Jump to content

UPGRADE geamuri electrice SPATE E46


X X L

Recommended Posts

UPDATE (dupa finalizarea operatiunii) :twoup:

 

pentru a REUSI acest retrofit, aveti nevoie de urmatoarele piese:

1. macarale + motorase,

http://www.comenzipieseauto.ro/produse/318/17058.jpg

 

2. butoanele de la schimbator (part.no. 61316902184/61318381518 si 61316902179),

http://www.bavauto.com/assets/product_images/6/61318381518.jpg si http://www.bavauto.com/assets/product_images/6/61316902179.jpg

 

3. butoanele de pe usile spate (2x part.no. 61316902174),

http://www.bavauto.com/assets/product_images/6/61316902174.jpg

 

4. trimul de la schimbator (cel pt.4 geamuri electrice)... poate fi decupat si cel cu 2 geamuri electrice, insa necesita ceva indemanare (eu am optat pt ultima varianta si a iesit super ok) :wacko:

 

5. cabluri de instalatie electrica de mai multe dimensiuni (0.35mm, 0.50mm, 2,50mm) si pini de mai multe feluri:

-pini-mama (61130005197) - vreo 50 buc.

http://common.leocom.jp/images/parts/963729-1_1330227_std.jpg

- pini-tata (61130006664) - vreo 20 buc.

http://common.leocom.jp/images/parts/963730-1_1330231_std.jpg

:)

sau pinii 1 si 2 din schema OEM

http://parts.miniofsouthatlanta.com/images/parts/bmw/fullsize/95546.jpg

 

cel mai bine ar fi sa luati o instalatie OEM de pe o masina prevazuta de fabricant cu 4 geamuri electrice.

- pini pt sigurante:

http://www.bmwclubmagazine.com/cutenews/data/upimages/pin_sigurante.jpg

piesa 4(1 buc.)

 

- pini-mama pt mufa X332 a GM-ului de mai jos... :twoup:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP31&mospid=47661&btnr=61_1296&hg=61&fg=15 (piesa 4 - 6 buc.)

 

6. modulul COMFORT de 4 geamuri electrice (General Module - GM, part.no. 61358385538)

http://bmwgm5.com/Images/GM5_Case2_.jpg

 

7. 2x chedere anti-trapping (part no. 51358212525 + 51358212526)

 

8. o rola de banda izolatoare textila pt matisare cablaje, tuburi termocontractibile (warnish), izolatii, etc.

 

9. un tub de mastic "lipicios" preferabil de culoare negru...

 

SCULE NECESARE:

1. chei fixe si tubulare de 8 si 10

2. torx de 15, 20 si 27

3. surubelnite plata si in cruce (Philips)

4. cleste de taiat si sertizat (sfic)

5. patent de dimensiuni mici

6. clicket mic

7. o tija magnetica telescopica (va ajuta mult sa extrageti suruburile scapate prin usi)

 

mai departe, trecem la treaba, adica la OPERATIUNEA propriu-zisa:

partea mecanica:

1. desfaceti fata de usa la usa stanga-spate (se scoate trimul, se desfac toate surubelele cu Torx de 27, inclusiv cel de sub ornamentul butonului de deschidere geam, se demonteaza manerul de inchidere manuala, apoi se declipseaza fata de usa, se ridica de pe butonul de inchidere usa, etc.).

2. desfaceti cu grija, fara a-l rupe, buretele izolator al usii, odata cu extragerea cablajelor aferente.

3. desfaceti cu tubulara de 10 cele 4 piulite care tin macaraua manuala.

4. coborati geamul la jumatatea cursei, astfel incat sa vedeti prin sina macaralei surubul de 8 care fixeaza geamul pe suportul de ridicare (culoare rosu) si desfaceti surubul respectiv.

5. extrageti macaraua manuala afara din usa...

6. introduceti macaraua electrica si fixati-o pe pozitie cu piulitele de 10 (va ramane disponibila o piulita)

7. desfaceti mufa mare, de interconectare a instalatiei usii spate cu cea a restului masinii, de pe stalpul masinii (desfacerea se efectueaza pe la usa din fata, de la sofer cu o tubulara de 8 si un clicket mic.)

8. desprinderea mufelor se face cu multa grija, cu o surubelnita plata, ridicand din partea de sus, ferm, dar fara a forta.

9. in mod identic, se procedeaza si cu usa dreapta-spate.

10. demontati si montati chederele anti-trapping (se scot prin tragere ferma, dar nu brusca)

 

partea electrica:

1. MUFA usa/stalp, simbol X273, cu 27 pini:

- Pin 7 (anti-trapping), culoare OEM maro/galben, merge la GM in mufa de 26 pini (X254) pe pinul 26

- Pinul 9 (power window switch), culoare OEM alb/galben, merge la GM in mufa de 26 pini (X254) pe pinul 4

- Pinul 10 (power window switch), culoare OEM alb/verde, merge la GM in mufa de 26 pini (X254) pe pinul 16

- Pinul 12 (masa – s-ar putea sa-l ai deja), culoare OEM maro, merge la o masa

- Pinul 26 (power window motor), culoare OEM negru/galben, merge la GM in mufa de 15 pini (X332), pe pinul 11

- Pinul 27 (power window motor), culoare OEM albastru/verde, merge la GM in mufa de 15 pini (X332) pe pinul 4

:twoup: ultimele 2 fire trebuie sa fie groase de 2,5 mm.

 

2. MUFA usa/stalp, simbol X274, 27 pini):

- Pin 7 (anti-trapping), culoare OEM maro/rosu, merge la General Module in mufa de 26 pini (X254) pe pinul 12

- Pinul 9 (power window switch), culoare OEM alb/galben, merge la General Module in mufa de 26 pini (X254) pe pinul 1

- Pinul 10 (power window switch), culoare OEM alb/verde, merge la General Module in mufa de 26 pini (X254) pe pinul 17

- Pinul 12 (masa – s-ar putea sa-l ai deja), culoare OEM maro, merge la o masa

- Pinul 26 (power window motor), culoare OEM alb/galben, merge la General Module in mufa de 15 pini (X332), pe pinul 12

- Pinul 27 (power window motor), culoare OEM albastru/rosu, merge la General Module in mufa de 15 pini (X332) pe pinul 5

:twoup: ultimele 2 fire trebuie sa fie groase de 2,5 mm.

 

3. MUFA sofer (pe trimul central):

- Pin 6 (semnal deschidere geam spate-stanga), culoare OEM negru/galben, merge la GM in mufa de 26 pini (X254) pe pinul 14

- Pin 8 (inchidere siguranta copii), culoare OEM verde/albastru, merge la GM in mufa de 26 pini (X254) pe pinul 21

- Pin 9 (semnal inchidere geam spate-stanga), culoare OEM albastru/verde, merge la GM in mufa de 26 pini (X254) pe pinul 2

 

4. MUFA pasager (pe trimul central):

- Pin 4 (semnal inchidere geam spate-dreapta), culoare OEM albastru/galben, merge la General Module in mufa de 26 pini (X254) pe pinul 3

- Pin 5 (semnal deschidere geam spate-dreapta), culoare OEM negru/rosu, merge la General Module in mufa de 26 pini (X254) pe pinul 15

:twoup: toate aceste fire au grosimea de 0.5mm si dupa matisare, se trag pe sub consola centrala, direct catre GM.

 

5. Senzorii de anti-trapping (din chederul de la usa) au o mufa neagra, in care intra cele doua fire alb+negru. Mufa respectiva se conecteaza cu o mufa cu 2 pini (un fir maro si altu maro + rosu/verde, in functie de partea usii stg/dr.)

- pinul 2 - maro + alta culoare - merge in mufa de la usa pe pinul 7

- pinul 1 - maro - merge undeva la masa (caroserie eventual)

 

6. se scot protectiile de prag, foot-rest-ul si similarul sau din partea dreapta a masinii, se demonteaza compartimentul de manusi si protectiile volanului (stanga-fata), apoi torpedoul si GM-ul dupa procedura descrisa aici (GM5 removal)

 

7. instalatiile de la pct.1 si 2 se matiseaza cu banda izolatoare textila si se trag prin praguri, apoi prin spatele mochetelor din fata masinii pana la GM...

:twoup: pentru instalatia din stanga, aceasta se trage pe sub consola de la volan, apoi pe sub aeroterma, prin canalul dedicat.

 

8. dupa mufarea fiecarui fir pe pozitia indicata mai sus, este necesar sa mai trageti un fir din mufa X332 de la pinul 10 GM direct in blocul de sigurante la pozitia 71... apoi pusa o siguranta de 30 Amperi si gata !

 

procedura este destul de greoaie, dar rezultatul MERITA !

e o adevarata "ginecologie" chestia asta, cei care stiu cat de greu se desface un panou de sigurante, ma inteleg perfect...

pinul superior al sigurantei 71 (cel inferior exista deja) este cel mai dificil de accesat, soclul sigurantei respective fiind cel din dreapta jos, aproape de stalpul masinii...

http://i19.photobucket.com/albums/b154/IveGotIssues666/Power%20Seats/DSCF0527.jpg

 

nu stiu daca pentru multi merita efortul si investitia, dar pentru mine a meritat din plin !

 

lucrarea se poate face de catre oricine care poseda cunostinte medii de mecanica si electrica, si are uneltele/piesele necesare ... :)

 

cu sprijinul colegilor carora le multumesc si aici: robytza, grecu razvan, bmw-utu si Robert_Tau, dupa cum veti vedea mai departe...

 

spor la treaba !

 

am rezolvat-o COMPLET si eu astazi...

 

ponturi:

- chederele anti-trapping vin cu firele alb + alb/negru deja trase intr-o mufa, care intra intr-o alta mufa ramasa libera in instalatia OEM... (cea descrisa de robytza cu firele maro, maro/verde si maro/rosu, fiecare pentru stg/dr)

 

- in orificiile ramase in fetele de usi (in locul manerelor de deschidere manuala) intra perfect cate un tweeter mic, 10 lei bucata din Autovit

 

eu le-am luat ca si ornament, dar surpriza: sunetul lor este foarte bun !

 

grad de dificultate la montajul intregii instalatii: mediu spre dificil !

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Chiar util pt mine acest DIY pt ca de-o saptamana am achizitionat macarale spate, butoane spate, butoane fata si trim.Dar nu am stiut ca trebe modul confort pt 4 geamuri electrice...nici macar nu stiu cum arata sau ce face acest modul.Baiatu de la care am cumparat piesele nu mi-a spus nimic de nici un modul:|

Imi puteti spune mai multe detalii despre acest modul???

Link to comment
Share on other sites

modulul arata cam ca in pozele atasate... desfacut si cu precizarile de rigoare pentru ce face fiecare releu in parte...

 

nu reusesc insa sa gasesc un magazin de cabluri auto, cu sectiunie indicate (0.75 si 2,5 mm)...

 

toti au numai SARME pt prize si aparate electrocasnice...

 

hai ca un multilitat de 2,5mm oi mai gasi, dar nu dau de multilitat de 0.75mm... :twoup:

GM5_Case1.jpg

GM5_Case2.jpg

GM5_Board3.jpg

GM5_Case4.jpg

GM5_Relay_Fn.jpg

Link to comment
Share on other sites

PROTEHNO International SRL

B-dul Burebista Nr.4

Bl.D13, Sc.2, Ap.39

Sector 3, CP 57- 9

Bucuresti, ROMANIA

 

Distribuitor autorizat FARNELL pentru Romania. Gasesti orice aici

 

 

PS : pozele postate de tine le-am vazut pe site acolo. daca ai posibilitatea fa poze la modulele tale : cel nou si cel vechi sa vedem diferentele.

Edited by robytza
Link to comment
Share on other sites

am vb cu ei, cu pinii se rezolva, dar la cablaje se incurca inclusiv cel de la telefon...

 

cred ca nu prea sunt nici ei ajutati prea mult de pagina aia de web... :)

 

eu unul nu mi-am dat inca seama care e cablul pe care sa il comand... plus ca preturile :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Foarte util topicul.

Ma intereseaza si pe mine sa fac aceasta operatiune pt geamurile spate, dar poate la primavara, acum nu am nici timp si nici vremea de afara nu prea ma ajuta, nu am nici garaj si nici scule adecvate.

Ma tenteaza sa fac si upgrade-ul de la faruri halogen la bi-xenon. Daca fac rost de componentele necesare, imi puteti recomanda un coleg priceput cu scule si garaj pt montajul propriu-zis? (contra-cost bineinteles!), in Bucuresti sau imprejurimi...

Edited by sarpe74
Link to comment
Share on other sites

Ok, ms. Am sa te rog sa-mi lasi nr tau de tel pe PM.

Totusi trebuie sa-mi caut un alt modul de pe o masina cu geamuri electrice spate sau pur si simplu sa fac rost de cele doua relee lipsa pt geamurile spate pe care sa le montez pe modulul existent pe masina (din semnatura)?

 

"The larger ones are for the front windows and the two smaller ones are for the rear windows. I guess that explains why some GM5 modules are missing these relays. 2dr coupes don't need rear window relays."

"These relays are used in almost all GM5 modules found in the E46 3-series (except in some late 2004 and 2005 cars). Two relays used for the power door locks and should be replaced in pairs. Two relays are used for the rear windows, one per window."

Edited by X X L
Link to comment
Share on other sites

abia astazi dupa ora 14 vin pinii-tata...

 

o sa vad cum fac sa ma apuc de treaba pana vine iarasi frigu'.... :twoup:

 

Asa asa, ca maine primesc si eu macaralele cu toate cele si te astept pe la mine :)

e nevoie de aproape o zi intreaga, cred... asa ca nu imi ramane decat in weekend...

 

pana atunci imi pregatesc cablajele :twoup:

Link to comment
Share on other sites

1. Te ajut eu cu butonul ala ( gratis) dupa ce ma ajuta Laurentiu cu indrumari si ajutor :twoup:

2. Robytza un retrofit pentru Senzori parcare OEM gasesti si tu in programele tale?

 

1. mersi mult. astept sa-mi dai pm dupa ce-l inlocuiesti si e disponibil

2. da, este. da-mi pm deseara cu id-ul de mess ca sa vorbim si sa ti-l trimit

Link to comment
Share on other sites

MUFA SOFER :

| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |

| 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |

 

pin 1 = verde/negru = Signal, driver's power window switch, open (GM)

pin 2 = maro/negru = Ground Ground connector

pin 3 = verde/rosu = Locator lighting Connector, (instrument and locator lighting)

pin 4 = verde/maro = Signal, driver's power window switch, closed (GM)

pin 5 = Not used

pin 6 = negru/galben = Signal, rear driver's side power window switch, open (GM)

pin 7 = Not used

pin 8 = verde/albastru = Signal, child safety lock window regulator (GM)

pin 9 = albastru/verde = Signal, rear driver's side power window switch, closed (GM)

 

MUFA PASAGER :

 

| 8 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 |

 

pin 1 = maro/negru = Ground Ground connector

pin 2 = verde/galben = Signal, front passenger's power window switch Closed (GM)

pin 3 = verde/albastru = Signal, front passenger's power window switch, open (GM)

pin 4 = albastru/galben = Signal, rear passenger's side power window switch, closed (GM)

pin 5 = negru/rosu = Signal, rear passenger's side power window switch, open (GM)

pin 6 = verde/rosu = Locator lighting Connector (instrument and locator lighting)

 

 

sa curga berea :twoup:

Edited by robytza
Link to comment
Share on other sites

eu am gasit o alta ordine a pinilor in mufa X254 cu26 pini... pe alocuri seamana cu indicatiile date de @robytza... dar sunt si diferente !

 

Pin assignments at plug connector X254

Pin Type Description / Signal type Connection / Measuring notes

1 E Signal, rear passenger's side power window switch, closed Power window switch, rear right

2 E Signal, rear driver's side power window switch, closed Switch block, driver's door

3 E Signal, rear passenger's side power window switch, closed Passenger's door power window switch

4 E Central switch signal, window regulator closed Switch block, driver's door

5 E Signal, status of antitheft alarm system Tilt monitoring

6 A Signal, tilt alarm sensor Tilt monitoring

7 E Signal, front lid contact Front lid contact switch

8 A Control signal, DWA siren alarm Horn for antitheft alarm system

9 E Rear window contact Touring Intermittent wipe/wash control unit, rear

10 E Motor signal, unlock boot lid Rear lid lock switch

11 Not used

12 E Signal, anti-trapping strip, rear passenger's side Jamming protection switch, rear right window

13 Not used

14 E Signal, rear driver's side power window switch, open Switch block, driver's door

15 E Signal, rear passenger's side power window switch, open Passenger's door power window switch

16 E Signal, rear driver's side power window switch, open Power window switch, rear left

17 E Signal, rear passenger's side power window switch, open Power window switch, rear right

18 Not used

19 E Signal, interior protection Control unit, interior protection II

20 Not used

21 E Signal, child safety lock window regulator Switch block, driver's door

22 Not used

23 A Signal, DWA LED Electrochromic interior rear view mirror

24 E Signal, interior protection Control unit, interior protection I

25 Not used

26 E Signal, anti-trapping strip, rear driver's side Jamming protection switch, rear left window

Link to comment
Share on other sites

in mufa X332 legaturile corespund cu indicatiile lui @robytza...

 

Pin assignments at plug connector X332

Pin Type Description / Signal type Connection / Measuring notes

1 E Supply for interior lights, washer pump, tailgate/rear lid release and load cutout Fuse F52

2 A Signal, washer pump Washer pump

3 A Signal, switch off consumer load Connector Load cutout

4 A Signal, rear driver's side power window motor, closed Window regulator motor, rear left

5 A Signal, rear passenger's side power window motor, closed Window regulator motor, rear right

6 A Signal, front passenger's power window motor, open Passenger's window motor

7 A Signal, driver's power window motor, open Driver's window motor

8 E Supply, front window regulator Fuse F48

9 E Supply, central locking system Fuse F60

10 E Supply, rear window regulator Fuse F71

11 A Signal, rear driver's side power window motor, open Window regulator motor, rear left

12 A Signal, rear passenger's side power window motor, open Window regulator motor, rear right

13 A Signal, front passenger's power window motor, closed Passenger's window motor

14 A Signal, driver's power window motor, closed Driver's window motor

15 M Load ground, central locking and window regulators Ground point

 

 

 

 

:twoup: intreaga lista e postata pe pagina anterioara ...

Link to comment
Share on other sites

am reluat totul de la capat comparativ cu ceea ce am postat mai sus si montajul dupa instructiunile lui @robytza este CORECT.

 

@Robert, vezi ca mai lipseste ceva:

 

mai trebuie tras un fir din mufa X332 de la pinul 10 in blocul de sigurante la pozitia 71... apoi pusa o siguranta de 30 Amperi si gata !

 

de fapt nu aveam alimentare din tabloul de sigurante la GM ... :twoup:

 

succes !

 

PS: in cateva minute ma duc si eu la masina sa fac operatiunea... @Robert, anunta-ma si pe mine telefonic daca dupa asta iti functioneaza geamurile, te rog... merci ! :)

Link to comment
Share on other sites

mai trebuie tras un fir din mufa X332 de la pinul 10 in blocul de sigurante la pozitia 71... apoi pusa o siguranta de 30 Amperi si gata !

AM REUSIT !!! :twoup: :twoup: :twoup:

 

dupa aproape 3 ore de demontari si incercari de a introduce pinul superior al sigurantei 71 (cel inferior exista deja), am reusit sa fac legatura respectiva... este cel mai dificil de accesat, soclul sigurantei respective fiind cel din dreapta jos, aproape de stalpul masinii...

http://i19.photobucket.com/albums/b154/IveGotIssues666/Power%20Seats/DSCF0527.jpg

 

e adevarata "ginecologie" chestia asta, cei care stiu cat de greu se desface un panou de sigurante, ma inteleg perfect...

 

http://farm3.static.flickr.com/2457/3619829626_0914025f6e_o.jpg

 

pinul este dificil de gasit, daca nu ai o instalatie de pe care sa "prelevezi" asa ceva... eu am avut mare noroc cu @bmw-utu, care m-a servit cu pini si cablaje care s-au dovedit foarte utile... :twoup:

 

multumesc tuturor celor care si-au dat cu parerea, dar in mod special lui @robytza pt "indicatiile pretioase" (esti tare, man!) si lui @grecu razvan pentru disponibilitate si seriozitate la piese... :)

 

L.E.

 

mai ramane sa anulez unele functii pe care e setat GM-ul asta nou, intrucat provine de pe o masina cu alarma OEM care intra in conflict cu alarma Viper aftermarket... ambele inchid usile dupa pornire, una la 15-20 km/h, iar cealalta imediat dupa pornire... dupa care, uneori, la oprire, usile raman blocate in modul antifurt...

 

chestii simple, pe langa cate am "tras" cu geamurile spate :twoup:

 

a, si sa nu uit... cheile ! toate trebuie neaparat reinitializate ! :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.