Jump to content

Discuri si placute de frana


tiberiuenache

Placute si discuri  

687 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Mai bine montezi ate normale...sunt mai moi si nu exista riscul ca tura viitoate sa schimbi si discurile.

Singurul avantaj pt tine daca montezi ceramice,nu o sa mai ai praf mult pe jante si o sa tina placutele putin mai mult ca cele normale...nu lua in calcul ca o sa iti imbunatatesti semnificativ comportamentul la franare.

Dar per total va fi o diferenta la franare si jantele mai curate. Cam cat de mare este riscul sa imi bata discurile sau sa le termine de tot?

Edited by Ciobanu George
Link to comment
Share on other sites

Ceramicele sunt mai dure decat placutele normale ate...ele merg imperecheate cu discuri power care au carbon mai mult in compozitie si sunt mult mai rezistente la uzura.

Nu exista riscuri sa deformezi discurile sau sa ai alte probleme...doar ca placutele sunt mai dure si iti uzeaza discurile normale mult mai repede.

Repet..sa nu ai senzatia ca o sa ai mari schimbari in comportamentul masinii la franare.Vezi si financiar cum este mai ok...placutele ceramice sunt duble la pret fata de placutele normale.

 

Poate iti spune un coleg ce avantaje a avut cu combinatia ate ceramic/discuri normale.

Link to comment
Share on other sites

Ceramicele sunt mai dure decat placutele normale ate...ele merg imperecheate cu discuri power care au carbon mai mult in compozitie si sunt mult mai rezistente la uzura.

Nu exista riscuri sa deformezi discurile sau sa ai alte probleme...doar ca placutele sunt mai dure si iti uzeaza discurile normale mult mai repede.

Repet..sa nu ai senzatia ca o sa ai mari schimbari in comportamentul masinii la franare.Vezi si financiar cum este mai ok...placutele ceramice sunt duble la pret fata de placutele normale.

 

Poate iti spune un coleg ce avantaje a avut cu combinatia ate ceramic/discuri normale.

Pai daca adun fiecare 10-15 ron dati pe spalare saptamanala....cumpar lejer placutele ceramice daca imi voi mentine jantele mai curate. Eu speram totusi sa fe si franarea mai buna, sa existe o imbunatatire. Momentan am placute Ate....discuri nu stiu, asa am cumparato din DE. Diferenta intre ambele seturi fata spate dintre normal si ceramic este de 270 ron pe Ate....daca iau Textar e vreo 220. Nu este o suma de aruncat pe geam.

Sunt foarte nehotarat si nu stiu ce sa aleg.

Link to comment
Share on other sites

Scuza-ma DOMI dar cat timp trebuieste alocat inlocuirii placutelor de frana?

 

pai in germania nu dureaza mai putin de 1h/punte.

DAca ii vezi cata rabdare au sa curete absolut tot, dau cu jet de aer comprimat, smirghel, carpe, iar o i-au de la capat.. te apuca pandaliile, zici ca trag de timp sa facutureze mai mult.. dar de fapt asa se face treaba.. ( daca ai multe depuneri placuta nu se aseaza bine pe disc si de aici depuneri pe disc inegale - "disc ovalizat" ) .

 

@Ciobanu George

trebuie sa fii atent la calitate.., sunt diferente mari, ebc green stuff sunt oribile, de exemplu..

Link to comment
Share on other sites

pai in germania nu dureaza mai putin de 1h/punte.

DAca ii vezi cata rabdare au sa curete absolut tot, dau cu jet de aer comprimat, smirghel, carpe, iar o i-au de la capat.. te apuca pandaliile, zici ca trag de timp sa facutureze mai mult.. dar de fapt asa se face treaba.. ( daca ai multe depuneri placuta nu se aseaza bine pe disc si de aici depuneri pe disc inegale - "disc ovalizat" ) .

 

@Ciobanu George

trebuie sa fii atent la calitate.., sunt diferente mari, ebc green stuff sunt oribile, de exemplu..

Pai nu m-am uitat decat la Ate ceramic....altceva nu prea as vrea sa testez.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Schimbat discuri+placute spate la masina din semnatura cu TRW disc si ATE placute.

Am garantie 2 ani pe ovalizare la discuri plus feedback bun pana acum. Pana sa le schimb simteam cum la stop "ezita" sa se opreasca din prima, discurile erau valurite si pb nu mai tineau pe toata suprafata placutei.

Multumit pana acum!

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Am o trepidatie in pedala de frana numai cand franez mai brusc si la viteze de peste 70 km/h.Discurile fata sunt schimbate acum 1000 de km iar cele spate sunt schimbate de 2 zile(discurile si placutele sunt ATE).

Ma poate ajuta cineva cu o idee?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Pot fi mai multe cauze, de la o acumulare usoara de material pe o anumita zona a discului, pana la articulatii uzate. Fa niste teste cu franari mai agresive sub 70km/h, nu prea are sens sa nu se simta in toate cazurile daca intr-adevar vibreaza/trepideaza doar la franare.
Link to comment
Share on other sites

Pot fi mai multe cauze, de la o acumulare usoara de material pe o anumita zona a discului, pana la articulatii uzate. Fa niste teste cu franari mai agresive sub 70km/h, nu prea are sens sa nu se simta in toate cazurile daca intr-adevar vibreaza/trepideaza doar la franare.

Am schimbat si rotile(ma gandeam ca poate e de la vreo janta ) si nimic, tot trepideaza pedala de frana

Link to comment
Share on other sites

Varianta1 (si cea mai ieftina): cauta un drum izolat si executa cateva franari bruste de la 100 - 20km/h fara a opri complet masina. Minim 2-3, important e sa nu lasi roata sa se opreasca complet. Vezi dupa aia daca se rezolva.

Varianta 2: Daca nu, fa o verificare a tuturor articulatiilor (bucse, pivoti), inclusiv a amortizoarelor.

Varianta 3: Roti echilibrate intr-o locatie in care ai cat de cat incredere.

Varianta 4: Masurare abatere discuri la un service care are o scula d-asta

Varianta 5: Deviz de montaj + garantie => retur discuri

Link to comment
Share on other sites

Varianta1 (si cea mai ieftina): cauta un drum izolat si executa cateva franari bruste de la 100 - 20km/h fara a opri complet masina. Minim 2-3, important e sa nu lasi roata sa se opreasca complet. Vezi dupa aia daca se rezolva.

Varianta 2: Daca nu, fa o verificare a tuturor articulatiilor (bucse, pivoti), inclusiv a amortizoarelor.

Varianta 3: Roti echilibrate intr-o locatie in care ai cat de cat incredere.

Varianta 4: Masurare abatere discuri la un service care are o scula d-asta

Varianta 5: Deviz de montaj + garantie => retur discuri

Asa o sa fac

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Votez si eu ATE. Am schimbat discuri+placute+lichid de frana pe e39, am deja 20 000 km cu ele, fara nici un fel de problema, nu scartaie, nu s-au ovalizat, franeaza impecabil de la orice viteza. Pe cabrio am schimbat doar placutele (ATE), discurile sunt OEM. Edited by corado
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Pe fata fata am discuri si placute REPSTAR(marca Trost), au fost puse in germania anul trecut in februarie inainte de TUV, nu bat si nu scartaie.

 

Pe spate am montat vara asta discuri ATE Power Disc si placute ATE Ceramic, toate bune si frumoase :)

Link to comment
Share on other sites

In legatura cu placutele de frana (spate), este posibil sa ramana "putin" blocate, in sensul ca am mers 300 km iar numarul km pana la urmatoarea schimbare a placutelor a scazut cu 2000 km (mai am 8000 km pana la schimbare)?

Nu se aude nimic, doar ca am impresia ca merge putin infranata, sau cel putin asta este senzatia mea. Nu se aprinde niciun bec, nimic... Cel putin cand nu mai accelerez, parca se infraneaza , la viteze mici 20-30 km la ora.

 

Ledit : Cat mai ma face o schimbare la reprezentanta, cu manopera cu tot ?

Edited by tataluibob
Link to comment
Share on other sites

Ridica pe cric cate o roata pe rand, si invarte de ea, asa vei afla care e infranata. Nu iti recomand sa mergi asa deoarece sistemul de franare va fi fierbinte tot timpul, schimbarea placutelor pe spate, daca spui ca sunt putin infranate ,nu se face dupa numarul de km,.ci dupa starea lor fizica.Recomandareaea.ar.fi ca sa incerci sa rezolvi problema, probabil pistonasul din etrier ramane blocat.Verificarea si inlocuirea pieselor o poti face la orice service mai rasarit, si nu folosi componente (piese) aftermarket, cu franele nu e de joaca.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.