Jump to content

Noua taxa de poluare 2011


alter_ego

Recommended Posts

Prilej cu care la vanzarea masinii cumparatorul va spune: cat e taxa , lasa-mi la pret ca altfel nu ti-o ia nimeni.

 

Si uite asa se vor vinde masinile si mai pe nimic.

 

PS: se poate face actiune judecatoreasca fara plata acestei taxe, prin castigarea dreptului de catre cumparator de a nu plati aceasta taxa?

Link to comment
Share on other sites

Prilej cu care la vanzarea masinii cumparatorul va spune: cat e taxa , lasa-mi la pret ca altfel nu ti-o ia nimeni.

 

Si uite asa se vor vinde masinile si mai pe nimic.

 

PS: se poate face actiune judecatoreasca fara plata acestei taxe, prin castigarea dreptului de catre cumparator de a nu plati aceasta taxa?

 

PĂŁi sunt multe mașini la care ar trebui sĂŁ-i mai dai tu bani ca sĂŁ plĂŁteascĂŁ taxa. Ce sĂŁ mai lase din preț?

 

Eu am peste 200g CO2 (parcĂŁ 220). DacĂŁ mai bagĂŁ ĂŽncĂŁ 2000 de lei impozit din 2013, e de bine. Schimb motorul cu 1.6i și o dau la vale.

 

Pentru cĂŁ mi-e cĂŁ vor adopta cel mai tâmpit model din UE (așa au fĂŁcut mereu) și ce e peste 99g o ia grav.

Link to comment
Share on other sites

PânĂŁ ĂŽn 2012 vor apĂŁrea mai multe. Ăn momentul actual este cifra țintĂŁ. Se știe cĂŁ e micĂŁ, dar probabil are un caracter de motivare a producĂŁtorilor auto. Cel puțin pe hârtie, similar cu scĂŁderea consumului, va scade și aceastĂŁ valoare.

 

Era vorba de pretul de vanzare al masinii , nu de pretul taxelor.

 

In 2 ani se injumatateste parcu auto de multe cazane , dar si de multe masini bune. <_<

 

Da, prețul este acum mult mai mic decât taxa. Nu ai ce sĂŁ mai scazi din preț. Posibil sĂŁ disparĂŁ, dar eu cred mai repede cĂŁ va fi lungitĂŁ perioada ĂŽn care pĂŁstrezi mașina (noi de exemplu schimbam mașina la 2 ani și acum X3-ul face 4 - alții poate le schimbau la 3-4 ani și acum le vor ține 10), dacĂŁ nu cumva bagĂŁ treaba asta cu poluarea anualĂŁ și atunci mulți nu vor mai avea mașinĂŁ pentru cĂŁ nu renteazĂŁ.

 

Ăn mod normal sĂŁ zicem cĂŁ nu ar fi o problemĂŁ, dar eu vĂŁd o deficiențĂŁ ĂŽn gândire aici. La fel ca și prețul combustibilului. De exemplu dacĂŁ ar fi la jumĂŁtate, atunci aș merge de 2 ori mai mult. Asta presupune cĂŁ pe traseu voi consuma de 2 ori mai mult prin TVA și alte servicii, bani care ajung la stat, dar și la oameni, care la rândul lor vor consuma mai mult pentru cĂŁ oricum toate prețurile ar fi mai mici și ești tentat sĂŁ cumperi 10 chestii ieftine (care ĂŽmpreunĂŁ costĂŁ destul, deci sumele sunt cam pe acolo), decât 2 chestii scumpe (deși repet, tot atât ai da). Impactul psihologic al prețului benzinei (și al prețurilor mari ĂŽn general) este foarte mare. Când era prețul mai mic, știu foarte multĂŁ lume care se plimba sĂŁptĂŁmânal prin țarĂŁ. Acum nu mai pleacĂŁ nici o datĂŁ pe lunĂŁ.

 

Reducerea consumului așa cum este ea ĂŽncurajatĂŁ acum va duce la cĂŁderea economiei. DacĂŁ eu nu mai cumpĂŁr de la tine ĂŽn curând nici tu nu vei mai avea bani sĂŁ cumperi de la mine. MĂŁ falimentez singur. Ce fac? MĂŁ mut cu producția ĂŽn China, cĂŁ e mai ieftin. OK! Dar cui vând? Ăn țarĂŁ am dat oamenii afarĂŁ, nu mai au bani. Mai gĂŁsesc clienți 2-3 ani, dar dupĂŁ ce fac? Vând chinezilor? Ăia ĂŽn majoritatea lor sunt sĂŁraci. DupĂŁ ce vezi ĂŽn ce condiții stau muncitorii acolo, ĂŽnțelegi ĂŽntregul tablou.

 

Hai cĂŁ am divagat discuția, dar la baza acestor taxe se aflĂŁ și situația economicĂŁ și proasta ei gestionare tocmai ĂŽn direcția care face lucrurile din rĂŁu ĂŽn mai rĂŁu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sub 99g au doar TDI-urile de 1.2 si 1.6 de la vw daca nu ma insel - nici macar motoarele de pe logan sau clio n-au atat. N-au cum sa dea o lege prin care sa-i parleasca 'grav' pe 99% din posesorii de masini..

 

Tocmai au facut-o si vor mai urma si altele cum a zis si c6t9.

 

 

Ideea e sa ne faca sa cumparam logan nou,aveo nou si alte aberatii de masini la peste 10.000 euro dar mai proaste ca un e46.

Link to comment
Share on other sites

Eu unul am o problema cu noua taxa ce va intra in vigoare de la 1.ianuarie.2012 , nu observ reducerea de 25% ... ci mai mult o crestere.

In septembrie am adus in tara 2x316i E36 compact identice (ambele fara A/C si ambele an '94) si o Honda civic mai noua.

Unul din E36 l-am inmatriculat exact atunci cand l-am adus in felul urmator:

- am platit la rar toate taxele ajung la 1100 ron (am facut si depreciere).

- am fost la finante au calculat iei acolo si am avut de platit taxa de poluare 824 de euro.

- numai stiu cat a costat si la politie scosul de numere.

 

L-am aranjat pe cel inmatriculat si l-am vandut la pret foarte bun, adica cu bani obtinuti din profit puteam inmatriculat si celalalt e36 si honda (bine aici e taxa mica 280 de euro).

Acuma ca m-am gandit sa le inmatriculez in ianuarie sa nu alerg acuma de sarbatori, dar cu noua taxa care intra in vigoare lucrurile stau mai altfel

- la E36 imi iese acuma o taxa fix de 1077 de euro si culmea depreciere nu se mai poate face ca s-a schimbat nu stiu ce articol in lege, si daca ti se aplica o scadere de 90% din cauza vechimii , chiar daca iti face depreciere si coeficientul creste peste 90% cel de reducere , se aplica maxim 90% ...

- la Honda acuma taxa va fii de 640 de euro

 

Eu nu vad unde este reducerea asta de 25%, eu am impresia ca astia cred ca nici macar nu stim sa citim un articol de lege sau sa calculam o taxa dupa o forumala cu 3 indici.

Singurul lucru care imi aduce un "avataj" este ca nu am masini in familie inmatriculate inainte de 2008 si asta din pura intamplare, ca inainte avem si alte masini da am scapat anu asta de ele, pot spune ca am avut noroc, am avut un e34 525i care era in tara din 1997, de la 1.01.2012 nu avem nici o sansa sa il vand ...

 

Deci reducerea de 25% in cazul meu , efectiv nu este .... usor usor mi se infiripa ideea de a pleca din Romania.

Edited by TheEnZo
Link to comment
Share on other sites

Unii au plĂŁtit de n-au mai știut de ei.

Unii au dat in judecata si n-au mai platit nimic, altii si-au adus masini in speranta ca dau in judecata si nu platesc si nu a mai fost asa.. http://vwforum.vwforum.ro/public/style_emoticons/default/RO%20flag.gif

Link to comment
Share on other sites

Stau, citesc, injur, citesc si iar injur, nu sunt lamurit deloc cu taxa noua(defapt sunt lamurit ce trebuie facut pt inmatriculare/vanzare etc... o sa dau si un exemplu: trebuie cautat un veteran de razboi sau un revolutionar(astia nu platesc impozite), inscrisa masina pe numele acestuia si facut o procura "beton" sa poti si sa o vinzi etc si aia e...alta cale cred ca nu este!!Acum poate ma lumuriti si pe mine: In 2005(intr-un moment de ratacire :no: ) am luat o masina noua daewoo nubira2 pe firma, am platit-o integral undeva aprilie 2007 si tot atunci am inscris-o pe numele sotiei(nu mai stiu daca am platit taxa sau nu), si tot de atunci incerc sa o sau intr-o combinatie cumva... :cry: acu stau si ma gandesc, daca vreau sa o vand se plateste noua taxa??Nu ca s-ar cauta prea tare marca asta, nu e zi in care sa nu regret ca nu am facut leasing la un bmw, (si ce bmw mi-as fi luat atunci cu 13k de euroi...)da una peste alta masina este euro2 si taxa acum ar fi 7000euro deci nici dracu n-o mai ia....am sris toata povestea asta pentru ca am observat ca unii sunt foarte suparati ca vor ramane in urmatorii ani cu un e46 sau e39 sau spun ca le vor dezmembra...deci, baieti, se poate si mai rau...!! :drinks: Edited by lospa alin
Link to comment
Share on other sites

Am fost azi la RAR sa-mi fac autenticitatea la o masina, am stat 5 ore , toata lumea isi inmatriculeaza masinile care cum pot in speranta sa-i prinda cativa ani buni cu o masina decenta.

 

Pentru mine solutia e simpla , ori masina noua de aici , si las 3-4-5000 statului roman , ceea ce nu-mi convine deloc, fie Germania masina luata pe firma , dat statul in judecata inmatriculat masina fara taxa si uite asa. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eu nu Âştiu dacĂŁ jucĂŁria asta - http://www.autobizz.ro/taxa-inmatriculare.php - funcĂžioneazĂŁ cum ar trebui.

Cu alte cuvinte pt un motor de 3L Euro4 de 5 ani vom plãti mai mult decât pentru acelaºi motor de 10 ani?

Pentru un motor nou de 3L Euro4 nou vom plĂŁti 5130Euro iar pentru unul de 10 ani 1300Euro?

 

Nu asta era ideea, ’’sĂŁ ĂŽnnoim parcul auto românesc’’? ParcĂŁ trebuiau descurajate importurile de maÂşini vechi.

Sau ĂŽmi scapĂŁ mie ceva?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.