :twoup: destul de multumit de ele insa acum cu uzura au un Tramlining mai accentuat,cert e ca nu mai vreau profil in V

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Schimba amortizoarele :twoup:

 

Piesa #2 de aici http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=32&fg=30 poti sa o schimbi zilnic...ca nu te ajuta !

 

Si eu am avut vibratii in volan pana acum 3 zile. Am schimbat telescoapele si ... pot sa pun frana si la 180km/h ca nu mai am nicio problema.

Link to comment
Share on other sites

Bun, pana in acest moment am in vedere urmatoarele:

-piesa nr 2 din schita atasata - ma puteti indruma de unde sa o cumpar la un pret bun, eventual ce producator recomandati? Poate fi schimbata si de catre cineva care are cat de cat inclinatie tehnica dar nu a mai umblat la nici un BMW pana acum?

-amortizoare fata+flanse amortizoare - ce producator recomandati? Cam la ce pret s-ar ridica? Presupun ca acestea pot fi schimbate de catre mine si nu este ceva extraordinar de complicat, nu?

 

Mentionez ca masina mea este 330cd FL m technik cu suspensie sport din fabrica.

 

Unde as putea verifica daca discurile sunt ovalizate pentru a elimina si acest aspect? La mana sau la ochi chiar nu iau in considerare pentru ca e vorba de diferente mult prea mici pentru a putea interpreta corect.....

 

Restul de biele, bucsi etc, cum se pot verifica? Ma gandeam si la bielele de la bara stabilizatoare.

Totusi de troncanit, nu troncane absolut nimic la gropi sau denivelari deci tind sa cred ca bucsile ar fi OK impreuna cu pivoti etc.....

 

A, mai face un lucru dar nu cred ca are legatura cu asta ci doar cu placutele de frana: in momentul in care, dupa ce am mers cu ea, am franat etc etc, cand o bag in marsalier, eu avand automata, trebuie sa tin piciorul pe frana, atunci cand cupleaza si se simte ca o trage in spate, face un trosc (nu vine de la cutie ci de la rotile din fata). Eu ma gandeam ca astea sunt placutele de frana care isi schimba pozitia cand o cuplez invers. Poate fi de la bielele de la bara stabilizatoare sau alte chestii de la articulatie?

 

Multumesc pt feedback, incerc sa ma limitez la cateva lucruri de verificat si eventual schimbat.

Daca poate recomanda cineva un mecanic, sunt deschis, doar sa fie cu adevarat priceput, ca asa pot si eu sa imi dau cu parerea si sa schimb tot la articulatii si rezolv intr-un final :twoup:

Link to comment
Share on other sites

A, mai face un lucru dar nu cred ca are legatura cu asta ci doar cu placutele de frana: in momentul in care, dupa ce am mers cu ea, am franat etc etc, cand o bag in marsalier, eu avand automata, trebuie sa tin piciorul pe frana, atunci cand cupleaza si se simte ca o trage in spate, face un trosc (nu vine de la cutie ci de la rotile din fata). Eu ma gandeam ca astea sunt placutele de frana care isi schimba pozitia cand o cuplez invers. Poate fi de la bielele de la bara stabilizatoare sau alte chestii de la articulatie?

 

Nu mai trage frana de mana inainte sa opresti motorul, e normal sa faca zgomotul ala , toate automatele fac cand parchezi cu rotile spate in bordura ... Iti recomand sa schimbi uleiul din cutie preventiv ..... ai cutie GM si scapi foarte ieftin ... ai filtrul separat de baia de ulei

Link to comment
Share on other sites

A, mai face un lucru dar nu cred ca are legatura cu asta ci doar cu placutele de frana: in momentul in care, dupa ce am mers cu ea, am franat etc etc, cand o bag in marsalier, eu avand automata, trebuie sa tin piciorul pe frana, atunci cand cupleaza si se simte ca o trage in spate, face un trosc (nu vine de la cutie ci de la rotile din fata). Eu ma gandeam ca astea sunt placutele de frana care isi schimba pozitia cand o cuplez invers. Poate fi de la bielele de la bara stabilizatoare sau alte chestii de la articulatie?

 

Nu mai trage frana de mana inainte sa opresti motorul, e normal sa faca zgomotul ala , toate automatele fac cand parchezi cu rotile spate in bordura ... Iti recomand sa schimbi uleiul din cutie preventiv ..... ai cutie GM si scapi foarte ieftin ... ai filtrul separat de baia de ulei

 

Pai, nu trag niciodata frana de mana eu avand automata, o pun doar in park cand o opresc. Face acel trosc dupa ce am condus masina, am franat, normal, mergand cu fata. Cand, spre exemplu, vreau sa parchez, o bag in marsalier si atunci face acel trosc (fiind cu frana apasata, avand step-tronic). Face acel trosc doar prima data, dupa ce am condus mai mult si am franat mai mult. Daca incerc sa repet imediat, adica, bag in marsalier, trosc, bag in drive, merg putin in fata si apoi iar in marsalier, nu mai face trosc. De aceea ma gandesc la placute sau biele de la bara stabilizatoare....sau poate de la amortizoare, sa fie joc in flanse?!

 

Ce sa zic, e o masina second care chiar daca a fost foarte bine intretinuta (cel putin aparent->pe bord are 80k km cu revizii facute la Bavaria Constanta pana la 60k km), anumite lucruri crapa si incerc si eu sa imi dau seama totusi ce conduc :twoup:

 

Mentionez ca masina mea este 330cd FL m technik cu suspensie sport din fabrica.

...cat ai dat pe ea ?

 

Mult, e masina care era si pe bnwautoforun (330cd argintiu). E o masina foarte frumoasa absolut full option din fabrica, fara incidente majore si, mai putin aceasta problema pe care o prezint acum, in perfecta stare de functionare.

 

Am dat 13k EUR pe ea, deja inmatriculata in RO dar nu am gasit alta mai bine intretinuta si cu toate dotarile pe care mi le doream (neaparat 330cd, neaparat cu scaunele sport combinatie piele + material), neaparat navigatie mare, neaparat m sport packet etc etc.

 

Aveam de ales intre un 320d modelul nou, probabil cam chel si nici bine intretinut sau asta si am ales asta.....cu riscurile de a pica diferite lucruri ca doar circulam in RO.

Link to comment
Share on other sites

salut hai sa le luam pe rand -

 

faptul ca trage stanga dreapta cand drumu e denivelat e ceva f normal pt gumele alea de 225 , ca sa fii sigur poti sa mergi la IF 63 BMW ( il gasesti la aria de publicitate la prestari servicii ) sa iti faca o diagnoza generala , sa se uite la articulatia pe fata , sa se uite la discuri , poti sa stai linistit tot ce ai spus tu acolo sunt consumabile si oricum ar trebui sa le schimbi cand cumperi o masina SH , nu e oricum grava situatia si eu la 318le meu , dupa ce l-am luat am schimbat complet articulatia pe fata / placute frana / bujii / uleiu + filtru + soft la cutie . Aveam si eu acelasi pacanit cand cupla prima oara in D sau R , dupa schimb a disparut .

 

Referitor la pacanitu din cutie , e posibil sa fie de la flansa de cardan , ceva minor costa vreo 250 ron noua Lemforder , oricum in general pe la 60.000km se recomanda schimbul de ulei la cutia steptronic + filtru nou + ultimul soft de cutie . Operatiunea la cutie te costa cu tot cu manopera si piese pe la 1200 ron maxim .

 

In general ca sa stai linistit zic sa o urci pe rampa , sa vezi cum e articulatia pe fata , sa vezi discurile , desi iti zic sigur , nu cred ca au nimic discurile , dupa care iti faci programare la AB pt schimbul de ulei la cutie desi o sa iti zica ca nu se schimba ca e lifetime etc abureli dastea , in principiu nu ai mult de investit in masina ca sa o faci perfecta .

Link to comment
Share on other sites

salut hai sa le luam pe rand -

 

faptul ca trage stanga dreapta cand drumu e denivelat e ceva f normal pt gumele alea de 225 , ca sa fii sigur poti sa mergi la IF 63 BMW ( il gasesti la aria de publicitate la prestari servicii ) sa iti faca o diagnoza generala , sa se uite la articulatia pe fata , sa se uite la discuri , poti sa stai linistit tot ce ai spus tu acolo sunt consumabile si oricum ar trebui sa le schimbi cand cumperi o masina SH , nu e oricum grava situatia si eu la 318le meu , dupa ce l-am luat am schimbat complet articulatia pe fata / placute frana / bujii / uleiu + filtru + soft la cutie . Aveam si eu acelasi pacanit cand cupla prima oara in D sau R , dupa schimb a disparut .

 

Referitor la pacanitu din cutie , e posibil sa fie de la flansa de cardan , ceva minor costa vreo 250 ron noua Lemforder , oricum in general pe la 60.000km se recomanda schimbul de ulei la cutia steptronic + filtru nou + ultimul soft de cutie . Operatiunea la cutie te costa cu tot cu manopera si piese pe la 1200 ron maxim .

 

In general ca sa stai linistit zic sa o urci pe rampa , sa vezi cum e articulatia pe fata , sa vezi discurile , desi iti zic sigur , nu cred ca au nimic discurile , dupa care iti faci programare la AB pt schimbul de ulei la cutie desi o sa iti zica ca nu se schimba ca e lifetime etc abureli dastea , in principiu nu ai mult de investit in masina ca sa o faci perfecta .

 

Multumesc pt recomandare, il voi contacta.

Apropo de cutie, mie nu mi se pare ca se aude de la cutie dar ma pot insela. Si nu face cand bag in drive. Face doar dupa ce conduc mai mult cu franat mai tare si doar prima data cand bag in marsalier. Cand o bag in drive nu a facut niciodata...... Aceeasi chestie o aveam si la fosta masina (Celica 2004), si nu i-am dat de cap, am zis in final ca or fi placutele pentru ca dupa ce le-am schimbat, nu a mai facut o perioada si dupa iar a inceput. Aia era cu manuala si toti tamponii de la motor si cutie erau OK. La asta nu am verificat dar urmeaza sa vad si asta :twoup:

Link to comment
Share on other sites

My friend.Masina ai luat-o de la mine era intr-o stare foarte buna.Sunetele alea care le pomenesti sunt doar in capul tau.

 

SI la o masina noua 2009 RAnge Rover Sport , tot asa se aude.

 

Alta problema , ti-am zis sa nu abuzezi la viteze mari de cauciucurile alea ca sunt cam duse.

 

Si nu te astepta sa franezi de la 200 km/h si sa ti cu 1 singura mana volanu ca nici Schumacher nu face asta,(poate tu esti mai tare).

 

Masina nu are absolut nimic , ti-am mai explicat ca sa nu dai degeaba pe N in D cand esti la semafor degeaba tot timpu.

 

Altceva cand dai R si apoi D , se ridca spatele sub actiunea franei de pe fata.CAnd dai in D se lasa la loc , de aici zgomotele fantasmagorice de care pomenesti.

 

Acum o ultima chestie.NUmai compara Celica aia ca nu are nici o legatura cu un BMW.Ai vrut masina sport fi la inaltimea ei , numai zice ca danseaza cu tine pe drum.

 

Numa bine.

Link to comment
Share on other sites

My friend.Masina ai luat-o de la mine era intr-o stare foarte buna.Sunetele alea care le pomenesti sunt doar in capul tau.

 

SI la o masina noua 2009 RAnge Rover Sport , tot asa se aude.

 

Alta problema , ti-am zis sa nu abuzezi la viteze mari de cauciucurile alea ca sunt cam duse.

 

Si nu te astepta sa franezi de la 200 km/h si sa ti cu 1 singura mana volanu ca nici Schumacher nu face asta,(poate tu esti mai tare).

 

Masina nu are absolut nimic , ti-am mai explicat ca sa nu dai degeaba pe N in D cand esti la semafor degeaba tot timpu.

 

Altceva cand dai R si apoi D , se ridca spatele sub actiunea franei de pe fata.CAnd dai in D se lasa la loc , de aici zgomotele fantasmagorice de care pomenesti.

 

Acum o ultima chestie.NUmai compara Celica aia ca nu are nici o legatura cu un BMW.Ai vrut masina sport fi la inaltimea ei , numai zice ca danseaza cu tine pe drum.

 

Numa bine.

 

Hehe, salutari. As aprecia daca ai renunta la tonul pe care il folosesti pentru ca daca tu crezi un lucru nu inseamna neaparat ca si asa este. Este foarte posibil ca tu chiar sa crezi ca masina era ca noua, scoasa de pe linia de productie, dar accepta si faptul ca ... poate nu este chiar asa. Eu acum incerc sa ii dau de cap fara sa scot 2k EUR din buzunar mergand la reprezentanta. Si orice mecanic care ar conduce masina si mi-ar spune ca nu are nimic ori e dobitoc ori vrea sa ma vada intr-un copac pe undeva.

 

Bun, crede-ma pe cuvant ca acel tacanit ca o mica bataie nu e in capul meu, l-au auzit si simtit si altii. Eu inteleg ca tu sustii ca masina e sau era perfecta insa anumite chestii sunt de facut si chiar sunt de parere ca o masina trebuie sa se aseze bine pe frana si atunci cand tii volanul drept sa mearga....drept. Cauciucuri oricum ii iau de iarna in curand ca sunt praf alea pe fata.

Nu o frec, stai linistit. De parcat mai trebuie sa parchez si eu asa ca na, mai folosesc si Reverse nu doar Park si Drive....

 

Acum, referitor la chestia cu stanga dreapta: aseara cand am venit de la Pitesti am observat asta foarte bine si am si testat. Franat de la 130 la 100...nu brusc sau tare, tinand volanul drept, o ia usor spre dreapta (autostrada fiind putin aplecata in dreapta dupa cum bine stii). Repet, nu zic ca trage, zic ca eu tin volanul drept si masina vireaza fara sa se miste volanul. Fara sa misc de volan deloc, daca iau piciorul de pe frana, revine la traiectoria initiala, sau oricum, se modifica traiectoria vizibil. Acel tremurat in volan la franare este prezent si el si orice ai spune tu nu e normal sa existe asa ceva si nici eu nu prea cred ca e de la discuri ci de la amortizoare pentru ca am tot auzit niste scartaituri si pe fata si pe spate (deci cred ca sunt duse pentru ca oricum sunt foarte moi->daca ma las pe ea putin se lasa si masina, dar merg sa verific). Acum, nu oi fi eu Schumacher dar mai franez si eu si mai merg si mai sportiv. Daca apesi frana si volanul vibreaza cred ca nici Schumi nu ar sustine ca masina e perfecta si el trebuie sa mearga mai incet, sau dracu stie. Si la 235 la cat e limitata daca franez ma astept sa nu imi tremure volanul pentru ca....nu ar trebui. Acum, tot la directie, nu imi poti spune ca nu ai observat ca in functie de carosabil, volanul nu este perfect drept ca sa mearga masina drept. Asta observasem si la drive test dar credeam ca doar nu sunt aliniate bine sau ceva pentru ca nu am simtit in oras lucrurile pe care le simti la drum lung. Stiu ce e aia tramlining si sunt 100% sigur ca nu este asta (asta e normal sa se intample). Acum sper sa nu fie de schimbat foarte mult pe la articulatie si sa nu fie pivotul de vina :twoup:

 

Apropo, daca ai totusi niste sfaturi, sunt binevenite pentru ca de rezolvat tot trebuie sa o rezolv. In oras nu e nici o problema dar la drum lung nu este safe, cel putin chestia cu directia te face sa nu fi sigur pe masina.

Link to comment
Share on other sites

nu cred sa fie din amortizoare,eu am amortizoare schimbate si face la fel ,discurile tale posibil sa fie cele originale si de acolo mai poate fi ,rotile pot fi neechilibrate corect si asa mai departe.Personal la mine suspectez discurile de frana,apoi poate bielete sau bascule care la mine sunt cele originale :)

Trosc ala nu e mai degraba mai zgomot infundat?un buf asa?daca da e normal cred ca intra la ciclul asa face toate :twoup: la manuala se aude la cuplarea 1-a

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

nu cred sa fie din amortizoare,eu am amortizoare schimbate si face la fel ,discurile tale posibil sa fie cele originale si de acolo mai poate fi ,rotile pot fi neechilibrate corect si asa mai departe.Personal la mine suspectez discurile de frana,apoi poate bielete sau bascule care la mine sunt cele originale :)

Trosc ala nu e mai degraba mai zgomot infundat?un buf asa?daca da e normal cred ca intra la ciclul asa face toate :twoup: la manuala se aude la cuplarea 1-a

 

Pai, discurile sunt f putin uzate (au buza foarte mica) deci clar nu sunt cele originale pt ca nu tineau 80k km si sa arate asa. Stiu ca pot fi ovalizate si la 10 min dupa ce le-ai pus pe masina dar totusi parca am eu un feeling ca nu ar fi din asta. Tind sa cred ca e totusi ceva din articulatie pentru ca aia la Filaret (in care nu am foarte mare incredere dar oricum...) mi-au zis ca bascula pe stanga trebuie schimbata. Va trebui sa merg la cineva priceput sa isi dea cu parerea pentru ca alti mesteri au spus ca nu are absolut nimic si totusi are...

 

Trosc este un zgomot ceva mai infundat dar nu pare a fi din cutie ci din articulatie undeva (poate biele bara stabilizatoare). Nu stiu totusi, eu nu sunt mecanic si informatiile le iau de pe net, prieteni etc..

Link to comment
Share on other sites

Ce sa zic, e o masina second care chiar daca a fost foarte bine intretinuta (cel putin aparent->pe bord are 80k km cu revizii facute la Bavaria Constanta pana la 60k km), anumite lucruri crapa si incerc si eu sa imi dau seama totusi ce conduc :twoup:

 

nu prea cred ca are 80 de mii :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.