Jump to content

E61 - Probleme suspensie pneumatica


Recommended Posts

Am inceput sa am niste probleme la suspensia pneumatica la un E61 525d din 2005 .

Prima data a fost o eroare "Vehicle level system failure" insotita de o imagine galbena cu masina si 2 sageti , una in sus iar cealalta in jos ... Am oprit motorul , l-am repornit si a disparut . Dupa cateva saptamani a aparut iara , apoi a inceput mai des . Acum imi da eroarea aproape zilnic , de obicei dimineata la prima pornire.

M-am documentat putin si am mers la service . Din ce am citit pe internet pe alte forumuri straine , problema e ca intra mizerie in compresor .

Compresorul trage aer printr-un furtun , care in capat are un mic filtru . In timp acel furtun ordinar se crapa , iar compresorul trage mizerie si se defecteaza .

Am desfacut la service tava de sub compresor si am aruncat o privire la furtun . Al meu era in stare destul de buna , era putin copt capatul care intra in compresor ( chiar in locul unde e fixat cu colier ) dar nu era rupt sau crapat , asa ca nu vad ce mizerie ar fi intrat pe acolo.

Am taiat furtunul , l-am fixat inapoi in compresor si am prins alt colier ... acum e bine.

A urmat o diagnoza din care am aflat ca timpul in care compresorul ar trebui sa umfle pernele e prea mare , iar din cauza asta computerul ii da comanda sa se opreasca si semnaleaza o eroare.

Ochiometric masina nu este deloc "lasata" , ea sta tot timpul la acelasi nivel . Personal nu cred ca ii da nici o comanda de oprire , pentru ca el umfla pana cand masina e sus , indiferent de timpul necesar.

S-a jucat tipul de pe diagnoza ... a desumflat pernele , le-a umflat la loc ... acceasi problema : timpii de umflare sunt prea mari , dar pana la urma compresorul isi face treaba ... mai greu , dar si-o face.

Ca o remarca , pernele sunt in stare f buna , tin presiunea si nu au probleme deloc.

 

Pe diagnoza ii specifica o singura remediere si anume schimbarea compresorului daca acesta e fabricat mai devreme de aprilie 2006 . Compresorul meu e mai vechi ...

Din cate am observat , e o problema comuna la E61 asa ca nu prea intra in calcul achizitionarea unui compresor folosit deoarece pot nimeri unul care are aceleasi probleme.

 

Daca a mai avut cineva asemenea probleme , il rog sa imi spuna si mie cum le-a rezolvat si cam care sunt costurile .

Va multumesc.

Link to comment
Share on other sites

A urmat o diagnoza din care am aflat ca timpul in care compresorul ar trebui sa umfle pernele e prea mare , iar din cauza asta computerul ii da comanda sa se opreasca si semnaleaza o eroare.

 

 

Daca compresorul primeste comanda sa se opreasca inseamna ca se pierde pe undeva aerul.Din moment ce compresorul lucreaza, nu vad de ce ar fi defect. :twoup:

Ma rog, poti sa schimbi compresorul si sa verifici dupa.Sau poti sa faci o diagnoza serioasa, nu pe un forum, la un service serios si poate gasesti problema si economisesti si ceva bani. :)

Link to comment
Share on other sites

Mecanicul a spus ca ori e "obosit compresorul" ori a intrat mizerie si a stricat garnituri sau ceva valve prin compresor . Desi nu vad pe unde putea sa intre mizeria din moment ce furtunul nu era crapat incat sa traga pe acolo .

Celelalte 2 valve , din exteriorul compresorului (nu mai retin exact numele , parca electro-valve), care tin presiunea in perne sunt bune , nu au nici o problema.

 

grozadan , ai scris mai sus ... solutia e un nou compresor (600 euro) , te refereai la pretul de nou ? Eu am auzit ca ar fi 850-900 euro unul nou ... la 600 euro merita cumparat nou . Am mai gasit intre 150 si 250 second , dar au probabil aceeasi problema ca si al meu , fiind un defect comun .

 

Daca mai aveti ceva sugestii , sfaturi , nu ezitati sa imi spuneti :twoup:

 

Merci

Link to comment
Share on other sites

Un mesaj de genul asta mi-a aparut si mie asta iarna (la E39) cand am dat cu spatele intr-un maldar de zapada. Am oprit-o si si-a revenit.

 

Referitor la problema ta, cum spunea si @Bavaria cred ca ai o pierdere, posibil la traseele dintre compresor si perne. Comanda de stop i-o dau senzorii de nivel de pe puntea spate.

Link to comment
Share on other sites

cam cu cat aproximezi ca s-a prelungit timpul ? procentual...

 

la 7 ani de viata era normal sa se uzeze cat de cat, mai ales ca primele serii au fost cu belele, apoi le-au imbunatatit la materiale ca facea prea multa lume comentarii. plus ca la noi bietele masini merg in niste conditii de ....

 

slymoto @ daca avea pierderi nu-i mai pornea iar compresorul dupa ce a adus masina prima data la nivel ? vad ca nu zice nik de asa cva.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

Cred ca dureaza cam de 2 ori mai mult decat normal ... asa au spus si mecanicii atunci cand au desumflat pernele de tot si i-a dat comanda sa umfle .

Compresorul umfla mult si pana la urma se ridica de tot masina , nu o lasa niciodata jos , dar dupa ce merg pe denivelari sau mai urca cineva in spate , ea probabil vrea sa mai umfle , dar nu o mai lasa sa pompeze si da eroarea , cel putin asa cred.

Cum am spus , eroarea apare la prima pornire din zi . Cand ma duc la masina ea este la nivel (ochiometric) , cand bag cheia in contact compresorul porneste , umfla si la un moment dat se opreste . Daca apare eroarea opresc motorul si il pornesc din nou , atunci incepe iar sa umfle ( probabil ca le umfla de tot ) si nu mai da eroarea.

 

Daca nu exista vreo metoda de a-l repara , probabil ca la un moment dat o sa "oboseasca" si mai rau si nu o sa o mai poata ridica deloc. Atunci o sa cumpar unul nou . Ma gandesc , ca atata timp cat inca isi face datoria ( mai incet , dar si-o face ) pot sa il pastrez asa cum e ...

 

Pierderi nu are pt ca in program ii arata in mm cat de sus e masina . El a oprit compresorul si a inchis electrovalvele de dinainte de perne , iar nivelul a ramas la fel, nu a scazut deloc . Pare sa nu existe vreo scapare la perne .

Ci cum au zis ei , s-a uzat compresorul si nu mai are acelasi debit la pompat...

 

Ar pune cu ceva in pericol masina ?

Edited by Maralido
Link to comment
Share on other sites

Ar fi bine de as gasi unul SH in zona sa il pot monta ... atunci pot vedea imediat daca se incadreaza in parametrii.

Ca si solutie pe tester ii aparea schimbarea compresorului daca e fabricat mai devreme de 1 aprilie 2006 ... Presupun ca cele facute inainte sunt toate cu bube ... asa ca trebuie sa caut ceva dupa 2006 .

Link to comment
Share on other sites

Din ce spui, sistemul pare ca si principii de functionare asemanator cu cele de pe Range Rover mai vechi sau allroad de la Audi.

Cand sta prea mult sa umfle pernele, computerul care gestioneaza suspensia penumatica va intra pe eroare. Acel calc. are un timp standard in care ar trebui sa se opreasca. Daca nu o face, pentru el inseamna ca sunt probleme: perne sparte, compresor obosit, furtunuri sparte, bloc valve busit. Dintre toate, blocul de valve e cel mai scump si mai greu de reparat. Acel bloc stie pe fiecare roata la ce nivel si cat aer trebuie bagat pentru a tine masina ridicata. Probabil la modelul tau ai doar pe spate perne, deci 2 senzori de nivel, 2 valve pe bloc. Ca sa-ti dai seama daca pierzi aer ar trebui sa lasi masina ridicata un timp si sa vezi daca pierde aer: adica o incarci ca sa fortezi sistemul s-o ridice la nivelul presetat. Daca nu pierde aer, nu e de la furtunuri si probabil nici de la blocul de valve. Poti cauta niste kituri de reparatie pentru compresor. De asemenea sunt baieti care repara compresoare de Audi Allroad si au materiale pentru a inlocui acea garnitura care vine pe pistonul compresorului. Daca vei mai merge mult cu el si compresorul va munci din ce in ce mai mult, la un moment dat sistemul se va bloca, pt ca acel compresor sigur are pe el o siguranta termica: cand se incinge prea tare taie sistemul pentru protectia compresorului. Spor!

Link to comment
Share on other sites

Ar fi bine de as gasi unul SH in zona sa il pot monta ... atunci pot vedea imediat daca se incadreaza in parametrii.

Ca si solutie pe tester ii aparea schimbarea compresorului daca e fabricat mai devreme de 1 aprilie 2006 ... Presupun ca cele facute inainte sunt toate cu bube ... asa ca trebuie sa caut ceva dupa 2006 .

 

poate sa fie si pre 2006 daca vezi masina de pe care se demonteaza si are km putini. eu m-am referit sa-l probezi pe cel pe care-l cumperi pe masina donoare ca sa poti sa faci o diferenta de timpi fara sa desfaci ceva.

Link to comment
Share on other sites

hmmm ... nu cred ca il are cineva pe masina si e dispus sa il vanda , cel mai probabil il voi gasi demontat si poate o sa accepte sa il probez si eventual sa in returnez daca nu merge , dar imi place varianta lui rmg . Daca tipii aia fac compresoare de allroad , sigur pot adapta ceva si la al meu si probabil o sa coste f putin fata de unul nou , asa ca , daca ii pot prelungi viata o sa merite banii .

Valvele mele sunt bune . Stiu sigur ca nu scapa aer nici pernele , nici valvele , nici tubulatura . Sunt 100% sigur ca e "obosit" compresorul .

Ii cunosti , sau ii cunoaste cineva pe baietii ce repara compresoare ? Cum as putea face rost de numarul lor ? Va multumesc !

Edited by Maralido
Link to comment
Share on other sites

Poti incerca la Shoni 0742404941, e din Cluj. Omul lucreaza Audi la greu dar poate iti da o solutie.

Am aruncat un ochi prin sursele unde cautam piese de Range Rover insa nu gasesc pt E61, probabil e prea nou sa apara kituri de reparatie. am gasit doar asa, compresorul nou, pe original: http://cgi.ebay.de/BMW-E61-Compressor-3710...=item5d2aadc15e

 

Dar eu cred ca cei care repara compresoare ar trebui sa poata face rost de o garnitura pentru piston. Majoritatea sunt dintr-un plastic mai dur, cele smechere sunt teflonate. Shoni cred ca te poate lamuri unde gasesti asa ceva si mai mult ca sigur te poate indruma catre cineva care repara compresoare. Nu sunt sigur ca el o face personal. Dar iti pot spune ca e un rahat de operatie, daca ai garnitura si esti putin atent o schimbi intr-o ora. Eu am schimbat la un Range Rover, compresorul arata cam la fel, difera producatorul. Daca ai gasi sa cumperi kitul, mai ales daca il iei din Anglia ar veni cu toate instructiunile de schimbare a garniturii. Din pacate eu nu am reusit sa-ti gasesc un astfel de kit. Poate te ajuta un coleg cu program de piese sa-ti spuna daca gasesti acea garnitura ca piesa separata, OEM.

Spor!

Link to comment
Share on other sites

Salut! Am patit si eu acesiasi problema , dar la mine a fost de la EHC ( electronic high control) , tot la fel , se ridica de tot , timp mare de umflare ,etc...Verifica senzorii de pe punte ( ei stabilesc inaltimea masinii , dau comanda la EHC , iar acesta la compresor...) , verifica EHC-ul din portbagaj sa nu aiba apa acolo , cat despre compresor , al meu este 01.02.2007 , deci s-a schimbat odata (masina e 2005)...trebuie vazut codul erorii , cei de la BMW au o recomandare de la nemti , care la un anumit cod de eroare trebuie schimbat compresorul...Apropo , vezi numele compresorului si cauta pe net producatorul...da-i un mail si vezi ce zice , poate exista kit de reparatie...
Link to comment
Share on other sites

Haurar , la tine iti dadea eroare in iDrive ? La mine apare o eroare cu galben , o masina cu 2 sageti una indreptata in sus , cealalta in jos , insotita de un mesaj " Vehicle level system failure" ...

O sa verific in portbagaj sa nu fie apa.... dar de pe diagnoza totul iesea ok in afara de timpii de umflare si venea recomandare sa se schimbe compresorul daca e fabricat mai devreme de aprilie 2006.

Link to comment
Share on other sites

Haurar , la tine iti dadea eroare in iDrive ? La mine apare o eroare cu galben , o masina cu 2 sageti una indreptata in sus , cealalta in jos , insotita de un mesaj " Vehicle level system failure" ...

O sa verific in portbagaj sa nu fie apa.... dar de pe diagnoza totul iesea ok in afara de timpii de umflare si venea recomandare sa se schimbe compresorul daca e fabricat mai devreme de aprilie 2006.

 

scria "Self-leveling sistem failure" , e aceiasi problema , incearca la senzorii de pe punte , la cablaje...

Link to comment
Share on other sites

Mi-au dat mail inapoi , au zis ca ei nu vand en-detail si mi-au dat un link al unei firme cu care colaboreaza . Acea firma vinde si la bucata si trimite si prin curier .

Compresor nou 385 euro tva inclus ... Decat unu sh la 150-250 , clar mai bine nou !

Haurar si rmg , merci mult de ajutor.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Mi-au dat mail inapoi , au zis ca ei nu vand en-detail si mi-au dat un link al unei firme cu care colaboreaza . Acea firma vinde si la bucata si trimite si prin curier .

Compresor nou 385 euro tva inclus ... Decat unu sh la 150-250 , clar mai bine nou !

Haurar si rmg , merci mult de ajutor.

ami dai si mie adresa s-au nr de tel de unde ai cumparat compresorul pentru bmw e 61 am si eu aceiasi problema cum a fost a ta ,MERSI

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

E boala masinilor pneumatice in ro, am avut e-klasse cu acelasi sistem, dupa 1 an de romania, asteptam de ma plictiseam pana se ridica si tot aveam erori in bord -> cauza: compresor cu prea multi "km in bord". Cei de la reprezentante stiau buba asta...se schimbau la s-klasse pe banda rulanta si avea pret promo o perioada la toate: fix 1000lei + manopera.

 

Din pacate aceste sisteme nu prea sunt de hartoapele din Ro. Eu urma sa schimb si telescoapele pneumatice, ce arata cam ASA -> desigur preturi astronomice la acest sitem -> 3000euro + manopera

Edited by flavius.paul
Link to comment
Share on other sites

din cate am inteles problema este de cele mai multe ori compresorul, la care ar trebui sa se schimbe/verifice/completeze dupa caz uleiul la un anumit numar de km, insa nimeni nu face asta de unde rezulta si defectiunile si toti blameaza drumurile din RO, care au cu siguranta si ele ''meritul'' lor, insa nu asta e principala cauza.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.