Jump to content

nonsens in protejarea motorului diesel!


chelban

Recommended Posts

Salut!Deschid acest topic pentru toti colegii de forum care merg preponderent in oras (sunt destui cred!).Apare un nonsens ciudat in modalitatile de protejare ale motorului si turbinei. Toata lumea spune ca nu e bine sa turezi motorul peste 2000 rpm cand e rece, dar in acelasi timp trebuie o turatie de cel putin 1800-2000 rpm pentru a proteja turbina. pai in momentul in care plec in fiecare dimineata cu masina(motor rece), ma deplasez 10 km (timp in care motorul nu are timp sa se incalzeasca) cum ar trebui sa merg? Aceeasi problema se pune pentru orice deplasare scurta pe care o facem(intoarcere de la servici, drum spre piata, supermarket etc.)

 

Mai mult ma pune pe ganduri este faptul ca 80% din kilometrii pe care ii fac, ii fac in aceasta maniera....drumuri scurte...oprire 3 ore(timp in care motorul se raceste)....apoi iar un drum scurt...timp in care motorul nu are timp sa se incalzeasca.Deci motorul masinii mele merge aproape tot timpul rece!

 

Posibil ca aceasta maniera de exploatare sa dauneze ?

Link to comment
Share on other sites

Recomand sa-ti iei un model pe benzina. Se incalzeste mai repede. :twoup:

 

PS: Daca ii dai in gura cu motorul rece o sa-ti crape turbina. Daca mergi subturat ... din nou ... o sa-ti crape turbina.

 

In esenta ... e bine de stiut ... ca o sa-ti crape turbina. De motor nu trebuie sa-ti faci griji.

Edited by MoFo
Link to comment
Share on other sites

Ma refer la temperaturi de iarna...sub -10 grade! Bmw-ul il am de curand..inca nu stiu cum se comporta iarna, dar am avut inainte un opel cu care daca mergeam cu grija nu se incalzea nici in 20 km (astra g 1.7 dti). Ca sa se incalzeasca trebuia sa-l chinui un pic!

 

Buna asta MoFo! orice ar fi ....va crapa turbina! Da-o naibii de turbina...turbine nu sunt!

Edited by chelban
Link to comment
Share on other sites

pai daca ai masina de curand; de unde stii ca nu se incalzeste la -10 grade in 3-4 km?

 

Tocmai de asta am intrebat! Stiu cum facea opelul... si ma gandesc ca din cauza stilului astuia mi-am pierdut incet-incet compresia la el, curgea ulei din diferite locuri...etc.

Opelul l-am cumparat nou-nout cu 0 km. si am mers cu el cu grija si in 200.000 si-a pierdut compresia.

Intreb cum tre sa merg ca sa protejez macar bmw-ul!

Edited by chelban
Link to comment
Share on other sites

La mine la e39 520i, cand las masina afara(nu in garaj) si e frig (sub 0 grade), cam in maxim 5 minute ajunge acul de la temperatura la un sfert, iar cam in 10 min, dupa cam 3-4 km, acul e la jumate. Vitezele le schimb cam la 2000-2500 max cand e rece motorul.
Link to comment
Share on other sites

pai daca ai masina de curand; de unde stii ca nu se incalzeste la -10 grade in 3-4 km?

 

Tocmai de asta am intrebat! Stiu cum facea opelul... si ma gandesc ca din cauza stilului astuia mi-am pierdut incet-incet compresia la el, curgea ulei din diferite locuri...etc.

Opelul l-am cumparat nou-nout cu 0 km. si am mers cu el cu grija si in 200.000 si-a pierdut compresia.

Intreb cum tre sa merg ca sa protejez macar bmw-ul!

 

Eu zic sa nu compari Opelul cu BMW-ul... Nu ca BMW e cea mai tare din parcare si alta la fel nu e, dar vei constata singur ca e diferenta foarte mare....

Poate motorul de 2 litri se incalzeste mai greu iarna, presupun ca pe asta il ai, pui o protectie la radiator si ai sa vezi ca se va incalzi mai usor.

Iar daca ai motor mai mare de 2.5 sau 3 litri deja nu mai e cazul sa iti pui aceasta problema pentru acestea vin in standard si cu webasto, care ajuta suplimentar la incalzire.

 

Daca te ajuta cu ceva: la mine, motor de 3 litri, cutie automata. Iarna, la rece, motorul merge in mult subturat iar cutie sta in treptele 3-4 la viteza de 30-40 km/h.

Cine a spus ca mersul subturat la rece omoara turbina se inseala. In general mersul subturat se zice ca ar omora turbina.

 

Parerea mea: mai bine protejezi motorul decat turbina, nu crezi? Dar daca mergi in acest regim 80% de ce nu ti-ai luat un motoras mic pe benzina? Ceva gen corsa, polo...

Link to comment
Share on other sites

Chiar si fara webasto, iarna, in 3-4 km motorul ar trebui sa se incalzeasca. Eu las sa mearga motorul la ralanti 1-2 minute dupa pornire si apoi plec fara sa turez motorul peste 2500 rpm. Incearca sa conduci moderat cand motorul e rece. Dar daca zici ca mergi in oras, vrei nu vrei conduci moderat. Daca nici asa nu se incalzeste atunci ai problema cu termostatele. Daca ai webasto la tempreraturi de sub 5 grade intra in functiune incalzirea webasto.
Link to comment
Share on other sites

Chiar si fara webasto, iarna, in 3-4 km motorul ar trebui sa se incalzeasca. Eu las sa mearga motorul la ralanti 1-2 minute dupa pornire si apoi plec fara sa turez motorul peste 2500 rpm. Incearca sa conduci moderat cand motorul e rece. Dar daca zici ca mergi in oras, vrei nu vrei conduci moderat. Daca nici asa nu se incalzeste atunci ai problema cu termostatele. Daca ai webasto la tempreraturi de sub 5 grade intra in functiune incalzirea webasto.

 

 

vezi ca s-a discutat pe aici ca nu e bine sa incalzesti motorul la relanti...arderile nu sunt bune si vei avea depuneri pe pistoane...si eu faceam la fel. acum las maxim un minut si plec si conduc usor pana se incalzeste motorul. numai bine!

Link to comment
Share on other sites

Chiar si fara webasto, iarna, in 3-4 km motorul ar trebui sa se incalzeasca. Eu las sa mearga motorul la ralanti 1-2 minute dupa pornire si apoi plec fara sa turez motorul peste 2500 rpm. Incearca sa conduci moderat cand motorul e rece. Dar daca zici ca mergi in oras, vrei nu vrei conduci moderat. Daca nici asa nu se incalzeste atunci ai problema cu termostatele. Daca ai webasto la tempreraturi de sub 5 grade intra in functiune incalzirea webasto.

webasto porneste deja sub 16 grade. cineva a postat si din cartea de utilizare originala unde scria fromus ca sub 16 grade porneste webasto.

Link to comment
Share on other sites

Chelban sa nu compari un opel cu un bmw :twoup: nici la pret nu se compara dar nici la calitate.

Eu am un 525 tds e39, dar si iarna la cel mai mare frig dupa 3-4 kilometrii deja baga aer cald in cabina, si acul ii aproape la jumate. O sa vezi tu ca webasto face minuni. Binentelese in cazul in care totul functioneaza corespunzator.

Link to comment
Share on other sites

Chiar si fara webasto, iarna, in 3-4 km motorul ar trebui sa se incalzeasca. Eu las sa mearga motorul la ralanti 1-2 minute dupa pornire si apoi plec fara sa turez motorul peste 2500 rpm. Incearca sa conduci moderat cand motorul e rece. Dar daca zici ca mergi in oras, vrei nu vrei conduci moderat. Daca nici asa nu se incalzeste atunci ai problema cu termostatele. Daca ai webasto la tempreraturi de sub 5 grade intra in functiune incalzirea webasto.

 

 

vezi ca s-a discutat pe aici ca nu e bine sa incalzesti motorul la relanti...arderile nu sunt bune si vei avea depuneri pe pistoane...si eu faceam la fel. acum las maxim un minut si plec si conduc usor pana se incalzeste motorul. numai bine!

 

Eu nu cred ca dauneaza motorului daca il las sa mearga la relanti 1-2 minute. Nu il las sa se incalzeasca la relanti. Vara nu stau mai mult de un minut. Las motorul la relanti petru ca sa-si faca circuitul lichidele. Oricum daca ai geamurile inghetate nu poti pleca dupa un minut, iarna. Nu am garaj si nu am obiceiul ca sa curat geamurile cu mana.

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e ca uzura prematura a motorului e cauzata de functionarea acestuia neincalzit,toate piesele fiind reci sant stranse,uleiul nu e vascos si nu mai unge cum ar trebui....eu nu stau 1 secunda in plus cu masina pe loc cand e frig,prefer sa il incalzesc in mers,fara sa turez pe loc,fara sa turez excesiv dupa plecare, si am cativa km peste milion...
Link to comment
Share on other sites

am citit undeva, ori in cartea masinii, ori pe vreun stiker lipit pe masina, ca incalzirea se face in mers. Recomandat de producator...

 

eu am 530d si mi se pare ca se incalzeste cam greu...dc stau si ma gandesc si fac un calcul de distanta, cred ca se incalzeste in 3-4 km...destul de greu pt mine...am un megane 2000td si in max 2 min scoate cald... spre deosebire de bmw...dar...deh...il inteleg si eu ca este mare motorul... :twoup:

 

Ps> E60 530d... stie cineva daca au webasto de serie, ca al meu se pare ca nu, chiar dc E39 au avut de serie...

 

am citit undeva, ori in cartea masinii, ori pe vreun stiker lipit pe masina, ca incalzirea se face in mers. Recomandat de producator...

 

eu am 530d si mi se pare ca se incalzeste cam greu...dc stau si ma gandesc si fac un calcul de distanta, cred ca se incalzeste in 3-4 km...destul de greu pt mine...am un megane 2000td si in max 2 min scoate cald... spre deosebire de bmw...dar...deh...il inteleg si eu ca este mare motorul... :)

 

Ps> E60 530d... stie cineva daca au webasto de serie, ca al meu se pare ca nu, chiar dc E39 au avut de serie...

Link to comment
Share on other sites

E optional webasto la E60 ca si la E39. Depinde de regiunea unde s-au vandut prima data, sau de optiunile selectate de primul cumparator. Ar fi inutil un webasto pentru masinile vandute in Orient sau zone calde.

 

In afara de motor si turbina, forja la rece dauneaza cutiei automate, daca motorul se incalzeste in 4-5 km, cutia are nevoie de 15-20 km sa ajunga la 40-50 grade ( temperatura optima de functionare).

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Poate motorul de 2 litri se incalzeste mai greu iarna, presupun ca pe asta il ai, pui o protectie la radiator si ai sa vezi ca se va incalzi mai usor.

Ca la dube , un carton peste nari legat cu sarma sau soricei . :twoup:

 

On : Si la mine se incalzeste in cam 3 - 4 km si ca idee , nu intotdeauna gasesc loc in fata blocului si cum nu circul zilnic cu ea am o fixatie sa o pun in fata scarii de la bloc (am ramas cu sechele de cand mi-a spart-o) si in loc sa dau cu spatele 50 de metrii dau o tura de 5 km tocmai pentru a nu merge cu el numai rece , il incalzesc dupa care il aduc acasa pregatit sa stea cateva zile in parcare .

Link to comment
Share on other sites

Astazi am stat cu ochii pe ea si va pot spune urmatoarele (ora 9 dimineata) , in 800 de metrii acul de la temperatura incepuse sa se ridice , in 2 km trecuse de patratelul albastru si in 3,5 km era la jumatate . Si dupa pornire am stat cam 1 minut jumate 2 .

 

In tot acest ''experiment'' am prins 2 semafoare si nu am depasit 2000 de rotatii .

Edited by Billy M
Link to comment
Share on other sites

Chiar si fara webasto, iarna, in 3-4 km motorul ar trebui sa se incalzeasca. Eu las sa mearga motorul la ralanti 1-2 minute dupa pornire si apoi plec fara sa turez motorul peste 2500 rpm. Incearca sa conduci moderat cand motorul e rece. Dar daca zici ca mergi in oras, vrei nu vrei conduci moderat. Daca nici asa nu se incalzeste atunci ai problema cu termostatele. Daca ai webasto la tempreraturi de sub 5 grade intra in functiune incalzirea webasto.

webasto porneste deja sub 16 grade. cineva a postat si din cartea de utilizare originala unde scria fromus ca sub 16 grade porneste webasto.

 

 

la mine porneste(webasto) la +3*C...+5*C.

 

Incalzirea uniforma a motorului e gandita a se face in mers, la relanti se obtine incalzirea neuniforma a piselor, de aici apare uzura.

E ca si cum ai sta pe scaun si ai da din maini...iti incalzesti mainile nu si picioarele. :)

 

 

se incalzeste mai repede in mers motorul, fara sa il turezi.

 

Recomand sa-ti iei un model pe benzina. Se incalzeste mai repede. :twoup:

 

PS: Daca ii dai in gura cu motorul rece o sa-ti crape turbina. Daca mergi subturat ... din nou ... o sa-ti crape turbina.

 

In esenta ... e bine de stiut ... ca o sa-ti crape turbina. De motor nu trebuie sa-ti faci griji.

 

 

daca merge subturat... se duce turbina....

pai eu nu stiu ce sa mai cred: cu steptronic, la 160 km/h nu am 3000rot/min.

la 80 km/h nu imi vine sa ma uit la turometru: in D am aprox. 1400 rot/min iar pe S am aprox. 1800-1850 rot/min.

si cum in majoritatea cazurilor merg cu viteza mica.... cred ca ar trebui sa schimb turbina in fiecare an.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...
Guest CosmaCosmin

La scoala de soferi si in alte tari in general asa se recomanda din motive ecologice cica.... in germania eu nu am vazut pe nimeni sa astepte nici macar 5 sec pana sa decupleze ambreiajul.... dar majoritatea sunt masini noi care ajung la export in cativa ani, restul care raman local sunt niste relicve troncanitoare si fumigene dupa 8-10 ani, poate sa zicem ca la bmw nu se observa asa usor din cauza pieselor de calitate insa la masini de duzina 100% st praf...

 

pt cele cu cutie automata nu imi e clar,

 

in oras de abia trece de 2000 si sta pe la 1500-1700,

pe autostrada la 150km/k ii la 2400,

 

o fi bine pentru consum,

dar nu mi se par valori bune pentru o utilizare sanatoasa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.