Jump to content

Discuri si placute de frana


tiberiuenache

Placute si discuri  

687 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Astazi am schimbat anvelopele de iarna cu cele de vara, am vazut ca pe spate placutele sunt cam la limita vietii, doar cele de pe exterior cele de pe interior sunt ok, ma surprinde ca nu s-a aprins martorul de uzura , si inca ceva baietii de la serviceul de roti (autosoft) mi-au spus ca daca le schimb si senzorul de uzura nu a fost inca atins se poate folosi la celalat rand de placute e adevarat sau obligatoriu odata cu placutele noi trebuie sa comand si senzorul de uzura?
Link to comment
Share on other sites

Are cineva frane M pe F30?

Sunt curios cat de mult tin in medie placutele si discurile pana cand trebuiesc schimbate.

Eventual daca cineva a inlocuit fie doar placutele cu ceva aftermarket ce parere a avut (sau atat discurile cat si placutele).

 

Stiu ca e destul de subiectiva treaba asta, dar din mai multe opinii poti sa-ti formezi o parere.

De principiu cine are frane M si basca, cutie automata, are tendinta sa nu le ierte prea tare.

Eu unul zic ca le folosesc intr-un mod decent, fara frane bruste, etc.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Pentru un BMW E90 din 2011 ED ce placute recomandati ? ATE ceramice sau normale ? Sau alta firma mai buna stiti ?

Placute normale (semi-metalice) ar trebui pentru franare eficienta si prelungirea vietii discurilor. Cele ceramice sunt mult mai tari; nu franeaza eficient decat cat sunt calde; cele ceramice sunt ultimile care ar fi de recomandat; placutele ceramice ... merg cu discurile perforate..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Placute normale (semi-metalice) ar trebui pentru franare eficienta si prelungirea vietii discurilor. Cele ceramice sunt mult mai tari; nu franeaza eficient decat cat sunt calde; cele ceramice sunt ultimile care ar fi de recomandat; placutele ceramice ... merg cu discurile perforate..

Poti sa spui si unde ai citit asta ? Placutele ceramic ATE franeaza identic cu cele standard.

post-61088-0-08485100-1471530603_thumb.jpg

Edited by toxaba
Link to comment
Share on other sites

Placute normale (semi-metalice) ar trebui pentru franare eficienta si prelungirea vietii discurilor. Cele ceramice sunt mult mai tari; nu franeaza eficient decat cat sunt calde; cele ceramice sunt ultimile care ar fi de recomandat; placutele ceramice ... merg cu discurile perforate..

 

Nici eu nu stiu de unde mitul asta ca placutele ceramice merg domne cu discuri striate sau perforate,

 

Nicaieri nu scrie asa ceva

 

Daca vreti bite initial bun, evitati placutele ceramice

Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu stiu de unde mitul asta ca placutele ceramice merg domne cu discuri striate sau perforate,

 

Nicaieri nu scrie asa ceva

 

Daca vreti bite initial bun, evitati placutele ceramice

... Dar ce recomanzi efectiv?

..Sa faca "bite intial" cu placute normale apoi sa le schimbe cu, cele ceramice?

Pot sa intreb de ce?

 

Nu e vorba de nici un mit! Doar tu vrei sa il pui in contextul unui mit..

Poti fi sigur (..de aceea nici nu gasesc usor lucruri reale despre fenomenul franarii..) ca producatorii de placute incearca sa satifaca cat mai multe conditii de compatibilitate (sa faca un ban..) cu toate discurile.

 

Despre ce vorbesc eu este de ("common sense") bun simt, normal..

Acum fiecare face/pune ce vrea pe masina lui.

 

Am citit printre randuri, (cum am zis mai sus despre bun simt..) tragand cele mai bune concluzii din articolele intalnite. Iata unul din ele:

http://www.aa1car.com/library/ceramic.htm

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Poti sa spui si unde ai citit asta ? Placutele ceramic ATE franeaza identic cu cele standard.

 

Dar si cele standard franeaza slabut la rece, dupa cateva franari insa ajung la topul eficientei

 

Nu este cea mai buna combinatie placute ceramice cu discuri standard

 

Poti folosi gama EBC Green-Red-Yellow (Stuff) dar in combinatie cu discuri perforate, altfel o sa distrugi discurile standard destul de repede....

 

Altfel poti sa montezi Ate discuri+ placute sau originale OE set .... etc

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

... nu mi se intampla des sa fiu de acord cu BOASKA dar de data asta a spus drept; il sustin chiar. :thumbsup: :frantics: :rolleyes:

 

Placutele ceramice fiind in general mai tari nici nu degaja/preia caldura data de discuri in franare. S-ar putea spune ca ... izoleaza caldura (exagerand) nu o transmite la fel de bine ca, cele semi-metalice.

Link to comment
Share on other sites

... Dar ce recomanzi efectiv?

..Sa faca "bite intial" cu placute normale apoi sa le schimbe cu, cele ceramice?

Pot sa intreb de ce?

 

Nu e vorba de nici un mit! Doar tu vrei sa il pui in contextul unui mit..

Poti fi sigur (..de aceea nici nu gasesc usor lucruri reale despre fenomenul franarii..) ca producatorii de placute incearca sa satifaca cat mai multe conditii de compatibilitate (sa faca un ban..) cu toate discurile.

 

Despre ce vorbesc eu este de ("common sense") bun simt, normal..

Acum fiecare face/pune ce vrea pe masina lui.

 

Am citit printre randuri, (cum am zis mai sus despre bun simt..) tragand cele mai bune concluzii din articolele intalnite. Iata unul din ele:

http://www.aa1car.com/library/ceramic.htm

 

Prin bite mai bun ma refeream la o franare brusca de urgenta la rece, ca banuiesc ca toata lumea cauta asta,

si ulterior discutam despre comportamentul cu placutele incinse.

Sunt teste facute care confirma ca bite-ul initial la rece este mai slab la placutele ceramice decat la cele clasice

Singurul lor avantaj este durata de viata mai mare si faptul ca praful nu este la fel de vizibil pe jante

Eu nu caut asta, eu vreau sa franeze masina bine

 

Dar si cele standard franeaza slabut la rece, dupa cateva franari insa ajung la topul eficientei

 

Nu este cea mai buna combinatie placute ceramice cu discuri standard

 

Poti folosi gama EBC Green-Red-Yellow (Stuff) dar in combinatie cu discuri perforate, altfel o sa distrugi discurile standard destul de repede....

 

Altfel poti sa montezi Ate discuri+ placute sau originale OE set .... etc

 

Unde ai gasit tu asa ceva ? Scrie undeva ca discurile standard sunt dintr-un compozit mai slab ca cele perforate si / sau striate ?

Din documentarile facute de mine discurile perforate sunt foarte predispuse a crapa fata decle standard sau fata de cele decat striate

 

... nu mi se intampla des sa fiu de acord cu BOASKA dar de data asta a spus drept; il sustin chiar. :thumbsup: :frantics: :rolleyes:

 

Placutele ceramice fiind in general mai tari nici nu degaja/preia caldura data de discuri in franare. S-ar putea spune ca ... izoleaza caldura (exagerand) nu o transmite la fel de bine ca, cele semi-metalice.

 

De unde stii tu ca sunt mai tari ? Ce legatura are duritatea cu disiparea caldurii ? Ai citit tu asa ceva in vreo documentatie ? Iar mituri si inventii ...

Tin sa te anunt ca doua suprafete aflate in frecare se incalzesc amandoua, deci si placuta si discul vor fi ambele incinse,

Nu ai cum a spui ca placuta raceste discul, cand s-ar putea ca ea sa se incinga mai tare ca discul fiind o piesa mai mica ca dimensiuni si supusa acelorlasi forte de frecare ca si discul

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

De unde stii tu ca sunt mai tari ? Ce legatura are duritatea cu disiparea caldurii ? Ai citit tu asa ceva in vreo documentatie ? Iar mituri si inventii ...

Tin sa te anunt ca doua suprafete aflate in frecare se incalzesc amandoua, deci si placuta si discul vor fi ambele incinse,

Nu ai cum a spui ca placuta raceste discul, cand s-ar putea ca ea sa se incinga mai tare ca discul fiind o piesa mai mica ca dimensiuni si supusa acelorlasi forte de frecare ca si discul

 

Or sti astia ce spun?

http://www.e46fanatics.com/forum/showthread.php?t=751604

 

De ce oare tin mai mult placutele ceramice?

Pentru ca sunt mai tari sau pentru ca sunt mai moi decat cele standard!?

 

Nu pot sa spun ca o placuta raceste discul, ca ar fi o utopie (e nevoie de etrier pentru a frana..) dar faptul ca caldura nu este preluata de placute nu este un fapt favorabil... chiar daca tu vezi paharul pe jumatate plin, e vad ca e jumatate gol. Ideea este ca, caldura o data acumulata trebuie transferata cat mai usor mediului, lucru care NU il face ceramica!

Link to comment
Share on other sites

Or sti astia ce spun?

http://www.e46fanatics.com/forum/showthread.php?t=751604

 

De ce oare tin mai mult placutele ceramice?

Pentru ca sunt mai tari sau pentru ca sunt mai moi decat cele standard!?

 

Nu pot sa spun ca o placuta raceste discul, ca ar fi o utopie (e nevoie de etrier pentru a frana..) dar faptul ca caldura nu este preluata de placute nu este un fapt favorabil... chiar daca tu vezi paharul pe jumatate plin, e vad ca e jumatate gol. Ideea este ca, caldura o data acumulata trebuie transferata cat mai usor mediului, lucru care NU il face ceramica!

 

Da ma rog, discutam vorbe, ala e un topic facut de niste useri subiectivi ca si noi,

Tocmai mai devreme citeam niste review-uri la niste anvelope si unii ziceau ca sunt vai mama lor, altii ca sunt super

Vorbesc de niste date oficiale nu pareri

Pot sa tina mai mult prin prisma tocirii mai mici a ceramicii, lucru care poate sa nu implice si tocirea neaparata a discului

Discul se poate toci mai mult din cauza faptului ca placuta se uzeaza mai putin si dureaza mai mult,

Normal ca daca la ceramice folosesti 2 seturi de placute in 100.000 km si la metalice 3 seturi in 100.000,

zici ca te-a tinut discul decat doua seturi de placute in loc de 3 sau cum ?

 

Ideea e ca fiecare isi spune parerea dupa bunul plac si dupa niste chestii auzite de la unul si de la altul pe care le tot vad ca se repeta pe acest topic

de parca au devenit chestii probate stintific

- ca la placute ceramice trebuie discuri perforate, ca se racesc nu stiu cum, ca iti uzeaza discul mai tare, ca cu placutele ceramice te duci la curse si tin,

ca daca pui discuri normale cu placute ceramice le pui degeaba ca nu o sa tina frana s.a.m.d.

 

Lucruri total neadevarate si fara sa fie specificate de producatorii de discuri si placute sau sa aiba vreo acoperire stintifica

 

Singurul lucru testat pe care l-am vazut pe youtube este intr-adevar faptul ca placutele ceramice nu au acelasi bite initial la rece ca si cele metalice

Link to comment
Share on other sites

Da ma rog, discutam vorbe, ala e un topic facut de niste useri subiectivi ca si noi,

Tocmai mai devreme citeam niste review-uri la niste anvelope si unii ziceau ca sunt vai mama lor, altii ca sunt super

Vorbesc de niste date oficiale nu pareri

Pot sa tina mai mult prin prisma tocirii mai mici a ceramicii, lucru care poate sa nu implice si tocirea neaparata a discului

Discul se poate toci mai mult din cauza faptului ca placuta se uzeaza mai putin si dureaza mai mult,

Normal ca daca la ceramice folosesti 2 seturi de placute in 100.000 km si la metalice 3 seturi in 100.000,

zici ca te-a tinut discul decat doua seturi de placute in loc de 3 sau cum ?

 

Ideea e ca fiecare isi spune parerea dupa bunul plac si dupa niste chestii auzite de la unul si de la altul pe care le tot vad ca se repeta pe acest topic

de parca au devenit chestii probate stintific

- ca la placute ceramice trebuie discuri perforate, ca se racesc nu stiu cum, ca iti uzeaza discul mai tare, ca cu placutele ceramice te duci la curse si tin,

ca daca pui discuri normale cu placute ceramice le pui degeaba ca nu o sa tina frana s.a.m.d.

 

Lucruri total neadevarate si fara sa fie specificate de producatorii de discuri si placute sau sa aiba vreo acoperire stintifica

 

Singurul lucru testat pe care l-am vazut pe youtube este intr-adevar faptul ca placutele ceramice nu au acelasi bite initial la rece ca si cele metalice

 

Tu habar nu ai ce vorbesti, singura ta sursa de informatie este youtube si iti recomand sa folosesti doar piese originale bmw daca nu te pricepi la retrofituri

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tu habar nu ai ce vorbesti, singura ta sursa de informatie este youtube si iti recomand sa folosesti doar piese originale bmw daca nu te pricepi la retrofituri

 

Eu cred ca ar trebui sa pastram o limita in discutie si sa-ti alegi mai atent cuvintele folosite ca nu prea ne cunoastem si nu iti permit sa-mi vorbesti asa

 

In al doilea rand nu stii tu care sunt sursele mele de informatie si nici cat de tehnic sau atehnic sunt eu si la ce ma pricep,

iar retrofiturile chiar nu-si au locul in discutia asta nu stiu de unde ai ajuns la ele

 

Iar daca tot am ajuns la capitolul informare te rog argumenteaza tehnic afimatiile facute de tine mai sus sau macar arata-ne sursa ta de informarea oficiala referitoare la afirmatiile

 

”Nu este cea mai buna combinatie placute ceramice cu discuri standard” - de unde stii ? cine zice asa ceva ? poate din auzite ?

”Poti folosi gama EBC Green-Red-Yellow (Stuff) dar in combinatie cu discuri perforate, altfel o sa distrugi discurile standard destul de repede....” - cine zice asta iarasi ? ai citit pe undeva ?

ca sa stii, chiar am vorbit personal cu importatorul si mi-a zis ca modelele black si green sunt cam un fâs a avut probleme cu ele pe garantie, si mi-a recomandat sa iau red sau yellow,

deci EBC nu este mare lucru decat daca cumperi placute red sau yellow care costa de la 700 de lei in sus si nu zice nimeni sa ai discuri nu stiu de care la ele

”Altfel poti sa montezi Ate discuri+ placute sau originale OE set .... etc” - aici ai avut dreptate, mai bine dai 500 pe placute originale dar stii macar ca sunt OK,

dar ai grsit-o cu discurile recomandandu-le pentru ca am avut o experienta personala negativa cu 3 seturi de discuri ATE pe doua masini, doua seturi normale si unul power care bat

si nu mai cumpar ATE in viata mea

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca ar trebui sa pastram o limita in discutie si sa-ti alegi mai atent cuvintele folosite ca nu prea ne cunoastem si nu iti permit sa-mi vorbesti asa

 

In al doilea rand nu stii tu care sunt sursele mele de informatie si nici cat de tehnic sau atehnic sunt eu si la ce ma pricep,

iar retrofiturile chiar nu-si au locul in discutia asta nu stiu de unde ai ajuns la ele

 

Iar daca tot am ajuns la capitolul informare te rog argumenteaza tehnic afimatiile facute de tine mai sus sau macar arata-ne sursa ta de informarea oficiala referitoare la afirmatiile

 

”Nu este cea mai buna combinatie placute ceramice cu discuri standard” - de unde stii ? cine zice asa ceva ? poate din auzite ?

”Poti folosi gama EBC Green-Red-Yellow (Stuff) dar in combinatie cu discuri perforate, altfel o sa distrugi discurile standard destul de repede....” - cine zice asta iarasi ? ai citit pe undeva ?

ca sa stii, chiar am vorbit personal cu importatorul si mi-a zis ca modelele black si green sunt cam un fâs a avut probleme cu ele pe garantie, si mi-a recomandat sa iau red sau yellow,

deci EBC nu este mare lucru decat daca cumperi placute red sau yellow care costa de la 700 de lei in sus si nu zice nimeni sa ai discuri nu stiu de care la ele

”Altfel poti sa montezi Ate discuri+ placute sau originale OE set .... etc” - aici ai avut dreptate, mai bine dai 500 pe placute originale dar stii macar ca sunt OK,

dar ai grsit-o cu discurile recomandandu-le pentru ca am avut o experienta personala negativa cu 3 seturi de discuri ATE pe doua masini, doua seturi normale si unul power care bat

si nu mai cumpar ATE in viata mea

 

Importatorul EBC ti-a spus ca black si green sunt cam fas.... a avut si probleme de garantie..... poate daca stia exact sa explice nu mai veneau clientii nemultumiti la el....

 

Uite aici un tabel explicit

 

 

 

La placutele ceramice se recomanda discuri sport pentru ca se supraincalzesc excesiv

 

Discurile sport asigura racirea suprafetei de contact a placutei, sa reziste pe toata durata uzurii placutelor, sa debaraseze praful rezultat din frictiune, particulele de apa de pe suprafata discului si cel mai important sa ramana drepte si paralele

 

EBC au discuri semiperforate mult mai fiabile decat cele perforate care pot ceda adica rupe...

 

Gama de placute black, green yellow, blue .... sunt fiecare in parte fabricate din alta compozitie, semimetalice cu anumite procentaje de cupru si alte metale, testate pentru anumite utilizari

 

Deci daca placutele costa 700 sa vezi cat costa discurile.... asa ca strugurii sunt acrii cand nu ajungi la ei :thumbsup:

Edited by BOASKA
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

 

 

”Nu este cea mai buna combinatie placute ceramice cu discuri standard” - de unde stii ? cine zice asa ceva ? poate din auzite ?

 

... Nici din articolele de mai jos nu se intelege CORELAREA dintre placutele ceramice (care fierbinti, pe circuit, sunt muult mai efective) si discurile ... "perforate"!?

 

http://www.carbibles.com/brake_bible.html

 

http://surfacetransforms.com/white-papers/2013/5/22/top-10-faqs-on-ceramic-brakes-pads-and-carbon-ceramic-material

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Schimbat placute texter pe 520d E60 fata-spate.

 

Placute fata 670 lei

Placute spate undeva la 350 lei

Senzori trw 50 lei bucata

 

Placutele de pe fata erau de 2 feluri...unele la 300 si acestea la 670 lei, aceeasi firma textar, aceleasi dimensiuni...exact la fel, singurul lucru in plus care il scria la astea de 670 este ca sunt facute pentru performante mai mari, etc...dupa ce le-am comandat am vazut ca cele OE erau 720 lei..:)), dar nu am mai intors comanda deoarece eram curios cum este textarul...aveam ate inainte, nu prea se compara, franeaza mult mai precis, fara tremurat la franare fata de ATE.

Acestea mi-au venit fara sarmele de la partea de pe exterior care cica ar fi trebuit sa le tina fixe, dar oricum ele stau fixe ca sta etrierul presat pe ele, nu stiam ce sa fac, dar baietii mi-au spus ca nu are nimic, iar din ce am vazut e totul ok!

Zimmerman am pus pe passatul lui taikmiu si nu prea mi-a placut textura si materialul lor, cat nici la franare...o sa merg pe textar sau oe in viitor.

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.