Jump to content

DIY inlocuire flanse/rulmenti centrare cardan din 3 piese


fao

Recommended Posts

Salutare tuturor! Sper sa fiu de ajutor cu tutorialul meu, intr-un subiect despre care eu, cand am avut nevoie, nu am gasit prea multe detalii pe net, anume inlocuirea flanselor/rulmenti (nu stiu exact cum sa le nemesc) de la cardan. Aproape la fiecare plecare de pe loc simteam o bataie horror “ca de ciocan” in podea, iar in faza terminala, chiar si in viteza a doua. Asta pt ca partea de cauciuc a unei flanse era zdrente si cardanul juca in toate directiile.

Alt sfat pe care il am e ca atunci cand va apucati de operatiunea asta sa nu va zgarciti la inca 40-50 de euro si sa schimbati ambele flanse, chiar daca numai una e rupta (o spun din experienta). Cost aproximativ al ambelor piese 100 euro/

 

In primul rand ca nu recomand acest DIY, in cazul in care nu ai acces la o rampa si niste scule adecvate: menghina, tubulare torx, presa hidraulica, cleste sigurante…

 

1. Sa incepem cu inceputul: o data ce masina este suspendata, se demonteaza evacuarea si scutul termic, plus alte chestii care impiedica accesul la cardan (5-10 min.) Se pot verifica eventual cu ocazia asta si jocul din piesele timoneriei, precum si racordul flexibil---sa nu fie afumat.

2. Luati un creion cu vopsea sau ceva asemanator si marcati cardanul de la un cap la celalalt, asa incat veti avea o dreapta desenata, inclusiv pe flansa cutiei si pe cardan. Ideea e ca, intreg cardanul este echilibrat, iar in cursul operatiunii va fi desfacut in bucati, asa ca tb sa stim cum sa il punem la loc.

3. se desface cardanul de pe cutia de viteze (3 suruburi de 13 parca), apoi se scot suruburile de la prinderea in diferential (torx de 10 sau 12) , iar in cele din urma, cele doua flanse de pe caroserie. Aici vine partea mai nasoala—cel putin asa a fost la mine—deoarece cardanul va refuza sa iasa din diferential, fiind circa jumatate de cm intrat intr-un lacas, cel mai probabil ruginit. Aici eu am rezolvat cu un pistol pneumatic si o daltita indoita bagata intre cardan si diferential… gasiti voi o solutie adecvata: cred ca niste WD40 ajuta foarte mult.

4. Cardanul e jos si urmeaza sa il desfacem. Trebuie stiut ca piesele sale se imbina prin portiuni cu caneluri:

• Imbinarea din fata este mai usor de abordat: desfiletati siguranta, apoi trageti cele doua piese, una din cealalta. Eu am folosit o pana metalica pe care am introdus-o intr-o articulatie apoi am batut cu ciocanul in ea, pana ce piesele s-au detasat. Nu loviti cu ciocanul direct in cardan ca e nasol!!!

• La imbinarea dinspre diferential (vorbim de cardan din 3 piese) exista un surub chiar in articulatie si va fi mai greu de scos--e novoie de o inelara. Marea smecherie aici e ca pe masura ce desfiletati, veti vedea ca surubul nu mai are spatiu unde sa iasa din filet si nici voi unde invarti cheia. Asa ca e un moment numai bun sa aplicati din nou faza cu ciocanul (descrisa mai sus) si sa departati piesele una de alta, castigand din nou spatiu pt surub.

 

5. Cardanul e desfacut si rulmentii/flansele se inlocuiesc cu ajutorul unei prese… la mine a fost hidraulica. Grija mare la toate sigurantele si saibele de acolo, sa le montati inapoi corect! Niste vaselina pe caneluri face treaba usoara.

6. imbinati piesele cardanului la loc, tinand seama de semne si verificati lungimea sa fie la fel cu cea dinainte

7. montati cardanul, scutul termic si ce o mai fi, apoi beti o bere si intrebati-va de ce dracu n-ati mers la un mecanic?!

Inca un pont: inainte simteam, cateodata, miros de fum in habitaclu si suspectul nr. 1 pt mine era racordul flexibil. cand am verificat, racordul era ok, insa am vazut ca la imbinarea dintre tevile evacuarii era cam multa funingine, asa ca am folosit o pasta speciala, iar acum am scapat de mirosul ca de raba din bemveu :twoup:

Pentru valorile in Nm ale fiecarui surub, vedeti in TIS. Nu am datele astea acum.

 

Revin cu poze, daca mai am vre-una

 

Bafta la noroc!

Edited by fao
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Foarte bun diy ! Multumim , felicitari !

Am totusi o rugaminte . Detaliaza , te rog , simptomele complete , cele dinainte de schimbarea rulmentului+flansei precum si codurile/denumirile pieselor din realoem (denumirile ar fi de-ajuns) .

 

piesele se numesc "center mount", 14 si 16 din schema http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=26&fg=10

 

simptomele constau in niste batai ritmice, pe care le simti in podea la plecarile de pe loc, din cauza ca axul cardanic ce nu mai e centrat. cuplului mare exercitat la puntea spate prin cardan explica de ce vibratiile se simt asa de tare la plecare. piesele astea sunt de fapt niste rulmenti imbracati intr-un invelis din cauciuc si un suport metalic de fixare pe caroserie cu rolul e de a centra axul cardanic si de a prelua miscarile laterale ale acestuia. partea din cauciuc e cea care cedeaza.

sper sa fie clar acum:)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

tnks, se pare ca problema asta o am si eu la un e36. sper sa gasesc momentul si locul potrivit pentru a o remedia.

... la mine la rece nu s-a manifestat pana nu demult, se manifesta doar dupa ce mergeam mai mult in oras si se incalzea cauciucul de la rulment...cred...

Link to comment
Share on other sites

tnks, se pare ca problema asta o am si eu la un e36. sper sa gasesc momentul si locul potrivit pentru a o remedia.

... la mine la rece nu s-a manifestat pana nu demult, se manifesta doar dupa ce mergeam mai mult in oras si se incalzea cauciucul de la rulment...cred...

 

Aceeasi problema si la mine,am o bataie ritmata doar dupa ce merg mult cu masina prin aglomeratie.Eu suspectam ambreiajul,mai exatct placa de presiune

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Printre simtomele care le aveai inainte, aveai si o vibratie puternica a cardanului cand incercai sa fortezi (sa accelerezi fiind in treapta superiora, fara sa schimbi treapta, cu toate ca trebuia schimbata) un pic motorul?
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
nu confundati bataia descrisa aici cu smuceala care mai apare uneori la plecarea de pe loc. in cazul descris de mine, zgomotul este identic cu o bataie ritmata de ciocan in podea, iar alte vibratii nu sunt transmise in caroserie!
Link to comment
Share on other sites

Nu ziceam de smuceala aceea, o am si pe aia :D a, niste vibratii ale cardanului si nu-mi dau seama de la ce vin.... de pe la mijlocul masinii de pe acolo, dar nu stiu sigur de unde.

Daca-i la jumatea masinii, flansa asta e de vina ...

Putin timp liber, o rampa si un prieten si o poti rezolva singur;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

nu confundati bataia descrisa aici cu smuceala care mai apare uneori la plecarea de pe loc. in cazul descris de mine, zgomotul este identic cu o bataie ritmata de ciocan in podea, iar alte vibratii nu sunt transmise in caroserie!

 

exact simptomele astea le am si eu acum , mie mi sa spus ca e axul cardanic descentrat [ mecanici incompetenti ] si de fapt sunt flansele de vina... cat de curand urmeaza inlocuirea lor. stima

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Salut. in primul rand felicitari pt tutorial, am ceva timp de cand caut si nu gasesc nimic. Intrebarea mea e: daca vreau sa schimb numai rulmentul din spate e nevoie sa demontez tot cardanul sau e deajuns cu desfacerea ultimei portiuni, adica intre diferential si surubul care uneste partile? mersi mult
Link to comment
Share on other sites

Salut. in primul rand felicitari pt tutorial, am ceva timp de cand caut si nu gasesc nimic. Intrebarea mea e: daca vreau sa schimb numai rulmentul din spate e nevoie sa demontez tot cardanul sau e deajuns cu desfacerea ultimei portiuni, adica intre diferential si surubul care uneste partile? mersi mult

un raspns, va rog?

Link to comment
Share on other sites

Si eu am o mare nelamurire... in diagrama de pe Realeom, piesa 14 zice ca vine doar impreuna cu placuta de compensare intre 1 si 4 mm.

...acum intrebarea: de unde sufletu' meu (si al celor care vor sa mai faca operatiunea) stii ce placute iti trebuies ?!?

Link to comment
Share on other sites

Si eu am o mare nelamurire... in diagrama de pe Realeom, piesa 14 zice ca vine doar impreuna cu placuta de compensare intre 1 si 4 mm.

...acum intrebarea: de unde sufletu' meu (si al celor care vor sa mai faca operatiunea) stii ce placute iti trebuies ?!?

Buna observatie..... te referi la piesa 17 daca nu ma insel... eu am intrebat la reprezentanta si nu mi-au spus nimic de acea placuta.... tare complicat e... va rog colegii care ati facut operatia ajutati-ne

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

si eu am o problema asemanatoare. eu am schimbat ambele flanse, acum nu mai am probleme la plecarile de pe loc dar in mers la, in trepte superioare sau in rampa se simte o vibratie, si in avelasi timp se si aude un vuiet datorita vibratiilor.ptr cine stie, eu am schimbat si bucsa din spatele grupului si ma gandeam ca poate nu am mai pus-o la aceeasi pozitie

 

am uitat sa mentionez si ca nu am facut semne de pozitionare la imbinarile dintre cei 3 segmenti ai cardanului, cand l-am montat, l-am tot rasucit ca nu prea vroia sa intre.

Link to comment
Share on other sites

si eu am o problema asemanatoare. eu am schimbat ambele flanse, acum nu mai am probleme la plecarile de pe loc dar in mers la, in trepte superioare sau in rampa se simte o vibratie, si in avelasi timp se si aude un vuiet datorita vibratiilor.ptr cine stie, eu am schimbat si bucsa din spatele grupului si ma gandeam ca poate nu am mai pus-o la aceeasi pozitie

 

am uitat sa mentionez si ca nu am facut semne de pozitionare la imbinarile dintre cei 3 segmenti ai cardanului, cand l-am montat, l-am tot rasucit ca nu prea vroia sa intre.

 

Undeva intre 50 si 80 km/h, de obicei dupa ce imi schimba treapta, imi trepideaza masina, dar doar daca o tin in aceleasi ture. Daca o accelerez sau iau putin piciorul de pe acceleratie, vibratia dispare. O alta chestie pe care am vazut-o...daca apas pe acceleratie putin mai mult si imi schimba treptele peste 2000 de ture nu mai vibreaza.

 

BMW e46 320D, cutie automata.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Readuc la viata topicul , fiind nevoit sa fac operatiunea asta... am acces la rampa, presa hidraulica si cam tot de ce e nevoie si am inteles explicatiile dar cu toate astea am unpic de "emotii"... E immportant sa respect valorile in newtoni de strangere sau e de ajuns sa le strang pana nu mai pot? (e recomandat cu un pistol pneumatic?)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.